REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Astra GTC z Gliwic

Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia fot. Opel
Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia fot. Opel

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Opel Astra GTC swoją premierę będzie miał we Wrześniu 2011 roku podczas 64. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie nad Menem. Ceny Astry GTC, która będzie produkowana w Gliwicach, poznamy pod koniec czerwca.

Pod koniec roku Opel wprowadzi na rynek trzy nowe auta: Amperę o napędzie elektrycznym, Zafirę Tourer i trzydrzwiową, sportową Astrę GTC. Wszystkie wersje Astry GTC korzystają z osi przedniej HiPerStrut (kolumna McPherson) która jest połączona z rozwiązaniem opatentowanym przez Opla – tylną osią z drążkiem Watta, co ma zapewnić wyjątkową stabilność i precyzję prowadzenia.

REKLAMA

Nadwozie

REKLAMA

Nowa Astra GTC jest oparta na modelu Opla GTC Paris Concept, zaprezentowanego podczas Mondial de l’Automobile w Paryżu. Pięciomiejscowa Astra GTC, nie ma żadnego wspólnego z innymi członkami rodziny Astry elementu zewnętrznego. Do wyboru będzie 7 wzorów felg: od 17 do 20-calowych.

Konstruktorzy maksymalnie zwiększyli dynamikę, ograniczając ilość linii. Motyw ostrza, został poprowadzony w tym samym kierunku, co w Insignii, a linia końcowa dachu kryje niewielki spojler. Przednie reflektory w kształcie „orlego oka”, wyposażone są w światła do jazdy dziennej, a opcjonalne diody LED podkreślają motyw świateł tylnych „w kształcie skrzydła”.

Układ jezdny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ustawienie przedniego zawieszenia jest podobne do Insignii OPC, a w porównaniu z pięciodrzwiową Astrą, GTC została obniżona o 15 mm, podczas gdy podstawowe wymiary podwozia nieznacznie się zwiększyły. Rozstaw osi zwiększył się o 10mm a rozstawy kół są szersze, co umożliwia pomieszczenie sportowych kół o zwiększonej średnicy opon.

Przednie zawieszenie z wysokiej klasy kolumnami (HiPerStrut) w porównaniu ze standardowym zawieszeniem McPherson w modelu Astry, poprawia prowadzenie i przyczepność kół i zmniejsza moment reakcyjny sterowania przy jeździe na zakrętach, oferując kierowcom Astry GTC sportowe doznania. Układ tylnej belki z wahaczami połączonymi z drążkiem Watta, to lżejsza i bardziej kompaktowa konstrukcja niż oś wielowahaczowa. Zapewnia również większy komfort oraz lepsze tłumienie dźwięków.

Zobacz też: Test Opel Astra IV

W nowej Astrze GTC będzie dostępny w pełni adaptacyjny układ sterowania podwoziem FlexRide. Poprawia on stabilność jazdy w zakrętach i reagowanie sterowania poprzez automatyczne dostosowanie do warunków drogowych, prędkości jazdy na zakrętach, ruchu pojazdu i indywidualnego stylu jazdy. Kierowca może w dowolnej chwili wybrać spośród zrównoważonego trybu standardowego, nastawionego na komfort trybu Tour lub trybu Sport.

Silniki

Na początku do wyboru będzie jedna jednostka Diesla i trzy jednostki benzynowe.

REKLAMA

2.0 CDTI Common-Rail o mocy zwiększonej do 165 KM jest wyposażony w filtr cząsteczek stałych DPF i sześciobiegową manualną skrzynię biegów. System Start/Stop, to standardowe wyposażenie. Moment obrotowy nawet na poziomie 380 Nm dzięki funkcji Overboost, pozwala Astrze GTC na osiągnięcie prędkości 100 km/h w 8,9s a maksymalnie rozpędzić się do 210 km/h. Średnie zużycie według producenta ma się kształtować na poziomie 4,9l oleju napędowego na 100 km, a 56-litrowy zbiornikowi paliwa ma umożliwić Astrze GTC 2.0 CDTI przejechanie ponad 1 100 km.

Start/Stop to także standard w dwóch silnikach benzynowych turbo:
1.4 o mocy 120 KM i 140 KM. Oba silniki są wyposażone w sześciobiegowe manualne skrzynie biegów i dostarczają moment obrotowy 200 Nm, wymagając średnio 5,9 l paliwa na 100 km. Silnik 1.6 turbo chwilowo będzie najmocniejszą oferowaną jednostką. 180 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i prędkość maksymalna 220 km/h.

Więcej jednostek napędowych pojawi się w ofercie w okresie światowej premiery na wystawie we Frankfurcie. Wersje sportowe m. in OPC, pojawią się w 2012 roku.

Wyposażenie i wnętrze

Przedni system kamer Opel Eye to m. in funkcja rozpoznawania znaków drogowych. W dodatku oprócz znanego systemu ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu Lane Departure Warning (LDW), kamera teraz obsługuje także nową funkcję Following Distance Indication (FDI), która wizualnie informuje kierowcę o odległości od pojazdu jadącego z przodu.

W Astrze GTC debiutuje nowa funkcja bi-ksenonowego układu czwartej generacji. System włącza i wyłącza światła drogowe w zależności od obecności innych samochodów a Intelligent Light Ranging (ILR), wykorzystuje przedni system kamer Opel Eye do pomiaru odległości od pojazdu jadącego z przodu i do regulacji świateł mijania. Astra GTC nie będzie oślepiała.

Zobacz też: Nowy Opel Antara 2011

We wnętrzu zmieści się pięć osób, a bagażnik zapewnia 370 litrów pojemności. Ilość przestrzeni na drobiazgi została polepszona o 50% w stosunku do poprzedniej generacji GTC np. dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu, który zwalnia przestrzeń w środkowej konsoli. Nowe materiały i kolory wnętrza będą wyróżniały GTC od 5 drzwiowej wersji. Tapicerki ze skóry łączące aplikacje Alcantara i Nappa będą dostępne w wyposażeniu opcjonalnym. W standardzie znajdzie się niewielka, sportowa kierownica z poprawionym uchwytem. Przednie fotele Astry GTC oferują szeroki zakres regulacji w ośmiu wariantach i cztery zakresy regulacji na poziomie lędźwiowym i górnej części nóg, są certyfikowane przez ekspertów w dziedzinie zdrowia z organizacji AGR.

Auto z jedną z czterech jednostek napędowych i oferowane w dwóch poziomach wyposażenia, będzie można zamówić począwszy od 7 czerwca. Obecny zakres cen to: od 21 750 EUR (Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo 120 KM) do 27 855 EUR (Astra GTC Sport 2.0 CDTI 165 KM). Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia.

Wersja GTC stanowi od 15 do 20% sprzedaży wszystkich modeli Astry, gama kompaktów Opla zwiększyła swój udział w segmencie w Europie z 8,3% w 2009 roku do 11,4% w 2010 roku.

Ceny Astry GTC, która będzie produkowana w Gliwicach, poznamy pod koniec czerwca fot. Opel
e wnętrzu Astry GTC zmieści się pięć osób, a bagażnik zapewnia 370 litrów pojemności fot. Opel
Wersja GTC stanowi od 15 do 20% sprzedaży wszystkich modeli Astry fot. Opel
Przednie fotele Astry GTC oferują szeroki zakres regulacji w ośmiu wariantach i cztery zakresy regulacji na poziomie lędźwiowym i górnej części nóg fot. Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

REKLAMA

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

REKLAMA

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA