REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Renault Megane II
Renault Megane II

REKLAMA

REKLAMA

Design Megane II uznano za kontrowersyjny, acz szybko okazało się, że dzięki swojemu wyglądowi doskonale wyróżnia się z tłumu. A dziwne linie absolutnie nie przeszkadzają w jeździe.

Pierwsza generacja Renault Megane niewiele różniła się od poprzedzającego ją R19 (miała nawet tę samą płytę podłogową), okazała się jednak strzałem w dziesiątkę. Druga generacja zadziwiła świat swoją nieco pokręconą linią. Ostre, drapieżne linie przodu kontrastują z krągłościami kuperka francuskiego kompaktu i udziwnioną tylną szybą. Auto ma 4,2 m długości w wersji hathback (4,5 m w wersji sedan i kombi), 1,77 m szerokości i bagażnik o pojemności 330 litrów (520l sedan i kombi).

REKLAMA

REKLAMA

W ślad za nowatorskim designem poszła jakość wykonania. Megane II dzięki sztywnemu nadwoziu wspartemu kompletem poduszek i elektronicznych systemów była pierwszym autem swojej klasy, które zdobyło komplet pięciu gwiazdek w testach NCAP. Jest autem zaskakująco przestronnym i doskonale zestrojonym. Akuratne zawieszenie, dający pewność panowania nad samochodem układ kierowniczy, doskonałe prowadzenie – wsiadasz do Megane II i czujesz jakbyś jeździł nim od dawna.

Od oszczędności po sport

Megane II występuje w kilku wersjach nadwoziowych: trzy- i pięciodrzwiowy hathback, sedan, kombi i cabrio-coupe. Również gama silników jest spora. Podstawowy motor benzynowy 1.4 ma 82 lub 98 KM. Nieco większy 1.6 – dużo lepiej radzi sobie z tą renówką – ma 113 koni. Czystą przyjemnością jest jazda z dwulitrowym benzynowym silnikiem. W zależności od wersji może on mieć 134, 163, 224 lub 230 koni. W przypadku tych dwóch ostatnich jazda z przyjemnej staje się ekscytująca. To sportowe wersje – RS, RS F1 R26 i RS R26.R – trochę dużo tych R.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Megane

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla bardziej oszczędnych jest cała gama diesli. Trzy wersje pojemności – 1.5 (82, 85, 105 KM), 1.9 (110, 115, 120 i 130 KM) i 2.0 (150 i 173 KM) dają spore możliwości wyboru. Wszystkie silniki są warte polecenia. Ich mnogość pozwala wybrać każdemu coś dla siebie – podobnie jest z wersjami nadwoziowymi. Reasumując, to pełna gama świetnych, oryginalnych aut.

Minusy Megane

Radość jazdy renówką psują, kolokwialnie rzecz ujmując, upierdliwe drobiazgi. Dobra jakość wykonania tyczy głównie podstawowych elementów samochodu, te drobne potrafią się w najmniej oczekiwanych momentach popsuć. Dobrze, że części nie kosztują majątku, bo do sklepu będziesz zaglądać dość często. Dotyczy to szczególnie elektryki i elektroniki, materiały są dość dobrej jakości, w większości wytrzymują próbę czasu.

Zobacz również: Seat Toledo II

Modele z początku produkcji można kupić już za 7-10 tys. zł, ale tym tańszym warto się dokładnie przyjrzeć. Trzy tysiące wyżej zaczyna się rocznik 2003 i 2004. W przedziale cenowym 15-20 tys. znajdziemy w zasadzie wszystkie typy, modele i roczniki. Trudno jednak określić jakieś ramy przyzwoitości cenowej – aut na rynku jest bardzo dużo, są popularne i lubiane, więc wachlarz cen musi być szeroki.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA