REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Scirocco III (2008 - 2017) – budzi emocje

Kamil Borowski
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Scirocco
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Scirocco w wielu aspektach różni się od swojego poprzednika sprzed lat. W jednym pozostał niezmienny. Zachował swój sportowy charakter. A jak używany Volkswagen Scirocco wypada pod względem usterkowości?

Dwie poprzednie generacje Scirocco, które zyskały miano sportowych legend lat 70 i 80 XX wieku udowodniły, że atrakcyjne auto może pochwalić się również dobrymi osiągami. Wygląda na to, że trzecie wcielenie Scirocco podtrzymuję tę tendencję.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Scirocco: Karoseria

Wąska atrapa chłodnicy i spory wlot powietrza w spojlerze poniżej to główne wyróżniki Scirocco w przedniej części nadwozia. Górna i dolna krawędź okien które im bardziej oddalają się od frontowej części auta, tym bardziej zbliżają się do siebie zapewniają dynamiczny wygląd nadwoziu.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Scirocco: Wnętrze

Scirocco został stworzony jako auto czteroosobowe, jednak pasażerowie z tyłu podczas długiej podróży będą mogli czuć się niekomfortowo ze względu na ograniczoną ilość przestrzeni. Zaskoczeniem może być dość spory bagażnik o pojemności 312 litrów, co jest rzadkością w tej klasie aut.

Zobacz też: Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie

Volkswagen Scirocco: Silniki

Pod maską znajdziemy stosunkowo szeroką gamę turbodoładowanych silników, od najmniejszego 1.4 TSI do największego 2.0 TSI.

Silniki benzynowe w gamie Volkswagena Scirocco

Dynamika motoru 2.0 TSI robi wrażenie. Silniki 2.0 TSI mają miej skomplikowaną budowę niż 1.4 TSI co sugeruje, że ich eksploatacja może być tańsza w dłuższej perspektywie.

Oznaczenie

Moc [KM]

Przyspieszenie do 100 km/h [s]

Prędkość maksymalna [km/h]

Średnie spalanie [l/100km]

1.4TSI

122

9,70

200

6,40

1.4TSI

160

8,00

218

6,60

1.4TSI DSG

160

8,00

218

6,30

2.0TSI

210

6,90

240

7,40

2.0TSI DSG

210

6,90

238

7,50

2.0 TSI

265

6,00

250

8,10

2.0 TSI DSG

265

5,80

250

8,00

Silniki Diesla w gamie Volkswagena Scirocco

W przypadku diesli wyboru praktycznie nie ma. Powstał tylko jeden silnik 2.0 TDI w dwóch wariantach – 140 i 170 KM. Oba pracują bez zastrzeżeń i zużywają niewiele paliwa.

Oznaczenie

Moc [KM]

Przyspieszenie do 100 km/h [s]

Prędkość maksymalna [km/h]

Średnie spalanie [l/100km]

2.0 TDI

140

9,30

205

4,80

2.0 TDI

170

7,90

222

5,50

Volkswagen Scirocco: na który silnik się zdecydować?

Z największą rezerwą należy podejść do 1.4 TSI (160 KM). Problemy najczęściej sprawia między innymi system doładowania (cena turbiny zintegrowanej z kolektorem wydechowym to około 6000 zł).  Dystans należy zachować też w stosunku do wersji 122-konnej, w którym pojawiają się problemy z łańcuchem rozrządu i napinaczem. Pełny zestaw naprawczy do rozrządu we wspomnianym przypadku kosztuje w ASO 3000 zł, bez kosztów wymiany. Silniki 2.0 TDI charakteryzują się znacznie mniejszą usterkowością, chociaż kosztowna może okazać się np. wymiana koła dwumasowego.

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"

Volkswagen Scirocco: Zawieszenie, układ kierowniczy

Zawieszenie sportowego Volkswagena zostało świetnie zestrojone. W bogatych wersjach można znaleźć system aktywnej regulacji układu jezdnego co pozwala na wybór pomiędzy trybem comfort lub sport. Dzięki temu auto można bez trudu dopasować do różnego typu nawierzchni. Układ kierowniczy, mimo elektromechanicznego wspomagania, jest wystarczająco komunikatywny i daje poczucie władzy nad samochodem.

Zobacz też: Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki

Volkswagen Scirocco: Skrzynia biegów

Wszystkie wersje były standardowo łączne z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Za dopłatą dostępne były modele zautomatyzowanymi przekładniami DSG. Przy czym w przypadku tej generacji przekładni należy pamiętać o skrupulatnej wymianie oleju według zaleceń producenta (Pierwsza wymiana po 120 tys. km, kolejne co 60 tys. km, koszt ok. 800 zł).

Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

Volkswagen Scirocco: Przykładowe ceny części (zamienniki)

Wahacz (przód): 90-500 zł
Tarcze i klocki (przód): 300-700 zł
Sprzęgło (komplet): 400-700 zł

Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Volkswagen Scirocco: Podsumowanie

Do zakupu może skłaniać zjawiskowy wygląd, niezłe osiągi i coraz bardziej przystępne ceny. Jednak przed zakupem używanego auta należy zachować czujność, na runku znajduje duża ilość aut całkowicie wyeksploatowanych i powypadkowych.

Volkswagen Scirocco
newspress.co.uk
Volkswagen Scirocco
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA