REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Golf w wersji cabrio

Dominik Sowiński
Silnik Volkswagena Golfa Cabriolet w najmocniejszej wersji ma 210 koni mechanicznych.  fot. Volkswagen
Silnik Volkswagena Golfa Cabriolet w najmocniejszej wersji ma 210 koni mechanicznych. fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf Cabrio powraca po latach. Kompakt niemieckiego producenta jest dostępny z silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. Producent ma do zaoferowania również ciekawe wersje wyposażenia. Dla miłośników wiatru we włosach Volkswagen Golf Cabriolet powinien być interesującą ofertą.

Nowy Volkswagen Golf Cabriolet

REKLAMA

Zobacz także: Test Volkswagen Golf: więcej Golfa w Golfie

Na zakup trzech poprzednich modeli Golfa Cabriolet w latach 1979 – 2002 zdecydowało się ponad 680.000 kierowców. Nowy Golf Cabriolet ma wszystko co trzeba, aby nawiązać do sukcesów poprzedników. Na pierwszy rzut oka wyróżnia go brak stałego pałąka zabezpieczającego przed skutkami dachowania. Przednie i boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową (Thorax), poduszka kolanowa kierowcy i ESP również należą do wyposażenia seryjnego. Według producenta nowy Golf Cabriolet należy do najcichszych kabrioletów, ponadto posiada jedno z najprzestronniejszych wnętrz w swojej klasie oraz bagażnik o pojemności 250 litrów, także przy schowanym dachu.

Wygląd.

 Stylistyka Golfa Cabriolet w znacznym stopniu pokrywa się ze stylistyką trójdrzwiowego kuzyna. To co go wyróżnia to zmieniony tył nadwozia, bardziej płaska linia dachu i mocniej pochylona przednia szyba. Design i jakość materiałów we wnętrzu Golfa ze składanym dachem jest identyczna, jak w klasycznym Golfie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie

REKLAMA

Golf Cabriolet jest dostępny w jednej linii wyposażenia, podobnie jak Eos, Passat CC, Touareg i Phaeton. Już samo wyposażenie podstawowe jest bardzo bogate. Na zewnątrz należą do niego przyciemniane, diodowe światła tylne, 16-calowe koła z oponami 205 i chromowane listwy w osłonie chłodnicy. We wnętrzu do elementów funkcjonalnych podkreślających wysoki poziom jakości należy w pełni automatyczna obsługa składanego dachu, automatyczna klimatyzacja Climatronic, funkcja Easy-Entry komfortowych przednich foteli z regulacją wysokości, elektrycznie otwierane i zamykane wszystkie okna, aplikacje Chrom- matt, podłokietnik oraz radio RCD210 z czytnikiem MP3 i 4 głośnikami.

Silniki dysponują mocą od 105 KM do 210 KM. Przyjemność sprawiają także pracujące efektywnie dwusprzęgłowe przekładnie (DSG), dostępne dla 4 jednostek napędowych. Jeden silnik benzynowy (TSI) i oba wysokoprężne (TDI) będą oferowane z energooszczędnym pakietem BlueMotion. Poniżej zestawienie wszystkich wersji jednostek napędowych debiutujących w 2011 roku:

  • 1.2 TSI – 77 kW/105 KM (6-biegowa przekładnia)
  • 1.4 TSI – 90 kW/122 KM (6-biegowa przekładnia/7-biegowa DSG)
  • 1.4 TSI – 118 kW/160 KM (6-biegowa przekładnia
    /7-biegowa DSG)
  • 2.0 TSI – 155 kW/210 KM (6-biegowa DSG)
  • 1.6 TDI – 77 kW/105 KM (5-biegowa przekładnia)
  • 2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6-biegowa przekładnia
    /6-biegowa DSG)

Zobacz także: Volkswagen Golf czy Ford Focus?

Składany dach Golfa Cabriolet

Miękki dach składa się ze stelażu, podsufitki, miękkiej maty obejmującej całą powierzchnię i powłoki zewnętrznej. W rezultacie automatyczny, elektrohydraulicznie składany dach szybciej składa się (9 sekund) i rozkłada (11 sekund). Dach jest otwierany i zamykany centralnym przełącznikiem na konsoli środkowej. Za widoczność z tyłu duża jak na kabriolet, ogrzewana szklana tylna szyba, połączona z dachem metodą zgrzewania ultradźwiękowego.

Bezpieczeństwo Golfa Cabriolet

 Dzięki pałąkom zabezpieczającym przed skutkami dachowania, wzmocnionej ramie przedniej szyby Golf Cabriolet ma zagwarantować bezpieczeństwo. Systemy chroniące pasażerów Golfa Cabriolet uzupełnione są wzmocnieniami w drzwiach oraz seryjnymi przednimi i bocznymi poduszkami chroniącymi głowę i klatkę piersiową (Thorax). Po stronie kierowcy wbudowana jest także seryjnie poduszka powietrzna chroniąca kolana.

Wyposażenie seryjne Golfa Cabriolet 

Z przodu Golf Cabriolet posiada chromowane listy na osłonie chłodnicy, z tyłu przyciemnione diodowe światła i sportowo wystylizowany zderzak. Do seryjnego wyposażenia zalicza się jeszcze: automatyczna klimatyzacja Climatronic, dwie lampki do czytania z przodu, system ułatwiający ruszanie pod górę, kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach oraz – w modelach z BlueMotion Technology – systemy Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania (rekuperacja). Naturalnie każdy Golf Cabriolet posiada także elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek z pilotem oraz filtr przeciwpyłkowy z aktywnym węglem. Seryjnie montowane jest także radio z odtwarzaczem płyt kompaktowych RCD 210 z 4 głośnikami.

Wyposażenie dodatkowe Golfa Cabriolet

Dla Golfa Cabriolet dostępnych jest 7 wstępnie skonfigurowanych pakietów, bardziej korzystnych cenowo, niż zestawienie tych samych elementów pojedynczo. Są to pakiety Design & Style, Performance, Komfort, Technika, Czujnik deszczu, Lusterka oraz Pakiet 990. Design & Style jest pierwszym stopniem pozwalającym na nadanie kabrioletowi Volkswagena bardziej ekskluzywnych i sportowych cech. Natomiast Performance obejmuje wszystkie elementy pakietu Design & Style, a ponadto wiele innych detali (na przykład skórzaną tapicerkę).  Volkswagen oferuje dla Golfa Cabriolet trzy modele 17” felg ze stopu metali lekkich: Seattle (5 podwójnych ramion), Porto (10 ramion)
i Salamanca (10 ramion). 18-calowe obręcze - wzór Charleston (5 podwójnych ramion) charakteryzują się lakierowanym na czarno wnętrzem obręczy koła.

Silniki

4 silniki benzynowe (TSI) i 2 wysokoprężne (TDI):

Golf Cabriolet może być napędzany jednym z sześciu silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy od 105 KM do 210 KM. Dla 4 silników dostępne są nowoczesne przekładnie dwusprzęgłowe DSG. Jeden silnik benzynowy (TSI) i oba silniki wysokoprężne (TDI) będzie można zamówić z oszczędzającym paliwo pakietem BlueMotion Technolgy (systemy Start-Stop i odzyskiwania energii podczas hamowania). Najoszczędniejszy Golf Cabriolet zużywa tylko 4,4 litra oleju napędowego.

BlueMotion Technology w szczegółach

System Start-Stop: Kierowca zatrzymując samochód, przełącza dźwignię zmiany biegów na luz i zdejmuje nogę ze sprzęgła (przy skrzyni DSG wystarczy trzymać wciśnięty pedał hamulca). W tym momencie silnik wyłączy się.W porównaniu z samochodami bez systemu Start-Stop modele BlueMotion Technology mają dodatkowy moduł zarządzania energią (do rejestrowania aktualnego stanu naładowania akumulatora),

6- i 7-biegowa DSG

Poza TSI i TDI o mocy 77 kW/105 KM wszystkie silniki nowego Golfa Cabriolet można połączyć z dwusprzęgłową przekładnią (DSG). Zależnie od momentu obrotowego silnika jest to 6-biegowa lub 7-biegowa DSG.

Producent zapewnia, że Volkswagen Golf Cabriolet jest dobrze wyciszony. fot.Volkswagen
Volkswagen Golf Cabriolet może być wyspsażony w nowoczesne silniki z rodziny TSI, a także w oszczędne diesle TDI. fot. Volkswagen
Volkswagen Golf Cabriolet został zbudowany na bazie Golfa VI. fot. Volkswagen
Volkswagen Golf Cabriolet zmieni sie w coupe w dziewięć sekund (tyle trwa rozkłądanie miękkiego dachu). fot. Volkswagen
Pojemność bagażnika Volkswagena Golfa Cabriolet ze złozonym dachem wynosi 250 litrów. fot. Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    REKLAMA

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    REKLAMA

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA