REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Avensis II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
Toyota Avensis
Toyota Avensis

REKLAMA

REKLAMA

Dobre, do bólu dobre. Bezawaryjne i legendarnie solidne. Nudne jak flaki z olejem. Takie jest flagowe auto Toyoty.

Inżynierowie i mechanicy, projektujący i budujący Avensisa, powinni dostać jakąś formę motoryzacyjnego Nobla, ale styliści zasługują na strącenie w bardzo, bardzo głęboką przepaść. Tak głęboką, by podczas spadania doświadczyć wszystkich skrajnych uczuć. Bo nie mają żadnych – zrobili auto całkiem bezpłciowe, bezstylowe. No, ale solidne, przestronne i wygodne.

REKLAMA

Auto mocno stonowane

Toyota Avensis to samochód stworzony do korporacyjnych parkingów. Nie wyróżnia się z tłumu, nie porywa stylistyką. Jego zaletą jest duża wygoda podróżowania, bezpieczeństwo i niezawodność. Wnętrze pomieści pięć osób, da im dużo miejsca i spory komfort. Jest ergonomiczne, choć niezbyt urodziwe. Rażą szczególnie pseudodrewniane wstawki w niektórych wersjach. Zaletą jest duża liczba schowków – to wszystko jest przemyślane i dobrze poukładane. Bagażnik jest całkiem pojemny – w sedanie zmieści się 520 l bagażu, w hatchbacku 510 (1320 l po złożeniu siedzeń), w kombi 520 (1500 l).

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyocie Avensis

Nawet w najtańszych wersjach znajdziemy klimatyzację, osiem poduszek powietrznych, ABS, ESP i wspomaganie hamowania. W droższych jest automatyczna klima, skórzane wykończenie, nawigacja czy czujniki parkowania.

Avensis nie poraża wyborem silników. W zasadzie wszystkie służą do szybkiego połykania tras, ale bez żadnych sportowych aspiracji. W sumie nie do „upalania” to auto zostało stworzone. Najmniejsza jednostka 1.6 rozwija moc 110 KM, rozpędza samochód do setki w 12 sekund i pozwala na osiągnięcie 195 km/h. Dalej mamy silnik 1.8, 129 KM, nieco ponad 10 sekund do 100 km/h i 200 km/h prędkości maksymalnej. Optymalny (z benzynowych) wydaje się dwulitrowy motor o mocy 147 KM, łamiący barierę 10 sekund do setki (dokładnie 9,4) i pozwalający na rozwinięcie 210 km/h. Największy ma 2.4 litra i 163 KM, występuje w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Zasłużony "działacz"

Najbardziej warte polecenia są jednak diesle. Dwulitrowe wersje mają moc 116 i 126 KM, te o pojemności 2.2 – 150 i 177 koni. Osiągami są zbliżone do podobnych wersji benzynowych, ale spalają dużo mniej paliwa. O ile trudno w Avensisie zużyć w mieście mniej niż 10 l benzyny na 100 km, to diesle palą wyraźnie mniej – poniżej 8 litrów ropy na setkę. W trasie, przy spokojnej jeździe schodzą nawet w okolice 5-6 litrów (benzynowe zużywają przynajmniej litr więcej).

Koszty - tanio nie będzie

Wadą Toyot (z punktu widzenia kupującego) jest to, że nieźle trzymają cenę. Sprzedający mają lepiej, ale wiele osób przywiązuje się do swoich aut i jeśli zmienia, to na nowszą Toyotę. W przypadku Avensisa dość wysokie są koszty serwisu, części ze względu na niewielki popyt jest mało. Warto też korzystać z ASO – na szczęście zdarza się to rzadko, najczęściej przy przeglądach. Avensisa z początku produkcji II generacji można kupić za 16-17 tysięcy, ale prawdziwy wybór jest w przedziale od 20 do 30 tysięcy złotych. Auta z rocznika 2005 kosztują powyżej 30 tys.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA