REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes SLS AMG Roadster: przyjemność za 900 tys. zł

Subskrybuj nas na Youtube
Auto na rynku polskim będzie dostępne od października 2011 roku a jego cena zaczyna się od 898 tysięcy złotych  fot. Mercedes
Auto na rynku polskim będzie dostępne od października 2011 roku a jego cena zaczyna się od 898 tysięcy złotych fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Aluminiowe nadwozie pod którym kryje się 6,2-litrowy motor V8 o mocy 571 KM, siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia i przyjemność z jazdy pod gołym niebem - oto SLS AMG Roadster.

Mercedes SLS AMG Roadster to już drugi samochód w gamie AMG. Długa maska, wielkie obręcze, 2-osobowa kabina i automatycznie wysuwane tylne skrzydło, to cechy charakterystyczne Mercedesa SLS AMG. Każde spojrzenie na atletyczny design Roadstera jasno daje do zrozumienia że to sportowiec z krwi i kości.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik

SLS AMG Roadster dysponuje wolnossącym motorem V8, o pojemności 6208 ccm, który generuje moc 571 KM przy 6800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 650 Nm. Zastosowanie układu smarowania z suchą miską olejową umożliwiło niższe zamocowanie silnika, a w efekcie - obniżenie środka ciężkości i poprawę dynamiki prowadzenia.

Wysokoobrotowa jednostka zapewnia doskonałe osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 317 km/h (ograniczona elektronicznie). Co ciekawe, Mercedes deklaruje że silnik potrzebuje zaledwie 13,2 litra paliwa na każde 100 km (cykl mieszany NEDC) i emituje średnio 308 gramów dwutlenku węgla na kilometr.

REKLAMA

Zobacz też: 25-letni Mercedes jak nowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zamontowana przy tylnej osi dwusprzęgłowa przekładnia zmienia biegi bez w tempie 100 milisekund i posiada 4 tryby pracy: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus) oraz M (Manual). W trybach S, S+ i M działa funkcja międzygazu. Optymalną trakcję zapewnia funkcja RACE START oraz zintegrowana ze skrzynią blokada mechanizmu różnicowego.

Innowacje

Kierowca otrzymuje do dyspozycji panel sterujący umożliwiający personalizację ustawień auta, włącznie z wyborem trybu pracy opcjonalnego zawieszenia.
Lista seryjnego wyposażenia obejmuje m.in.: czarną skórzaną tapicerkę designo, podgrzewane, sportowe fotele AMG, system nawigacji z odtwarzaczem DVD, funkcję uruchamiania KEYLESS-GO i klimatyzację. Wśród opcji znalazł się układ AIRSCARF - powietrzny szal, oplatający podczas jazdy szyje kierowcy i pasażera ciepłym powietrzem, płynącym z otworów w zagłówkach siedzeń.

Zobacz też: Nowy Mercedes klasy C 63 AMG Coupé

Inspirowany motorsportem system dostarcza kierowcy cenne, wyświetlane w czasie rzeczywistym, informacje. Moc i moment obrotowy silnika, temperatura oleju i płynu chłodzącego, pomiary przyspieszeń czy czasy okrążeń, a pełnię wrażeń mają zapewnić niezwykle skuteczne, opcjonalne, hamulce ceramiczne.
Z SLSa AMG również bez problemu połączymy się z Internetem.

Jazda bez dachu

Jazda z otwartym dachem, potęguje doznania. Jego złożenie trwa 11 sekund i możliwe jest przy prędkości do 50 km/h. Dostępne będą 3 kolory poszycia (czarne, czerwone i beżowe), dopasowane do 9 barw nadwozia oraz 8 tonacji wykończenia wnętrza.

Konstrukcja dachu to połączenie stali, aluminium i magnezu. Trójwarstwowe poszycie i jednowarstwowa tylna szyba pozwalają na komfortową, wolną od wibracji i niepożądanych dźwięków podróż. Bez względu na to, czy dach jest otwarty, czy też zamknięty, pojemność przestrzeni bagażowej Roadstera wynosi 173 litry.

Rynkowy debiut jesienią 2011 roku

Mercedes SLS AMG Roadster został opracowany równolegle z wersją Coupé przez zespół Mercedes-AMG GmbH. Produkcją zajmie się fabryka w Sindelfingen. Gotowy, ręcznie wyprodukowany motor V8 będzie tam jednak dostarczany z Affalterbach, gdzie zlokalizowane są zakłady AMG.
Zamówienia na Roadstera ruszają 1 czerwca 2011 roku, a jego rynkowy debiut nastąpi jesienią 2011 roku.

Ceny startują od 898 000 PLN brutto.

SLS AMG Roadster to 2-osobowa kabina i automatycznie wysuwane tylne skrzydło fot. Mercedes
Pod maską kryje się 6,2-litrowy motor V8 o mocy 571 KM fot. Mercedes
Dostępny będzie "powietrzny szal" oplatający podczas jazdy szyje kierowcy i pasażera ciepłym powietrzem, płynącym z otworów w zagłówkach fot. Mercedes
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA