REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Astra GTC z Gliwic

Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia fot. Opel
Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia fot. Opel

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Opel Astra GTC swoją premierę będzie miał we Wrześniu 2011 roku podczas 64. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie nad Menem. Ceny Astry GTC, która będzie produkowana w Gliwicach, poznamy pod koniec czerwca.

Pod koniec roku Opel wprowadzi na rynek trzy nowe auta: Amperę o napędzie elektrycznym, Zafirę Tourer i trzydrzwiową, sportową Astrę GTC. Wszystkie wersje Astry GTC korzystają z osi przedniej HiPerStrut (kolumna McPherson) która jest połączona z rozwiązaniem opatentowanym przez Opla – tylną osią z drążkiem Watta, co ma zapewnić wyjątkową stabilność i precyzję prowadzenia.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Nowa Astra GTC jest oparta na modelu Opla GTC Paris Concept, zaprezentowanego podczas Mondial de l’Automobile w Paryżu. Pięciomiejscowa Astra GTC, nie ma żadnego wspólnego z innymi członkami rodziny Astry elementu zewnętrznego. Do wyboru będzie 7 wzorów felg: od 17 do 20-calowych.

Konstruktorzy maksymalnie zwiększyli dynamikę, ograniczając ilość linii. Motyw ostrza, został poprowadzony w tym samym kierunku, co w Insignii, a linia końcowa dachu kryje niewielki spojler. Przednie reflektory w kształcie „orlego oka”, wyposażone są w światła do jazdy dziennej, a opcjonalne diody LED podkreślają motyw świateł tylnych „w kształcie skrzydła”.

REKLAMA

Układ jezdny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ustawienie przedniego zawieszenia jest podobne do Insignii OPC, a w porównaniu z pięciodrzwiową Astrą, GTC została obniżona o 15 mm, podczas gdy podstawowe wymiary podwozia nieznacznie się zwiększyły. Rozstaw osi zwiększył się o 10mm a rozstawy kół są szersze, co umożliwia pomieszczenie sportowych kół o zwiększonej średnicy opon.

Przednie zawieszenie z wysokiej klasy kolumnami (HiPerStrut) w porównaniu ze standardowym zawieszeniem McPherson w modelu Astry, poprawia prowadzenie i przyczepność kół i zmniejsza moment reakcyjny sterowania przy jeździe na zakrętach, oferując kierowcom Astry GTC sportowe doznania. Układ tylnej belki z wahaczami połączonymi z drążkiem Watta, to lżejsza i bardziej kompaktowa konstrukcja niż oś wielowahaczowa. Zapewnia również większy komfort oraz lepsze tłumienie dźwięków.

Zobacz też: Test Opel Astra IV

W nowej Astrze GTC będzie dostępny w pełni adaptacyjny układ sterowania podwoziem FlexRide. Poprawia on stabilność jazdy w zakrętach i reagowanie sterowania poprzez automatyczne dostosowanie do warunków drogowych, prędkości jazdy na zakrętach, ruchu pojazdu i indywidualnego stylu jazdy. Kierowca może w dowolnej chwili wybrać spośród zrównoważonego trybu standardowego, nastawionego na komfort trybu Tour lub trybu Sport.

Silniki

Na początku do wyboru będzie jedna jednostka Diesla i trzy jednostki benzynowe.

2.0 CDTI Common-Rail o mocy zwiększonej do 165 KM jest wyposażony w filtr cząsteczek stałych DPF i sześciobiegową manualną skrzynię biegów. System Start/Stop, to standardowe wyposażenie. Moment obrotowy nawet na poziomie 380 Nm dzięki funkcji Overboost, pozwala Astrze GTC na osiągnięcie prędkości 100 km/h w 8,9s a maksymalnie rozpędzić się do 210 km/h. Średnie zużycie według producenta ma się kształtować na poziomie 4,9l oleju napędowego na 100 km, a 56-litrowy zbiornikowi paliwa ma umożliwić Astrze GTC 2.0 CDTI przejechanie ponad 1 100 km.

Start/Stop to także standard w dwóch silnikach benzynowych turbo:
1.4 o mocy 120 KM i 140 KM. Oba silniki są wyposażone w sześciobiegowe manualne skrzynie biegów i dostarczają moment obrotowy 200 Nm, wymagając średnio 5,9 l paliwa na 100 km. Silnik 1.6 turbo chwilowo będzie najmocniejszą oferowaną jednostką. 180 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i prędkość maksymalna 220 km/h.

Więcej jednostek napędowych pojawi się w ofercie w okresie światowej premiery na wystawie we Frankfurcie. Wersje sportowe m. in OPC, pojawią się w 2012 roku.

Wyposażenie i wnętrze

Przedni system kamer Opel Eye to m. in funkcja rozpoznawania znaków drogowych. W dodatku oprócz znanego systemu ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu Lane Departure Warning (LDW), kamera teraz obsługuje także nową funkcję Following Distance Indication (FDI), która wizualnie informuje kierowcę o odległości od pojazdu jadącego z przodu.

W Astrze GTC debiutuje nowa funkcja bi-ksenonowego układu czwartej generacji. System włącza i wyłącza światła drogowe w zależności od obecności innych samochodów a Intelligent Light Ranging (ILR), wykorzystuje przedni system kamer Opel Eye do pomiaru odległości od pojazdu jadącego z przodu i do regulacji świateł mijania. Astra GTC nie będzie oślepiała.

Zobacz też: Nowy Opel Antara 2011

We wnętrzu zmieści się pięć osób, a bagażnik zapewnia 370 litrów pojemności. Ilość przestrzeni na drobiazgi została polepszona o 50% w stosunku do poprzedniej generacji GTC np. dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu, który zwalnia przestrzeń w środkowej konsoli. Nowe materiały i kolory wnętrza będą wyróżniały GTC od 5 drzwiowej wersji. Tapicerki ze skóry łączące aplikacje Alcantara i Nappa będą dostępne w wyposażeniu opcjonalnym. W standardzie znajdzie się niewielka, sportowa kierownica z poprawionym uchwytem. Przednie fotele Astry GTC oferują szeroki zakres regulacji w ośmiu wariantach i cztery zakresy regulacji na poziomie lędźwiowym i górnej części nóg, są certyfikowane przez ekspertów w dziedzinie zdrowia z organizacji AGR.

Auto z jedną z czterech jednostek napędowych i oferowane w dwóch poziomach wyposażenia, będzie można zamówić począwszy od 7 czerwca. Obecny zakres cen to: od 21 750 EUR (Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo 120 KM) do 27 855 EUR (Astra GTC Sport 2.0 CDTI 165 KM). Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia.

Wersja GTC stanowi od 15 do 20% sprzedaży wszystkich modeli Astry, gama kompaktów Opla zwiększyła swój udział w segmencie w Europie z 8,3% w 2009 roku do 11,4% w 2010 roku.

Ceny Astry GTC, która będzie produkowana w Gliwicach, poznamy pod koniec czerwca fot. Opel
e wnętrzu Astry GTC zmieści się pięć osób, a bagażnik zapewnia 370 litrów pojemności fot. Opel
Wersja GTC stanowi od 15 do 20% sprzedaży wszystkich modeli Astry fot. Opel
Przednie fotele Astry GTC oferują szeroki zakres regulacji w ośmiu wariantach i cztery zakresy regulacji na poziomie lędźwiowym i górnej części nóg fot. Opel
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA