REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Silnik Volkswagena Golfa Cabriolet w najmocniejszej wersji ma 210 koni mechanicznych.  fot. Volkswagen
Silnik Volkswagena Golfa Cabriolet w najmocniejszej wersji ma 210 koni mechanicznych. fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf Cabrio powraca po latach. Kompakt niemieckiego producenta jest dostępny z silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. Producent ma do zaoferowania również ciekawe wersje wyposażenia. Dla miłośników wiatru we włosach Volkswagen Golf Cabriolet powinien być interesującą ofertą.

Nowy Volkswagen Golf Cabriolet

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz także: Test Volkswagen Golf: więcej Golfa w Golfie

Na zakup trzech poprzednich modeli Golfa Cabriolet w latach 1979 – 2002 zdecydowało się ponad 680.000 kierowców. Nowy Golf Cabriolet ma wszystko co trzeba, aby nawiązać do sukcesów poprzedników. Na pierwszy rzut oka wyróżnia go brak stałego pałąka zabezpieczającego przed skutkami dachowania. Przednie i boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową (Thorax), poduszka kolanowa kierowcy i ESP również należą do wyposażenia seryjnego. Według producenta nowy Golf Cabriolet należy do najcichszych kabrioletów, ponadto posiada jedno z najprzestronniejszych wnętrz w swojej klasie oraz bagażnik o pojemności 250 litrów, także przy schowanym dachu.

Wygląd.

REKLAMA

 Stylistyka Golfa Cabriolet w znacznym stopniu pokrywa się ze stylistyką trójdrzwiowego kuzyna. To co go wyróżnia to zmieniony tył nadwozia, bardziej płaska linia dachu i mocniej pochylona przednia szyba. Design i jakość materiałów we wnętrzu Golfa ze składanym dachem jest identyczna, jak w klasycznym Golfie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie

Golf Cabriolet jest dostępny w jednej linii wyposażenia, podobnie jak Eos, Passat CC, Touareg i Phaeton. Już samo wyposażenie podstawowe jest bardzo bogate. Na zewnątrz należą do niego przyciemniane, diodowe światła tylne, 16-calowe koła z oponami 205 i chromowane listwy w osłonie chłodnicy. We wnętrzu do elementów funkcjonalnych podkreślających wysoki poziom jakości należy w pełni automatyczna obsługa składanego dachu, automatyczna klimatyzacja Climatronic, funkcja Easy-Entry komfortowych przednich foteli z regulacją wysokości, elektrycznie otwierane i zamykane wszystkie okna, aplikacje Chrom- matt, podłokietnik oraz radio RCD210 z czytnikiem MP3 i 4 głośnikami.

Silniki dysponują mocą od 105 KM do 210 KM. Przyjemność sprawiają także pracujące efektywnie dwusprzęgłowe przekładnie (DSG), dostępne dla 4 jednostek napędowych. Jeden silnik benzynowy (TSI) i oba wysokoprężne (TDI) będą oferowane z energooszczędnym pakietem BlueMotion. Poniżej zestawienie wszystkich wersji jednostek napędowych debiutujących w 2011 roku:

  • 1.2 TSI – 77 kW/105 KM (6-biegowa przekładnia)
  • 1.4 TSI – 90 kW/122 KM (6-biegowa przekładnia/7-biegowa DSG)
  • 1.4 TSI – 118 kW/160 KM (6-biegowa przekładnia
    /7-biegowa DSG)
  • 2.0 TSI – 155 kW/210 KM (6-biegowa DSG)
  • 1.6 TDI – 77 kW/105 KM (5-biegowa przekładnia)
  • 2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6-biegowa przekładnia
    /6-biegowa DSG)

Zobacz także: Volkswagen Golf czy Ford Focus?

Składany dach Golfa Cabriolet

Miękki dach składa się ze stelażu, podsufitki, miękkiej maty obejmującej całą powierzchnię i powłoki zewnętrznej. W rezultacie automatyczny, elektrohydraulicznie składany dach szybciej składa się (9 sekund) i rozkłada (11 sekund). Dach jest otwierany i zamykany centralnym przełącznikiem na konsoli środkowej. Za widoczność z tyłu duża jak na kabriolet, ogrzewana szklana tylna szyba, połączona z dachem metodą zgrzewania ultradźwiękowego.

Bezpieczeństwo Golfa Cabriolet

 Dzięki pałąkom zabezpieczającym przed skutkami dachowania, wzmocnionej ramie przedniej szyby Golf Cabriolet ma zagwarantować bezpieczeństwo. Systemy chroniące pasażerów Golfa Cabriolet uzupełnione są wzmocnieniami w drzwiach oraz seryjnymi przednimi i bocznymi poduszkami chroniącymi głowę i klatkę piersiową (Thorax). Po stronie kierowcy wbudowana jest także seryjnie poduszka powietrzna chroniąca kolana.

Wyposażenie seryjne Golfa Cabriolet 

Z przodu Golf Cabriolet posiada chromowane listy na osłonie chłodnicy, z tyłu przyciemnione diodowe światła i sportowo wystylizowany zderzak. Do seryjnego wyposażenia zalicza się jeszcze: automatyczna klimatyzacja Climatronic, dwie lampki do czytania z przodu, system ułatwiający ruszanie pod górę, kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach oraz – w modelach z BlueMotion Technology – systemy Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania (rekuperacja). Naturalnie każdy Golf Cabriolet posiada także elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek z pilotem oraz filtr przeciwpyłkowy z aktywnym węglem. Seryjnie montowane jest także radio z odtwarzaczem płyt kompaktowych RCD 210 z 4 głośnikami.

Wyposażenie dodatkowe Golfa Cabriolet

Dla Golfa Cabriolet dostępnych jest 7 wstępnie skonfigurowanych pakietów, bardziej korzystnych cenowo, niż zestawienie tych samych elementów pojedynczo. Są to pakiety Design & Style, Performance, Komfort, Technika, Czujnik deszczu, Lusterka oraz Pakiet 990. Design & Style jest pierwszym stopniem pozwalającym na nadanie kabrioletowi Volkswagena bardziej ekskluzywnych i sportowych cech. Natomiast Performance obejmuje wszystkie elementy pakietu Design & Style, a ponadto wiele innych detali (na przykład skórzaną tapicerkę).  Volkswagen oferuje dla Golfa Cabriolet trzy modele 17” felg ze stopu metali lekkich: Seattle (5 podwójnych ramion), Porto (10 ramion)
i Salamanca (10 ramion). 18-calowe obręcze - wzór Charleston (5 podwójnych ramion) charakteryzują się lakierowanym na czarno wnętrzem obręczy koła.

Silniki

4 silniki benzynowe (TSI) i 2 wysokoprężne (TDI):

Golf Cabriolet może być napędzany jednym z sześciu silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy od 105 KM do 210 KM. Dla 4 silników dostępne są nowoczesne przekładnie dwusprzęgłowe DSG. Jeden silnik benzynowy (TSI) i oba silniki wysokoprężne (TDI) będzie można zamówić z oszczędzającym paliwo pakietem BlueMotion Technolgy (systemy Start-Stop i odzyskiwania energii podczas hamowania). Najoszczędniejszy Golf Cabriolet zużywa tylko 4,4 litra oleju napędowego.

BlueMotion Technology w szczegółach

System Start-Stop: Kierowca zatrzymując samochód, przełącza dźwignię zmiany biegów na luz i zdejmuje nogę ze sprzęgła (przy skrzyni DSG wystarczy trzymać wciśnięty pedał hamulca). W tym momencie silnik wyłączy się.W porównaniu z samochodami bez systemu Start-Stop modele BlueMotion Technology mają dodatkowy moduł zarządzania energią (do rejestrowania aktualnego stanu naładowania akumulatora),

6- i 7-biegowa DSG

Poza TSI i TDI o mocy 77 kW/105 KM wszystkie silniki nowego Golfa Cabriolet można połączyć z dwusprzęgłową przekładnią (DSG). Zależnie od momentu obrotowego silnika jest to 6-biegowa lub 7-biegowa DSG.

Producent zapewnia, że Volkswagen Golf Cabriolet jest dobrze wyciszony. fot.Volkswagen
Volkswagen Golf Cabriolet może być wyspsażony w nowoczesne silniki z rodziny TSI, a także w oszczędne diesle TDI. fot. Volkswagen
Volkswagen Golf Cabriolet został zbudowany na bazie Golfa VI. fot. Volkswagen
Volkswagen Golf Cabriolet zmieni sie w coupe w dziewięć sekund (tyle trwa rozkłądanie miękkiego dachu). fot. Volkswagen
Pojemność bagażnika Volkswagena Golfa Cabriolet ze złozonym dachem wynosi 250 litrów. fot. Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA