REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Citroen C4 II (2010 - 2017) - lepszy od poprzednika?

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Citroena C4 stanowi ciekawą ofertę na rynku używanych. Jakie są opinie o tym modelu? Czy bolączki, z którymi zmagali się właściciele poprzedniej generacji C4 tej drugiej już nie dotyczą?

Prezentacja pierwszej generacji Citroena C4 sprawiła, że kierowcy długo przecierali oczy ze zdziwienia. Nie mogli uwierzyć, że francuski producent zdecydował się na wprowadzenie do sprzedaży w tak popularnym segmencie futurystycznego modelu. W drugiej odsłonie hatchbacka rewolucyjne kształty i abstrakcyjne formy musiały ustąpić miejsca wyższemu poziomowi sztampy. C4 II prezentuje się nowocześnie i stylowo, ale też stał się dużo bardziej dojrzały. Wielką zaletą nowego nadwozia jest przeszklenie, które mocno poprawia widoczność zza kierownicy.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

Citroen

Citroen

Więcej opisów samochodów używanych znajdziesz tutaj

Używany Citroen C4 II - porządne wnętrze

Dojrzałość stała się też motywem przewodnim dla kreacji kabiny pasażerskiej. Deska rozdzielcza choć masywna oraz zdecydowanie przeładowana przyciskami i pokrętłami, wydaje się być ergonomiczna i łatwa w obsłudze. Pewne zastrzeżenie można mieć też do koła kierownicy. To choć eleganckie, mogłoby otrzymać nieco bardziej zwiewną formę. Plusy? Wreszcie Citroen powrócił do koncepcji kierownicy, która ma ruchomy środek!

Francuzi bardzo dobrze przemyśleli kwestię planowania przestrzeni i materiałów wykończeniowych. Plastiki są miękkie, a tapicerki przyjemne w dotyku. Wysoką trwałość elementów wnętrza potwierdzają pierwsze raporty kierowców. Na komfortowych fotelach Citroena C4 drugiej generacji zasiądzie nawet czterech dorosłych pasażerów. W tym samym czasie w kufrze zmieści się nawet 408 litrów bagażu - a to wynik wyśmienity w segmencie C. Maksymalnie pojemność kufra można zwiększyć do 1183 litrów.

REKLAMA

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

Citroen

Citroen

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II 1.4 TSI facelifting

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Citroen C4 II - diesle zdecydowanie górą!

Już pobieżne przejrzenie oferty używanych C4 II prowadzi do prostego wniosku - na rynku wtórnym zdecydowanie królują diesle! Aż 40 procent wszystkich aut z ogłoszeń jest napędzanych podstawową wersją motoru 1,6 HDi o mocy 92 koni mechanicznych. Silnik naprawdę oszczędnie obchodzi się z paliwem. W cyklu mieszanym potrafi spalić tylko 4 litry oleju napędowego. Niestety kierowca musi się liczyć z mało satysfakcjonującymi osiągami. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa aż 12,9 sekundy.

Osoby poszukujące większej dynamiki jazdy, zawsze mogą zdecydować się na mniej popularny wariant o mocy 112 koni mechanicznych. Wzmocniony diesel 1,6 HDi za cenę spalania wyższego o pół litra skraca czas sprintu do 100 km/h do 11,3 sekundy. A to wynik bardzo przyzwoity.

Opis typowych usterek dla Citroena C4 II znajdziesz na następnej stronie


Nowoczesny diesel Citroena o pojemności 1,6 litra ma 8-zaworową głowicę, koło dwumasowe, wtryskiwacze common rail i filtr cząstek stałych. Nie brzmi to najlepiej? Z pewnością nie. Ale też nie stanowi gwarancji ciągłych wizyt w serwisie. Wystarczy, że kierowca będzie uważał na kilka rzeczy. Silnik nie lubi zaniedbywania regularnych przeglądów. A ponadto ma kilka słabych punktów. Przede wszystkim w wyniku zatkania przewodu olejowego może dojść do zatarcia turbosprężarki. Warto zatem od czasu do czasu sprawdzać czy układ jest drożny. Dodatkowo zdarzają się usterki zaworu EGR oraz problemy z filtrem cząstek stałych.

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

Citroen

Citroen

Alternatywę dla 1,6-litrowego diesla stanowi 120-konna wersja motoru 1,6 VTi - to zdecydowanie najczęściej spotykany benzyniak. Wolnossąca jednostka rozpędza Citroena C4 II do pierwszej setki w 10,8 sekundy. W cyklu mieszanym spala nieco poniżej 7 litrów, a mieście ponad 9 litrów paliwa. Silnik z założenia jest trwały i niedrogi w utrzymaniu. Niestety nawet i jemu przydarzają się pewne problemy. Podstawowym są uszkodzenia napinacza łańcucha rozrządu. Poza tym notowane są przypadku wycieków oleju i palenia cewek zapłonowych.

Marginalnie w ogłoszeniach pojawiają się Citroeny napędzane 95-konnym, 1,4 litrowym benzyniakiem VTi. Niemalże nie do zdobycia są wersje posiadające pod maską 1,6-litrowy, 156-konny silnik THP lub 150-konnego diesla 2,0 HDi.

Zobacz też: Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Używany Citroen C4 II - na razie awarii jest mniej

Projektując zawieszenie Citroena C4 drugiej generacji Francuzi nie chcieli kombinować. Właśnie dlatego postawili na najprostszą, możliwą konstrukcję. Przednią oś resorują kolumny McPhersona. Tył jest zawieszony za pomocą belki skrętnej. Wszystkie dotychczasowe raporty wskazują, że resorowanie hatchbacka spisuje się wyśmienicie. Dzielnie znosi próbę polskich dróg i nie wymaga praktycznie żadnego remontu do przebiegu na poziomie minimum 150 tysięcy kilometrów.

Większych zastrzeżeń nie można mieć również do technologii zastosowanej w samej konstrukcji auta. Po części dlatego, że Francuzi z pewnością poprawili stosowane w aucie rozwiązania. Po części jednak to stosunkowo młody pojazd. A to oznacza niezbyt dużą ilość raportów awaryjności. Do tej pory ujawniło się zaledwie kilka wad, które raczej można traktować w charakterze tanich w naprawie drobiazgów. Posłuszeństwa odmawiają sterowniki szyb i centralny zamek, fabryczna nawigacja lubi szwankować, a radio zawiesza się.

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

Citroen

Citroen

Używany Citroen C4 II - podsumowanie

Citroen C4 drugiej generacji wyeliminował dwie podstawowe wady swojego poprzednika. Po pierwsze zamienił szaloną stylizację nadwozia zapożyczoną wprost z futurystycznych obrazów Picassa na bardziej stonowany, ale jednocześnie wyjątkowo stylowy garnitur od Chanel. Po drugie poprawił się jakościowo.

O ile postęp technologiczny z pewnością może cieszyć. W końcu oznacza o wiele mniejszą ilość drogich wizyt w serwisie. O tyle nowa stylizacja odebrała autu część charakteru. Tylko, czy dla większości kierowców ma to znaczenie? Raczej nie. Szczególnie, że za świetnie wyposażony model segmentu C z roku 2010 trzeba zapłacić ok. 22 tysiące złotych. A to bardzo dobra cena.

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Ceny podstawowych części do Citroena C4 II:

  • filtr oleju - od 16 zł
  • filtr powietrza - od 30 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 30 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 327 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 300 zł
  • tarcze hamulcowe przód - od 104 zł
  • tarcze hamulcowe tył - od 120 zł
  • klocki hamulcowe - od 47 zł
  • łącznik stabilizatora - od 32 zł
  • drążek kierowniczy - od 45 zł
  • amortyzator sztuka - od 135 zł
  • sprzęgło komplet - od 525 zł
  • koło dwumasowe - od 1371 zł

Dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie

trasa/średnio/miasto

1,4 VTi

95 KM

11,9 s.

182 km/h

4,9/6,3/8,7

1,6 VTi

120 KM

10,8 s.

193 km/h

5,0/6,6/9,1

1,2 PureTech

130 KM

10,8 s.

199 km/h

4,2/4,8/5,9

1,6 THP

156 KM

8,7 s.

214 km/h

5,0/6,3/8,9

1,6 HDi

92 KM

12,9 s.

180 km/h

3,6/4,2/5,2

1,6 HDi

112 KM

11,3 s.

190 km/h

3,9/4,6/5,8

2,0 HDi

150 KM

8,6 s.

207 km/h

4,0/4,9/6,5

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?
Citroen
Citroen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA