REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Golf w wersji cabrio

Dominik Sowiński
Silnik Volkswagena Golfa Cabriolet w najmocniejszej wersji ma 210 koni mechanicznych.  fot. Volkswagen
Silnik Volkswagena Golfa Cabriolet w najmocniejszej wersji ma 210 koni mechanicznych. fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf Cabrio powraca po latach. Kompakt niemieckiego producenta jest dostępny z silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. Producent ma do zaoferowania również ciekawe wersje wyposażenia. Dla miłośników wiatru we włosach Volkswagen Golf Cabriolet powinien być interesującą ofertą.

Nowy Volkswagen Golf Cabriolet

REKLAMA

Zobacz także: Test Volkswagen Golf: więcej Golfa w Golfie

Na zakup trzech poprzednich modeli Golfa Cabriolet w latach 1979 – 2002 zdecydowało się ponad 680.000 kierowców. Nowy Golf Cabriolet ma wszystko co trzeba, aby nawiązać do sukcesów poprzedników. Na pierwszy rzut oka wyróżnia go brak stałego pałąka zabezpieczającego przed skutkami dachowania. Przednie i boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową (Thorax), poduszka kolanowa kierowcy i ESP również należą do wyposażenia seryjnego. Według producenta nowy Golf Cabriolet należy do najcichszych kabrioletów, ponadto posiada jedno z najprzestronniejszych wnętrz w swojej klasie oraz bagażnik o pojemności 250 litrów, także przy schowanym dachu.

Wygląd.

 Stylistyka Golfa Cabriolet w znacznym stopniu pokrywa się ze stylistyką trójdrzwiowego kuzyna. To co go wyróżnia to zmieniony tył nadwozia, bardziej płaska linia dachu i mocniej pochylona przednia szyba. Design i jakość materiałów we wnętrzu Golfa ze składanym dachem jest identyczna, jak w klasycznym Golfie.

Wyposażenie

REKLAMA

Golf Cabriolet jest dostępny w jednej linii wyposażenia, podobnie jak Eos, Passat CC, Touareg i Phaeton. Już samo wyposażenie podstawowe jest bardzo bogate. Na zewnątrz należą do niego przyciemniane, diodowe światła tylne, 16-calowe koła z oponami 205 i chromowane listwy w osłonie chłodnicy. We wnętrzu do elementów funkcjonalnych podkreślających wysoki poziom jakości należy w pełni automatyczna obsługa składanego dachu, automatyczna klimatyzacja Climatronic, funkcja Easy-Entry komfortowych przednich foteli z regulacją wysokości, elektrycznie otwierane i zamykane wszystkie okna, aplikacje Chrom- matt, podłokietnik oraz radio RCD210 z czytnikiem MP3 i 4 głośnikami.

Silniki dysponują mocą od 105 KM do 210 KM. Przyjemność sprawiają także pracujące efektywnie dwusprzęgłowe przekładnie (DSG), dostępne dla 4 jednostek napędowych. Jeden silnik benzynowy (TSI) i oba wysokoprężne (TDI) będą oferowane z energooszczędnym pakietem BlueMotion. Poniżej zestawienie wszystkich wersji jednostek napędowych debiutujących w 2011 roku:

  • 1.2 TSI – 77 kW/105 KM (6-biegowa przekładnia)
  • 1.4 TSI – 90 kW/122 KM (6-biegowa przekładnia/7-biegowa DSG)
  • 1.4 TSI – 118 kW/160 KM (6-biegowa przekładnia
    /7-biegowa DSG)
  • 2.0 TSI – 155 kW/210 KM (6-biegowa DSG)
  • 1.6 TDI – 77 kW/105 KM (5-biegowa przekładnia)
  • 2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6-biegowa przekładnia
    /6-biegowa DSG)

Zobacz także: Volkswagen Golf czy Ford Focus?

Składany dach Golfa Cabriolet

Miękki dach składa się ze stelażu, podsufitki, miękkiej maty obejmującej całą powierzchnię i powłoki zewnętrznej. W rezultacie automatyczny, elektrohydraulicznie składany dach szybciej składa się (9 sekund) i rozkłada (11 sekund). Dach jest otwierany i zamykany centralnym przełącznikiem na konsoli środkowej. Za widoczność z tyłu duża jak na kabriolet, ogrzewana szklana tylna szyba, połączona z dachem metodą zgrzewania ultradźwiękowego.

Bezpieczeństwo Golfa Cabriolet

 Dzięki pałąkom zabezpieczającym przed skutkami dachowania, wzmocnionej ramie przedniej szyby Golf Cabriolet ma zagwarantować bezpieczeństwo. Systemy chroniące pasażerów Golfa Cabriolet uzupełnione są wzmocnieniami w drzwiach oraz seryjnymi przednimi i bocznymi poduszkami chroniącymi głowę i klatkę piersiową (Thorax). Po stronie kierowcy wbudowana jest także seryjnie poduszka powietrzna chroniąca kolana.

Wyposażenie seryjne Golfa Cabriolet 

Z przodu Golf Cabriolet posiada chromowane listy na osłonie chłodnicy, z tyłu przyciemnione diodowe światła i sportowo wystylizowany zderzak. Do seryjnego wyposażenia zalicza się jeszcze: automatyczna klimatyzacja Climatronic, dwie lampki do czytania z przodu, system ułatwiający ruszanie pod górę, kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach oraz – w modelach z BlueMotion Technology – systemy Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania (rekuperacja). Naturalnie każdy Golf Cabriolet posiada także elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek z pilotem oraz filtr przeciwpyłkowy z aktywnym węglem. Seryjnie montowane jest także radio z odtwarzaczem płyt kompaktowych RCD 210 z 4 głośnikami.

Wyposażenie dodatkowe Golfa Cabriolet

Dla Golfa Cabriolet dostępnych jest 7 wstępnie skonfigurowanych pakietów, bardziej korzystnych cenowo, niż zestawienie tych samych elementów pojedynczo. Są to pakiety Design & Style, Performance, Komfort, Technika, Czujnik deszczu, Lusterka oraz Pakiet 990. Design & Style jest pierwszym stopniem pozwalającym na nadanie kabrioletowi Volkswagena bardziej ekskluzywnych i sportowych cech. Natomiast Performance obejmuje wszystkie elementy pakietu Design & Style, a ponadto wiele innych detali (na przykład skórzaną tapicerkę).  Volkswagen oferuje dla Golfa Cabriolet trzy modele 17” felg ze stopu metali lekkich: Seattle (5 podwójnych ramion), Porto (10 ramion)
i Salamanca (10 ramion). 18-calowe obręcze - wzór Charleston (5 podwójnych ramion) charakteryzują się lakierowanym na czarno wnętrzem obręczy koła.

Silniki

4 silniki benzynowe (TSI) i 2 wysokoprężne (TDI):

Golf Cabriolet może być napędzany jednym z sześciu silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy od 105 KM do 210 KM. Dla 4 silników dostępne są nowoczesne przekładnie dwusprzęgłowe DSG. Jeden silnik benzynowy (TSI) i oba silniki wysokoprężne (TDI) będzie można zamówić z oszczędzającym paliwo pakietem BlueMotion Technolgy (systemy Start-Stop i odzyskiwania energii podczas hamowania). Najoszczędniejszy Golf Cabriolet zużywa tylko 4,4 litra oleju napędowego.

BlueMotion Technology w szczegółach

System Start-Stop: Kierowca zatrzymując samochód, przełącza dźwignię zmiany biegów na luz i zdejmuje nogę ze sprzęgła (przy skrzyni DSG wystarczy trzymać wciśnięty pedał hamulca). W tym momencie silnik wyłączy się.W porównaniu z samochodami bez systemu Start-Stop modele BlueMotion Technology mają dodatkowy moduł zarządzania energią (do rejestrowania aktualnego stanu naładowania akumulatora),

6- i 7-biegowa DSG

Poza TSI i TDI o mocy 77 kW/105 KM wszystkie silniki nowego Golfa Cabriolet można połączyć z dwusprzęgłową przekładnią (DSG). Zależnie od momentu obrotowego silnika jest to 6-biegowa lub 7-biegowa DSG.

Producent zapewnia, że Volkswagen Golf Cabriolet jest dobrze wyciszony. fot.Volkswagen
Volkswagen Golf Cabriolet może być wyspsażony w nowoczesne silniki z rodziny TSI, a także w oszczędne diesle TDI. fot. Volkswagen
Volkswagen Golf Cabriolet został zbudowany na bazie Golfa VI. fot. Volkswagen
Volkswagen Golf Cabriolet zmieni sie w coupe w dziewięć sekund (tyle trwa rozkłądanie miękkiego dachu). fot. Volkswagen
Pojemność bagażnika Volkswagena Golfa Cabriolet ze złozonym dachem wynosi 250 litrów. fot. Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    REKLAMA

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    REKLAMA