REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Scirocco III (2008 - 2017) – budzi emocje

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Borowski
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Scirocco
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Scirocco w wielu aspektach różni się od swojego poprzednika sprzed lat. W jednym pozostał niezmienny. Zachował swój sportowy charakter. A jak używany Volkswagen Scirocco wypada pod względem usterkowości?

Dwie poprzednie generacje Scirocco, które zyskały miano sportowych legend lat 70 i 80 XX wieku udowodniły, że atrakcyjne auto może pochwalić się również dobrymi osiągami. Wygląda na to, że trzecie wcielenie Scirocco podtrzymuję tę tendencję.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Scirocco: Karoseria

Wąska atrapa chłodnicy i spory wlot powietrza w spojlerze poniżej to główne wyróżniki Scirocco w przedniej części nadwozia. Górna i dolna krawędź okien które im bardziej oddalają się od frontowej części auta, tym bardziej zbliżają się do siebie zapewniają dynamiczny wygląd nadwoziu.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Scirocco: Wnętrze

Scirocco został stworzony jako auto czteroosobowe, jednak pasażerowie z tyłu podczas długiej podróży będą mogli czuć się niekomfortowo ze względu na ograniczoną ilość przestrzeni. Zaskoczeniem może być dość spory bagażnik o pojemności 312 litrów, co jest rzadkością w tej klasie aut.

Zobacz też: Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie

Volkswagen Scirocco: Silniki

Pod maską znajdziemy stosunkowo szeroką gamę turbodoładowanych silników, od najmniejszego 1.4 TSI do największego 2.0 TSI.

Silniki benzynowe w gamie Volkswagena Scirocco

Dynamika motoru 2.0 TSI robi wrażenie. Silniki 2.0 TSI mają miej skomplikowaną budowę niż 1.4 TSI co sugeruje, że ich eksploatacja może być tańsza w dłuższej perspektywie.

Oznaczenie

Moc [KM]

Przyspieszenie do 100 km/h [s]

Prędkość maksymalna [km/h]

Średnie spalanie [l/100km]

1.4TSI

122

9,70

200

6,40

1.4TSI

160

8,00

218

6,60

1.4TSI DSG

160

8,00

218

6,30

2.0TSI

210

6,90

240

7,40

2.0TSI DSG

210

6,90

238

7,50

2.0 TSI

265

6,00

250

8,10

2.0 TSI DSG

265

5,80

250

8,00

Silniki Diesla w gamie Volkswagena Scirocco

W przypadku diesli wyboru praktycznie nie ma. Powstał tylko jeden silnik 2.0 TDI w dwóch wariantach – 140 i 170 KM. Oba pracują bez zastrzeżeń i zużywają niewiele paliwa.

Oznaczenie

Moc [KM]

Przyspieszenie do 100 km/h [s]

Prędkość maksymalna [km/h]

Średnie spalanie [l/100km]

2.0 TDI

140

9,30

205

4,80

2.0 TDI

170

7,90

222

5,50

Volkswagen Scirocco: na który silnik się zdecydować?

Z największą rezerwą należy podejść do 1.4 TSI (160 KM). Problemy najczęściej sprawia między innymi system doładowania (cena turbiny zintegrowanej z kolektorem wydechowym to około 6000 zł).  Dystans należy zachować też w stosunku do wersji 122-konnej, w którym pojawiają się problemy z łańcuchem rozrządu i napinaczem. Pełny zestaw naprawczy do rozrządu we wspomnianym przypadku kosztuje w ASO 3000 zł, bez kosztów wymiany. Silniki 2.0 TDI charakteryzują się znacznie mniejszą usterkowością, chociaż kosztowna może okazać się np. wymiana koła dwumasowego.

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"

Volkswagen Scirocco: Zawieszenie, układ kierowniczy

Zawieszenie sportowego Volkswagena zostało świetnie zestrojone. W bogatych wersjach można znaleźć system aktywnej regulacji układu jezdnego co pozwala na wybór pomiędzy trybem comfort lub sport. Dzięki temu auto można bez trudu dopasować do różnego typu nawierzchni. Układ kierowniczy, mimo elektromechanicznego wspomagania, jest wystarczająco komunikatywny i daje poczucie władzy nad samochodem.

Zobacz też: Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki

Volkswagen Scirocco: Skrzynia biegów

Wszystkie wersje były standardowo łączne z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Za dopłatą dostępne były modele zautomatyzowanymi przekładniami DSG. Przy czym w przypadku tej generacji przekładni należy pamiętać o skrupulatnej wymianie oleju według zaleceń producenta (Pierwsza wymiana po 120 tys. km, kolejne co 60 tys. km, koszt ok. 800 zł).

Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

Volkswagen Scirocco: Przykładowe ceny części (zamienniki)

Wahacz (przód): 90-500 zł
Tarcze i klocki (przód): 300-700 zł
Sprzęgło (komplet): 400-700 zł

Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Volkswagen Scirocco: Podsumowanie

Do zakupu może skłaniać zjawiskowy wygląd, niezłe osiągi i coraz bardziej przystępne ceny. Jednak przed zakupem używanego auta należy zachować czujność, na runku znajduje duża ilość aut całkowicie wyeksploatowanych i powypadkowych.

Volkswagen Scirocco
newspress.co.uk
Volkswagen Scirocco
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA