REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Po latach stylizacyjnej nudy Mazda wreszcie stworzyła hatchbacka segmentu C, którzy przyciąga spojrzenia i ma świetne właściwości jezdne. Czy jednak przy okazji nie popsuła legendarnej trwałości?

Mazda 3 drugiej generacji trafiła do sprzedaży w roku 2009. Życie modelu zakończyło się cztery lata później. Stylistycznie nowy kompakt mocno przypominał poprzednika. O ile jednak projektanci skorzystali z części sprawdzonych rozwiązań, o tyle uzupełnili je mocno wyczuwalną świeżością. W ten sposób powstała bryła, która nawet dzisiaj łączy nowoczesność z dojrzałością. Z przodu Trójka sprawia wrażenie dużo większego auta, a wszystko za sprawą bocznych wlotów powietrza w zderzaku. Z tyłu ukośnie ustawione lampy nadają Mazdzie sportowego charakteru.

REKLAMA

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Mazda

Mazda

Zobacz też: Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - dobra jakość, ciemne kolory

REKLAMA

Ciekawie wyglądające nadwozie zostało uzupełnione wnętrzem, które może nieco rozczarować. Konsola jest oczywiście uporządkowana i spełnia wszystkie wymogi współczesnych kierowców. Mimo wszystko brakuje jej wyrazistych elementów i przytłacza czernią. Najciekawszym akcentem kabiny są zegary umieszczone w tubach. Czerwone podświetlenie dodatkowo podkreśla ich sportowy charakter. Plastiki użyte w Mazdzie nie są miękkie. Na szczęście sposób ich spasowania jest wyśmienity. Zastrzeżenia można mieć jedynie do fotela kierowcy - dosyć szybko wygniata się materiał wypełniający siedzisko.

Mazda 3 serii BL nie jest najmniejszym modelem w segmencie C. Mimo wszystko ilość przestrzeni w kabinie jest raczej przeciętna. Odczują to szczególnie wysocy pasażerowie drugiego rzędu siedzeń. W przypadku hatchbacka do dyspozycji kierowcy pozostaje kufer o pojemności 340 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa rośnie do 1360 litrów. W sedanie istnieje możliwość zabrania na pokład 430 litrów bagażu.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV GTI - opinie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - 60 proc. rynku to benzyniaki

REKLAMA

W segmencie C przyjętą prawdą jest to, że auta używane są napędzane głównie silnikami diesla. Mazda 3 drugiej generacji z powodzeniem łamie ten trend. W japońskim kompakcie królują motory benzynowe - aż 60 procent pojazdów z drugiej ręki jest w nie wyposażonych. Szczególnie popularny jest 1,6-litrowy, 105-konny motor MZR. Jednostka jest praktycznie bezawaryjna, ma jednak dwie zasadnicze wady. Proponuje przeciętną dynamikę jazdy i potrafi być paliwożerna. W cyklu miejskim Mazda 3 1,6 MZR powinna spalić około 9 litrów paliwa. Częste korzystanie z wysokich obrotów może jednak podbić wynik nawet do 11 litrów.

A to sprawia, że lepiej skupić się na stosunkowo często spotykanym motorze 2,0 MZR. Większy benzyniak przyłącza się do ideologii zerowej liczby usterek, a ponadto dysponuje stadem 150 koni w wersji ze skrzynią automatyczną i 151 koni po połączeniu z "manualem". Tak skonfigurowana Mazda 3 osiąga pierwszą setkę po nieco ponad 10 sekundach. To wynik bardzo przyzwoity. W cyklu miejskim model wyposażony w skrzynię manualną powinien spalić około 9,5 litra benzyny.

Dalsza część opisu używanej Mazdy 3 II generacji na następnej stronie


Najpopularniejszym z diesli jest silnik 1,6 MZR CD. 116-konna jednostka rozpędza Trójkę drugiej generacji do 100 km/h w czasie 11 sekund. Jednocześnie w cyklu miejskim powinna spalać około 5,3 litra oleju napędowego. Ropniak jest zdecydowanie bardziej oszczędny od benzyniaków, niestety stanowi dużo wyższe ryzyko serwisowe. Silnik zbudowany przez PSA nie jest złą konstrukcją. Mimo wszystko z czasem może wymagać szczególnej troski. Zwłaszcza w przypadku zatkania filtra cząstek stałych, zatarcia turbosprężarki czy po pojawieniu się wycieków paliwa przez podkładki wtryskiwaczy.

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Mazda

Mazda

W ofercie Mazdy 3 funkcjonowały jeszcze dwie jednostki napędowe. 260-konny, 2,3-litrowy benzyniak dysponujący doładowaniem stanowi prawdziwą rzadkość. Nieco częściej - jednak przede wszystkim z importu - trafiają się modele napędzane 2,2-litrowym dieslem. Motor rozwija 150 lub 185 koni mechanicznych. Oferuje dynamikę jazdy i akceptowalne spalanie, jednak wymaga wzmożonej uwagi podczas zakupu. Silnik 2,2 MZR CD nie jest nadmiernie awaryjny - najczęściej zapycha się w nim filtr cząstek stałych i psuje zawór EGR. Mimo wszystko jeżeli zdarzy się jakaś bardziej skomplikowana awaria, koszty naprawy będą wysokie. Do japońskiego motoru dostępne są głównie drogie części oryginalne.

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - typowe usterki

Druga generacja Mazdy 3 identycznie jak poprzednik bazuje na płycie podłogowej C1. A to oznacza podwoziowe powinowactwo z takimi autami, jak Ford Focus II i Volvo V40. Przednia oś japońskiego kompaktu powstała w oparciu o kolumny McPhersona. Tył korzysta z układu wielowahaczy. Choć zawieszenie jest dosyć skomplikowane, okazuje się prawie bezawaryjne. Pierwsze elementy podlegają wymianie zazwyczaj przy przebiegu przekraczającym 200 tysięcy kilometrów. Zaraz obok trwałości wartością podwozia Mazdy są wyśmienite właściwości jezdne. Auto nie buja nadwoziem w ciasnych zakrętach, a jednocześnie jest komfortowe.

Zdaniem Dekry Mazda 3 generacji BL jest jednym z najmniej awaryjnych samochodów na rynku wtórnym. Pogląd ten znajduje swoje potwierdzenie w opiniach użytkowników. Ci skarżyli się przede wszystkim na niepokojące dźwięki pojawiające się w trakcie pracy kompresora klimatyzacji. Element był jednak wymieniany na ogół jeszcze w czasie trwania gwarancji. Poza tym cechą charakterystyczną Trójki jest problem z wbiciem pierwszego przełożenia. Ponoć nie wynika on z wyeksploatowania sprzęgła, a raczej stanowi urodę mechanizmu skrzyni biegów.

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Mazda

Mazda

Wyjątkowa trwałość Mazdy 3 może tak naprawdę wynikać z kilku czynników. Przede wszystkim model, który trafiał do Europy pochodził z japońskiej fabryki. A to stanowi gwarancję precyzji montażu i jakości części. Po drugiej konstrukcja jest stosunkowo młoda - w końcu produkcja zakończyła się w roku 2013. Tym samym większość aut nie zdążyła jeszcze pokonać dużych przebiegów.

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II 1.4 TSI facelifting

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - podsumowanie

Mazda 3 generacji BL jest modelem całkiem popularnym na polskim rynku wtórnym. Niestety aż 92 procent pojazdów pojawiających się w ogłoszeniach pochodzi z importu. Najbardziej popularne są oczywiście hatchbacki. Sedanów jest zaledwie 12 procent. Na ogół japoński hatchback jest dobrze wyposażony. Seryjnie był bowiem wyposażany w 4 poduszki powietrzne, pakiet elektryczny, radio i klimatyzację. Topowe modele posiadają nawet podgrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania, nawigację satelitarną i tempomat. Za Mazdę 3 II w zależności od rocznika trzeba zapłacić od 24 do nawet 40 tysięcy złotych.

Mimo iż Mazda 3 jest modelem marginalizowanym przez polskich kierowców, stanowi propozycję naprawdę godną uwagi. Auto otrzymało atrakcyjnie wyglądające nadwozie, oferuje dobry poziom wyposażenia i przede wszystkim zadbane egzemplarze ekstremalnie rzadko się psują. A to oznacza, że hatchback może być wieloletnim towarzyszem podróży.

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Mazda

Mazda

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - Ceny części:

  • filtr oleju - od 18 zł
  • filtr powietrza - od 39 zł
  • filtr paliwa - od 84 zł
  • filtr kabinowy - od 56 zł
  • łańcuch rozrządu - od 444 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 367 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 170 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 100 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 129 zł
  • łącznik stabilizatora - od 56 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 70 zł
  • amortyzator - od 130 zł
  • sprzęgło komplet - od 602 zł
  • koło dwumasowe - od 1338 zł

Silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 MZR

105 KM

12,2 s.

184 km/h

8,5/6,5

2,0 MZR

151 KM

10,4 s.

206 km/h

9,3/6,8

2,0 MZR aut.

150 KM

10,6 s.

205 km/h

10,6/7,6

2,3 MPS TURBO

260 KM

7,2 s.

250 km/h

13,2/9,6

Silniki diesla:

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 MZR CD

116 KM

11,0 s.

186 km/h

5,3/4,4

2,2 MZR CD

150 KM

9,2 s.

205 km/h

6,8/5,4

2,2 MZR CD

185 KM

8,2 s.

213 km/h

6,9/5,6

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

REKLAMA

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

REKLAMA