REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Opel Insignia - z jakością na bakier!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Opel Insignia ma poważne problemy z pokładową elektroniką. Odmówić posłuszeństwa potrafi właściwie każdy jej element. Zdarza się, że awaria znika samoistnie.
Opel Insignia ma poważne problemy z pokładową elektroniką. Odmówić posłuszeństwa potrafi właściwie każdy jej element. Zdarza się, że awaria znika samoistnie.
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia miał być powiewem nowej jakości w segmencie. Jak się okazuje, rozbudowana elektronika i niska jakość wykończenia są przyczyną zaskakująco wielu usterek w tym samochodzie. Jak się sprawuje używany Opel Inginia?

Używany Opel Insignia

Opel Insignia, czyli następca popularnej Vectry, zadebiutował w 2008 roku w Londynie. Nowy sedan niemieckiego producenta miał jasno zakomunikować światu, że od jego narodzin marka Opel ma być postrzegana jako producent przywiązujący uwagę do nowatorskich rozwiązań, wykorzystujących zaawansowane technologie dla poprawy bezpieczeństwa podróżnych. Był to pierwszy seryjnie produkowany samochód z systemem Opel Eye, odczytującym znaki drogowe (ograniczenia prędkości, oznaczenia pasów ruchu i zakazy wjazdu). W oparciu o to samo rozwiązanie Insigania potrafi także ostrzec kierowcę o niezamierzonym zjeździe z danego pasa ruchu. W 2011 roku auto zostało poddane modernizacji.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie

Nadwozie Opla Insigni

W porównaniu z poprzednikiem czyli Oplem Vectrą C, Insignia istotnie zwiększyła swoje wymiary. Jest od niej dłuższa (o 22 cm), szersza (o 5,4 cm) i wyższa (o 2,4cm). Rozstaw osi także uległ powiększeniu (o 3,7 cm). Największy bagażnik oferuje wersja kombi (540 litrów), niewiele mniejszymi dysponują hatchback (520 litrów) i sedan (500 litrów). Największą bolączką nadwozia okazuje słabej jakości lakier, który jest bardzo miękki i potrafi schodzić z niektórych jego elementów. Co gorsza, mimo że najstarsze auta mają obecnie cztery lata, już pojawiają się informacje o pojawiających się w Insigni ogniskach rdzy (głównie na progach). Oprócz tego spasowanie poszczególnych elementów nadwozia pozostawia wiele do życzenia.

Bardzo delikatny, wodny lakier użyty do malowania nadwozia Insigni sprawia, że na wielu egzemplarz widoczne są liczne jego odpryski (głównie maska, przedni zderzak, nadkola i ich okolice). Różnice w szerokości poszczególnych szpar między elementami nadwozia nie są dowodem na powypadkową przeszłość auta. To raczej widoczny gołym okiem dowód na cięcie kosztów przez General Motors.

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze Opla Insigni

Projekt deski rozdzielczej, w której kąty proste z Vectry zniknęły ustępując miejsca na obłością, jest nowoczesny i okazały. Kokpit jest wręcz naszpikowany przyciskami do sterowania poszczególnymi parametrami samochodu, co dla niektórych osób może być kłopotliwe, zwłaszcza na początku eksploatacji Insigni. Plastik użyty do wykończenia deski rozdzielczej niemieckiego auta jest twardszy w niż pojazdach konkurencji, co nie każdemu przypadnie do gustu. Oprócz tego poszczególne jej elementy są nie najlepiej spasowane ze sobą, czego objawem jest ich skrzypieniem w chwili,  gdy auto pokonuje nierówności na drodze. Pozytywnie ocenić należy wyciszenie Insigni, choć z małym wyjątkiem. Jeśli auto wyposażone jest silnik wysokoprężny (zwłaszcza 2.0 CDTI 160KM) hałas potrafi wręcz drażnić. Z kolei benzynowa odmiana Insgini 2.0T 220KM nawet przy prędkości zbliżonej do maksymalnej jest zadziwiająco cicha. Pod względem ilości miejsca w kabinie Insignia nie rozpieszcza. W wersji sedan zabraknąć go może zwłaszcza z tyłu na głową. Jego brak nie jest jednak aż tak dokuczliwy jak w przypadku np. Peugeota 407 sedan.

Silniki Opla Insgini

Benzyna

Wszystkie silniki benzynowe stosowane w Insigni posiadają dwa wałki rozrządu. Dominują wśród nich turbodoładowane jednostki. Zapewniają lepsze osiągi przy podobnym zużyciu paliwa co jednostki bez doładowania, ale są bardziej usterkowe. Zużyciu ulegają nie tylko turbosprężarki, ale i ich przewody dolotowe (częsty problem). Wersja 2.0T 220KM to konstrukcja pochodząca z Saaba i cechuje ją wysokie spalanie (efekt m.in. wysokiej masy pojazdu). Średnie zużycie paliwa w mieście w tej odmianie Insigni, wyposażonej dodatkowo w napęd 4x4, kształtuje się wg użytkowników na poziomie ok. 15l/100km. Najmniej problematyczny silnik, który jest dostępny w tym modelu i oferuje akceptowalne osiągi to 1.8 16V 140KM. Jednostka 1.6T 180KM wbrew pozorom nie czyni z Insigni wyścigówki. Wręcz przeciwnie, jest zadziwiająco mało dynamiczna jak na moc 180KM. Najmocniejszy w gamie silnik 2.8T 325KM zarezerwowany był tylko dla sportowej Insigni OPC. W 2011 roku w ofercie Opla pojawiła się insygnia z silnikiem 1.4T 140KM (zamiast 1.8 16 140KM) a silnik 2.0T został wzmocniony z 220 do 250KM.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne - PDF

silnik oznaczenie turbo rodzaj moc przyspieszenie V-Max śr. zużycie paliwa
1.4T A14NET tak benzynowy 140 10,9 205 5,6
1.6 A16XER nie benzynowy 115 12,9 192 7,6
1.8 A18XER nie benzynowy 140 11,5 206 7,8
1.6T A16LET tak benzynowy 180 8,9 225 7,7
2.0T A20NHT tak benzynowy 220 7,6 242 8,9
2.0T A20NFT tak benzynowy 250 7,5 250 8,4
2.8T A28NET tak benzynowy 260 6,9 250 10,9
2.8T A28NER tak/twin-turbo benzynowy 325 6,0 250 11,4

Diesel

Jednostki wysokoprężne to zmodernizowane silniki Fiata (1.9 JTD), które zostały „rozwiercone”, a ich osprzęt został zmodernizowany. Najmocniejsza wersja o mocy 160KM zapewnia dobre osiągi i niskie spalanie. Jest jednak słabo wyciszona i podatna na awarie. Typowy problem, który Opel próbował rozwiązać poprzez akcję serwisową dotyczył wadliwie działające programu sterującego pracą filtra cząstek stałych. Poza tym usterek należy się doszukiwać przede wszystkim w źle działającym zaworze EGR, szybko zużywającym się kole dwumasowym i turbosprężarce (te o zmiennej geometrii łopatek są dodatkowo narażone na zapieczenie kierownic).

Wszystkie silniki wysokoprężne stosowane w Insigni wyposażone są w filtr cząstek stałych. Ewentualne problemy z nim mogą być spowodowane jego błędnym oprogramowaniem sterownika. W takim przypadku zazwyczaj pomaga wgranie nowego software’u. Każda Insignia z jednostką wysokoprężną 2.0 CDTI posiada koło dwumasowe.

Polecamy: Podatki 2015 - komplet

silnik oznaczenie turbo rodzaj moc przyspieszenie V-Max śr. zużycie paliwa
2.0 CDTI A20DTC VGT diesel 110 12,1 190 5,8
2.0 CDTI A20DTL FGT diesel 110 13,9 186 5,8
2.0 CDTI A20DTJ VGT diesel 130 11,1 205 5,8
2.0 CDTI A20DT FGT diesel 130 11,3 202 5,8
2.0 CDTI A20DTH VGT diesel 160 9,5 218 5,8
2.0 CDTI A20DTR Bi-Turbo diesel 195 8,7 230 4,9
VGT- turbina o zmiennej geometrii łopatek
FGT- turbina bez zmiennej geometrii łopatek

Elektryka Opla Insigni

Pięta Achillesową Opla Insigni jest jego elektronika. Właściwie ciężko jednoznacznie wskazać typowe jej mankamenty, bowiem awarii (czasem chwilowej) może ulec praktycznie prawie każdy element elektryczny w pojeździe. Typowe problemy elektroniki/elektryki w Insigni to:

  • awarie centralki samochodu i niekontrolowane rozładowywania się akumulatora podczas postoju samochodu (aktualizacje jej oprogramowania przeprowadzona we czerwcu 2010 roku nie rozwiązała do końca problemu);
  • błędne komunikaty komputera (np. o awarii amortyzatorów, niewłaściwej temperaturze powietrza itd.);
  • psujące się przyciski otwierania tylnej klapy (akcja naprawcza);
  • niedziałające zamykanie klapki wlewu paliwa;
  • samoczynnie uruchamiające się podczas postoju przednie reflektory, czego rezultatem jest często rozładowanie akumulatora (akcja serwisowa);
  • zawieszająca się nawigacja satelitarna i pokrętła do jej sterowania;
  • źle działający hamulec ręczny (potrafi blokować hamulce przez 2-3 sekundy w chwili gdy kierowca próbuje już ruszyć);

Układ kierowniczy i zwieszenie Opla Insigni

Auto prowadzi się bardzo pewnie, a w połączeniu z opcjonalnym zawieszeniem FlexRide o regulowanej sile twardości, pozwala na zmianę charakterystyki prowadzenia w zależności od upodobań kierowcy. Niestety, obniżanie kosztów produkcji negatywnie wpłynęło przede wszystkim na trwałość układ kierowniczego. Wręcz nagminnym przypadkiem jest uszkodzenie przekładni kierowniczej następujące w autach z przebiegiem mniejszym niż 30tys.km! Rekordziści musieli skorzystać z usług serwisu już po niecałych 10 tys. km. Poważnym problemem, bo ciężkim do zdiagnozowania i rozwiązania, są wibracje na kierownicy wyczuwalne w trakcie jazdy z prędkością 110-150km/h. W ramach akcji serwisowej Opel wymieniał tuleje tylnych przednich dolnych wahaczy, choć nie zawsze zabiegi te przynosiły wymierny efekt.

Układ hamulcowy Opla Insigni

Układ hamulcowy Opla Insigni jest bardzo wydajny (2.0T 220KM hamuje 100-0 km/h  na dystansie ok. 34,5 m). Okazuje się jednak, że także hamulce nie są pozbawione wad. Powszechnym problem za jakim boryka się ten model Opla jest rysowanie tylnych tarcz hamulcowych przez ich klocki (specyficzny skład okładzin). Usterka była jednak objęta gwarancją producenta i stosowną akcją naprawczą.

Instalacja LPG a Opel Insignia

Instalacja LPG w Insigni to temat mocno drażliwy. Według powszechnej opinii, powielanej przez liczne portale motoryzacyjne, stosunkowo dobrze z gazem LPG współpracuje silnik 1.8 16V 140KM (A18XER). Nie jest to jednak do końca prawda, bowiem Opel wyraźnie odradza tego typu zabieg. (co ciekawe Chevrolet zezwala montować w tym silniku inst. LPG - być może w amerykańskiej wersji gniazda zaworowe są wykonane z trwalszego materiału). Co więcej, montaż instalacji gazu LPG jest niemożliwy w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa (2.0T 220KM i 250KM), ze względu na brak dedykowanej instalacji wtrysku gazu LPG V-generacji. Wysoki poziom skomplikowania jednostek 2.8T 260KM i 325KM zdaniem fachowców może wpłynąć na wysoką jego awaryjność i zwiększone koszty serwisowania przy zasilaniu LPG. Dokładne informacje o LPG w Oplu Insignii znajdziecie poniżej:

Zobacz też: Opel Insignia z LPG

Ceny części zamiennych do Opla Insigni 2.0T 220KM (A20NHT)

Opel Insignia jest na rynku od niecałych czterech lat, a jego krótki staż na rynku przekłada się na znikomą dostępność części zamiennych. Wszystkie podzespoły są oczywiście możliwe do nabycia poprzez sieć Autoryzowanych Stacji Obsługi Opla, ale rynek tzw. zamienników jest bardzo niewielki.

Zamienniki:

- amortyzator przedni/tylny: 311zł/290zł

- sprzęgło kompletne LuK: 795zł

- tarcza hamulcowa Brembo przednia/tylna: 290zł/260zł

- klocki hamulcowe kpl. Ferodo przód/tył: 220zł/145zł

Oryginalne części

- turbosprężarka (ASO): 8 400zł

- przekładnia kierownicza (ASO): 9 700zł

Podsumowanie

Opel Insignia po raz kolejny nas zadziwił. Okazuje się, że samochód który zdobył m.in. prestiżową nagrodę Car of the Year 2009, jest zaawansowany technologicznie i na wskroś nowoczesny, ma wyraźne problemy z trwałością. Słabej jakości lakier, nietrwałe przekładnie kierownicze i turbosprężarki w sinikach benzynowych oraz przede wszystkim wyjątkowo awaryjna i trudna w naprawie elektronika pojazdu, wyraźnie zniechęcają do zakupu używanego egzemplarza. Tylu potencjalnych awarii nie odnotowaliśmy nawet w przypadku Alfy Romeo 159, której jakość istotnie się poprawiła. Jeśli jednak mamy dostęp do zadbanego egzemplarza, który objęty był licznymi akcjami serwisowymi Opla, warto wybrać wersję z benzynowym silnikiem 2.0 Turbo. Świetne osiągi rekompensują wysokie spalanie i dodatkową podnoszą przyjemność i poziom bezpieczeństwa w trakcie podróży. Pamiętajmy jednak o bardzo wnikliwej kontroli stanu technicznego Insigni przed jej zakupem.

Opel Insignia Sports Tourer przód.
Wnętrze Insigni, zwłaszcza w bogatszych wersjach jest bardzo nowoczesne i wyposażone w nowoczesne rozwiązania elektroniczne.
Opel Insignia Sports Tourer to kombi z bagażnikiem o pojemności 540 litrów.
Opel Insignia Sport 4x4 tył
moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA