REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Złośliwi twierdzą, że nie kupuje się używanych samochodów na F. Focus III generacji jest najlepszym dowodem na to, że to błędne twierdzenie. Co się psuje w używanych Focusach III?

Trzecia odsłona Focusa trafiła do sprzedaży wraz z gamą modelową na rok 2011. Nadwozie auta było kolejnym dziełem linii stylistycznej Kinetic Design. A co to oznaczało? Z całą pewnością kompakt nie jest równie rewolucyjny pod względem designu jak pierwsza generacja. Mimo wszystko jest nowoczesny, ale wyważony oraz sportowy, ale też pamiętający o tym, że pod nadwoziem musi ukrywać się funkcjonalne wnętrze. Do pomysłu stylistycznego można mieć właściwie tylko jedno zastrzeżenie. W wersji 5-drzwiowej gruby i pochylony słupek D skutecznie ogranicza widoczność.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford

Więcej informacji na temat marki Ford znajdziesz tutaj

Ilość miejsca w kabinie pasażerskiej Forda Focusa III jest wystarczająca. Komfortowo powinny podróżować nawet cztery dorosłe osoby. W sedanie kufer liczy 470 litrów, a kombi od 490 do 1512 litrów. Nieco gorzej ma się kwestia przestrzeni załadunkowej w hatchbacku. Jeżeli kierowca zdecyduje się na pełne koło zapasowe, pod tylną klapę będzie mógł upchnąć zaledwie 277 litrów! Większy bagażnik oferują nawet auta segmentu B. Aby zwiększyć przestrzeń, należy przestawić się na zestaw naprawczy. W takim przypadku bagażnik rośnie do 363 litrów, żeby po złożeniu kanapy zaoferować 1148 litrów.

Zobacz też: Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

REKLAMA

Używane: Ford Focus III (od 2011) - pewne braki w… ergonomii

Zegary zastosowane przez Forda są czytelne i po prostu fajne. Specyficzny jest za to pomysł na konsolę centralną. Wybrzuszenie wyrastające na środku deski rozdzielczej przeraża głównie ilością przycisków. Poza tym chociażby nisko umieszczony i nieco zasłoniony gałką zmiany biegów panel sterowania nawiewami ogranicza ergonomię. Jakość materiałów jest dobra - we wnętrzu nie brakuje miękkich i przyjemnych w dotyku plastików. Pewne niedociągnięcia dotyczą spasowania elementów. Po kilku latach elementy konsoli centralnej mogą zacząć potrzaskiwać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford

Oferta używanych Focusów III to przede wszystkim diesle. Jest ich aż 60 procent. Z tego dobre 90 procent to motory o pojemności 1,6 litra. Mniejszy z silników TDCI występuje najczęściej w wersji o mocy 95 i 115 koni mechanicznych. Obydwie wersje są bardzo porównywalne zarówno w kwestii osiągów, jak i spalania. Rozpędzają kompakt do pierwszej setki w około 12 sekund oraz potrzebują około 5 litrów paliwa na pokonanie 100 kilometrów w mieście. Ford razem z koncernem PSA mocno dopracował konstrukcję. A to redukuje ilość usterek w egzemplarzach z rozsądnym przebiegiem do uszkodzeń filtra cząstek stałych (standard we współczesnych silnikach) oraz wycieków paliwa spod uszczelek wtryskiwaczy.

Najczęściej spotykanym z benzyniaków jest 105-konny motor 1,6 Duratec. Wolnossący silnik nie posiada m.in. bezpośredniego wtrysku, w zamian charakteryzuje się wybitną trwałością. Motor rozpędza Forda Focusa III do pierwszej setki w 12,5 sekundy oraz spala w cyklu miejskim około 8 litrów benzyny. Oczywiście kierowca może poszukiwać też nowocześniejszej konstrukcji. Przykład stanowi całkiem popularna jednostka 1,0 EcoBoost o mocy 100 koni mechanicznych. W chwili obecnej nie ma raportów mówiących o szczególnych problemach 3-cylindrowych silników. Zdarza się jedynie, że układ napędowy szarpie podczas jazdy. W takim przypadku pomaga zmiana oprogramowania. EcoBoost ma podobne osiągi jak Duratec. Obniża jednak spalanie do niespełna 6 litrów.

Zobacz też: Używany Ford Focus II - wciąż atrakcyjny mimo upływu lat

Używane: Ford Focus III (od 2011) - Duratec, EcoBoost i TDCI

Na rynku wtórnym kierowcy mogą poszukiwać również silnika 1,6 EcoBoost. Nowoczesny benzyniak z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem jest całkiem mocny - oferuje 150 lub 182 konie mechaniczne. Dobre osiągi na szczęście nie oznaczają bezdennego apetytu. Spalanie w mieście nie powinno przekroczyć 8 litrów benzyny. Ofertę uzupełnia 2-litrowy diesel TDCI. Auta wyposażone w tą jednostkę były drogie w salonie. W efekcie choć silnik jest trwały, niezwykle rzadko się trafia na rynku wtórnym.

Pod nadwoziem Forda Focusa trzeciej generacji ukrywa się nieco zmodernizowana, ale nadal ta sama płyta podłogowa, którą Amerykanie zastosowali w dwóch poprzednich odsłonach modelu. W ten sposób przód auta jest resorowany za sprawą kolumn McPhersona, a tył zestawu wielowahaczy. Focus uwielbia jazdę - trzyma się drogi jak przyklejony i bardzo szybko reaguje na polecenia kierowcy. Do tego jest naprawdę komfortowy. Co do trwałości, wymiany najczęściej wynikają z naturalnego zużycia. Przy przebiegu na poziomie 100 - 150 tysięcy kilometrów może się wybić łącznik stabilizatora lub jedna z tylnych tulei.

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford

Ford Focus trzeciej generacji nie jest całkowicie wolny od usterek. Nie jest jednak też autem, które bez przerwy musi jeździć do serwisu. Najbardziej charakterystyczna usterka dotyczy wycieków oleju w prawej półosi. Pojawienie się nieszczelności kwalifikuje element do wymiany. Dodatkowo właściciele Focusów skarżą się na żaluzje w dolnej części zderzaka. Uchylane kratki regulują przepływ powietrza do chłodnicy, a jako że są delikatne, można je uszkodzić np. podjeżdżając zbyt blisko krawężnika.

Zobacz też: Używany Ford Explorer II (1995 – 2001) – stara szkoła

Używane: Ford Focus III (od 2011) - to nie usterki, to drobiazgi

Poza tym w Fordzie zdarza się, że fabryczne radio zawiei się, padnie jeden z siłowników przednich szyb elektrycznych oraz zużyje się łożysko przedniej kolumny McPhersona. Znane są też przypadki odklejających się uszczelek drzwi oraz wody zbierającej się w pojemniku na koło zapasowe. Gromadzeniu wilgoci winne są wadliwie zaprojektowane otwory montażowe. Warto w tym momencie wspomnieć, że drobne usterki zazwyczaj były usuwane bezkosztowo w ramach napraw gwarancyjnych. Podczas serwisowania Focusa III należy wystrzegać się wszelkich ingerencji w układ elektryczny. Ten chociaż jest trwały, okazuje się bardzo wrażliwy na niefachowe ingerencje.

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford

Focus III funkcjonuje w sprzedaży od 2011 roku. Wśród samochodów używanych zdecydowanie dominują hatchbacki i kombi. Jest ich aż 95 procent. Jeżeli tą wartość połączyć z 60-procentowym nasyceniem dieslami, wniosek jest dosyć prosty. Ford to samochód mocno flotowy. Oczywiście epizod w ewidencji firmowej nie jest niczym złym. Powinien jednak stać się informacją, że warto np. uważniej przyjrzeć się autentyczności przebiegu. Ceny używanych Focusów zaczynają się od 20 tysięcy złotych. Za 3-latka trzeba zapłacić minimum 32 tysiące złotych, przy czym godny uwagi będzie kosztował raczej blisko 40 tysięcy złotych.


Używane: Ford Focus III (od 2011) - podsumowanie

Focusowi trzeciej generacji bez wątpienia zdarzyły się pewne wpadki. Mimo wszystko Ford bardzo dobrze z nich wybrnął. A to oznacza, że kompakt utrzymał się w ścisłej czołówce prymusów segmentu C i może świętować kolejny sukces. Sukces mogą świętować też osoby decydujące się na zakup auta. To w końcu komfortowy i dobrze prowadzący się, trwały oraz jak najbardziej rodzinny samochód na co dzień.

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford

Zobacz też: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

Ford Focus III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 37 zł
  • filtr powietrza - od 51 zł
  • filtr paliwa - od 85 zł
  • filtr kabinowy - od 44 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 332 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 146 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 127 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 87 zł
  • łącznik stabilizatora - od 45 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 50 zł
  • amortyzator - od 146 zł
  • sprzęgło komplet - od 930 zł
  • koło dwumasowe - od 932 zł

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford

Ford Focus III - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,0 EcoBoost

100 KM

12,5 s.

185 km/h

5,9/4,8

1,0 EcoBoost

125 KM

11,3 s.

193 km/h

6,3/5,0

1,6 Duratec Ti-VCT

85 KM

14,9 s.

170 km/h

8,3/5,9

1,6 Duratec Ti-VCT

105 KM

12,3 s.

187 km/h

8,0/5,9

1,6 Duratec Ti-VCT

125 KM

10,9 s.

196 km/h

8,2/5,9

1,6 EcoBoost

150 KM

8,6 s.

210 km/h

7,7/6,0

1,6 EcoBoost

182 KM

7,9 s.

222 km/h

7,8/6,1

2,0 Duratec Ti-VCT

162 KM

8,6 s.

226 km/h

6,7/4,9

2,0 EcoBoost

ST

250 KM

8,2 s.

234 km/h

8,0/5,7

2,3 EcoBoost

RS

350 KM

8,6 s.

210 km/h

3,5/3,6

For Focus III - silniki Diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,5 TDCi

120 KM

10,5 s.

193 km/h

4,3/3,8

1,6 TDCi

95 KM

12,5 s.

180 km/h

5,1/4,1

1,6 TDCi

105 KM

11,8 s.

187 km/h

4,3/3,7

1,6 TDCi

115 KM

10,9 s.

193 km/h

5,1/4,2

2,0 TDCi aut.

115 KM

10,9 s.

193 km/h

5,1/4,2

2,0 TDCi

140 KM

8,9 s.

207 km/h

6,3/5,0

2,0 TDCi

150 KM

8,8 s.

210 km/h

5,1/4,1

2,0 TDCi

163 KM

8,6 s.

218 km/h

6,4/5,2

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA