REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Chrysler Crossfire: nieszablonowy sportowiec

Zarówno wersja coupe jak i roadster wyglądają bardzo zadziornie. Niewątpliwą zaletą Chryslera Crossfire jest też niemiecka technika ukryta pod jego nadwoziem. Fot. Newspress Chrysler Crossfire
Zarówno wersja coupe jak i roadster wyglądają bardzo zadziornie. Niewątpliwą zaletą Chryslera Crossfire jest też niemiecka technika ukryta pod jego nadwoziem. Fot. Newspress Chrysler Crossfire

REKLAMA

REKLAMA

Chrysler Crossfire to sportowe coupe dla osób, które lubią wyróżniać się na drodze. Atrakcyjne ceny jego używanych egzemplarzy oraz dobre osiągi kuszą wielu kierowców. Co przemawia za jego zakupem?

Chrysler Crossfire pojawił się w salonach sprzedaży w 2002 roku. Mimo loga na masce i amerykańskiej stylistyki przywodzącej na myśl dawne „musle cary”, Crossfire zbudowany jest w 40% z podzespołów pochodzących od Mercedesa. Auto bazuje na Mercedesie SLK R170 i podobnie jak niemiecki brat, występuje w dwóch wersjach nadwoziowych – coupe oraz roadster (dostępny od 2004 roku). W porównaniu do niemieckiego auta, Crossfire wyróżnia się ciekawą stylistyką, którą albo się kocha, albo nienawidzi. Śmiało jednak można powiedzieć, że na pewno zostaniemy w tym aucie zauważeni na drodze, bowiem jego niesztampowa stylistyka przyciąga wzrok.

REKLAMA

Nadwozie Chryslera Crossfire

W momencie debiutu na rynku motoryzacyjnym Crossfire był dostępny wyłącznie w wersji coupe. Roadster pojawił się dwa lata później. To co wyróżnia amerykańskie coupe na drodze, to płynnie opadająca linia dachu w tylnej części auta, centralnie umieszczone podwójne końcówki układu wydechowego, charakterystyczne wyloty powietrza znajdujące się w przednich błotnikach oraz tylny spoiler wysuwający się w sposób automatyczny w chwili, gdy pojazd przekroczy prędkość 96km/h. Pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego nie jest już tak dobrze, a rdzy możemy się spodziewać m.in. na tylne klapie, dolnych rantach drzwi i sporadycznie na tylnych nadkolach.

Zobacz też: Używany Lancer VII CS0 (2000-2008): w cieniu rajdowej legendy

Wnętrze Chryslera Crossfire

REKLAMA

Jako auto sportowe Crossfire nie zachwyca pod względem możliwości transportowych. Bagażnik o pojemności 215l (w wersji Roadster od 105-190l) wystarczy co najwyżej na przewiezienie zakupów ze sklepu do domu, bądź na spakowanie torby sportowej na krótszy urlop. Miejsca dla dwóch dorosłych osób jednak nie zabraknie i nawet wysokie osoby będą podróżowały w wygodnych warunkach.

Deska rozdzielcza przypomina tę z SLK, wykonana jest natomiast bardziej po „amerykańsku” czyli ze znacznie słabszych jakościowo materiałów. Nie wszystkim taki styl przypadnie do gustu, ale są osoby, które taki design w pełni satysfakcjonuje. To co jednak może irytować w czasie jazdy to trzaski dochodzące ze źle spasowanego kokpitu. Poza tym nie wszystkim przypadnie gustu zbyt duża kierownica.Oprócz stuków i trzasków dochodzących z kokpitu, częstym problemem w Chryslerze Crossfire jest źle działająca klimatyzacja.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Saab 9-3 YS3F: szybkość bezpieczna

Silnik i układ napędowy Chryslera Crossfire

Do napędu Chryslera Crossfire wykorzystano sprawdzone silniki V6 Mercedesa o pojemności 3,2-litra i mocy 218KM lub 335KM w wersji SRT6. Mocniejsza odmiana, wyposażona w kompresor, to jednostka zapożyczona z Mercedesa C32 AMG, która zapewnia autu przyspieszenie 0-100km/h w 5,2 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 255km/h. Wersja ta współpracuje z 5-biegowym automatem. Silnik o mocy 218KM przekazuje moc na tylne koła poprzez 6-przełożeniową, ręczną skrzynię biegów, która wraz z upływem czasu traci na precyzji wybierania poszczególnych biegów.

W jednostkach napędowych stosowanych w Chryslerze Crossfire nie dochodzi do poważniejszych awarii. Typowe usterki dotyczą czujnika położenia wału korbowego oraz cewek zapłonowych. Znacznie rzadziej dochodzi do wycieków oleju z silnika.

To co jest istotną zaletą Chryslera Crossfire czyli tylny napęd, w codziennej eksploatacji potrafi być kłopotliwy. Charakterystycznym mankamentem auta są wyjące mechanizmy różnicowe. Ich naprawa jest bardzo kosztowna, dlatego warto przed zakupem sprawdzić ich stan.

Zobacz też: Używana Toyota Celica VII: sportsmenka dla cierpliwych

Zawieszenie  i układ kierowniczy Chryslera Crossfire

Układ kierowniczy ma sportową charakterystykę, ale daleko mu do precyzji znanej choćby z Hondy S2000 czy Nissana 350Z. Poza tym także jego jakość jest niższa niż u japońskiej konkurencji, czego objawem są stuki dochodzące z przekładni kierowniczej.

Ceny wybranych części zamiennych do Chryslera Crossfire 3.2 218KM (intercars.com.pl, iparts.pl)

Ceny części zamiennych są stosunkowo niskie i nie ma większych problemów z ich dostępnością. Nawet jeśli cześć trzeba zamówić z centralnego magazynu Chryslera w Europie, to czas dostawy nie powinien przekroczyć 5 dni roboczych.

- tarcza hamulcowa przód/tył: 276zł/166zł

- sworzeń wahacza: 140zł

- amortyzator przód/tył: 570zł/470zł

- sprzęgło kompletne: 1100zł

- cewka zapłonowa 295zł

Zobacz też: Używany Peugeot 406 Coupe: cień Ferrari

Podsumowanie

Osoby poszukujące nietuzinkowego auta, o sportowych osiągach i i tylnym napędzie powinny być usatysfakcjonowane wyborem Chryslera Crossfire. Nie jest to samochód, którego środowiskiem naturalnym jest tor wyścigowy, ale za sprawą mocnych silników i tylnego napędu potrafi podnieść poziom adrenaliny we krwi. Co więcej, jego stylistyka jest bardzo oryginalna i w porównaniu do Mercedesa SLK R170 wyraźnie odróżnia się od innych aut na drodze. Dużą zaletą dla potencjalnego nabywcy Crossfire powinno być też bardziej komfortowe zawieszenie, które w porównaniu do np. Hondy S2000 pozwala wykorzystywać to auto także na co dzień. Również ceny części jak na tę klasę auta są relatywnie niskie. Przed zakupem warto jednak sprawdzić stan kolumny kierowniczej i mechanizmu różnicowego, aby nie ponieść nadmiernych kosztów już na samym początku przygody z Chryslerem Crossfire.

W tylnej części auta uwagę zwracają podwójna końcówka układu wydechowego i wysuwany tylny spoiler.
Chrysler
Wnętrze modelu Crossfire może być wykończone w kilku kolorach.
Chrysler
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA