REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

Subskrybuj nas na Youtube
Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3 fot. Mercedes
Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3 fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3.

Zaprojektowany zgodnie ze specyfikacjami GT3 FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 to samochód wyścigowy adresowany do klientów rywalizujących w wyścigach dla pojazdów GT na krótkich i długich dystansach.

REKLAMA

FIA określi maksymalne osiągi centralnie umieszczonego, 6,2-litrowego silnika AMG V8 ze smarowaniem w technologii suchej miski olejowej. Działanie to ma na celu zapewnienie równych szans wszystkich samochodów biorących udział w wyścigach. Ten proces klasyfikacyjny, podczas którego określa się także masę własną pojazdu, zostanie ukończony w 2010 roku.

Zobacz też: Audi RS5

REKLAMA

Przeniesienie mocy w Mercedes-Benz SLS AMG GT3 zapewnia sekwencyjna sześciostopniowa skrzynia biegów z manetkami zmiany biegów w kierownicy i wielotarczową zintegrowaną blokadą mechanizmu różnicowego. Podobnie jak w standardowym SLS AMG, przekładnia została umieszczona w pobliżu tylnej osi; jest ona połączona z silnikiem za pomocą rury reakcyjnej, wewnątrz której węglowy wał napędowy obraca się z prędkością silnika.

Koła tylne i przednie w Mercedes-Benz SLS AMG GT3 zawieszone są przy pomocy podwójnych wahaczy poprzecznych z kutego aluminium. Regulacja resorów i amortyzatorów, wysokości zawieszenia, stabilizatorów oraz rozstawu i pochylenia kół pozwala na zmianę ustawień podzespołów pojazdu pod kątem toru wyścigowego. Zębatkowy układ kierowniczy o niemal bezpośrednim przełożeniu oraz system wspomagania zależny od prędkości pozwala na wyjątkowo sprawne kierowanie autem. Za obręczami kół AMG ze stopu metali lekkich o centralnej blokadzie mieszczą się kompozytowo-stalowe hamulce sportowe z ABS.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Corvette 2012 Centennial Edition - dla fanów wyścigów

REKLAMA

Po otwarciu charakterystycznych, podobnych do skrzydeł drzwi, Mercedes-Benz SLS AMG GT3 ukazuje funkcjonalne wnętrze o rajdowym charakterze. Stalowa klatka przeciwkapotażowa nie tylko zapewnia bezpieczeństwo kierowcy, ale także dodatkowo wzmacnia aluminiową konstrukcję. Kolejnym wyróżnikiem są kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa oraz systemem HANS (Head and Neck Support – podparcie głowy i szyi). Centralny wyświetlacz znajduje się idealnie w polu widzenia kierowcy pokazując wszystkie istotne informacje, takie jak prędkość, obroty i temperatura silnika, międzyczasy i wybrane przełożenie. Wyścigowa kierownica o średnicy 330 mm z manetkami biegów pozwala z kolei na doskonałą kontrolę pojazdu.

Dodatkowe przełączniki w Mercedes-Benz SLS AMG GT3 znajdują się na konsoli centralnej. Dzięki nim kierowca może nie tylko uruchomić silnik AMG V8 lub dopasować kontrolę trakcji, ale także włączyć bieg wsteczny lub – w przypadku awarii – aktywować zintegrowany system gaśniczy. Regulacja hamulców znajduje się na tunelu rury reakcyjnej.

Mercedes SLS AMG GT3: Stalowa klatka przeciwkapotażowa nie tylko zapewnia bezpieczeństwo kierowcy, ale także dodatkowo wzmacnia aluminiową konstrukcję fot. Mercedes
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA