REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A5 po zmianach

Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie fot. Audi
Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi udoskonala serię A5. W modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 zaszło sporo istotnych zmian, mających na celu uatrakcyjnić ofertę. Sylwetka nabrała większej od poprzednika dynamiki a modyfikacje dotyczą silników, napędu quattro czy systemów Infotainment.

Stylistyka zewnętrzna i nadwozie

Ogólna bryła Audi A5 pozostała bez zmian. Modyfikacje skupiły się na przyciągających wzrok akcentach. Czarna i błyszcząca osłona chłodnicy, mocniej zaakcentowane wloty powietrza w nowych zderzakach i płaskie reflektory przeciwmgielne - tak prezentuje się przód sportowego Audi. Optycznie auto wydaje się szersze i bardziej płaskie.  Zmianie uległy również główne reflektory: ich dolna krawędź tworzy falę, wnętrze ma nową strukturę a światła diodowe do jazdy dziennej tworzą wąską, jednolitą klamrę obejmującą reflektor.

REKLAMA

REKLAMA

Karoseria auta, która nieznacznie urosła, jest częściowo wykonana z aluminium co ma korzystny wpływ na rozkład mas. Tylne światła również otrzymały nowy kształt a na życzenie mogą mieć formę ciągłych pasów diodowych. Klienci będą mieli do wyboru 16 kolorów nadwozia a w wersji cabrio - 4 kolory dachu. Na zamówienie, dostępny jakie pakiet stylizacyjny S-line zmieniający wygląd elementów zewnętrznych.

Silniki:

Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie. W ofercie znajdą się trzy silniki benzynowe i cztery jednostki TDI. Podstawowy benzyniak to całkowicie zmodyfikowany silnik 1.8 TFSI. W modelu A5 Coupé ta czterocylindrowa jednostka zużywa średnio zaledwie 5,7 litra paliwa na 100 km, czyli o 21 procent mniej niż dotychczas. 1.8 TFSI legitymuje się mocą 170 KMa a mocniejsza jednostka 2.0 TFSI dysponuje 211 KM. Nowością w ofercie Audi A5 jest silnik 3.0 TFSI – V6 z kompresorem rozwijający moc 272 KM.

Czterocylindrowy diesel również został poddany licznym modyfikacjom. 2.0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 170 KM, według producenta zadowala się w A5 Coupé średnio 4,7 litrami ropy na 100 km. Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Jednostka 3.0 TDI o mocy 204 KM jest najoszczędniejszym sześciocylindrowym silnikiem w swojej klasie (4,9 l/ 100 km) (129 gramów CO2 na km). Za jakiś czas w modelu A5 zagości wersja clean diesel, spełniająca wymagania normy spalin Euro 6.

REKLAMA

Zobacz też: Audi wzmocniło swoja pozycję na światowych rynkach  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna, sześciobiegowa przekładnia oraz bezstopniowa skrzynia multitronic. Warianty quattro mają przekładnię manualną lub błyskawicznie zmieniającą przełożenia, dwusprzęgłową - S-tronic. Dla wszystkich wariantów quattro, jako uzupełnienie, dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy, który gwarantuje nowemu A5 odpowiednią trakcję i precyzję prowadzenia.

Wyposażenie:

Zupełną nowością jest system zalecający kierowcy przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega. Adaptive cruise control wykorzystuje technikę radarową aby utrzymać A5 w stałej odległości od jadącego z przodu pojazdu. Przy prędkości poniżej 30 km/h system ten aktywuje hamowanie z pełną siłą w razie zagrożenia uderzeniem w tył innego pojazdu.

Zobacz też: 100-tysięczne Audi A1  

Seryjnie dostępny będzie system audio z ośmioma głośnikami a najbardziej rozbudowany system MMI Navigation plus (jako opcja) będzie dostępny z wbudowanym dyskiem, siedmiocalowym, kolorowym wyświetlaczem i odtwarzaczem DVD. Lista opcji będzie również obejmowała m. in telefon bluetooth, trzystopniową wentylacją siedzeń i audi connect: interaktywny system z dostępem do internetu, opracowany przy współpracy z firmą Google. Wewnętrzna konsola w Audi A5 po zmianach, otrzymała podświetlenie w kolorze białym.

Audi S5

S5 Sportback, Coupé i Cabriolet – również zostały poddane modyfikacjom. We wszystkich modelach S5 montowany jest teraz silnik 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM). Nowa, doładowywana kompresorem jednostka V6 zużywa średnio o 20 procent mniej paliwa niż poprzednik (V8). Średnie zużycie wynosi 8,1 litra na 100 km przy osiągach na poziomie 4,9 sekundy od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Najważniejsze nowości techniczne w Audi S5 to napęd quattro ze środkowym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Specjalne zawieszenie sportowe „S” oraz seryjne 18-calowe koła odpowiadają za przyczepność na odpowiednim poziomie. Zmodyfikowane wersje „S” można rozpoznać po nowych światłach, detalach nadwozia i lakierach z efektem kryształowym.

Zupełną nowością jest system zalecający kierowcy przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega fot. Audi
Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna, sześciobiegowa przekładnia oraz bezstopniowa skrzynia multitronic fot. Audi
Audi udoskonala serię A5. W modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 zaszło sporo istotnych zmian fot. Audi
Ogólna bryła Audi A5 pozostała bez zmian. Modyfikacje skupiły się na przyciągających wzrok akcentach fot. Audi
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA