REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A5 po zmianach

Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie fot. Audi
Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi udoskonala serię A5. W modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 zaszło sporo istotnych zmian, mających na celu uatrakcyjnić ofertę. Sylwetka nabrała większej od poprzednika dynamiki a modyfikacje dotyczą silników, napędu quattro czy systemów Infotainment.

Stylistyka zewnętrzna i nadwozie

Ogólna bryła Audi A5 pozostała bez zmian. Modyfikacje skupiły się na przyciągających wzrok akcentach. Czarna i błyszcząca osłona chłodnicy, mocniej zaakcentowane wloty powietrza w nowych zderzakach i płaskie reflektory przeciwmgielne - tak prezentuje się przód sportowego Audi. Optycznie auto wydaje się szersze i bardziej płaskie.  Zmianie uległy również główne reflektory: ich dolna krawędź tworzy falę, wnętrze ma nową strukturę a światła diodowe do jazdy dziennej tworzą wąską, jednolitą klamrę obejmującą reflektor.

REKLAMA

REKLAMA

Karoseria auta, która nieznacznie urosła, jest częściowo wykonana z aluminium co ma korzystny wpływ na rozkład mas. Tylne światła również otrzymały nowy kształt a na życzenie mogą mieć formę ciągłych pasów diodowych. Klienci będą mieli do wyboru 16 kolorów nadwozia a w wersji cabrio - 4 kolory dachu. Na zamówienie, dostępny jakie pakiet stylizacyjny S-line zmieniający wygląd elementów zewnętrznych.

Silniki:

Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie. W ofercie znajdą się trzy silniki benzynowe i cztery jednostki TDI. Podstawowy benzyniak to całkowicie zmodyfikowany silnik 1.8 TFSI. W modelu A5 Coupé ta czterocylindrowa jednostka zużywa średnio zaledwie 5,7 litra paliwa na 100 km, czyli o 21 procent mniej niż dotychczas. 1.8 TFSI legitymuje się mocą 170 KMa a mocniejsza jednostka 2.0 TFSI dysponuje 211 KM. Nowością w ofercie Audi A5 jest silnik 3.0 TFSI – V6 z kompresorem rozwijający moc 272 KM.

Czterocylindrowy diesel również został poddany licznym modyfikacjom. 2.0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 170 KM, według producenta zadowala się w A5 Coupé średnio 4,7 litrami ropy na 100 km. Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Jednostka 3.0 TDI o mocy 204 KM jest najoszczędniejszym sześciocylindrowym silnikiem w swojej klasie (4,9 l/ 100 km) (129 gramów CO2 na km). Za jakiś czas w modelu A5 zagości wersja clean diesel, spełniająca wymagania normy spalin Euro 6.

REKLAMA

Zobacz też: Audi wzmocniło swoja pozycję na światowych rynkach  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna, sześciobiegowa przekładnia oraz bezstopniowa skrzynia multitronic. Warianty quattro mają przekładnię manualną lub błyskawicznie zmieniającą przełożenia, dwusprzęgłową - S-tronic. Dla wszystkich wariantów quattro, jako uzupełnienie, dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy, który gwarantuje nowemu A5 odpowiednią trakcję i precyzję prowadzenia.

Wyposażenie:

Zupełną nowością jest system zalecający kierowcy przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega. Adaptive cruise control wykorzystuje technikę radarową aby utrzymać A5 w stałej odległości od jadącego z przodu pojazdu. Przy prędkości poniżej 30 km/h system ten aktywuje hamowanie z pełną siłą w razie zagrożenia uderzeniem w tył innego pojazdu.

Zobacz też: 100-tysięczne Audi A1  

Seryjnie dostępny będzie system audio z ośmioma głośnikami a najbardziej rozbudowany system MMI Navigation plus (jako opcja) będzie dostępny z wbudowanym dyskiem, siedmiocalowym, kolorowym wyświetlaczem i odtwarzaczem DVD. Lista opcji będzie również obejmowała m. in telefon bluetooth, trzystopniową wentylacją siedzeń i audi connect: interaktywny system z dostępem do internetu, opracowany przy współpracy z firmą Google. Wewnętrzna konsola w Audi A5 po zmianach, otrzymała podświetlenie w kolorze białym.

Audi S5

S5 Sportback, Coupé i Cabriolet – również zostały poddane modyfikacjom. We wszystkich modelach S5 montowany jest teraz silnik 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM). Nowa, doładowywana kompresorem jednostka V6 zużywa średnio o 20 procent mniej paliwa niż poprzednik (V8). Średnie zużycie wynosi 8,1 litra na 100 km przy osiągach na poziomie 4,9 sekundy od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Najważniejsze nowości techniczne w Audi S5 to napęd quattro ze środkowym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Specjalne zawieszenie sportowe „S” oraz seryjne 18-calowe koła odpowiadają za przyczepność na odpowiednim poziomie. Zmodyfikowane wersje „S” można rozpoznać po nowych światłach, detalach nadwozia i lakierach z efektem kryształowym.

Zupełną nowością jest system zalecający kierowcy przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega fot. Audi
Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna, sześciobiegowa przekładnia oraz bezstopniowa skrzynia multitronic fot. Audi
Audi udoskonala serię A5. W modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 zaszło sporo istotnych zmian fot. Audi
Ogólna bryła Audi A5 pozostała bez zmian. Modyfikacje skupiły się na przyciągających wzrok akcentach fot. Audi
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA