REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Scirocco III (2008 - 2017) – budzi emocje

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Borowski
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Scirocco
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Scirocco w wielu aspektach różni się od swojego poprzednika sprzed lat. W jednym pozostał niezmienny. Zachował swój sportowy charakter. A jak używany Volkswagen Scirocco wypada pod względem usterkowości?

Dwie poprzednie generacje Scirocco, które zyskały miano sportowych legend lat 70 i 80 XX wieku udowodniły, że atrakcyjne auto może pochwalić się również dobrymi osiągami. Wygląda na to, że trzecie wcielenie Scirocco podtrzymuję tę tendencję.

REKLAMA

Volkswagen Scirocco: Karoseria

Wąska atrapa chłodnicy i spory wlot powietrza w spojlerze poniżej to główne wyróżniki Scirocco w przedniej części nadwozia. Górna i dolna krawędź okien które im bardziej oddalają się od frontowej części auta, tym bardziej zbliżają się do siebie zapewniają dynamiczny wygląd nadwoziu.

Zobacz też: Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Scirocco: Wnętrze

Scirocco został stworzony jako auto czteroosobowe, jednak pasażerowie z tyłu podczas długiej podróży będą mogli czuć się niekomfortowo ze względu na ograniczoną ilość przestrzeni. Zaskoczeniem może być dość spory bagażnik o pojemności 312 litrów, co jest rzadkością w tej klasie aut.

Zobacz też: Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie

Volkswagen Scirocco: Silniki

Pod maską znajdziemy stosunkowo szeroką gamę turbodoładowanych silników, od najmniejszego 1.4 TSI do największego 2.0 TSI.

Silniki benzynowe w gamie Volkswagena Scirocco

Dynamika motoru 2.0 TSI robi wrażenie. Silniki 2.0 TSI mają miej skomplikowaną budowę niż 1.4 TSI co sugeruje, że ich eksploatacja może być tańsza w dłuższej perspektywie.

Oznaczenie

Moc [KM]

Przyspieszenie do 100 km/h [s]

Prędkość maksymalna [km/h]

Średnie spalanie [l/100km]

1.4TSI

122

9,70

200

6,40

1.4TSI

160

8,00

218

6,60

1.4TSI DSG

160

8,00

218

6,30

2.0TSI

210

6,90

240

7,40

2.0TSI DSG

210

6,90

238

7,50

2.0 TSI

265

6,00

250

8,10

2.0 TSI DSG

265

5,80

250

8,00

Silniki Diesla w gamie Volkswagena Scirocco

W przypadku diesli wyboru praktycznie nie ma. Powstał tylko jeden silnik 2.0 TDI w dwóch wariantach – 140 i 170 KM. Oba pracują bez zastrzeżeń i zużywają niewiele paliwa.

Oznaczenie

Moc [KM]

Przyspieszenie do 100 km/h [s]

Prędkość maksymalna [km/h]

Średnie spalanie [l/100km]

2.0 TDI

140

9,30

205

4,80

2.0 TDI

170

7,90

222

5,50

Volkswagen Scirocco: na który silnik się zdecydować?

Z największą rezerwą należy podejść do 1.4 TSI (160 KM). Problemy najczęściej sprawia między innymi system doładowania (cena turbiny zintegrowanej z kolektorem wydechowym to około 6000 zł).  Dystans należy zachować też w stosunku do wersji 122-konnej, w którym pojawiają się problemy z łańcuchem rozrządu i napinaczem. Pełny zestaw naprawczy do rozrządu we wspomnianym przypadku kosztuje w ASO 3000 zł, bez kosztów wymiany. Silniki 2.0 TDI charakteryzują się znacznie mniejszą usterkowością, chociaż kosztowna może okazać się np. wymiana koła dwumasowego.

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"

Volkswagen Scirocco: Zawieszenie, układ kierowniczy

Zawieszenie sportowego Volkswagena zostało świetnie zestrojone. W bogatych wersjach można znaleźć system aktywnej regulacji układu jezdnego co pozwala na wybór pomiędzy trybem comfort lub sport. Dzięki temu auto można bez trudu dopasować do różnego typu nawierzchni. Układ kierowniczy, mimo elektromechanicznego wspomagania, jest wystarczająco komunikatywny i daje poczucie władzy nad samochodem.

Zobacz też: Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki

Volkswagen Scirocco: Skrzynia biegów

Wszystkie wersje były standardowo łączne z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Za dopłatą dostępne były modele zautomatyzowanymi przekładniami DSG. Przy czym w przypadku tej generacji przekładni należy pamiętać o skrupulatnej wymianie oleju według zaleceń producenta (Pierwsza wymiana po 120 tys. km, kolejne co 60 tys. km, koszt ok. 800 zł).

Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

Volkswagen Scirocco: Przykładowe ceny części (zamienniki)

Wahacz (przód): 90-500 zł
Tarcze i klocki (przód): 300-700 zł
Sprzęgło (komplet): 400-700 zł

Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Volkswagen Scirocco: Podsumowanie

Do zakupu może skłaniać zjawiskowy wygląd, niezłe osiągi i coraz bardziej przystępne ceny. Jednak przed zakupem używanego auta należy zachować czujność, na runku znajduje duża ilość aut całkowicie wyeksploatowanych i powypadkowych.

Volkswagen Scirocco
newspress.co.uk
Volkswagen Scirocco
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA