REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Renault Megane II
Renault Megane II

REKLAMA

REKLAMA

Design Megane II uznano za kontrowersyjny, acz szybko okazało się, że dzięki swojemu wyglądowi doskonale wyróżnia się z tłumu. A dziwne linie absolutnie nie przeszkadzają w jeździe.

Pierwsza generacja Renault Megane niewiele różniła się od poprzedzającego ją R19 (miała nawet tę samą płytę podłogową), okazała się jednak strzałem w dziesiątkę. Druga generacja zadziwiła świat swoją nieco pokręconą linią. Ostre, drapieżne linie przodu kontrastują z krągłościami kuperka francuskiego kompaktu i udziwnioną tylną szybą. Auto ma 4,2 m długości w wersji hathback (4,5 m w wersji sedan i kombi), 1,77 m szerokości i bagażnik o pojemności 330 litrów (520l sedan i kombi).

REKLAMA

REKLAMA

W ślad za nowatorskim designem poszła jakość wykonania. Megane II dzięki sztywnemu nadwoziu wspartemu kompletem poduszek i elektronicznych systemów była pierwszym autem swojej klasy, które zdobyło komplet pięciu gwiazdek w testach NCAP. Jest autem zaskakująco przestronnym i doskonale zestrojonym. Akuratne zawieszenie, dający pewność panowania nad samochodem układ kierowniczy, doskonałe prowadzenie – wsiadasz do Megane II i czujesz jakbyś jeździł nim od dawna.

Od oszczędności po sport

Megane II występuje w kilku wersjach nadwoziowych: trzy- i pięciodrzwiowy hathback, sedan, kombi i cabrio-coupe. Również gama silników jest spora. Podstawowy motor benzynowy 1.4 ma 82 lub 98 KM. Nieco większy 1.6 – dużo lepiej radzi sobie z tą renówką – ma 113 koni. Czystą przyjemnością jest jazda z dwulitrowym benzynowym silnikiem. W zależności od wersji może on mieć 134, 163, 224 lub 230 koni. W przypadku tych dwóch ostatnich jazda z przyjemnej staje się ekscytująca. To sportowe wersje – RS, RS F1 R26 i RS R26.R – trochę dużo tych R.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Megane

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla bardziej oszczędnych jest cała gama diesli. Trzy wersje pojemności – 1.5 (82, 85, 105 KM), 1.9 (110, 115, 120 i 130 KM) i 2.0 (150 i 173 KM) dają spore możliwości wyboru. Wszystkie silniki są warte polecenia. Ich mnogość pozwala wybrać każdemu coś dla siebie – podobnie jest z wersjami nadwoziowymi. Reasumując, to pełna gama świetnych, oryginalnych aut.

Minusy Megane

Radość jazdy renówką psują, kolokwialnie rzecz ujmując, upierdliwe drobiazgi. Dobra jakość wykonania tyczy głównie podstawowych elementów samochodu, te drobne potrafią się w najmniej oczekiwanych momentach popsuć. Dobrze, że części nie kosztują majątku, bo do sklepu będziesz zaglądać dość często. Dotyczy to szczególnie elektryki i elektroniki, materiały są dość dobrej jakości, w większości wytrzymują próbę czasu.

Zobacz również: Seat Toledo II

Modele z początku produkcji można kupić już za 7-10 tys. zł, ale tym tańszym warto się dokładnie przyjrzeć. Trzy tysiące wyżej zaczyna się rocznik 2003 i 2004. W przedziale cenowym 15-20 tys. znajdziemy w zasadzie wszystkie typy, modele i roczniki. Trudno jednak określić jakieś ramy przyzwoitości cenowej – aut na rynku jest bardzo dużo, są popularne i lubiane, więc wachlarz cen musi być szeroki.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA