Używany Volkswagen Scirocco III (2008 - 2017) – budzi emocje
REKLAMA
REKLAMA
Dwie poprzednie generacje Scirocco, które zyskały miano sportowych legend lat 70 i 80 XX wieku udowodniły, że atrakcyjne auto może pochwalić się również dobrymi osiągami. Wygląda na to, że trzecie wcielenie Scirocco podtrzymuję tę tendencję.
REKLAMA
Volkswagen Scirocco: Karoseria
Wąska atrapa chłodnicy i spory wlot powietrza w spojlerze poniżej to główne wyróżniki Scirocco w przedniej części nadwozia. Górna i dolna krawędź okien które im bardziej oddalają się od frontowej części auta, tym bardziej zbliżają się do siebie zapewniają dynamiczny wygląd nadwoziu.
Zobacz też: Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf
Volkswagen Scirocco: Wnętrze
Scirocco został stworzony jako auto czteroosobowe, jednak pasażerowie z tyłu podczas długiej podróży będą mogli czuć się niekomfortowo ze względu na ograniczoną ilość przestrzeni. Zaskoczeniem może być dość spory bagażnik o pojemności 312 litrów, co jest rzadkością w tej klasie aut.
Zobacz też: Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie
Volkswagen Scirocco: Silniki
Pod maską znajdziemy stosunkowo szeroką gamę turbodoładowanych silników, od najmniejszego 1.4 TSI do największego 2.0 TSI.
Silniki benzynowe w gamie Volkswagena Scirocco
Dynamika motoru 2.0 TSI robi wrażenie. Silniki 2.0 TSI mają miej skomplikowaną budowę niż 1.4 TSI co sugeruje, że ich eksploatacja może być tańsza w dłuższej perspektywie.
Oznaczenie |
Moc [KM] |
Przyspieszenie do 100 km/h [s] |
Prędkość maksymalna [km/h] |
Średnie spalanie [l/100km] |
1.4TSI |
122 |
9,70 |
200 |
6,40 |
1.4TSI |
160 |
8,00 |
218 |
6,60 |
1.4TSI DSG |
160 |
8,00 |
218 |
6,30 |
2.0TSI |
210 |
6,90 |
240 |
7,40 |
2.0TSI DSG |
210 |
6,90 |
238 |
7,50 |
2.0 TSI |
265 |
6,00 |
250 |
8,10 |
2.0 TSI DSG |
265 |
5,80 |
250 |
8,00 |
Silniki Diesla w gamie Volkswagena Scirocco
W przypadku diesli wyboru praktycznie nie ma. Powstał tylko jeden silnik 2.0 TDI w dwóch wariantach – 140 i 170 KM. Oba pracują bez zastrzeżeń i zużywają niewiele paliwa.
Oznaczenie |
Moc [KM] |
Przyspieszenie do 100 km/h [s] |
Prędkość maksymalna [km/h] |
Średnie spalanie [l/100km] |
2.0 TDI |
140 |
9,30 |
205 |
4,80 |
2.0 TDI |
170 |
7,90 |
222 |
5,50 |
Volkswagen Scirocco: na który silnik się zdecydować?
Z największą rezerwą należy podejść do 1.4 TSI (160 KM). Problemy najczęściej sprawia między innymi system doładowania (cena turbiny zintegrowanej z kolektorem wydechowym to około 6000 zł). Dystans należy zachować też w stosunku do wersji 122-konnej, w którym pojawiają się problemy z łańcuchem rozrządu i napinaczem. Pełny zestaw naprawczy do rozrządu we wspomnianym przypadku kosztuje w ASO 3000 zł, bez kosztów wymiany. Silniki 2.0 TDI charakteryzują się znacznie mniejszą usterkowością, chociaż kosztowna może okazać się np. wymiana koła dwumasowego.
Zobacz też: Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"
Volkswagen Scirocco: Zawieszenie, układ kierowniczy
Zawieszenie sportowego Volkswagena zostało świetnie zestrojone. W bogatych wersjach można znaleźć system aktywnej regulacji układu jezdnego co pozwala na wybór pomiędzy trybem comfort lub sport. Dzięki temu auto można bez trudu dopasować do różnego typu nawierzchni. Układ kierowniczy, mimo elektromechanicznego wspomagania, jest wystarczająco komunikatywny i daje poczucie władzy nad samochodem.
Zobacz też: Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki
Volkswagen Scirocco: Skrzynia biegów
Wszystkie wersje były standardowo łączne z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Za dopłatą dostępne były modele zautomatyzowanymi przekładniami DSG. Przy czym w przypadku tej generacji przekładni należy pamiętać o skrupulatnej wymianie oleju według zaleceń producenta (Pierwsza wymiana po 120 tys. km, kolejne co 60 tys. km, koszt ok. 800 zł).
Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki
Volkswagen Scirocco: Przykładowe ceny części (zamienniki)
Wahacz (przód): 90-500 zł
Tarcze i klocki (przód): 300-700 zł
Sprzęgło (komplet): 400-700 zł
Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety
Volkswagen Scirocco: Podsumowanie
Do zakupu może skłaniać zjawiskowy wygląd, niezłe osiągi i coraz bardziej przystępne ceny. Jednak przed zakupem używanego auta należy zachować czujność, na runku znajduje duża ilość aut całkowicie wyeksploatowanych i powypadkowych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.