REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Avensis II

Konrad Bagiński
Toyota Avensis
Toyota Avensis

REKLAMA

REKLAMA

Dobre, do bólu dobre. Bezawaryjne i legendarnie solidne. Nudne jak flaki z olejem. Takie jest flagowe auto Toyoty.

Inżynierowie i mechanicy, projektujący i budujący Avensisa, powinni dostać jakąś formę motoryzacyjnego Nobla, ale styliści zasługują na strącenie w bardzo, bardzo głęboką przepaść. Tak głęboką, by podczas spadania doświadczyć wszystkich skrajnych uczuć. Bo nie mają żadnych – zrobili auto całkiem bezpłciowe, bezstylowe. No, ale solidne, przestronne i wygodne.

REKLAMA

Auto mocno stonowane

Toyota Avensis to samochód stworzony do korporacyjnych parkingów. Nie wyróżnia się z tłumu, nie porywa stylistyką. Jego zaletą jest duża wygoda podróżowania, bezpieczeństwo i niezawodność. Wnętrze pomieści pięć osób, da im dużo miejsca i spory komfort. Jest ergonomiczne, choć niezbyt urodziwe. Rażą szczególnie pseudodrewniane wstawki w niektórych wersjach. Zaletą jest duża liczba schowków – to wszystko jest przemyślane i dobrze poukładane. Bagażnik jest całkiem pojemny – w sedanie zmieści się 520 l bagażu, w hatchbacku 510 (1320 l po złożeniu siedzeń), w kombi 520 (1500 l).

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyocie Avensis

Nawet w najtańszych wersjach znajdziemy klimatyzację, osiem poduszek powietrznych, ABS, ESP i wspomaganie hamowania. W droższych jest automatyczna klima, skórzane wykończenie, nawigacja czy czujniki parkowania.

Avensis nie poraża wyborem silników. W zasadzie wszystkie służą do szybkiego połykania tras, ale bez żadnych sportowych aspiracji. W sumie nie do „upalania” to auto zostało stworzone. Najmniejsza jednostka 1.6 rozwija moc 110 KM, rozpędza samochód do setki w 12 sekund i pozwala na osiągnięcie 195 km/h. Dalej mamy silnik 1.8, 129 KM, nieco ponad 10 sekund do 100 km/h i 200 km/h prędkości maksymalnej. Optymalny (z benzynowych) wydaje się dwulitrowy motor o mocy 147 KM, łamiący barierę 10 sekund do setki (dokładnie 9,4) i pozwalający na rozwinięcie 210 km/h. Największy ma 2.4 litra i 163 KM, występuje w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz również: Zasłużony "działacz"

Najbardziej warte polecenia są jednak diesle. Dwulitrowe wersje mają moc 116 i 126 KM, te o pojemności 2.2 – 150 i 177 koni. Osiągami są zbliżone do podobnych wersji benzynowych, ale spalają dużo mniej paliwa. O ile trudno w Avensisie zużyć w mieście mniej niż 10 l benzyny na 100 km, to diesle palą wyraźnie mniej – poniżej 8 litrów ropy na setkę. W trasie, przy spokojnej jeździe schodzą nawet w okolice 5-6 litrów (benzynowe zużywają przynajmniej litr więcej).

Koszty - tanio nie będzie

Wadą Toyot (z punktu widzenia kupującego) jest to, że nieźle trzymają cenę. Sprzedający mają lepiej, ale wiele osób przywiązuje się do swoich aut i jeśli zmienia, to na nowszą Toyotę. W przypadku Avensisa dość wysokie są koszty serwisu, części ze względu na niewielki popyt jest mało. Warto też korzystać z ASO – na szczęście zdarza się to rzadko, najczęściej przy przeglądach. Avensisa z początku produkcji II generacji można kupić za 16-17 tysięcy, ale prawdziwy wybór jest w przedziale od 20 do 30 tysięcy złotych. Auta z rocznika 2005 kosztują powyżej 30 tys.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    REKLAMA