REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM zachwyca dynamiką jazdy a przy tym nie rozczarowuje wysokimi cenami części zamiennych.
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM zachwyca dynamiką jazdy a przy tym nie rozczarowuje wysokimi cenami części zamiennych.
Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM wykonany w duchu downsizingu zaskakuje stosunkowo niskimi cenami części zamiennych. Zobacz ile kosztuje do niego nowa turbosprężarka, tylne zawieszenie czy koło dwumasowe.

Koszty utrzymania auta z nowoczesnym silnikiem bywają naprawdę duże. Wystarczy zwrócić uwagę na problemy z jakimi walczą użytkownicy Volkswagenów czy Skód z silnikami TSI – awarie tłoków  i kompresorów w silniku 1.4 TSI 160 KM (CAVD), problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu (1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI) czy odkładający się w nich nagar w kolektorze dolotowym i zarowach ssący to tylko główne z nich. CO więcej, koszty usunięcia usterek są duże, a na niektóre problemy nadal nie ma lekarstwa mimo zapewnień producenta (rozciągający się łańcuch).

REKLAMA

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Z tego powodu na rynku pojazdów używanych silniki wykonane w duchu downsizingu nie cieszą się dobrą opinią. Dlatego chcemy przedstawić koszty podstawowych części jakie mogą wymagać naprawy za kilka lat w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost 125 KM. Jednostka, która go napędza była wielokrotnie nagradzana, w tym dwukrotnie w prestiżowym konkursie Engine of the Year 2012 i 2013. Łączy bowiem dobre osiągi z niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Warto jednak zwrócić uwagę na czystość kanału dolotowego. Po kilku latach eksploatacji może on wymagać czyszczenia z zalegającego nagaru.

Oto lista części, które z czasem mogą wymagać wymiany na nowe w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost

silnik cena
turbosprężarka 2 619 zł
koło dwumasowe 2 030 zł
pasek rozrządu 273 zł
napinacz paska 301 zł
pompa wody 400 zł
wtryskiwacz paliwa 685 zł
układ hamulcowy
tarcze hamulcowe przód 440 zł
klocki hamulcowe przód 330 zł
zawieszenie tylne
amortyzator 550 zł
wahacz zbieżności 498 zł
wahacz górny "bumerang" 191 zł
wahacz dolny  126 zł
wahacz wzdłużny  918 zł

Zobacz też: Łańcuch czy pasek rozrządu - trwałość i koszt wymiany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford Focus mk III : zawieszenie

Ford Focus dysponuje rewelacyjnym zawieszeniem, które zapewnia z jednej strony pewne prowadzenie w szybkich zakrętach,  a z drugiej wysoki komfort podróży. Niestety w poprzednich modelach Focusa tylne zawieszenie nie wytrzymywało niskiej jakości polskich dróg, a zakup nowych wahaczy był drogi. W obecnej generacji Forda Focusa ceny poszczególnym części spadły, ale nadal trzeba liczyć się z tym, że ewentualna naprawa pochłonie ponad 1500 zł.

Zobacz też: Typowe usterki silnika benzynowego

Ford Focus mk III : koło dwumasowe, turbosprężarka i wtryskiwacze paliwa

REKLAMA

Na szczególne słowa uznania zasługują niskie ceny wymiany kompletnego rozrządu (ok. 600 zł) oraz turbosprężarki. Ta druga u konkurencji potrafi kosztować ponad dwa razy tyle! Koszt typowych części eksploatacyjnych, do których zaliczyć można tarcze i klocki hamulcowe, amortyzatory czy koło dwumasowe kształtuje się na niskim poziomie. Nawet koreańscy rywale każą płacić sobie za nie zdecydowanie więcej.

W Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost w porównaniu do silników diesla, znacznie tańszy jest zakup wtryskiwaczy paliwa. Jeden kosztuje 685 zł. Dla porównania wtryskiwacz paliwa do wysokoprężnego silnika 1.6 TDCI 90 KM kosztuje 1200 zł.

Więcej o awaryjności Forda Focusa III-generacji dowiemy się za 2-3 lata, ale cieszy fakt, że mimo bardzo zaawansowanych i nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w Fordzie Focusie 1.0 EcoBoost, ceny jego części kształtują się na poziomie przeciętnego kompakta. W przypadku niektórych podzespołów nawet niżej!

Źródło: wszystkie ceny pochodzą z ASO

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA