REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Megane II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
Renault Megane II
Renault Megane II

REKLAMA

REKLAMA

Design Megane II uznano za kontrowersyjny, acz szybko okazało się, że dzięki swojemu wyglądowi doskonale wyróżnia się z tłumu. A dziwne linie absolutnie nie przeszkadzają w jeździe.

Pierwsza generacja Renault Megane niewiele różniła się od poprzedzającego ją R19 (miała nawet tę samą płytę podłogową), okazała się jednak strzałem w dziesiątkę. Druga generacja zadziwiła świat swoją nieco pokręconą linią. Ostre, drapieżne linie przodu kontrastują z krągłościami kuperka francuskiego kompaktu i udziwnioną tylną szybą. Auto ma 4,2 m długości w wersji hathback (4,5 m w wersji sedan i kombi), 1,77 m szerokości i bagażnik o pojemności 330 litrów (520l sedan i kombi).

REKLAMA

REKLAMA

W ślad za nowatorskim designem poszła jakość wykonania. Megane II dzięki sztywnemu nadwoziu wspartemu kompletem poduszek i elektronicznych systemów była pierwszym autem swojej klasy, które zdobyło komplet pięciu gwiazdek w testach NCAP. Jest autem zaskakująco przestronnym i doskonale zestrojonym. Akuratne zawieszenie, dający pewność panowania nad samochodem układ kierowniczy, doskonałe prowadzenie – wsiadasz do Megane II i czujesz jakbyś jeździł nim od dawna.

Od oszczędności po sport

Megane II występuje w kilku wersjach nadwoziowych: trzy- i pięciodrzwiowy hathback, sedan, kombi i cabrio-coupe. Również gama silników jest spora. Podstawowy motor benzynowy 1.4 ma 82 lub 98 KM. Nieco większy 1.6 – dużo lepiej radzi sobie z tą renówką – ma 113 koni. Czystą przyjemnością jest jazda z dwulitrowym benzynowym silnikiem. W zależności od wersji może on mieć 134, 163, 224 lub 230 koni. W przypadku tych dwóch ostatnich jazda z przyjemnej staje się ekscytująca. To sportowe wersje – RS, RS F1 R26 i RS R26.R – trochę dużo tych R.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Megane

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla bardziej oszczędnych jest cała gama diesli. Trzy wersje pojemności – 1.5 (82, 85, 105 KM), 1.9 (110, 115, 120 i 130 KM) i 2.0 (150 i 173 KM) dają spore możliwości wyboru. Wszystkie silniki są warte polecenia. Ich mnogość pozwala wybrać każdemu coś dla siebie – podobnie jest z wersjami nadwoziowymi. Reasumując, to pełna gama świetnych, oryginalnych aut.

Minusy Megane

Radość jazdy renówką psują, kolokwialnie rzecz ujmując, upierdliwe drobiazgi. Dobra jakość wykonania tyczy głównie podstawowych elementów samochodu, te drobne potrafią się w najmniej oczekiwanych momentach popsuć. Dobrze, że części nie kosztują majątku, bo do sklepu będziesz zaglądać dość często. Dotyczy to szczególnie elektryki i elektroniki, materiały są dość dobrej jakości, w większości wytrzymują próbę czasu.

Zobacz również: Seat Toledo II

Modele z początku produkcji można kupić już za 7-10 tys. zł, ale tym tańszym warto się dokładnie przyjrzeć. Trzy tysiące wyżej zaczyna się rocznik 2003 i 2004. W przedziale cenowym 15-20 tys. znajdziemy w zasadzie wszystkie typy, modele i roczniki. Trudno jednak określić jakieś ramy przyzwoitości cenowej – aut na rynku jest bardzo dużo, są popularne i lubiane, więc wachlarz cen musi być szeroki.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

REKLAMA