REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Citroen C4 II (2010 - 2017) - lepszy od poprzednika?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Citroena C4 stanowi ciekawą ofertę na rynku używanych. Jakie są opinie o tym modelu? Czy bolączki, z którymi zmagali się właściciele poprzedniej generacji C4 tej drugiej już nie dotyczą?

Prezentacja pierwszej generacji Citroena C4 sprawiła, że kierowcy długo przecierali oczy ze zdziwienia. Nie mogli uwierzyć, że francuski producent zdecydował się na wprowadzenie do sprzedaży w tak popularnym segmencie futurystycznego modelu. W drugiej odsłonie hatchbacka rewolucyjne kształty i abstrakcyjne formy musiały ustąpić miejsca wyższemu poziomowi sztampy. C4 II prezentuje się nowocześnie i stylowo, ale też stał się dużo bardziej dojrzały. Wielką zaletą nowego nadwozia jest przeszklenie, które mocno poprawia widoczność zza kierownicy.

REKLAMA

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

Citroen

Citroen

Więcej opisów samochodów używanych znajdziesz tutaj

Używany Citroen C4 II - porządne wnętrze

REKLAMA

Dojrzałość stała się też motywem przewodnim dla kreacji kabiny pasażerskiej. Deska rozdzielcza choć masywna oraz zdecydowanie przeładowana przyciskami i pokrętłami, wydaje się być ergonomiczna i łatwa w obsłudze. Pewne zastrzeżenie można mieć też do koła kierownicy. To choć eleganckie, mogłoby otrzymać nieco bardziej zwiewną formę. Plusy? Wreszcie Citroen powrócił do koncepcji kierownicy, która ma ruchomy środek!

Francuzi bardzo dobrze przemyśleli kwestię planowania przestrzeni i materiałów wykończeniowych. Plastiki są miękkie, a tapicerki przyjemne w dotyku. Wysoką trwałość elementów wnętrza potwierdzają pierwsze raporty kierowców. Na komfortowych fotelach Citroena C4 drugiej generacji zasiądzie nawet czterech dorosłych pasażerów. W tym samym czasie w kufrze zmieści się nawet 408 litrów bagażu - a to wynik wyśmienity w segmencie C. Maksymalnie pojemność kufra można zwiększyć do 1183 litrów.

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

Citroen

Citroen

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II 1.4 TSI facelifting

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Citroen C4 II - diesle zdecydowanie górą!

Już pobieżne przejrzenie oferty używanych C4 II prowadzi do prostego wniosku - na rynku wtórnym zdecydowanie królują diesle! Aż 40 procent wszystkich aut z ogłoszeń jest napędzanych podstawową wersją motoru 1,6 HDi o mocy 92 koni mechanicznych. Silnik naprawdę oszczędnie obchodzi się z paliwem. W cyklu mieszanym potrafi spalić tylko 4 litry oleju napędowego. Niestety kierowca musi się liczyć z mało satysfakcjonującymi osiągami. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa aż 12,9 sekundy.

Osoby poszukujące większej dynamiki jazdy, zawsze mogą zdecydować się na mniej popularny wariant o mocy 112 koni mechanicznych. Wzmocniony diesel 1,6 HDi za cenę spalania wyższego o pół litra skraca czas sprintu do 100 km/h do 11,3 sekundy. A to wynik bardzo przyzwoity.

Opis typowych usterek dla Citroena C4 II znajdziesz na następnej stronie


Nowoczesny diesel Citroena o pojemności 1,6 litra ma 8-zaworową głowicę, koło dwumasowe, wtryskiwacze common rail i filtr cząstek stałych. Nie brzmi to najlepiej? Z pewnością nie. Ale też nie stanowi gwarancji ciągłych wizyt w serwisie. Wystarczy, że kierowca będzie uważał na kilka rzeczy. Silnik nie lubi zaniedbywania regularnych przeglądów. A ponadto ma kilka słabych punktów. Przede wszystkim w wyniku zatkania przewodu olejowego może dojść do zatarcia turbosprężarki. Warto zatem od czasu do czasu sprawdzać czy układ jest drożny. Dodatkowo zdarzają się usterki zaworu EGR oraz problemy z filtrem cząstek stałych.

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

Citroen

Citroen

REKLAMA

Alternatywę dla 1,6-litrowego diesla stanowi 120-konna wersja motoru 1,6 VTi - to zdecydowanie najczęściej spotykany benzyniak. Wolnossąca jednostka rozpędza Citroena C4 II do pierwszej setki w 10,8 sekundy. W cyklu mieszanym spala nieco poniżej 7 litrów, a mieście ponad 9 litrów paliwa. Silnik z założenia jest trwały i niedrogi w utrzymaniu. Niestety nawet i jemu przydarzają się pewne problemy. Podstawowym są uszkodzenia napinacza łańcucha rozrządu. Poza tym notowane są przypadku wycieków oleju i palenia cewek zapłonowych.

Marginalnie w ogłoszeniach pojawiają się Citroeny napędzane 95-konnym, 1,4 litrowym benzyniakiem VTi. Niemalże nie do zdobycia są wersje posiadające pod maską 1,6-litrowy, 156-konny silnik THP lub 150-konnego diesla 2,0 HDi.

Zobacz też: Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Używany Citroen C4 II - na razie awarii jest mniej

Projektując zawieszenie Citroena C4 drugiej generacji Francuzi nie chcieli kombinować. Właśnie dlatego postawili na najprostszą, możliwą konstrukcję. Przednią oś resorują kolumny McPhersona. Tył jest zawieszony za pomocą belki skrętnej. Wszystkie dotychczasowe raporty wskazują, że resorowanie hatchbacka spisuje się wyśmienicie. Dzielnie znosi próbę polskich dróg i nie wymaga praktycznie żadnego remontu do przebiegu na poziomie minimum 150 tysięcy kilometrów.

Większych zastrzeżeń nie można mieć również do technologii zastosowanej w samej konstrukcji auta. Po części dlatego, że Francuzi z pewnością poprawili stosowane w aucie rozwiązania. Po części jednak to stosunkowo młody pojazd. A to oznacza niezbyt dużą ilość raportów awaryjności. Do tej pory ujawniło się zaledwie kilka wad, które raczej można traktować w charakterze tanich w naprawie drobiazgów. Posłuszeństwa odmawiają sterowniki szyb i centralny zamek, fabryczna nawigacja lubi szwankować, a radio zawiesza się.

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

Citroen

Citroen

Używany Citroen C4 II - podsumowanie

Citroen C4 drugiej generacji wyeliminował dwie podstawowe wady swojego poprzednika. Po pierwsze zamienił szaloną stylizację nadwozia zapożyczoną wprost z futurystycznych obrazów Picassa na bardziej stonowany, ale jednocześnie wyjątkowo stylowy garnitur od Chanel. Po drugie poprawił się jakościowo.

O ile postęp technologiczny z pewnością może cieszyć. W końcu oznacza o wiele mniejszą ilość drogich wizyt w serwisie. O tyle nowa stylizacja odebrała autu część charakteru. Tylko, czy dla większości kierowców ma to znaczenie? Raczej nie. Szczególnie, że za świetnie wyposażony model segmentu C z roku 2010 trzeba zapłacić ok. 22 tysiące złotych. A to bardzo dobra cena.

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Ceny podstawowych części do Citroena C4 II:

  • filtr oleju - od 16 zł
  • filtr powietrza - od 30 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 30 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 327 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 300 zł
  • tarcze hamulcowe przód - od 104 zł
  • tarcze hamulcowe tył - od 120 zł
  • klocki hamulcowe - od 47 zł
  • łącznik stabilizatora - od 32 zł
  • drążek kierowniczy - od 45 zł
  • amortyzator sztuka - od 135 zł
  • sprzęgło komplet - od 525 zł
  • koło dwumasowe - od 1371 zł

Dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie

trasa/średnio/miasto

1,4 VTi

95 KM

11,9 s.

182 km/h

4,9/6,3/8,7

1,6 VTi

120 KM

10,8 s.

193 km/h

5,0/6,6/9,1

1,2 PureTech

130 KM

10,8 s.

199 km/h

4,2/4,8/5,9

1,6 THP

156 KM

8,7 s.

214 km/h

5,0/6,3/8,9

1,6 HDi

92 KM

12,9 s.

180 km/h

3,6/4,2/5,2

1,6 HDi

112 KM

11,3 s.

190 km/h

3,9/4,6/5,8

2,0 HDi

150 KM

8,6 s.

207 km/h

4,0/4,9/6,5

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA