REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Toyota Avensis
Toyota Avensis

REKLAMA

REKLAMA

Dobre, do bólu dobre. Bezawaryjne i legendarnie solidne. Nudne jak flaki z olejem. Takie jest flagowe auto Toyoty.

Inżynierowie i mechanicy, projektujący i budujący Avensisa, powinni dostać jakąś formę motoryzacyjnego Nobla, ale styliści zasługują na strącenie w bardzo, bardzo głęboką przepaść. Tak głęboką, by podczas spadania doświadczyć wszystkich skrajnych uczuć. Bo nie mają żadnych – zrobili auto całkiem bezpłciowe, bezstylowe. No, ale solidne, przestronne i wygodne.

REKLAMA

REKLAMA

Auto mocno stonowane

Toyota Avensis to samochód stworzony do korporacyjnych parkingów. Nie wyróżnia się z tłumu, nie porywa stylistyką. Jego zaletą jest duża wygoda podróżowania, bezpieczeństwo i niezawodność. Wnętrze pomieści pięć osób, da im dużo miejsca i spory komfort. Jest ergonomiczne, choć niezbyt urodziwe. Rażą szczególnie pseudodrewniane wstawki w niektórych wersjach. Zaletą jest duża liczba schowków – to wszystko jest przemyślane i dobrze poukładane. Bagażnik jest całkiem pojemny – w sedanie zmieści się 520 l bagażu, w hatchbacku 510 (1320 l po złożeniu siedzeń), w kombi 520 (1500 l).

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyocie Avensis

Nawet w najtańszych wersjach znajdziemy klimatyzację, osiem poduszek powietrznych, ABS, ESP i wspomaganie hamowania. W droższych jest automatyczna klima, skórzane wykończenie, nawigacja czy czujniki parkowania.

REKLAMA

Avensis nie poraża wyborem silników. W zasadzie wszystkie służą do szybkiego połykania tras, ale bez żadnych sportowych aspiracji. W sumie nie do „upalania” to auto zostało stworzone. Najmniejsza jednostka 1.6 rozwija moc 110 KM, rozpędza samochód do setki w 12 sekund i pozwala na osiągnięcie 195 km/h. Dalej mamy silnik 1.8, 129 KM, nieco ponad 10 sekund do 100 km/h i 200 km/h prędkości maksymalnej. Optymalny (z benzynowych) wydaje się dwulitrowy motor o mocy 147 KM, łamiący barierę 10 sekund do setki (dokładnie 9,4) i pozwalający na rozwinięcie 210 km/h. Największy ma 2.4 litra i 163 KM, występuje w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Zasłużony "działacz"

Najbardziej warte polecenia są jednak diesle. Dwulitrowe wersje mają moc 116 i 126 KM, te o pojemności 2.2 – 150 i 177 koni. Osiągami są zbliżone do podobnych wersji benzynowych, ale spalają dużo mniej paliwa. O ile trudno w Avensisie zużyć w mieście mniej niż 10 l benzyny na 100 km, to diesle palą wyraźnie mniej – poniżej 8 litrów ropy na setkę. W trasie, przy spokojnej jeździe schodzą nawet w okolice 5-6 litrów (benzynowe zużywają przynajmniej litr więcej).

Koszty - tanio nie będzie

Wadą Toyot (z punktu widzenia kupującego) jest to, że nieźle trzymają cenę. Sprzedający mają lepiej, ale wiele osób przywiązuje się do swoich aut i jeśli zmienia, to na nowszą Toyotę. W przypadku Avensisa dość wysokie są koszty serwisu, części ze względu na niewielki popyt jest mało. Warto też korzystać z ASO – na szczęście zdarza się to rzadko, najczęściej przy przeglądach. Avensisa z początku produkcji II generacji można kupić za 16-17 tysięcy, ale prawdziwy wybór jest w przedziale od 20 do 30 tysięcy złotych. Auta z rocznika 2005 kosztują powyżej 30 tys.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA