Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji
REKLAMA
REKLAMA
Koszty utrzymania auta z nowoczesnym silnikiem bywają naprawdę duże. Wystarczy zwrócić uwagę na problemy z jakimi walczą użytkownicy Volkswagenów czy Skód z silnikami TSI – awarie tłoków i kompresorów w silniku 1.4 TSI 160 KM (CAVD), problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu (1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI) czy odkładający się w nich nagar w kolektorze dolotowym i zarowach ssący to tylko główne z nich. CO więcej, koszty usunięcia usterek są duże, a na niektóre problemy nadal nie ma lekarstwa mimo zapewnień producenta (rozciągający się łańcuch).
REKLAMA
Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger
Z tego powodu na rynku pojazdów używanych silniki wykonane w duchu downsizingu nie cieszą się dobrą opinią. Dlatego chcemy przedstawić koszty podstawowych części jakie mogą wymagać naprawy za kilka lat w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost 125 KM. Jednostka, która go napędza była wielokrotnie nagradzana, w tym dwukrotnie w prestiżowym konkursie Engine of the Year 2012 i 2013. Łączy bowiem dobre osiągi z niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Warto jednak zwrócić uwagę na czystość kanału dolotowego. Po kilku latach eksploatacji może on wymagać czyszczenia z zalegającego nagaru.
Oto lista części, które z czasem mogą wymagać wymiany na nowe w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost
silnik | cena |
turbosprężarka | 2 619 zł |
koło dwumasowe | 2 030 zł |
pasek rozrządu | 273 zł |
napinacz paska | 301 zł |
pompa wody | 400 zł |
wtryskiwacz paliwa | 685 zł |
układ hamulcowy | |
tarcze hamulcowe przód | 440 zł |
klocki hamulcowe przód | 330 zł |
zawieszenie tylne | |
amortyzator | 550 zł |
wahacz zbieżności | 498 zł |
wahacz górny "bumerang" | 191 zł |
wahacz dolny | 126 zł |
wahacz wzdłużny | 918 zł |
Zobacz też: Łańcuch czy pasek rozrządu - trwałość i koszt wymiany
Ford Focus mk III : zawieszenie
Ford Focus dysponuje rewelacyjnym zawieszeniem, które zapewnia z jednej strony pewne prowadzenie w szybkich zakrętach, a z drugiej wysoki komfort podróży. Niestety w poprzednich modelach Focusa tylne zawieszenie nie wytrzymywało niskiej jakości polskich dróg, a zakup nowych wahaczy był drogi. W obecnej generacji Forda Focusa ceny poszczególnym części spadły, ale nadal trzeba liczyć się z tym, że ewentualna naprawa pochłonie ponad 1500 zł.
Zobacz też: Typowe usterki silnika benzynowego
Ford Focus mk III : koło dwumasowe, turbosprężarka i wtryskiwacze paliwa
REKLAMA
Na szczególne słowa uznania zasługują niskie ceny wymiany kompletnego rozrządu (ok. 600 zł) oraz turbosprężarki. Ta druga u konkurencji potrafi kosztować ponad dwa razy tyle! Koszt typowych części eksploatacyjnych, do których zaliczyć można tarcze i klocki hamulcowe, amortyzatory czy koło dwumasowe kształtuje się na niskim poziomie. Nawet koreańscy rywale każą płacić sobie za nie zdecydowanie więcej.
W Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost w porównaniu do silników diesla, znacznie tańszy jest zakup wtryskiwaczy paliwa. Jeden kosztuje 685 zł. Dla porównania wtryskiwacz paliwa do wysokoprężnego silnika 1.6 TDCI 90 KM kosztuje 1200 zł.
Więcej o awaryjności Forda Focusa III-generacji dowiemy się za 2-3 lata, ale cieszy fakt, że mimo bardzo zaawansowanych i nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost, ceny jego części kształtują się na poziomie przeciętnego kompakta. W przypadku niektórych podzespołów nawet niżej!
Źródło: wszystkie ceny pochodzą z ASO
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.