REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Mazda 6 GG/GY: niezawodna elegancja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
W najmocniejszej wersji MPS (na fot.) Mazda przyspiesza 0-100km/h w 6,6 sekundy!
W najmocniejszej wersji MPS (na fot.) Mazda przyspiesza 0-100km/h w 6,6 sekundy!
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Osoby poszukujące niezawodnego auta najczęściej skupiają swą uwagę na japońskich markach. Mazda od lat stawiana jest za wzór pod względem bezusterkowości, a potwierdzeniem tego jest niesłabnące zainteresowanie jej modelami na rynku aut używanych. Czy Mazda 6, która powstała w okresie kooperacji japońskiego koncernu z firmą Ford, nadal jest tak dobra jak jej poprzednicy?

Mazda 6, w Japonii znana jako Atenza, zadebiutowała na rynku w 2002 roku. Poza cenioną marką, jej największym atutem była dynamiczna linia nadwozia, dotąd raczej niespotykana u jej poprzedników. Niewątpliwą  zaletą Mazdy 6 były także trzy wersje nadwoziowe oraz bogata paleta silników, uzupełniona w 2005 roku przez jednostkę napędową 2.3 DISI Turbo 260KM w wersji MPS. W czerwcu tego samego roku japońskie auto, produkowane w Hiroszimie i Hofu, zostało poddane modernizacji. Kosmetyczne zmiany objęły zarówno nadwozie auta jak i jego wnętrze. W 2007 roku pojawiła się druga generacja Mazdy 6.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie Mazdy 6

Osoby zainteresowane Mazdą 6 mogą wybrać jedną z trzech wersji nadwoziowych. Sedan (ozn.GG) oprócz eleganckiej stylistyki oferuje duży bagażnik o pojemności 500 litrów. Nieco mniejszy, bo 492-litrowy jest w odmianie liftback, a największym kufrem dysponuje kombi (GY) – 505 litrów. W testach zderzeniowych Euro NCAP auto uzyskało 4 gwiazdki na 5 możliwych. Pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego Mazda wypada nie najlepiej. Ogniska rdzy pojawiają się głównie na podwoziu auta, nadkolach i krawędziach drzwi. Po modernizacji auta, zabezpieczenie antykorozyjne uległo zdecydowanej poprawie.

Wnętrze Mazdy 6

Wnętrze Mazdy 6 prezentuje się wyjątkowo dobrze zwłaszcza na zdjęciach. Po zajęciu miejsca za jej kierownicą, trochę ono rozczarowuje, zwłaszcza pod względem użytych do jego wykończenia materiałów. Imitacje aluminium na konsoli środkowej są wykonane z taniego plastiku. Natomiast wysoko należy ocenić sam projekt deski rozdzielczej, która jest ergonomiczna i wykonana z polotem. W 2005 roku znaczącej poprawie uległy materiały, z której ją wykonano, a niektóre jej elementy zostały przeprojektowane.

Zobacz też: Używany Saab 9-3 YS3F: szybkość bezpieczna

REKLAMA

Warto sprawdzić w jakim stanie jest system audio w danym aucie. Zdarzają się problemy z jego wyświetlaczem, odtwarzaniem płyt CD czy ich zablokowaniem w czytniku. Poza tym, na rynku występują egzemplarze, wyposażone tylko w radio!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie Mazdy 6

Przed modernizacją Mazdy 6, na polskim rynku dostępne były cztery jej wersje wyposażeniowe: Comfort, Exclusive, Top i  Dynamic. Już w podstawowej odmianie Comfort dostępne były przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, automatyczna klimatyzacja jednostrefowa, system kontroli trakcji czy ABS. W związku z tym, że wiele egzemplarzy pochodzi z rynków zagranicznych, nie ma problemu z odnalezieniem egzemplarzy z systemem audio marki Bose, nawigacją GPS czy ksenonowymi reflektorami.

Silniki Mazdy 6

Benzynowe

Silniki stosowane w Mazdzie to jednostki, z których część jest owocem współpracy z firmą Ford. Najmniej problemowe są silniki benzynowe, wyposażone w bezobsługowy łańcuch rozrządu.  Podstawowa jednostka ma pojemność 1,8-litra, dwa wałki rozrządu i moc 120KM. Zapewnia ona przyzwoite osiągi i nie jest nadmiernie paliwożerna (0-100km/h w 10,7 sekundy;  spalanie 8,3l/100km). Większy, dwulitrowy silnik występuje w dwóch wariantach mocy: 141 KM i 147KM (dostępny od 2005 roku). Silnik zapewnia trochę lepsze osiągi od wersji 1.8 ale nie jest to duża różnica. Poza tym wielu użytkowników skarży się na wysoką hałaśliwość tego silnika, zwłaszcza przy jego wyższych obrotach, które są niezbędne jeśli zależy nam na dynamice. Osoby ceniące osiągi powinny zwrócić uwagę albo na egzemplarze pochodzące z rynku amerykańskiego, wyposażone w zmodernizowany silnik Forda 3.0 V6 220KM(223KM) albo zainteresować się sportową odmianą MPS. Dzięki wysokiej mocy (260KM) przekazywanej na wszystkie cztery koła, pozwala ona na sprint 0-100km/h w czasie 6,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 240km/h.

Jednostki benzynowe nie cierpią na poważne awarie. Są właściwie bezusterkowe. Jedynie jednostka 2.3 DISI 260KM miała problem z awaryjnym wariatorem, odpowiedzialnym za zmiany faz rozrządu.

Zobacz też: Używany Lancer VII CS0 (2000-2008): w cieniu rajdowej legendy

Wysokoprężne

W celu ograniczenia kosztów eksploatacji, wielu kierowców kieruje swe kroki w stronę silników wysokoprężnych. W przypadku Mazdy 6 potwierdza się opinia, że nowoczesne, wysilone diesle mogą wpędzić właściciela w auta w naprawdę duże tarapaty finansowe. Gama silnikowa Mazdy 6 obejmuje tylko jedną jednostkę napędowa, zasilaną olejem napędowym i wyposażoną we wtrysk typu common rail - 2.0 MZR-CD. Dostępna jest ona w czterech wariantach mocy. Do 2005 roku zarówno odmiana o mocy 121KM jak i mocniejsza 136-konna, nie posiadały filtru cząstek stałych. Po modernizacji był on już na wyposażeniu standardowym zarówno silnika 2.0 121KM, jak i 2.0 143KM. Silnik ten boryka się z kilkoma charakterystycznymi problemami. Największy dotyczy zapychającego się sitka pompy oleju, co w rezultacie może doprowadzić do zatarcia się silnika. Więcej na temat awarii z jakimi borykają się właściciele Mazd z tą jednostką napędową, przeczytacie w osobnym artykule.

Silnik 2.0 MZR-CD (CiTD) to silnik o przeciętnej renomie. Niedopilnowanie pewnych czynności serwisowych może zakończyć się nawet zatarciem silnika.

Zawieszenie Mazdy 6

Polskie drogi potrafią w krótkim czasie zweryfikować możliwości zawieszenia, zastosowanego w Mazdzie 6. Łączniki stabilizatora przechyłów ulegają szybkiemu zużyciu, ale na rynku dostępne są ich zamienniki, oferujące nawet lepszą jakość niż oryginalne części. Wysoka precyzja jazdy i przyzwoity komfort jaki zapewnia układ wielowahaczowy tylnej osi, okupiony jest wyższymi kosztami eksploatacji. Wymiana tylnych wahaczy pochłonie ok. 1000zł w ASO. Na forum posiadaczy Mazd znaleźć można ciekawe porady o udanych próbach instalowania wahaczy od aut innych marek (m.in. Mercedesa i Kii).

Ceny wybranych części do Mazdy 6 1.8 16V sedan

- alternator – 700zł

- amortyzator  przód/tył – 272/313zł

- zestaw sprzęgła –  800zł

- termostat – 95zł

- cewka zapłonowa – 575zł

Zobacz też: Używany Mitsubishi Colt VI: ze wszech miar solidny

Podsumowanie

Mazda 6 za sprawą dynamicznej linii nadwozia i świetnej opinii na rynku, cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród osób poszukujących solidnego auta dla rodziny. Dla osób ceniących przede wszystkim bezawaryjność, polecamy przede wszystkim silniki benzynowe 1.8 i 2.0, które nie mają słabych punktów. Amatorzy diesla powinni dokładnie sprawdzić stan silnika 2.0 MZR-CD (CiTD), aby ich przygoda z Mazdą nie zakończyła się rozczarowaniem. Warte polecenia są egzemplarze po liftingu, bowiem problem rdzy został w nich wyraźnie zmnimalizowany. Poza tym, lepiej wykończono wnętrze pojazdu, poprawiono wyposażenie, a niektóre silniki zostały wzmocnione.

Mazda 6 tył
newspress.co.uk
Wnętrze Mazdy 6 wygląda imponująco, zwłaszcza na fotografiach. Wiele egzemplarzy jest bogato wyposażonych, choć zdarzają się modele pozbawione czytnika płyt CD.
Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA