REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak napisać ogłoszenie o sprzedaży auta?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zuzanna Gawor-Kotkowska
Fot. newspress
Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA


W dobie internetu dzielenie się informacjami nie stanowi problemu. Jeśli chcemy skorzystać z portalu internetowego, aby sprzedać samochód, atrakcyjne ogłoszenie pomoże nam szybko dokonać transakcji. Oto kilka sposobów, dzięki którym możemy zainteresować potencjalnych kupców.

Ogłoszenie powinno się wyróżniać

REKLAMA

Gdy tworzymy ogłoszenie, musimy pamiętać, że mamy na rynku sporą konkurencję. Jest ona tym większa, im bardziej popularne wśród kierowców jest nasze auto. Warto podkreślić atrakcyjne cechy samochodu, np. niskie spalanie, bardzo dobry stan techniczny, nowe części, jakość opon oraz to, że o niego dbaliśmy, o ile to prawda.

REKLAMA

Jeśli auto posiada dodatkowe wyposażenie, takie jak radio i odtwarzacz CD, elektryczne szyby, podgrzewane fotele czy klimatyzację, dobrze byłoby to zaznaczyć. Należy opisać wszystkie atrybuty samochodu, które sprawiają, że wyróżnia się on spośród innych w swojej klasie. Trzeba też oczywiście podać podstawowe dane, takie jak marka, model, rok produkcji, rodzaj skrzyni biegów, rodzaj nadwozia i przebieg w kilometrach.

Koniecznie dodajmy zdjęcia. Powinny one być zrobione tak, aby przedstawiały tę samą perspektywę, z jakiej będzie patrzył na auto potencjalny kupujący. Sfotografujmy oba boki samochodu, przód, tył, a także wnętrze. Zdjęcia powinny być dobrej jakości, aby osoba zainteresowana kupnem mogła zobaczyć, jak najwięcej detali. Jeśli na karoserii są jakieś ryski i wgniecenia, powinniśmy zachować się uczciwie i je pokazać.

Zobacz również: Jakie są formalności przy zakupie używanego auta?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ogłoszeniu należy umieścić swoje dane, imię, nazwisko, numer telefonu i adres, pod którym można obejrzeć samochód. Dla kupującego  ważne jest, czy aby obejrzeć auto, które może mu się finalnie nie spodobać, będzie musiał brać pod uwagę daleką podróż i jej koszty. Warto także zaznaczyć, w jakich godzinach odbieramy telefon (np. poza godzinami pracy) i kiedy możemy spotykać się na oględziny.

Nie wolno kłamać

Przy sprzedaży samochodu zaufanie do poprzedniego właściciela jest kluczowe. Spróbujmy postawić się w jego sytuacji. Nie należy umieszczać w ogłoszeniu informacji nieprawdziwych ani przesadzonych. Nie warto też zbyt krytycznie pisać o samochodzie. Należy jednak zadbać o to, aby już w rozmowie telefonicznej szczerze opowiedzieć o zachowaniu i ewentualnych, koniecznych naprawach samochodu.

Zobacz również: Co powinna zawierać umowa kupna – sprzedaży auta?

REKLAMA

Jeśli kupujący będzie jechał z daleka, aby obejrzeć nasz samochód, zapewne nastawia się na kupno. Nie powinniśmy, więc zawieźć jego zaufania, aby nie podróżował bez sensu, ponosząc koszty wynikające z naszych kłamstw. Nie możemy liczyć na to, że sytuacja wywoła uczucie desperacji i zainteresowany kupi nasz samochód pomimo tego, że tak naprawdę go nie chce.

Przed umieszczeniem ogłoszenia w internecie upewnijmy się, że auto jest czyste w środku a lakier błyszczy. Kupujący może zadzwonić w każdej chwili, bądźmy więc przygotowani do transakcji.

Przyciągnięcie klientów może nie być proste, gdyż dziś rynek jest bardzo bogaty. Mamy dużą konkurencję, nie tylko w zakresie marek i modeli samochodów, ale także ich dodatkowego wyposażenia i ceny. Do tego popularne samochody, mimo że są bardziej atrakcyjne, mogą być trudniejsze do sprzedania ze względu na ogromny wybór egzemplarzy. Przygotujmy się, więc odpowiednio i zadbajmy o to, aby nasze ogłoszenie było naprawdę atrakcyjne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA