REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Opel Insignia - z jakością na bakier!

Opel Insignia ma poważne problemy z pokładową elektroniką. Odmówić posłuszeństwa potrafi właściwie każdy jej element. Zdarza się, że awaria znika samoistnie.
Opel Insignia ma poważne problemy z pokładową elektroniką. Odmówić posłuszeństwa potrafi właściwie każdy jej element. Zdarza się, że awaria znika samoistnie.
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia miał być powiewem nowej jakości w segmencie. Jak się okazuje, rozbudowana elektronika i niska jakość wykończenia są przyczyną zaskakująco wielu usterek w tym samochodzie. Jak się sprawuje używany Opel Inginia?

Używany Opel Insignia

Opel Insignia, czyli następca popularnej Vectry, zadebiutował w 2008 roku w Londynie. Nowy sedan niemieckiego producenta miał jasno zakomunikować światu, że od jego narodzin marka Opel ma być postrzegana jako producent przywiązujący uwagę do nowatorskich rozwiązań, wykorzystujących zaawansowane technologie dla poprawy bezpieczeństwa podróżnych. Był to pierwszy seryjnie produkowany samochód z systemem Opel Eye, odczytującym znaki drogowe (ograniczenia prędkości, oznaczenia pasów ruchu i zakazy wjazdu). W oparciu o to samo rozwiązanie Insigania potrafi także ostrzec kierowcę o niezamierzonym zjeździe z danego pasa ruchu. W 2011 roku auto zostało poddane modernizacji.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie

Nadwozie Opla Insigni

W porównaniu z poprzednikiem czyli Oplem Vectrą C, Insignia istotnie zwiększyła swoje wymiary. Jest od niej dłuższa (o 22 cm), szersza (o 5,4 cm) i wyższa (o 2,4cm). Rozstaw osi także uległ powiększeniu (o 3,7 cm). Największy bagażnik oferuje wersja kombi (540 litrów), niewiele mniejszymi dysponują hatchback (520 litrów) i sedan (500 litrów). Największą bolączką nadwozia okazuje słabej jakości lakier, który jest bardzo miękki i potrafi schodzić z niektórych jego elementów. Co gorsza, mimo że najstarsze auta mają obecnie cztery lata, już pojawiają się informacje o pojawiających się w Insigni ogniskach rdzy (głównie na progach). Oprócz tego spasowanie poszczególnych elementów nadwozia pozostawia wiele do życzenia.

Bardzo delikatny, wodny lakier użyty do malowania nadwozia Insigni sprawia, że na wielu egzemplarz widoczne są liczne jego odpryski (głównie maska, przedni zderzak, nadkola i ich okolice). Różnice w szerokości poszczególnych szpar między elementami nadwozia nie są dowodem na powypadkową przeszłość auta. To raczej widoczny gołym okiem dowód na cięcie kosztów przez General Motors.

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze Opla Insigni

Projekt deski rozdzielczej, w której kąty proste z Vectry zniknęły ustępując miejsca na obłością, jest nowoczesny i okazały. Kokpit jest wręcz naszpikowany przyciskami do sterowania poszczególnymi parametrami samochodu, co dla niektórych osób może być kłopotliwe, zwłaszcza na początku eksploatacji Insigni. Plastik użyty do wykończenia deski rozdzielczej niemieckiego auta jest twardszy w niż pojazdach konkurencji, co nie każdemu przypadnie do gustu. Oprócz tego poszczególne jej elementy są nie najlepiej spasowane ze sobą, czego objawem jest ich skrzypieniem w chwili,  gdy auto pokonuje nierówności na drodze. Pozytywnie ocenić należy wyciszenie Insigni, choć z małym wyjątkiem. Jeśli auto wyposażone jest silnik wysokoprężny (zwłaszcza 2.0 CDTI 160KM) hałas potrafi wręcz drażnić. Z kolei benzynowa odmiana Insgini 2.0T 220KM nawet przy prędkości zbliżonej do maksymalnej jest zadziwiająco cicha. Pod względem ilości miejsca w kabinie Insignia nie rozpieszcza. W wersji sedan zabraknąć go może zwłaszcza z tyłu na głową. Jego brak nie jest jednak aż tak dokuczliwy jak w przypadku np. Peugeota 407 sedan.

