REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaki kredyt samochodowy wybrać?

Marcin Cieszyński
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zastanawiasz się nad kupnem samochodu, ale nie masz odpowiednio grubego portfela? Tutaj dowiesz się, na co powinieneś zwrócić uwagę wybierając kredyt samochodowy i jakie są aktualne oferty banków w tej kwestii.

Obecnie na naszym rynku istnieje kilka instytucji skoncentrowanych głównie na udzielaniu kredytów na zakup auta, tzw. motobanków (min. Fiat Bank, GMAC Bank, FCE Bank) oraz grupa banków, które w swojej ofercie zawierają taką propozycję dla swoich klientów (min. Santander Consumer Bank, GE Money – teraz bank BPH, Lukas Bank, Getin Bank). Problem zaczyna się w chwili, kiedy musimy wybrać jedną z nich.

REKLAMA

Na Nowy Rok – nowy samochód

Przede wszystkim istotną kwestią jest fakt, że na początku Nowego Roku następuje prawdziwy wysyp promocji kredytów samochodowych. Na przykład Fiat Bank oferuje promocyjny kredyt na wszystkie marki samochodów, nowych i używanych - oprocentowanie nominalne od 3,99% (12 miesięcy) do 8,99% (do 96 miesięcy okresu kredytowania).

Zobacz również: Rejestracja samochodu

Z kolei Lukas Bank oferuje kredyt z prowizją niższą nawet o 50% (dla osób, które posiadają lub założą konto w Lukas Banku) i zawierający zniżkę rabatową na zakup paliwa o 5% na 3 lata (do kredytu może być wydana dodatkowo karta kredytowa Furora). W Santander Consumer Bank aktualna promocja to 50% rabat na pierwsze 4 raty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy czy używany?

REKLAMA

To zasadnicze pytanie pojawia się zawsze zaraz po podjęciu decyzji o kupnie nowego samochodu przy pomocy zaciągniętego kredytu. Przede wszystkim należy rozważyć wszystkie za i przeciw. Kredyt na samochody używane jest zwykle wyżej oprocentowany (zależy to m.in. od wieku pojazdu i okres kredytowania).

Więc choć będziemy potrzebować mniejszej kwoty kredytu, może być on dla nas dość drogi. Inaczej sprawa ma się z kredytem na auto nowe. Oprocentowanie jest wówczas znacznie niższe, nawet o kilka procent w stosunku do samochodów używanych. Koszt kredytu spada również w sytuacji, gdy bierzemy kredyt na krótki okres czasu (12-24 miesięcy). Tutaj różnica również sięga kilku procent.

Czego potrzebuję do wzięcia kredytu?

Zazwyczaj wymagane jest zaświadczenie z firmy o wysokości dochodów, chyba, że posiadamy wkład własny i jeśli będzie powyżej np. 30% wartości kredytu to wtedy jest możliwość skorzystania z tzw. uproszczonej procedury i wystarczy przedstawić oświadczenie o dochodach (z takiego rozwiązania można skorzystać min. w Getin Banku i Santander Consumer Bank).

Bank może dodatkowo wymagać odpisu o braku wpisu zastawu (w rejestrze zastawów) na kupowanym pojeździe, a także faktury pro-forma – występuje to w przypadku samochodów używanych kupionych z komisu lub od dealera. Jeśli chodzi o rodzaj zabezpieczenia kredytu samochodowego to najczęściej spotykanymi są: zastaw rejestrowy na kupowanym samochodzie, przewłaszczenie auta na rzecz banku, cesja polisy ubezpieczeniowej kupowanego samochodu na rzecz banku czy depozyt karty pojazdu.

Bądź ostrożny!

Kiedy podejmiesz ostateczną decyzję co do wyboru oferty, niezależnie od tego czy będzie to kredyt samochodowy, czy pożyczka w banku, koniecznie przyjrzyj się wszelkim dodatkowym warunkom, którymi są obwarowane. Jest to kwestia bardzo istotna, ponieważ często okazuje się, że kredyt jest np. dużo wyżej oprocentowany, kiedy przekroczy dany limit lub jest skierowany jedynie do danego typu pojazdu.

Zobacz również: Tłumaczenia dokumentów samochodowych

Warto również zastanowić się nad ubezpieczeniem kredytu np. od utraty pracy. Dowiedz się również, jaka jest wymagana wysokość wpłaty własnej – w niektórych ofertach może to być nawet 50% wartości pojazdu. Dobrze przemyśl również możliwość spłaty części lub całości kredytu przed końcem okresu kredytowania bez odsetek. Nigdy nie wiadomo czy okoliczności w niedalekiej przyszłości na to nie pozwolą. Przyjrzyj się także metodom zabezpieczenia kredytu stosowanym przez banki: często jest tak, że wymagają one zastawu rejestrowego lub przewłaszczenia na wypadek np. kradzieży auta. Tym samym bank staje się współwłaścicielem samochodu do czasu spłaty kredytu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Xelion

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA