REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Daewoo Nubira

Konrad Bagiński
Daewoo Nubira
Daewoo Nubira

REKLAMA

REKLAMA

Nubira to po koreańsku „możliwość pójścia wszędzie”. Fakt, nie jest to najgorsze auto, ale do ideału sporo mu brakuje.

Na rynek weszły dwie generacje Daewoo Nubiry, choć niektórzy uważają, że zmiana generacji to tylko głęboki lifting. Trzecia pojawiła się już pod szyldem Chevroleta, jako Lacetti. Pierwsze Nubiry trafiły do sprzedaży w roku 1997. Za nadwozie odpowiedzialni byli Włosi z firmy Idea Design i trzeba przyznać, że do roboty się nie przyłożyli.

REKLAMA

Linię drugiej generacji, która trafiła na rynek zaledwie dwa lata później, również projektowali Włosi, tym razem ze słynnego studia Pininfariny. Umieją robić przepiękne samochody, ale do Nubiry jakoś chyba nie mieli serca. W efekcie obie generacje są absolutnie nijakie. Nic dziwnego, że robiąc takie auta, firma Daewoo nie miała szans na przetrwanie i połknął ją GM. Już w 2003 Nubirę zastąpił Chevrolet Lacetti.

Polskie auto? Nubira!

Nubira jednak dość mocno związana była z Polską – auta schodziły m.in. z fabryki na Żeraniu. I były całkiem niezłe na polskie drogi. Miękkie zawieszenie koreańskiego auta nie pozwala na szybką jazdę, szczególnie w zakrętach, ale bezproblemowo wybiera wszelkie nierówności naszych słynnych szos. Niestety dość szybko zużywają się tuleje wahaczy i łączniki amortyzatorów, ale nie jest to na szczęście duży wydatek.

Zobacz również: Opinie kierowców o Daewoo Nubirze

REKLAMA

Do klientów trafiły trzy wersje nadwoziowe Nubiry – czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Wiele sedanów trafiło na nasze ulice jako taksówki, kombi chętnie wybierali przedsiębiorcy, hatchbacki były i są bardzo rzadko spotykane. Atutem Nubiry jest cena – niska kilka lat temu, niska i dziś. Wad ma trochę więcej...

Koreański producent nie zaszalał z silnikami. Do wyboru są... dwa. Pierwszy to znany z Lanosa 1.6 o mocy 106 KM, drugi to dwulitrowy motor o mocy 133 KM. Okazjonalnie można spotkać Nubirę z silnikiem 1.5 (110 KM) lub 1.8 (136 KM), ale nie były one sprzedawane w Polsce. W ofercie nie było diesla. Oba silniki są paliwożerne, więc duży odsetek aut przeszedł operację wszczepienia gazu.

Podczas kupna trzeba ją dobrze sprawdzić, bo nieregularny serwis (szczególnie zbyt rzadka wymiana filtra powietrza, regulacja i utrzymywanie czystości układu zapłonowego) skraca żywotność silnika. Zanieczyszczenia potrafią też wywołać eksplozję, która niszczy na ogół filtr powietrza wraz z obudową. Ale za to prawidłowo serwisowany silnik nie jest podatny na awarie.

Na bakier z jakością

REKLAMA

Na słabym poziomie stoi jakość wykonania auta i materiałów użytych do jego budowy. Wszytko tu stuka, trzeszczy, wyciera się albo przestaje działać. Awaryjne jest wszystko co elektryczne, warto zawczasu znaleźć dobrego elektromechanika i wykupić u niego abonament. Szwankuje też osprzęt silnika – pompy, chłodnica, cewki.

Nubiry nie miały łatwego życia – wiele jeździło „na taksówce”, wiele zapewniało zaopatrzenie do niewielkich biznesów – wersja kombi mieści w bagażniku 550 litrów, a po złożeniu siedzeń prawie 1450 l. Wysokie przebiegi są więc normą. Lepsze jakościowo są egzemplarze drugiej generacji, lifting wyeliminował sporo niedociągnięć.

Zobacz też: Luksusowy okularnik

Nawet dziś na Nubirę można patrzeć jako na tanią siłę roboczą. Choć bagażniki wersji sedan i hatchback nie są tak duże, jak w kombi (odpowiednio 370/900 i 320/860 l), to można do nich sporo zapakować a niska cena auta powoduje, że ciągle znajdują się jego nabywcy. Najtańsze egzemplarze z początku produkcji spokojnie można kupić za 2500 – 3000 zł. Ceny modeli po liftingu zaczynają się od ok. 4000 zł. Propozycja warta rozważenia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    REKLAMA

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    REKLAMA

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    REKLAMA