REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

Subskrybuj nas na Youtube
Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3 fot. Mercedes
Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3 fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3.

Zaprojektowany zgodnie ze specyfikacjami GT3 FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 to samochód wyścigowy adresowany do klientów rywalizujących w wyścigach dla pojazdów GT na krótkich i długich dystansach.

REKLAMA

FIA określi maksymalne osiągi centralnie umieszczonego, 6,2-litrowego silnika AMG V8 ze smarowaniem w technologii suchej miski olejowej. Działanie to ma na celu zapewnienie równych szans wszystkich samochodów biorących udział w wyścigach. Ten proces klasyfikacyjny, podczas którego określa się także masę własną pojazdu, zostanie ukończony w 2010 roku.

Zobacz też: Audi RS5

REKLAMA

Przeniesienie mocy w Mercedes-Benz SLS AMG GT3 zapewnia sekwencyjna sześciostopniowa skrzynia biegów z manetkami zmiany biegów w kierownicy i wielotarczową zintegrowaną blokadą mechanizmu różnicowego. Podobnie jak w standardowym SLS AMG, przekładnia została umieszczona w pobliżu tylnej osi; jest ona połączona z silnikiem za pomocą rury reakcyjnej, wewnątrz której węglowy wał napędowy obraca się z prędkością silnika.

Koła tylne i przednie w Mercedes-Benz SLS AMG GT3 zawieszone są przy pomocy podwójnych wahaczy poprzecznych z kutego aluminium. Regulacja resorów i amortyzatorów, wysokości zawieszenia, stabilizatorów oraz rozstawu i pochylenia kół pozwala na zmianę ustawień podzespołów pojazdu pod kątem toru wyścigowego. Zębatkowy układ kierowniczy o niemal bezpośrednim przełożeniu oraz system wspomagania zależny od prędkości pozwala na wyjątkowo sprawne kierowanie autem. Za obręczami kół AMG ze stopu metali lekkich o centralnej blokadzie mieszczą się kompozytowo-stalowe hamulce sportowe z ABS.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Corvette 2012 Centennial Edition - dla fanów wyścigów

REKLAMA

Po otwarciu charakterystycznych, podobnych do skrzydeł drzwi, Mercedes-Benz SLS AMG GT3 ukazuje funkcjonalne wnętrze o rajdowym charakterze. Stalowa klatka przeciwkapotażowa nie tylko zapewnia bezpieczeństwo kierowcy, ale także dodatkowo wzmacnia aluminiową konstrukcję. Kolejnym wyróżnikiem są kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa oraz systemem HANS (Head and Neck Support – podparcie głowy i szyi). Centralny wyświetlacz znajduje się idealnie w polu widzenia kierowcy pokazując wszystkie istotne informacje, takie jak prędkość, obroty i temperatura silnika, międzyczasy i wybrane przełożenie. Wyścigowa kierownica o średnicy 330 mm z manetkami biegów pozwala z kolei na doskonałą kontrolę pojazdu.

Dodatkowe przełączniki w Mercedes-Benz SLS AMG GT3 znajdują się na konsoli centralnej. Dzięki nim kierowca może nie tylko uruchomić silnik AMG V8 lub dopasować kontrolę trakcji, ale także włączyć bieg wsteczny lub – w przypadku awarii – aktywować zintegrowany system gaśniczy. Regulacja hamulców znajduje się na tunelu rury reakcyjnej.

Mercedes SLS AMG GT3: Stalowa klatka przeciwkapotażowa nie tylko zapewnia bezpieczeństwo kierowcy, ale także dodatkowo wzmacnia aluminiową konstrukcję fot. Mercedes
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA