REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Po latach stylizacyjnej nudy Mazda wreszcie stworzyła hatchbacka segmentu C, którzy przyciąga spojrzenia i ma świetne właściwości jezdne. Czy jednak przy okazji nie popsuła legendarnej trwałości?

Mazda 3 drugiej generacji trafiła do sprzedaży w roku 2009. Życie modelu zakończyło się cztery lata później. Stylistycznie nowy kompakt mocno przypominał poprzednika. O ile jednak projektanci skorzystali z części sprawdzonych rozwiązań, o tyle uzupełnili je mocno wyczuwalną świeżością. W ten sposób powstała bryła, która nawet dzisiaj łączy nowoczesność z dojrzałością. Z przodu Trójka sprawia wrażenie dużo większego auta, a wszystko za sprawą bocznych wlotów powietrza w zderzaku. Z tyłu ukośnie ustawione lampy nadają Mazdzie sportowego charakteru.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Mazda

Mazda

Zobacz też: Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - dobra jakość, ciemne kolory

Ciekawie wyglądające nadwozie zostało uzupełnione wnętrzem, które może nieco rozczarować. Konsola jest oczywiście uporządkowana i spełnia wszystkie wymogi współczesnych kierowców. Mimo wszystko brakuje jej wyrazistych elementów i przytłacza czernią. Najciekawszym akcentem kabiny są zegary umieszczone w tubach. Czerwone podświetlenie dodatkowo podkreśla ich sportowy charakter. Plastiki użyte w Mazdzie nie są miękkie. Na szczęście sposób ich spasowania jest wyśmienity. Zastrzeżenia można mieć jedynie do fotela kierowcy - dosyć szybko wygniata się materiał wypełniający siedzisko.

Mazda 3 serii BL nie jest najmniejszym modelem w segmencie C. Mimo wszystko ilość przestrzeni w kabinie jest raczej przeciętna. Odczują to szczególnie wysocy pasażerowie drugiego rzędu siedzeń. W przypadku hatchbacka do dyspozycji kierowcy pozostaje kufer o pojemności 340 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa rośnie do 1360 litrów. W sedanie istnieje możliwość zabrania na pokład 430 litrów bagażu.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf IV GTI - opinie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - 60 proc. rynku to benzyniaki

W segmencie C przyjętą prawdą jest to, że auta używane są napędzane głównie silnikami diesla. Mazda 3 drugiej generacji z powodzeniem łamie ten trend. W japońskim kompakcie królują motory benzynowe - aż 60 procent pojazdów z drugiej ręki jest w nie wyposażonych. Szczególnie popularny jest 1,6-litrowy, 105-konny motor MZR. Jednostka jest praktycznie bezawaryjna, ma jednak dwie zasadnicze wady. Proponuje przeciętną dynamikę jazdy i potrafi być paliwożerna. W cyklu miejskim Mazda 3 1,6 MZR powinna spalić około 9 litrów paliwa. Częste korzystanie z wysokich obrotów może jednak podbić wynik nawet do 11 litrów.

A to sprawia, że lepiej skupić się na stosunkowo często spotykanym motorze 2,0 MZR. Większy benzyniak przyłącza się do ideologii zerowej liczby usterek, a ponadto dysponuje stadem 150 koni w wersji ze skrzynią automatyczną i 151 koni po połączeniu z "manualem". Tak skonfigurowana Mazda 3 osiąga pierwszą setkę po nieco ponad 10 sekundach. To wynik bardzo przyzwoity. W cyklu miejskim model wyposażony w skrzynię manualną powinien spalić około 9,5 litra benzyny.

Dalsza część opisu używanej Mazdy 3 II generacji na następnej stronie


Najpopularniejszym z diesli jest silnik 1,6 MZR CD. 116-konna jednostka rozpędza Trójkę drugiej generacji do 100 km/h w czasie 11 sekund. Jednocześnie w cyklu miejskim powinna spalać około 5,3 litra oleju napędowego. Ropniak jest zdecydowanie bardziej oszczędny od benzyniaków, niestety stanowi dużo wyższe ryzyko serwisowe. Silnik zbudowany przez PSA nie jest złą konstrukcją. Mimo wszystko z czasem może wymagać szczególnej troski. Zwłaszcza w przypadku zatkania filtra cząstek stałych, zatarcia turbosprężarki czy po pojawieniu się wycieków paliwa przez podkładki wtryskiwaczy.

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Mazda

Mazda

W ofercie Mazdy 3 funkcjonowały jeszcze dwie jednostki napędowe. 260-konny, 2,3-litrowy benzyniak dysponujący doładowaniem stanowi prawdziwą rzadkość. Nieco częściej - jednak przede wszystkim z importu - trafiają się modele napędzane 2,2-litrowym dieslem. Motor rozwija 150 lub 185 koni mechanicznych. Oferuje dynamikę jazdy i akceptowalne spalanie, jednak wymaga wzmożonej uwagi podczas zakupu. Silnik 2,2 MZR CD nie jest nadmiernie awaryjny - najczęściej zapycha się w nim filtr cząstek stałych i psuje zawór EGR. Mimo wszystko jeżeli zdarzy się jakaś bardziej skomplikowana awaria, koszty naprawy będą wysokie. Do japońskiego motoru dostępne są głównie drogie części oryginalne.

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - typowe usterki

Druga generacja Mazdy 3 identycznie jak poprzednik bazuje na płycie podłogowej C1. A to oznacza podwoziowe powinowactwo z takimi autami, jak Ford Focus II i Volvo V40. Przednia oś japońskiego kompaktu powstała w oparciu o kolumny McPhersona. Tył korzysta z układu wielowahaczy. Choć zawieszenie jest dosyć skomplikowane, okazuje się prawie bezawaryjne. Pierwsze elementy podlegają wymianie zazwyczaj przy przebiegu przekraczającym 200 tysięcy kilometrów. Zaraz obok trwałości wartością podwozia Mazdy są wyśmienite właściwości jezdne. Auto nie buja nadwoziem w ciasnych zakrętach, a jednocześnie jest komfortowe.

Zdaniem Dekry Mazda 3 generacji BL jest jednym z najmniej awaryjnych samochodów na rynku wtórnym. Pogląd ten znajduje swoje potwierdzenie w opiniach użytkowników. Ci skarżyli się przede wszystkim na niepokojące dźwięki pojawiające się w trakcie pracy kompresora klimatyzacji. Element był jednak wymieniany na ogół jeszcze w czasie trwania gwarancji. Poza tym cechą charakterystyczną Trójki jest problem z wbiciem pierwszego przełożenia. Ponoć nie wynika on z wyeksploatowania sprzęgła, a raczej stanowi urodę mechanizmu skrzyni biegów.

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Mazda

Mazda

Wyjątkowa trwałość Mazdy 3 może tak naprawdę wynikać z kilku czynników. Przede wszystkim model, który trafiał do Europy pochodził z japońskiej fabryki. A to stanowi gwarancję precyzji montażu i jakości części. Po drugiej konstrukcja jest stosunkowo młoda - w końcu produkcja zakończyła się w roku 2013. Tym samym większość aut nie zdążyła jeszcze pokonać dużych przebiegów.

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II 1.4 TSI facelifting

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - podsumowanie

Mazda 3 generacji BL jest modelem całkiem popularnym na polskim rynku wtórnym. Niestety aż 92 procent pojazdów pojawiających się w ogłoszeniach pochodzi z importu. Najbardziej popularne są oczywiście hatchbacki. Sedanów jest zaledwie 12 procent. Na ogół japoński hatchback jest dobrze wyposażony. Seryjnie był bowiem wyposażany w 4 poduszki powietrzne, pakiet elektryczny, radio i klimatyzację. Topowe modele posiadają nawet podgrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania, nawigację satelitarną i tempomat. Za Mazdę 3 II w zależności od rocznika trzeba zapłacić od 24 do nawet 40 tysięcy złotych.

Mimo iż Mazda 3 jest modelem marginalizowanym przez polskich kierowców, stanowi propozycję naprawdę godną uwagi. Auto otrzymało atrakcyjnie wyglądające nadwozie, oferuje dobry poziom wyposażenia i przede wszystkim zadbane egzemplarze ekstremalnie rzadko się psują. A to oznacza, że hatchback może być wieloletnim towarzyszem podróży.

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Mazda

Mazda

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - Ceny części:

  • filtr oleju - od 18 zł
  • filtr powietrza - od 39 zł
  • filtr paliwa - od 84 zł
  • filtr kabinowy - od 56 zł
  • łańcuch rozrządu - od 444 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 367 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 170 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 100 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 129 zł
  • łącznik stabilizatora - od 56 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 70 zł
  • amortyzator - od 130 zł
  • sprzęgło komplet - od 602 zł
  • koło dwumasowe - od 1338 zł

Silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 MZR

105 KM

12,2 s.

184 km/h

8,5/6,5

2,0 MZR

151 KM

10,4 s.

206 km/h

9,3/6,8

2,0 MZR aut.

150 KM

10,6 s.

205 km/h

10,6/7,6

2,3 MPS TURBO

260 KM

7,2 s.

250 km/h

13,2/9,6

Silniki diesla:

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 MZR CD

116 KM

11,0 s.

186 km/h

5,3/4,4

2,2 MZR CD

150 KM

9,2 s.

205 km/h

6,8/5,4

2,2 MZR CD

185 KM

8,2 s.

213 km/h

6,9/5,6

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA