Nowa Astra GTC z Gliwic

REKLAMA
REKLAMA
Pod koniec roku Opel wprowadzi na rynek trzy nowe auta: Amperę o napędzie elektrycznym, Zafirę Tourer i trzydrzwiową, sportową Astrę GTC. Wszystkie wersje Astry GTC korzystają z osi przedniej HiPerStrut (kolumna McPherson) która jest połączona z rozwiązaniem opatentowanym przez Opla – tylną osią z drążkiem Watta, co ma zapewnić wyjątkową stabilność i precyzję prowadzenia.
REKLAMA
Nadwozie
REKLAMA
Nowa Astra GTC jest oparta na modelu Opla GTC Paris Concept, zaprezentowanego podczas Mondial de l’Automobile w Paryżu. Pięciomiejscowa Astra GTC, nie ma żadnego wspólnego z innymi członkami rodziny Astry elementu zewnętrznego. Do wyboru będzie 7 wzorów felg: od 17 do 20-calowych.
Konstruktorzy maksymalnie zwiększyli dynamikę, ograniczając ilość linii. Motyw ostrza, został poprowadzony w tym samym kierunku, co w Insignii, a linia końcowa dachu kryje niewielki spojler. Przednie reflektory w kształcie „orlego oka”, wyposażone są w światła do jazdy dziennej, a opcjonalne diody LED podkreślają motyw świateł tylnych „w kształcie skrzydła”.
Układ jezdny
Ustawienie przedniego zawieszenia jest podobne do Insignii OPC, a w porównaniu z pięciodrzwiową Astrą, GTC została obniżona o 15 mm, podczas gdy podstawowe wymiary podwozia nieznacznie się zwiększyły. Rozstaw osi zwiększył się o 10mm a rozstawy kół są szersze, co umożliwia pomieszczenie sportowych kół o zwiększonej średnicy opon.
Przednie zawieszenie z wysokiej klasy kolumnami (HiPerStrut) w porównaniu ze standardowym zawieszeniem McPherson w modelu Astry, poprawia prowadzenie i przyczepność kół i zmniejsza moment reakcyjny sterowania przy jeździe na zakrętach, oferując kierowcom Astry GTC sportowe doznania. Układ tylnej belki z wahaczami połączonymi z drążkiem Watta, to lżejsza i bardziej kompaktowa konstrukcja niż oś wielowahaczowa. Zapewnia również większy komfort oraz lepsze tłumienie dźwięków.
Zobacz też: Test Opel Astra IV
W nowej Astrze GTC będzie dostępny w pełni adaptacyjny układ sterowania podwoziem FlexRide. Poprawia on stabilność jazdy w zakrętach i reagowanie sterowania poprzez automatyczne dostosowanie do warunków drogowych, prędkości jazdy na zakrętach, ruchu pojazdu i indywidualnego stylu jazdy. Kierowca może w dowolnej chwili wybrać spośród zrównoważonego trybu standardowego, nastawionego na komfort trybu Tour lub trybu Sport.
Silniki
Na początku do wyboru będzie jedna jednostka Diesla i trzy jednostki benzynowe.
REKLAMA
2.0 CDTI Common-Rail o mocy zwiększonej do 165 KM jest wyposażony w filtr cząsteczek stałych DPF i sześciobiegową manualną skrzynię biegów. System Start/Stop, to standardowe wyposażenie. Moment obrotowy nawet na poziomie 380 Nm dzięki funkcji Overboost, pozwala Astrze GTC na osiągnięcie prędkości 100 km/h w 8,9s a maksymalnie rozpędzić się do 210 km/h. Średnie zużycie według producenta ma się kształtować na poziomie 4,9l oleju napędowego na 100 km, a 56-litrowy zbiornikowi paliwa ma umożliwić Astrze GTC 2.0 CDTI przejechanie ponad 1 100 km.
Start/Stop to także standard w dwóch silnikach benzynowych turbo:
1.4 o mocy 120 KM i 140 KM. Oba silniki są wyposażone w sześciobiegowe manualne skrzynie biegów i dostarczają moment obrotowy 200 Nm, wymagając średnio 5,9 l paliwa na 100 km. Silnik 1.6 turbo chwilowo będzie najmocniejszą oferowaną jednostką. 180 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i prędkość maksymalna 220 km/h.
Więcej jednostek napędowych pojawi się w ofercie w okresie światowej premiery na wystawie we Frankfurcie. Wersje sportowe m. in OPC, pojawią się w 2012 roku.
Wyposażenie i wnętrze
Przedni system kamer Opel Eye to m. in funkcja rozpoznawania znaków drogowych. W dodatku oprócz znanego systemu ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu Lane Departure Warning (LDW), kamera teraz obsługuje także nową funkcję Following Distance Indication (FDI), która wizualnie informuje kierowcę o odległości od pojazdu jadącego z przodu.
W Astrze GTC debiutuje nowa funkcja bi-ksenonowego układu czwartej generacji. System włącza i wyłącza światła drogowe w zależności od obecności innych samochodów a Intelligent Light Ranging (ILR), wykorzystuje przedni system kamer Opel Eye do pomiaru odległości od pojazdu jadącego z przodu i do regulacji świateł mijania. Astra GTC nie będzie oślepiała.
Zobacz też: Nowy Opel Antara 2011
We wnętrzu zmieści się pięć osób, a bagażnik zapewnia 370 litrów pojemności. Ilość przestrzeni na drobiazgi została polepszona o 50% w stosunku do poprzedniej generacji GTC np. dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu, który zwalnia przestrzeń w środkowej konsoli. Nowe materiały i kolory wnętrza będą wyróżniały GTC od 5 drzwiowej wersji. Tapicerki ze skóry łączące aplikacje Alcantara i Nappa będą dostępne w wyposażeniu opcjonalnym. W standardzie znajdzie się niewielka, sportowa kierownica z poprawionym uchwytem. Przednie fotele Astry GTC oferują szeroki zakres regulacji w ośmiu wariantach i cztery zakresy regulacji na poziomie lędźwiowym i górnej części nóg, są certyfikowane przez ekspertów w dziedzinie zdrowia z organizacji AGR.
Auto z jedną z czterech jednostek napędowych i oferowane w dwóch poziomach wyposażenia, będzie można zamówić począwszy od 7 czerwca. Obecny zakres cen to: od 21 750 EUR (Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo 120 KM) do 27 855 EUR (Astra GTC Sport 2.0 CDTI 165 KM). Na polskim rynku ceny wersji GTC z Gliwic będą znane pod koniec czerwca i wtedy też będzie można składać zamówienia.
Wersja GTC stanowi od 15 do 20% sprzedaży wszystkich modeli Astry, gama kompaktów Opla zwiększyła swój udział w segmencie w Europie z 8,3% w 2009 roku do 11,4% w 2010 roku.




REKLAMA
REKLAMA