REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Zarówno wersja coupe jak i roadster wyglądają bardzo zadziornie. Niewątpliwą zaletą Chryslera Crossfire jest też niemiecka technika ukryta pod jego nadwoziem. Fot. Newspress Chrysler Crossfire
Zarówno wersja coupe jak i roadster wyglądają bardzo zadziornie. Niewątpliwą zaletą Chryslera Crossfire jest też niemiecka technika ukryta pod jego nadwoziem. Fot. Newspress Chrysler Crossfire

REKLAMA

REKLAMA

Chrysler Crossfire to sportowe coupe dla osób, które lubią wyróżniać się na drodze. Atrakcyjne ceny jego używanych egzemplarzy oraz dobre osiągi kuszą wielu kierowców. Co przemawia za jego zakupem?

Chrysler Crossfire pojawił się w salonach sprzedaży w 2002 roku. Mimo loga na masce i amerykańskiej stylistyki przywodzącej na myśl dawne „musle cary”, Crossfire zbudowany jest w 40% z podzespołów pochodzących od Mercedesa. Auto bazuje na Mercedesie SLK R170 i podobnie jak niemiecki brat, występuje w dwóch wersjach nadwoziowych – coupe oraz roadster (dostępny od 2004 roku). W porównaniu do niemieckiego auta, Crossfire wyróżnia się ciekawą stylistyką, którą albo się kocha, albo nienawidzi. Śmiało jednak można powiedzieć, że na pewno zostaniemy w tym aucie zauważeni na drodze, bowiem jego niesztampowa stylistyka przyciąga wzrok.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie Chryslera Crossfire

W momencie debiutu na rynku motoryzacyjnym Crossfire był dostępny wyłącznie w wersji coupe. Roadster pojawił się dwa lata później. To co wyróżnia amerykańskie coupe na drodze, to płynnie opadająca linia dachu w tylnej części auta, centralnie umieszczone podwójne końcówki układu wydechowego, charakterystyczne wyloty powietrza znajdujące się w przednich błotnikach oraz tylny spoiler wysuwający się w sposób automatyczny w chwili, gdy pojazd przekroczy prędkość 96km/h. Pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego nie jest już tak dobrze, a rdzy możemy się spodziewać m.in. na tylne klapie, dolnych rantach drzwi i sporadycznie na tylnych nadkolach.

Zobacz też: Używany Lancer VII CS0 (2000-2008): w cieniu rajdowej legendy

Wnętrze Chryslera Crossfire

Jako auto sportowe Crossfire nie zachwyca pod względem możliwości transportowych. Bagażnik o pojemności 215l (w wersji Roadster od 105-190l) wystarczy co najwyżej na przewiezienie zakupów ze sklepu do domu, bądź na spakowanie torby sportowej na krótszy urlop. Miejsca dla dwóch dorosłych osób jednak nie zabraknie i nawet wysokie osoby będą podróżowały w wygodnych warunkach.

REKLAMA

Deska rozdzielcza przypomina tę z SLK, wykonana jest natomiast bardziej po „amerykańsku” czyli ze znacznie słabszych jakościowo materiałów. Nie wszystkim taki styl przypadnie do gustu, ale są osoby, które taki design w pełni satysfakcjonuje. To co jednak może irytować w czasie jazdy to trzaski dochodzące ze źle spasowanego kokpitu. Poza tym nie wszystkim przypadnie gustu zbyt duża kierownica.Oprócz stuków i trzasków dochodzących z kokpitu, częstym problemem w Chryslerze Crossfire jest źle działająca klimatyzacja.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Saab 9-3 YS3F: szybkość bezpieczna

Silnik i układ napędowy Chryslera Crossfire

Do napędu Chryslera Crossfire wykorzystano sprawdzone silniki V6 Mercedesa o pojemności 3,2-litra i mocy 218KM lub 335KM w wersji SRT6. Mocniejsza odmiana, wyposażona w kompresor, to jednostka zapożyczona z Mercedesa C32 AMG, która zapewnia autu przyspieszenie 0-100km/h w 5,2 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 255km/h. Wersja ta współpracuje z 5-biegowym automatem. Silnik o mocy 218KM przekazuje moc na tylne koła poprzez 6-przełożeniową, ręczną skrzynię biegów, która wraz z upływem czasu traci na precyzji wybierania poszczególnych biegów.

W jednostkach napędowych stosowanych w Chryslerze Crossfire nie dochodzi do poważniejszych awarii. Typowe usterki dotyczą czujnika położenia wału korbowego oraz cewek zapłonowych. Znacznie rzadziej dochodzi do wycieków oleju z silnika.

To co jest istotną zaletą Chryslera Crossfire czyli tylny napęd, w codziennej eksploatacji potrafi być kłopotliwy. Charakterystycznym mankamentem auta są wyjące mechanizmy różnicowe. Ich naprawa jest bardzo kosztowna, dlatego warto przed zakupem sprawdzić ich stan.

Zobacz też: Używana Toyota Celica VII: sportsmenka dla cierpliwych

Zawieszenie  i układ kierowniczy Chryslera Crossfire

Układ kierowniczy ma sportową charakterystykę, ale daleko mu do precyzji znanej choćby z Hondy S2000 czy Nissana 350Z. Poza tym także jego jakość jest niższa niż u japońskiej konkurencji, czego objawem są stuki dochodzące z przekładni kierowniczej.

Ceny wybranych części zamiennych do Chryslera Crossfire 3.2 218KM (intercars.com.pl, iparts.pl)

Ceny części zamiennych są stosunkowo niskie i nie ma większych problemów z ich dostępnością. Nawet jeśli cześć trzeba zamówić z centralnego magazynu Chryslera w Europie, to czas dostawy nie powinien przekroczyć 5 dni roboczych.

- tarcza hamulcowa przód/tył: 276zł/166zł

- sworzeń wahacza: 140zł

- amortyzator przód/tył: 570zł/470zł

- sprzęgło kompletne: 1100zł

- cewka zapłonowa 295zł

Zobacz też: Używany Peugeot 406 Coupe: cień Ferrari

Podsumowanie

Osoby poszukujące nietuzinkowego auta, o sportowych osiągach i i tylnym napędzie powinny być usatysfakcjonowane wyborem Chryslera Crossfire. Nie jest to samochód, którego środowiskiem naturalnym jest tor wyścigowy, ale za sprawą mocnych silników i tylnego napędu potrafi podnieść poziom adrenaliny we krwi. Co więcej, jego stylistyka jest bardzo oryginalna i w porównaniu do Mercedesa SLK R170 wyraźnie odróżnia się od innych aut na drodze. Dużą zaletą dla potencjalnego nabywcy Crossfire powinno być też bardziej komfortowe zawieszenie, które w porównaniu do np. Hondy S2000 pozwala wykorzystywać to auto także na co dzień. Również ceny części jak na tę klasę auta są relatywnie niskie. Przed zakupem warto jednak sprawdzić stan kolumny kierowniczej i mechanizmu różnicowego, aby nie ponieść nadmiernych kosztów już na samym początku przygody z Chryslerem Crossfire.

W tylnej części auta uwagę zwracają podwójna końcówka układu wydechowego i wysuwany tylny spoiler.
Chrysler
Wnętrze modelu Crossfire może być wykończone w kilku kolorach.
Chrysler
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA