REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3 fot. Mercedes
Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3 fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3.

Zaprojektowany zgodnie ze specyfikacjami GT3 FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 to samochód wyścigowy adresowany do klientów rywalizujących w wyścigach dla pojazdów GT na krótkich i długich dystansach.

REKLAMA

REKLAMA

FIA określi maksymalne osiągi centralnie umieszczonego, 6,2-litrowego silnika AMG V8 ze smarowaniem w technologii suchej miski olejowej. Działanie to ma na celu zapewnienie równych szans wszystkich samochodów biorących udział w wyścigach. Ten proces klasyfikacyjny, podczas którego określa się także masę własną pojazdu, zostanie ukończony w 2010 roku.

Zobacz też: Audi RS5

Przeniesienie mocy w Mercedes-Benz SLS AMG GT3 zapewnia sekwencyjna sześciostopniowa skrzynia biegów z manetkami zmiany biegów w kierownicy i wielotarczową zintegrowaną blokadą mechanizmu różnicowego. Podobnie jak w standardowym SLS AMG, przekładnia została umieszczona w pobliżu tylnej osi; jest ona połączona z silnikiem za pomocą rury reakcyjnej, wewnątrz której węglowy wał napędowy obraca się z prędkością silnika.

REKLAMA

Koła tylne i przednie w Mercedes-Benz SLS AMG GT3 zawieszone są przy pomocy podwójnych wahaczy poprzecznych z kutego aluminium. Regulacja resorów i amortyzatorów, wysokości zawieszenia, stabilizatorów oraz rozstawu i pochylenia kół pozwala na zmianę ustawień podzespołów pojazdu pod kątem toru wyścigowego. Zębatkowy układ kierowniczy o niemal bezpośrednim przełożeniu oraz system wspomagania zależny od prędkości pozwala na wyjątkowo sprawne kierowanie autem. Za obręczami kół AMG ze stopu metali lekkich o centralnej blokadzie mieszczą się kompozytowo-stalowe hamulce sportowe z ABS.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Corvette 2012 Centennial Edition - dla fanów wyścigów

Po otwarciu charakterystycznych, podobnych do skrzydeł drzwi, Mercedes-Benz SLS AMG GT3 ukazuje funkcjonalne wnętrze o rajdowym charakterze. Stalowa klatka przeciwkapotażowa nie tylko zapewnia bezpieczeństwo kierowcy, ale także dodatkowo wzmacnia aluminiową konstrukcję. Kolejnym wyróżnikiem są kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa oraz systemem HANS (Head and Neck Support – podparcie głowy i szyi). Centralny wyświetlacz znajduje się idealnie w polu widzenia kierowcy pokazując wszystkie istotne informacje, takie jak prędkość, obroty i temperatura silnika, międzyczasy i wybrane przełożenie. Wyścigowa kierownica o średnicy 330 mm z manetkami biegów pozwala z kolei na doskonałą kontrolę pojazdu.

Dodatkowe przełączniki w Mercedes-Benz SLS AMG GT3 znajdują się na konsoli centralnej. Dzięki nim kierowca może nie tylko uruchomić silnik AMG V8 lub dopasować kontrolę trakcji, ale także włączyć bieg wsteczny lub – w przypadku awarii – aktywować zintegrowany system gaśniczy. Regulacja hamulców znajduje się na tunelu rury reakcyjnej.

Mercedes SLS AMG GT3: Stalowa klatka przeciwkapotażowa nie tylko zapewnia bezpieczeństwo kierowcy, ale także dodatkowo wzmacnia aluminiową konstrukcję fot. Mercedes
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA