REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Toyota Avensis
Toyota Avensis

REKLAMA

REKLAMA

Dobre, do bólu dobre. Bezawaryjne i legendarnie solidne. Nudne jak flaki z olejem. Takie jest flagowe auto Toyoty.

Inżynierowie i mechanicy, projektujący i budujący Avensisa, powinni dostać jakąś formę motoryzacyjnego Nobla, ale styliści zasługują na strącenie w bardzo, bardzo głęboką przepaść. Tak głęboką, by podczas spadania doświadczyć wszystkich skrajnych uczuć. Bo nie mają żadnych – zrobili auto całkiem bezpłciowe, bezstylowe. No, ale solidne, przestronne i wygodne.

REKLAMA

REKLAMA

Auto mocno stonowane

Toyota Avensis to samochód stworzony do korporacyjnych parkingów. Nie wyróżnia się z tłumu, nie porywa stylistyką. Jego zaletą jest duża wygoda podróżowania, bezpieczeństwo i niezawodność. Wnętrze pomieści pięć osób, da im dużo miejsca i spory komfort. Jest ergonomiczne, choć niezbyt urodziwe. Rażą szczególnie pseudodrewniane wstawki w niektórych wersjach. Zaletą jest duża liczba schowków – to wszystko jest przemyślane i dobrze poukładane. Bagażnik jest całkiem pojemny – w sedanie zmieści się 520 l bagażu, w hatchbacku 510 (1320 l po złożeniu siedzeń), w kombi 520 (1500 l).

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyocie Avensis

Nawet w najtańszych wersjach znajdziemy klimatyzację, osiem poduszek powietrznych, ABS, ESP i wspomaganie hamowania. W droższych jest automatyczna klima, skórzane wykończenie, nawigacja czy czujniki parkowania.

REKLAMA

Avensis nie poraża wyborem silników. W zasadzie wszystkie służą do szybkiego połykania tras, ale bez żadnych sportowych aspiracji. W sumie nie do „upalania” to auto zostało stworzone. Najmniejsza jednostka 1.6 rozwija moc 110 KM, rozpędza samochód do setki w 12 sekund i pozwala na osiągnięcie 195 km/h. Dalej mamy silnik 1.8, 129 KM, nieco ponad 10 sekund do 100 km/h i 200 km/h prędkości maksymalnej. Optymalny (z benzynowych) wydaje się dwulitrowy motor o mocy 147 KM, łamiący barierę 10 sekund do setki (dokładnie 9,4) i pozwalający na rozwinięcie 210 km/h. Największy ma 2.4 litra i 163 KM, występuje w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Zasłużony "działacz"

Najbardziej warte polecenia są jednak diesle. Dwulitrowe wersje mają moc 116 i 126 KM, te o pojemności 2.2 – 150 i 177 koni. Osiągami są zbliżone do podobnych wersji benzynowych, ale spalają dużo mniej paliwa. O ile trudno w Avensisie zużyć w mieście mniej niż 10 l benzyny na 100 km, to diesle palą wyraźnie mniej – poniżej 8 litrów ropy na setkę. W trasie, przy spokojnej jeździe schodzą nawet w okolice 5-6 litrów (benzynowe zużywają przynajmniej litr więcej).

Koszty - tanio nie będzie

Wadą Toyot (z punktu widzenia kupującego) jest to, że nieźle trzymają cenę. Sprzedający mają lepiej, ale wiele osób przywiązuje się do swoich aut i jeśli zmienia, to na nowszą Toyotę. W przypadku Avensisa dość wysokie są koszty serwisu, części ze względu na niewielki popyt jest mało. Warto też korzystać z ASO – na szczęście zdarza się to rzadko, najczęściej przy przeglądach. Avensisa z początku produkcji II generacji można kupić za 16-17 tysięcy, ale prawdziwy wybór jest w przedziale od 20 do 30 tysięcy złotych. Auta z rocznika 2005 kosztują powyżej 30 tys.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA