REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Zarówno wersja coupe jak i roadster wyglądają bardzo zadziornie. Niewątpliwą zaletą Chryslera Crossfire jest też niemiecka technika ukryta pod jego nadwoziem. Fot. Newspress Chrysler Crossfire
Zarówno wersja coupe jak i roadster wyglądają bardzo zadziornie. Niewątpliwą zaletą Chryslera Crossfire jest też niemiecka technika ukryta pod jego nadwoziem. Fot. Newspress Chrysler Crossfire

REKLAMA

REKLAMA

Chrysler Crossfire to sportowe coupe dla osób, które lubią wyróżniać się na drodze. Atrakcyjne ceny jego używanych egzemplarzy oraz dobre osiągi kuszą wielu kierowców. Co przemawia za jego zakupem?

Chrysler Crossfire pojawił się w salonach sprzedaży w 2002 roku. Mimo loga na masce i amerykańskiej stylistyki przywodzącej na myśl dawne „musle cary”, Crossfire zbudowany jest w 40% z podzespołów pochodzących od Mercedesa. Auto bazuje na Mercedesie SLK R170 i podobnie jak niemiecki brat, występuje w dwóch wersjach nadwoziowych – coupe oraz roadster (dostępny od 2004 roku). W porównaniu do niemieckiego auta, Crossfire wyróżnia się ciekawą stylistyką, którą albo się kocha, albo nienawidzi. Śmiało jednak można powiedzieć, że na pewno zostaniemy w tym aucie zauważeni na drodze, bowiem jego niesztampowa stylistyka przyciąga wzrok.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie Chryslera Crossfire

W momencie debiutu na rynku motoryzacyjnym Crossfire był dostępny wyłącznie w wersji coupe. Roadster pojawił się dwa lata później. To co wyróżnia amerykańskie coupe na drodze, to płynnie opadająca linia dachu w tylnej części auta, centralnie umieszczone podwójne końcówki układu wydechowego, charakterystyczne wyloty powietrza znajdujące się w przednich błotnikach oraz tylny spoiler wysuwający się w sposób automatyczny w chwili, gdy pojazd przekroczy prędkość 96km/h. Pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego nie jest już tak dobrze, a rdzy możemy się spodziewać m.in. na tylne klapie, dolnych rantach drzwi i sporadycznie na tylnych nadkolach.

Zobacz też: Używany Lancer VII CS0 (2000-2008): w cieniu rajdowej legendy

Wnętrze Chryslera Crossfire

Jako auto sportowe Crossfire nie zachwyca pod względem możliwości transportowych. Bagażnik o pojemności 215l (w wersji Roadster od 105-190l) wystarczy co najwyżej na przewiezienie zakupów ze sklepu do domu, bądź na spakowanie torby sportowej na krótszy urlop. Miejsca dla dwóch dorosłych osób jednak nie zabraknie i nawet wysokie osoby będą podróżowały w wygodnych warunkach.

REKLAMA

Deska rozdzielcza przypomina tę z SLK, wykonana jest natomiast bardziej po „amerykańsku” czyli ze znacznie słabszych jakościowo materiałów. Nie wszystkim taki styl przypadnie do gustu, ale są osoby, które taki design w pełni satysfakcjonuje. To co jednak może irytować w czasie jazdy to trzaski dochodzące ze źle spasowanego kokpitu. Poza tym nie wszystkim przypadnie gustu zbyt duża kierownica.Oprócz stuków i trzasków dochodzących z kokpitu, częstym problemem w Chryslerze Crossfire jest źle działająca klimatyzacja.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Saab 9-3 YS3F: szybkość bezpieczna

Silnik i układ napędowy Chryslera Crossfire

Do napędu Chryslera Crossfire wykorzystano sprawdzone silniki V6 Mercedesa o pojemności 3,2-litra i mocy 218KM lub 335KM w wersji SRT6. Mocniejsza odmiana, wyposażona w kompresor, to jednostka zapożyczona z Mercedesa C32 AMG, która zapewnia autu przyspieszenie 0-100km/h w 5,2 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 255km/h. Wersja ta współpracuje z 5-biegowym automatem. Silnik o mocy 218KM przekazuje moc na tylne koła poprzez 6-przełożeniową, ręczną skrzynię biegów, która wraz z upływem czasu traci na precyzji wybierania poszczególnych biegów.

W jednostkach napędowych stosowanych w Chryslerze Crossfire nie dochodzi do poważniejszych awarii. Typowe usterki dotyczą czujnika położenia wału korbowego oraz cewek zapłonowych. Znacznie rzadziej dochodzi do wycieków oleju z silnika.

To co jest istotną zaletą Chryslera Crossfire czyli tylny napęd, w codziennej eksploatacji potrafi być kłopotliwy. Charakterystycznym mankamentem auta są wyjące mechanizmy różnicowe. Ich naprawa jest bardzo kosztowna, dlatego warto przed zakupem sprawdzić ich stan.

Zobacz też: Używana Toyota Celica VII: sportsmenka dla cierpliwych

Zawieszenie  i układ kierowniczy Chryslera Crossfire

Układ kierowniczy ma sportową charakterystykę, ale daleko mu do precyzji znanej choćby z Hondy S2000 czy Nissana 350Z. Poza tym także jego jakość jest niższa niż u japońskiej konkurencji, czego objawem są stuki dochodzące z przekładni kierowniczej.

Ceny wybranych części zamiennych do Chryslera Crossfire 3.2 218KM (intercars.com.pl, iparts.pl)

Ceny części zamiennych są stosunkowo niskie i nie ma większych problemów z ich dostępnością. Nawet jeśli cześć trzeba zamówić z centralnego magazynu Chryslera w Europie, to czas dostawy nie powinien przekroczyć 5 dni roboczych.

- tarcza hamulcowa przód/tył: 276zł/166zł

- sworzeń wahacza: 140zł

- amortyzator przód/tył: 570zł/470zł

- sprzęgło kompletne: 1100zł

- cewka zapłonowa 295zł

Zobacz też: Używany Peugeot 406 Coupe: cień Ferrari

Podsumowanie

Osoby poszukujące nietuzinkowego auta, o sportowych osiągach i i tylnym napędzie powinny być usatysfakcjonowane wyborem Chryslera Crossfire. Nie jest to samochód, którego środowiskiem naturalnym jest tor wyścigowy, ale za sprawą mocnych silników i tylnego napędu potrafi podnieść poziom adrenaliny we krwi. Co więcej, jego stylistyka jest bardzo oryginalna i w porównaniu do Mercedesa SLK R170 wyraźnie odróżnia się od innych aut na drodze. Dużą zaletą dla potencjalnego nabywcy Crossfire powinno być też bardziej komfortowe zawieszenie, które w porównaniu do np. Hondy S2000 pozwala wykorzystywać to auto także na co dzień. Również ceny części jak na tę klasę auta są relatywnie niskie. Przed zakupem warto jednak sprawdzić stan kolumny kierowniczej i mechanizmu różnicowego, aby nie ponieść nadmiernych kosztów już na samym początku przygody z Chryslerem Crossfire.

W tylnej części auta uwagę zwracają podwójna końcówka układu wydechowego i wysuwany tylny spoiler.
Chrysler
Wnętrze modelu Crossfire może być wykończone w kilku kolorach.
Chrysler
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA