Mercedes SLS AMG Roadster: przyjemność za 900 tys. zł
REKLAMA
REKLAMA
Mercedes SLS AMG Roadster to już drugi samochód w gamie AMG. Długa maska, wielkie obręcze, 2-osobowa kabina i automatycznie wysuwane tylne skrzydło, to cechy charakterystyczne Mercedesa SLS AMG. Każde spojrzenie na atletyczny design Roadstera jasno daje do zrozumienia że to sportowiec z krwi i kości.
REKLAMA
Silnik
SLS AMG Roadster dysponuje wolnossącym motorem V8, o pojemności 6208 ccm, który generuje moc 571 KM przy 6800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 650 Nm. Zastosowanie układu smarowania z suchą miską olejową umożliwiło niższe zamocowanie silnika, a w efekcie - obniżenie środka ciężkości i poprawę dynamiki prowadzenia.
Wysokoobrotowa jednostka zapewnia doskonałe osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 317 km/h (ograniczona elektronicznie). Co ciekawe, Mercedes deklaruje że silnik potrzebuje zaledwie 13,2 litra paliwa na każde 100 km (cykl mieszany NEDC) i emituje średnio 308 gramów dwutlenku węgla na kilometr.
Zobacz też: 25-letni Mercedes jak nowy
Zamontowana przy tylnej osi dwusprzęgłowa przekładnia zmienia biegi bez w tempie 100 milisekund i posiada 4 tryby pracy: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus) oraz M (Manual). W trybach S, S+ i M działa funkcja międzygazu. Optymalną trakcję zapewnia funkcja RACE START oraz zintegrowana ze skrzynią blokada mechanizmu różnicowego.
Innowacje
Kierowca otrzymuje do dyspozycji panel sterujący umożliwiający personalizację ustawień auta, włącznie z wyborem trybu pracy opcjonalnego zawieszenia.
Lista seryjnego wyposażenia obejmuje m.in.: czarną skórzaną tapicerkę designo, podgrzewane, sportowe fotele AMG, system nawigacji z odtwarzaczem DVD, funkcję uruchamiania KEYLESS-GO i klimatyzację. Wśród opcji znalazł się układ AIRSCARF - powietrzny szal, oplatający podczas jazdy szyje kierowcy i pasażera ciepłym powietrzem, płynącym z otworów w zagłówkach siedzeń.
Zobacz też: Nowy Mercedes klasy C 63 AMG Coupé
Inspirowany motorsportem system dostarcza kierowcy cenne, wyświetlane w czasie rzeczywistym, informacje. Moc i moment obrotowy silnika, temperatura oleju i płynu chłodzącego, pomiary przyspieszeń czy czasy okrążeń, a pełnię wrażeń mają zapewnić niezwykle skuteczne, opcjonalne, hamulce ceramiczne.
Z SLSa AMG również bez problemu połączymy się z Internetem.
Jazda bez dachu
REKLAMA
Jazda z otwartym dachem, potęguje doznania. Jego złożenie trwa 11 sekund i możliwe jest przy prędkości do 50 km/h. Dostępne będą 3 kolory poszycia (czarne, czerwone i beżowe), dopasowane do 9 barw nadwozia oraz 8 tonacji wykończenia wnętrza.
Konstrukcja dachu to połączenie stali, aluminium i magnezu. Trójwarstwowe poszycie i jednowarstwowa tylna szyba pozwalają na komfortową, wolną od wibracji i niepożądanych dźwięków podróż. Bez względu na to, czy dach jest otwarty, czy też zamknięty, pojemność przestrzeni bagażowej Roadstera wynosi 173 litry.
Rynkowy debiut jesienią 2011 roku
Mercedes SLS AMG Roadster został opracowany równolegle z wersją Coupé przez zespół Mercedes-AMG GmbH. Produkcją zajmie się fabryka w Sindelfingen. Gotowy, ręcznie wyprodukowany motor V8 będzie tam jednak dostarczany z Affalterbach, gdzie zlokalizowane są zakłady AMG.
Zamówienia na Roadstera ruszają 1 czerwca 2011 roku, a jego rynkowy debiut nastąpi jesienią 2011 roku.
Ceny startują od 898 000 PLN brutto.
REKLAMA
REKLAMA