Audi A5 po zmianach
REKLAMA
REKLAMA
Stylistyka zewnętrzna i nadwozie
REKLAMA
Ogólna bryła Audi A5 pozostała bez zmian. Modyfikacje skupiły się na przyciągających wzrok akcentach. Czarna i błyszcząca osłona chłodnicy, mocniej zaakcentowane wloty powietrza w nowych zderzakach i płaskie reflektory przeciwmgielne - tak prezentuje się przód sportowego Audi. Optycznie auto wydaje się szersze i bardziej płaskie. Zmianie uległy również główne reflektory: ich dolna krawędź tworzy falę, wnętrze ma nową strukturę a światła diodowe do jazdy dziennej tworzą wąską, jednolitą klamrę obejmującą reflektor.
REKLAMA
Karoseria auta, która nieznacznie urosła, jest częściowo wykonana z aluminium co ma korzystny wpływ na rozkład mas. Tylne światła również otrzymały nowy kształt a na życzenie mogą mieć formę ciągłych pasów diodowych. Klienci będą mieli do wyboru 16 kolorów nadwozia a w wersji cabrio - 4 kolory dachu. Na zamówienie, dostępny jakie pakiet stylizacyjny S-line zmieniający wygląd elementów zewnętrznych.
Silniki:
REKLAMA
Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie. W ofercie znajdą się trzy silniki benzynowe i cztery jednostki TDI. Podstawowy benzyniak to całkowicie zmodyfikowany silnik 1.8 TFSI. W modelu A5 Coupé ta czterocylindrowa jednostka zużywa średnio zaledwie 5,7 litra paliwa na 100 km, czyli o 21 procent mniej niż dotychczas. 1.8 TFSI legitymuje się mocą 170 KMa a mocniejsza jednostka 2.0 TFSI dysponuje 211 KM. Nowością w ofercie Audi A5 jest silnik 3.0 TFSI – V6 z kompresorem rozwijający moc 272 KM.
Czterocylindrowy diesel również został poddany licznym modyfikacjom. 2.0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 170 KM, według producenta zadowala się w A5 Coupé średnio 4,7 litrami ropy na 100 km. Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Jednostka 3.0 TDI o mocy 204 KM jest najoszczędniejszym sześciocylindrowym silnikiem w swojej klasie (4,9 l/ 100 km) (129 gramów CO2 na km). Za jakiś czas w modelu A5 zagości wersja clean diesel, spełniająca wymagania normy spalin Euro 6.
Zobacz też: Audi wzmocniło swoja pozycję na światowych rynkach
Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna, sześciobiegowa przekładnia oraz bezstopniowa skrzynia multitronic. Warianty quattro mają przekładnię manualną lub błyskawicznie zmieniającą przełożenia, dwusprzęgłową - S-tronic. Dla wszystkich wariantów quattro, jako uzupełnienie, dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy, który gwarantuje nowemu A5 odpowiednią trakcję i precyzję prowadzenia.
Wyposażenie:
Zupełną nowością jest system zalecający kierowcy przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega. Adaptive cruise control wykorzystuje technikę radarową aby utrzymać A5 w stałej odległości od jadącego z przodu pojazdu. Przy prędkości poniżej 30 km/h system ten aktywuje hamowanie z pełną siłą w razie zagrożenia uderzeniem w tył innego pojazdu.
Zobacz też: 100-tysięczne Audi A1
Seryjnie dostępny będzie system audio z ośmioma głośnikami a najbardziej rozbudowany system MMI Navigation plus (jako opcja) będzie dostępny z wbudowanym dyskiem, siedmiocalowym, kolorowym wyświetlaczem i odtwarzaczem DVD. Lista opcji będzie również obejmowała m. in telefon bluetooth, trzystopniową wentylacją siedzeń i audi connect: interaktywny system z dostępem do internetu, opracowany przy współpracy z firmą Google. Wewnętrzna konsola w Audi A5 po zmianach, otrzymała podświetlenie w kolorze białym.
Audi S5
S5 Sportback, Coupé i Cabriolet – również zostały poddane modyfikacjom. We wszystkich modelach S5 montowany jest teraz silnik 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM). Nowa, doładowywana kompresorem jednostka V6 zużywa średnio o 20 procent mniej paliwa niż poprzednik (V8). Średnie zużycie wynosi 8,1 litra na 100 km przy osiągach na poziomie 4,9 sekundy od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Najważniejsze nowości techniczne w Audi S5 to napęd quattro ze środkowym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Specjalne zawieszenie sportowe „S” oraz seryjne 18-calowe koła odpowiadają za przyczepność na odpowiednim poziomie. Zmodyfikowane wersje „S” można rozpoznać po nowych światłach, detalach nadwozia i lakierach z efektem kryształowym.
REKLAMA
REKLAMA