REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM zachwyca dynamiką jazdy a przy tym nie rozczarowuje wysokimi cenami części zamiennych.
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM zachwyca dynamiką jazdy a przy tym nie rozczarowuje wysokimi cenami części zamiennych.
Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM wykonany w duchu downsizingu zaskakuje stosunkowo niskimi cenami części zamiennych. Zobacz ile kosztuje do niego nowa turbosprężarka, tylne zawieszenie czy koło dwumasowe.

Koszty utrzymania auta z nowoczesnym silnikiem bywają naprawdę duże. Wystarczy zwrócić uwagę na problemy z jakimi walczą użytkownicy Volkswagenów czy Skód z silnikami TSI – awarie tłoków  i kompresorów w silniku 1.4 TSI 160 KM (CAVD), problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu (1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI) czy odkładający się w nich nagar w kolektorze dolotowym i zarowach ssący to tylko główne z nich. CO więcej, koszty usunięcia usterek są duże, a na niektóre problemy nadal nie ma lekarstwa mimo zapewnień producenta (rozciągający się łańcuch).

REKLAMA

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Z tego powodu na rynku pojazdów używanych silniki wykonane w duchu downsizingu nie cieszą się dobrą opinią. Dlatego chcemy przedstawić koszty podstawowych części jakie mogą wymagać naprawy za kilka lat w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost 125 KM. Jednostka, która go napędza była wielokrotnie nagradzana, w tym dwukrotnie w prestiżowym konkursie Engine of the Year 2012 i 2013. Łączy bowiem dobre osiągi z niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Warto jednak zwrócić uwagę na czystość kanału dolotowego. Po kilku latach eksploatacji może on wymagać czyszczenia z zalegającego nagaru.

Oto lista części, które z czasem mogą wymagać wymiany na nowe w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost

silnik cena
turbosprężarka 2 619 zł
koło dwumasowe 2 030 zł
pasek rozrządu 273 zł
napinacz paska 301 zł
pompa wody 400 zł
wtryskiwacz paliwa 685 zł
układ hamulcowy
tarcze hamulcowe przód 440 zł
klocki hamulcowe przód 330 zł
zawieszenie tylne
amortyzator 550 zł
wahacz zbieżności 498 zł
wahacz górny "bumerang" 191 zł
wahacz dolny  126 zł
wahacz wzdłużny  918 zł

Zobacz też: Łańcuch czy pasek rozrządu - trwałość i koszt wymiany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford Focus mk III : zawieszenie

Ford Focus dysponuje rewelacyjnym zawieszeniem, które zapewnia z jednej strony pewne prowadzenie w szybkich zakrętach,  a z drugiej wysoki komfort podróży. Niestety w poprzednich modelach Focusa tylne zawieszenie nie wytrzymywało niskiej jakości polskich dróg, a zakup nowych wahaczy był drogi. W obecnej generacji Forda Focusa ceny poszczególnym części spadły, ale nadal trzeba liczyć się z tym, że ewentualna naprawa pochłonie ponad 1500 zł.

Zobacz też: Typowe usterki silnika benzynowego

Ford Focus mk III : koło dwumasowe, turbosprężarka i wtryskiwacze paliwa

REKLAMA

Na szczególne słowa uznania zasługują niskie ceny wymiany kompletnego rozrządu (ok. 600 zł) oraz turbosprężarki. Ta druga u konkurencji potrafi kosztować ponad dwa razy tyle! Koszt typowych części eksploatacyjnych, do których zaliczyć można tarcze i klocki hamulcowe, amortyzatory czy koło dwumasowe kształtuje się na niskim poziomie. Nawet koreańscy rywale każą płacić sobie za nie zdecydowanie więcej.

W Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost w porównaniu do silników diesla, znacznie tańszy jest zakup wtryskiwaczy paliwa. Jeden kosztuje 685 zł. Dla porównania wtryskiwacz paliwa do wysokoprężnego silnika 1.6 TDCI 90 KM kosztuje 1200 zł.

Więcej o awaryjności Forda Focusa III-generacji dowiemy się za 2-3 lata, ale cieszy fakt, że mimo bardzo zaawansowanych i nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost, ceny jego części kształtują się na poziomie przeciętnego kompakta. W przypadku niektórych podzespołów nawet niżej!

Źródło: wszystkie ceny pochodzą z ASO

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA