REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Astra GTC z Gliwic

Subskrybuj nas na Youtube
Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia fot. Opel
Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia fot. Opel

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Opel Astra GTC swoją premierę będzie miał we Wrześniu 2011 roku podczas 64. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie nad Menem. Ceny Astry GTC, która będzie produkowana w Gliwicach, poznamy pod koniec czerwca.

Pod koniec roku Opel wprowadzi na rynek trzy nowe auta: Amperę o napędzie elektrycznym, Zafirę Tourer i trzydrzwiową, sportową Astrę GTC. Wszystkie wersje Astry GTC korzystają z osi przedniej HiPerStrut (kolumna McPherson) która jest połączona z rozwiązaniem opatentowanym przez Opla – tylną osią z drążkiem Watta, co ma zapewnić wyjątkową stabilność i precyzję prowadzenia.

REKLAMA

Nadwozie

REKLAMA

Nowa Astra GTC jest oparta na modelu Opla GTC Paris Concept, zaprezentowanego podczas Mondial de l’Automobile w Paryżu. Pięciomiejscowa Astra GTC, nie ma żadnego wspólnego z innymi członkami rodziny Astry elementu zewnętrznego. Do wyboru będzie 7 wzorów felg: od 17 do 20-calowych.

Konstruktorzy maksymalnie zwiększyli dynamikę, ograniczając ilość linii. Motyw ostrza, został poprowadzony w tym samym kierunku, co w Insignii, a linia końcowa dachu kryje niewielki spojler. Przednie reflektory w kształcie „orlego oka”, wyposażone są w światła do jazdy dziennej, a opcjonalne diody LED podkreślają motyw świateł tylnych „w kształcie skrzydła”.

Układ jezdny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ustawienie przedniego zawieszenia jest podobne do Insignii OPC, a w porównaniu z pięciodrzwiową Astrą, GTC została obniżona o 15 mm, podczas gdy podstawowe wymiary podwozia nieznacznie się zwiększyły. Rozstaw osi zwiększył się o 10mm a rozstawy kół są szersze, co umożliwia pomieszczenie sportowych kół o zwiększonej średnicy opon.

Przednie zawieszenie z wysokiej klasy kolumnami (HiPerStrut) w porównaniu ze standardowym zawieszeniem McPherson w modelu Astry, poprawia prowadzenie i przyczepność kół i zmniejsza moment reakcyjny sterowania przy jeździe na zakrętach, oferując kierowcom Astry GTC sportowe doznania. Układ tylnej belki z wahaczami połączonymi z drążkiem Watta, to lżejsza i bardziej kompaktowa konstrukcja niż oś wielowahaczowa. Zapewnia również większy komfort oraz lepsze tłumienie dźwięków.

Zobacz też: Test Opel Astra IV

W nowej Astrze GTC będzie dostępny w pełni adaptacyjny układ sterowania podwoziem FlexRide. Poprawia on stabilność jazdy w zakrętach i reagowanie sterowania poprzez automatyczne dostosowanie do warunków drogowych, prędkości jazdy na zakrętach, ruchu pojazdu i indywidualnego stylu jazdy. Kierowca może w dowolnej chwili wybrać spośród zrównoważonego trybu standardowego, nastawionego na komfort trybu Tour lub trybu Sport.

Silniki

Na początku do wyboru będzie jedna jednostka Diesla i trzy jednostki benzynowe.

REKLAMA

2.0 CDTI Common-Rail o mocy zwiększonej do 165 KM jest wyposażony w filtr cząsteczek stałych DPF i sześciobiegową manualną skrzynię biegów. System Start/Stop, to standardowe wyposażenie. Moment obrotowy nawet na poziomie 380 Nm dzięki funkcji Overboost, pozwala Astrze GTC na osiągnięcie prędkości 100 km/h w 8,9s a maksymalnie rozpędzić się do 210 km/h. Średnie zużycie według producenta ma się kształtować na poziomie 4,9l oleju napędowego na 100 km, a 56-litrowy zbiornikowi paliwa ma umożliwić Astrze GTC 2.0 CDTI przejechanie ponad 1 100 km.

Start/Stop to także standard w dwóch silnikach benzynowych turbo:
1.4 o mocy 120 KM i 140 KM. Oba silniki są wyposażone w sześciobiegowe manualne skrzynie biegów i dostarczają moment obrotowy 200 Nm, wymagając średnio 5,9 l paliwa na 100 km. Silnik 1.6 turbo chwilowo będzie najmocniejszą oferowaną jednostką. 180 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i prędkość maksymalna 220 km/h.

Więcej jednostek napędowych pojawi się w ofercie w okresie światowej premiery na wystawie we Frankfurcie. Wersje sportowe m. in OPC, pojawią się w 2012 roku.

Wyposażenie i wnętrze

Przedni system kamer Opel Eye to m. in funkcja rozpoznawania znaków drogowych. W dodatku oprócz znanego systemu ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu Lane Departure Warning (LDW), kamera teraz obsługuje także nową funkcję Following Distance Indication (FDI), która wizualnie informuje kierowcę o odległości od pojazdu jadącego z przodu.

W Astrze GTC debiutuje nowa funkcja bi-ksenonowego układu czwartej generacji. System włącza i wyłącza światła drogowe w zależności od obecności innych samochodów a Intelligent Light Ranging (ILR), wykorzystuje przedni system kamer Opel Eye do pomiaru odległości od pojazdu jadącego z przodu i do regulacji świateł mijania. Astra GTC nie będzie oślepiała.

Zobacz też: Nowy Opel Antara 2011

We wnętrzu zmieści się pięć osób, a bagażnik zapewnia 370 litrów pojemności. Ilość przestrzeni na drobiazgi została polepszona o 50% w stosunku do poprzedniej generacji GTC np. dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu, który zwalnia przestrzeń w środkowej konsoli. Nowe materiały i kolory wnętrza będą wyróżniały GTC od 5 drzwiowej wersji. Tapicerki ze skóry łączące aplikacje Alcantara i Nappa będą dostępne w wyposażeniu opcjonalnym. W standardzie znajdzie się niewielka, sportowa kierownica z poprawionym uchwytem. Przednie fotele Astry GTC oferują szeroki zakres regulacji w ośmiu wariantach i cztery zakresy regulacji na poziomie lędźwiowym i górnej części nóg, są certyfikowane przez ekspertów w dziedzinie zdrowia z organizacji AGR.

Auto z jedną z czterech jednostek napędowych i oferowane w dwóch poziomach wyposażenia, będzie można zamówić począwszy od 7 czerwca. Obecny zakres cen to: od 21 750 EUR (Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo 120 KM) do 27 855 EUR (Astra GTC Sport 2.0 CDTI 165 KM). Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia.

Wersja GTC stanowi od 15 do 20% sprzedaży wszystkich modeli Astry, gama kompaktów Opla zwiększyła swój udział w segmencie w Europie z 8,3% w 2009 roku do 11,4% w 2010 roku.

Ceny Astry GTC, która będzie produkowana w Gliwicach, poznamy pod koniec czerwca fot. Opel
e wnętrzu Astry GTC zmieści się pięć osób, a bagażnik zapewnia 370 litrów pojemności fot. Opel
Wersja GTC stanowi od 15 do 20% sprzedaży wszystkich modeli Astry fot. Opel
Przednie fotele Astry GTC oferują szeroki zakres regulacji w ośmiu wariantach i cztery zakresy regulacji na poziomie lędźwiowym i górnej części nóg fot. Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA