Brak konieczności badań technicznych pojazdów z zagranicy
REKLAMA
REKLAMA
Pod warunkiem, że sprowadzone auto będzie posiadało ważne badania w kraju, po którym uprzednio się poruszało. Obowiązek tak zwanej pierwszej rejestracji po sprowadzeniu samochodu nie będzie już konieczny. Kwestia zmian w dziedzinie prawa drogowego podyktowana była wyrokiem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z dnia 5 czerwca 2008 roku. Trybunał stanął na stanowisku, że pobieranie dodatkowych opłat za przeprowadzanie badań technicznych dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy, godzi w zasadę swobodnego przepływu towarów.
REKLAMA
Zobacz również: Kiedy sprzedać samochód?
Ten tok myślenia podzielają osoby, które zawodowo trudnią się sprowadzaniem aut z zagranicy. Od dawna zwracali uwagę na ten problem. Pomimo, że koszt w wysokości 100 zł nie był aż tak wygórowany, to sam fakt konieczności przeprowadzenia badań przez wielu uważane było za zbędne,. Surowe przepisy państw europejskich wymuszały konieczność utrzymywania samochodów w bardzo dobrym stanie technicznym, często też w dużo lepszym stanie, niż samochody poruszające się po Polsce.
Zobacz również: Powrót podatku ekologicznego
Zakres zmian objął również auta, które zostały wyrejestrowane w Polsce. Ponowna rejestracja była często niemożliwa. Obecnie auto wyrejestrowane np. z Polski na potrzeby używania go w Wielkiej Brytanii, będzie mogło ubiegać się o ponowną rejestrację, gdy jego użytkownik zdecyduje się na powrót do Polski. Na mocy wprowadzonych zmian przekształceniu ulegną również stacje kontroli pojazdów. Będą się dzieliły na podstawowe i okręgowe. Podstawowe stacje kontroli pojazdów zajmą się pojazdami o całkowitej masie nie przekraczającej 3,5 tony. Natomiast okręgowe stacje zajmą się przeprowadzaniem okresowych i dodatkowych badań technicznych wszystkich pozostałych pojazdów.
REKLAMA
REKLAMA