Silniki Opla Insgini

Benzyna

Wszystkie silniki benzynowe stosowane w Insigni posiadają dwa wałki rozrządu. Dominują wśród nich turbodoładowane jednostki. Zapewniają lepsze osiągi przy podobnym zużyciu paliwa co jednostki bez doładowania, ale są bardziej usterkowe. Zużyciu ulegają nie tylko turbosprężarki, ale i ich przewody dolotowe (częsty problem). Wersja 2.0T 220KM to konstrukcja pochodząca z Saaba i cechuje ją wysokie spalanie (efekt m.in. wysokiej masy pojazdu). Średnie zużycie paliwa w mieście w tej odmianie Insigni, wyposażonej dodatkowo w napęd 4x4, kształtuje się wg użytkowników na poziomie ok. 15l/100km. Najmniej problematyczny silnik, który jest dostępny w tym modelu i oferuje akceptowalne osiągi to 1.8 16V 140KM. Jednostka 1.6T 180KM wbrew pozorom nie czyni z Insigni wyścigówki. Wręcz przeciwnie, jest zadziwiająco mało dynamiczna jak na moc 180KM. Najmocniejszy w gamie silnik 2.8T 325KM zarezerwowany był tylko dla sportowej Insigni OPC. W 2011 roku w ofercie Opla pojawiła się insygnia z silnikiem 1.4T 140KM (zamiast 1.8 16 140KM) a silnik 2.0T został wzmocniony z 220 do 250KM.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne - PDF

silnik oznaczenie turbo rodzaj moc przyspieszenie V-Max śr. zużycie paliwa
1.4T A14NET tak benzynowy 140 10,9 205 5,6
1.6 A16XER nie benzynowy 115 12,9 192 7,6
1.8 A18XER nie benzynowy 140 11,5 206 7,8
1.6T A16LET tak benzynowy 180 8,9 225 7,7
2.0T A20NHT tak benzynowy 220 7,6 242 8,9
2.0T A20NFT tak benzynowy 250 7,5 250 8,4
2.8T A28NET tak benzynowy 260 6,9 250 10,9
2.8T A28NER tak/twin-turbo benzynowy 325 6,0 250 11,4

Diesel

Jednostki wysokoprężne to zmodernizowane silniki Fiata (1.9 JTD), które zostały „rozwiercone”, a ich osprzęt został zmodernizowany. Najmocniejsza wersja o mocy 160KM zapewnia dobre osiągi i niskie spalanie. Jest jednak słabo wyciszona i podatna na awarie. Typowy problem, który Opel próbował rozwiązać poprzez akcję serwisową dotyczył wadliwie działające programu sterującego pracą filtra cząstek stałych. Poza tym usterek należy się doszukiwać przede wszystkim w źle działającym zaworze EGR, szybko zużywającym się kole dwumasowym i turbosprężarce (te o zmiennej geometrii łopatek są dodatkowo narażone na zapieczenie kierownic).

Wszystkie silniki wysokoprężne stosowane w Insigni wyposażone są w filtr cząstek stałych. Ewentualne problemy z nim mogą być spowodowane jego błędnym oprogramowaniem sterownika. W takim przypadku zazwyczaj pomaga wgranie nowego software’u. Każda Insignia z jednostką wysokoprężną 2.0 CDTI posiada koło dwumasowe.

Polecamy: Podatki 2015 - komplet

silnik oznaczenie turbo rodzaj moc przyspieszenie V-Max śr. zużycie paliwa
2.0 CDTI A20DTC VGT diesel 110 12,1 190 5,8
2.0 CDTI A20DTL FGT diesel 110 13,9 186 5,8
2.0 CDTI A20DTJ VGT diesel 130 11,1 205 5,8
2.0 CDTI A20DT FGT diesel 130 11,3 202 5,8
2.0 CDTI A20DTH VGT diesel 160 9,5 218 5,8
2.0 CDTI A20DTR Bi-Turbo diesel 195 8,7 230 4,9
VGT- turbina o zmiennej geometrii łopatek
FGT- turbina bez zmiennej geometrii łopatek

Elektryka Opla Insigni

Pięta Achillesową Opla Insigni jest jego elektronika. Właściwie ciężko jednoznacznie wskazać typowe jej mankamenty, bowiem awarii (czasem chwilowej) może ulec praktycznie prawie każdy element elektryczny w pojeździe. Typowe problemy elektroniki/elektryki w Insigni to:

  • awarie centralki samochodu i niekontrolowane rozładowywania się akumulatora podczas postoju samochodu (aktualizacje jej oprogramowania przeprowadzona we czerwcu 2010 roku nie rozwiązała do końca problemu);
  • błędne komunikaty komputera (np. o awarii amortyzatorów, niewłaściwej temperaturze powietrza itd.);
  • psujące się przyciski otwierania tylnej klapy (akcja naprawcza);
  • niedziałające zamykanie klapki wlewu paliwa;
  • samoczynnie uruchamiające się podczas postoju przednie reflektory, czego rezultatem jest często rozładowanie akumulatora (akcja serwisowa);
  • zawieszająca się nawigacja satelitarna i pokrętła do jej sterowania;
  • źle działający hamulec ręczny (potrafi blokować hamulce przez 2-3 sekundy w chwili gdy kierowca próbuje już ruszyć);

Układ kierowniczy i zwieszenie Opla Insigni

Auto prowadzi się bardzo pewnie, a w połączeniu z opcjonalnym zawieszeniem FlexRide o regulowanej sile twardości, pozwala na zmianę charakterystyki prowadzenia w zależności od upodobań kierowcy. Niestety, obniżanie kosztów produkcji negatywnie wpłynęło przede wszystkim na trwałość układ kierowniczego. Wręcz nagminnym przypadkiem jest uszkodzenie przekładni kierowniczej następujące w autach z przebiegiem mniejszym niż 30tys.km! Rekordziści musieli skorzystać z usług serwisu już po niecałych 10 tys. km. Poważnym problemem, bo ciężkim do zdiagnozowania i rozwiązania, są wibracje na kierownicy wyczuwalne w trakcie jazdy z prędkością 110-150km/h. W ramach akcji serwisowej Opel wymieniał tuleje tylnych przednich dolnych wahaczy, choć nie zawsze zabiegi te przynosiły wymierny efekt.

Układ hamulcowy Opla Insigni

Układ hamulcowy Opla Insigni jest bardzo wydajny (2.0T 220KM hamuje 100-0 km/h  na dystansie ok. 34,5 m). Okazuje się jednak, że także hamulce nie są pozbawione wad. Powszechnym problem za jakim boryka się ten model Opla jest rysowanie tylnych tarcz hamulcowych przez ich klocki (specyficzny skład okładzin). Usterka była jednak objęta gwarancją producenta i stosowną akcją naprawczą.

Instalacja LPG a Opel Insignia

Instalacja LPG w Insigni to temat mocno drażliwy. Według powszechnej opinii, powielanej przez liczne portale motoryzacyjne, stosunkowo dobrze z gazem LPG współpracuje silnik 1.8 16V 140KM (A18XER). Nie jest to jednak do końca prawda, bowiem Opel wyraźnie odradza tego typu zabieg. (co ciekawe Chevrolet zezwala montować w tym silniku inst. LPG - być może w amerykańskiej wersji gniazda zaworowe są wykonane z trwalszego materiału). Co więcej, montaż instalacji gazu LPG jest niemożliwy w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa (2.0T 220KM i 250KM), ze względu na brak dedykowanej instalacji wtrysku gazu LPG V-generacji. Wysoki poziom skomplikowania jednostek 2.8T 260KM i 325KM zdaniem fachowców może wpłynąć na wysoką jego awaryjność i zwiększone koszty serwisowania przy zasilaniu LPG. Dokładne informacje o LPG w Oplu Insignii znajdziecie poniżej:

Zobacz też: Opel Insignia z LPG

Ceny części zamiennych do Opla Insigni 2.0T 220KM (A20NHT)

Opel Insignia jest na rynku od niecałych czterech lat, a jego krótki staż na rynku przekłada się na znikomą dostępność części zamiennych. Wszystkie podzespoły są oczywiście możliwe do nabycia poprzez sieć Autoryzowanych Stacji Obsługi Opla, ale rynek tzw. zamienników jest bardzo niewielki.

Zamienniki:

- amortyzator przedni/tylny: 311zł/290zł

- sprzęgło kompletne LuK: 795zł

- tarcza hamulcowa Brembo przednia/tylna: 290zł/260zł

- klocki hamulcowe kpl. Ferodo przód/tył: 220zł/145zł

Oryginalne części

- turbosprężarka (ASO): 8 400zł

- przekładnia kierownicza (ASO): 9 700zł

Podsumowanie

Opel Insignia po raz kolejny nas zadziwił. Okazuje się, że samochód który zdobył m.in. prestiżową nagrodę Car of the Year 2009, jest zaawansowany technologicznie i na wskroś nowoczesny, ma wyraźne problemy z trwałością. Słabej jakości lakier, nietrwałe przekładnie kierownicze i turbosprężarki w sinikach benzynowych oraz przede wszystkim wyjątkowo awaryjna i trudna w naprawie elektronika pojazdu, wyraźnie zniechęcają do zakupu używanego egzemplarza. Tylu potencjalnych awarii nie odnotowaliśmy nawet w przypadku Alfy Romeo 159, której jakość istotnie się poprawiła. Jeśli jednak mamy dostęp do zadbanego egzemplarza, który objęty był licznymi akcjami serwisowymi Opla, warto wybrać wersję z benzynowym silnikiem 2.0 Turbo. Świetne osiągi rekompensują wysokie spalanie i dodatkową podnoszą przyjemność i poziom bezpieczeństwa w trakcie podróży. Pamiętajmy jednak o bardzo wnikliwej kontroli stanu technicznego Insigni przed jej zakupem.

Opel Insignia Sports Tourer przód.
Wnętrze Insigni, zwłaszcza w bogatszych wersjach jest bardzo nowoczesne i wyposażone w nowoczesne rozwiązania elektroniczne.
Opel Insignia Sports Tourer to kombi z bagażnikiem o pojemności 540 litrów.
Opel Insignia Sport 4x4 tył
moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA