REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM zachwyca dynamiką jazdy a przy tym nie rozczarowuje wysokimi cenami części zamiennych.
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM zachwyca dynamiką jazdy a przy tym nie rozczarowuje wysokimi cenami części zamiennych.
Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM wykonany w duchu downsizingu zaskakuje stosunkowo niskimi cenami części zamiennych. Zobacz ile kosztuje do niego nowa turbosprężarka, tylne zawieszenie czy koło dwumasowe.

Koszty utrzymania auta z nowoczesnym silnikiem bywają naprawdę duże. Wystarczy zwrócić uwagę na problemy z jakimi walczą użytkownicy Volkswagenów czy Skód z silnikami TSI – awarie tłoków  i kompresorów w silniku 1.4 TSI 160 KM (CAVD), problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu (1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI) czy odkładający się w nich nagar w kolektorze dolotowym i zarowach ssący to tylko główne z nich. CO więcej, koszty usunięcia usterek są duże, a na niektóre problemy nadal nie ma lekarstwa mimo zapewnień producenta (rozciągający się łańcuch).

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Z tego powodu na rynku pojazdów używanych silniki wykonane w duchu downsizingu nie cieszą się dobrą opinią. Dlatego chcemy przedstawić koszty podstawowych części jakie mogą wymagać naprawy za kilka lat w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost 125 KM. Jednostka, która go napędza była wielokrotnie nagradzana, w tym dwukrotnie w prestiżowym konkursie Engine of the Year 2012 i 2013. Łączy bowiem dobre osiągi z niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Warto jednak zwrócić uwagę na czystość kanału dolotowego. Po kilku latach eksploatacji może on wymagać czyszczenia z zalegającego nagaru.

Oto lista części, które z czasem mogą wymagać wymiany na nowe w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost

REKLAMA

silnik cena
turbosprężarka 2 619 zł
koło dwumasowe 2 030 zł
pasek rozrządu 273 zł
napinacz paska 301 zł
pompa wody 400 zł
wtryskiwacz paliwa 685 zł
układ hamulcowy
tarcze hamulcowe przód 440 zł
klocki hamulcowe przód 330 zł
zawieszenie tylne
amortyzator 550 zł
wahacz zbieżności 498 zł
wahacz górny "bumerang" 191 zł
wahacz dolny  126 zł
wahacz wzdłużny  918 zł

Zobacz też: Łańcuch czy pasek rozrządu - trwałość i koszt wymiany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford Focus mk III : zawieszenie

Ford Focus dysponuje rewelacyjnym zawieszeniem, które zapewnia z jednej strony pewne prowadzenie w szybkich zakrętach,  a z drugiej wysoki komfort podróży. Niestety w poprzednich modelach Focusa tylne zawieszenie nie wytrzymywało niskiej jakości polskich dróg, a zakup nowych wahaczy był drogi. W obecnej generacji Forda Focusa ceny poszczególnym części spadły, ale nadal trzeba liczyć się z tym, że ewentualna naprawa pochłonie ponad 1500 zł.

Zobacz też: Typowe usterki silnika benzynowego

Ford Focus mk III : koło dwumasowe, turbosprężarka i wtryskiwacze paliwa

Na szczególne słowa uznania zasługują niskie ceny wymiany kompletnego rozrządu (ok. 600 zł) oraz turbosprężarki. Ta druga u konkurencji potrafi kosztować ponad dwa razy tyle! Koszt typowych części eksploatacyjnych, do których zaliczyć można tarcze i klocki hamulcowe, amortyzatory czy koło dwumasowe kształtuje się na niskim poziomie. Nawet koreańscy rywale każą płacić sobie za nie zdecydowanie więcej.

W Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost w porównaniu do silników diesla, znacznie tańszy jest zakup wtryskiwaczy paliwa. Jeden kosztuje 685 zł. Dla porównania wtryskiwacz paliwa do wysokoprężnego silnika 1.6 TDCI 90 KM kosztuje 1200 zł.

Więcej o awaryjności Forda Focusa III-generacji dowiemy się za 2-3 lata, ale cieszy fakt, że mimo bardzo zaawansowanych i nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost, ceny jego części kształtują się na poziomie przeciętnego kompakta. W przypadku niektórych podzespołów nawet niżej!

Źródło: wszystkie ceny pochodzą z ASO

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA