REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Chrysler Crossfire: nieszablonowy sportowiec

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zarówno wersja coupe jak i roadster wyglądają bardzo zadziornie. Niewątpliwą zaletą Chryslera Crossfire jest też niemiecka technika ukryta pod jego nadwoziem. Fot. Newspress Chrysler Crossfire
Zarówno wersja coupe jak i roadster wyglądają bardzo zadziornie. Niewątpliwą zaletą Chryslera Crossfire jest też niemiecka technika ukryta pod jego nadwoziem. Fot. Newspress Chrysler Crossfire

REKLAMA

REKLAMA

Chrysler Crossfire to sportowe coupe dla osób, które lubią wyróżniać się na drodze. Atrakcyjne ceny jego używanych egzemplarzy oraz dobre osiągi kuszą wielu kierowców. Co przemawia za jego zakupem?

Chrysler Crossfire pojawił się w salonach sprzedaży w 2002 roku. Mimo loga na masce i amerykańskiej stylistyki przywodzącej na myśl dawne „musle cary”, Crossfire zbudowany jest w 40% z podzespołów pochodzących od Mercedesa. Auto bazuje na Mercedesie SLK R170 i podobnie jak niemiecki brat, występuje w dwóch wersjach nadwoziowych – coupe oraz roadster (dostępny od 2004 roku). W porównaniu do niemieckiego auta, Crossfire wyróżnia się ciekawą stylistyką, którą albo się kocha, albo nienawidzi. Śmiało jednak można powiedzieć, że na pewno zostaniemy w tym aucie zauważeni na drodze, bowiem jego niesztampowa stylistyka przyciąga wzrok.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie Chryslera Crossfire

W momencie debiutu na rynku motoryzacyjnym Crossfire był dostępny wyłącznie w wersji coupe. Roadster pojawił się dwa lata później. To co wyróżnia amerykańskie coupe na drodze, to płynnie opadająca linia dachu w tylnej części auta, centralnie umieszczone podwójne końcówki układu wydechowego, charakterystyczne wyloty powietrza znajdujące się w przednich błotnikach oraz tylny spoiler wysuwający się w sposób automatyczny w chwili, gdy pojazd przekroczy prędkość 96km/h. Pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego nie jest już tak dobrze, a rdzy możemy się spodziewać m.in. na tylne klapie, dolnych rantach drzwi i sporadycznie na tylnych nadkolach.

Zobacz też: Używany Lancer VII CS0 (2000-2008): w cieniu rajdowej legendy

Wnętrze Chryslera Crossfire

Jako auto sportowe Crossfire nie zachwyca pod względem możliwości transportowych. Bagażnik o pojemności 215l (w wersji Roadster od 105-190l) wystarczy co najwyżej na przewiezienie zakupów ze sklepu do domu, bądź na spakowanie torby sportowej na krótszy urlop. Miejsca dla dwóch dorosłych osób jednak nie zabraknie i nawet wysokie osoby będą podróżowały w wygodnych warunkach.

REKLAMA

Deska rozdzielcza przypomina tę z SLK, wykonana jest natomiast bardziej po „amerykańsku” czyli ze znacznie słabszych jakościowo materiałów. Nie wszystkim taki styl przypadnie do gustu, ale są osoby, które taki design w pełni satysfakcjonuje. To co jednak może irytować w czasie jazdy to trzaski dochodzące ze źle spasowanego kokpitu. Poza tym nie wszystkim przypadnie gustu zbyt duża kierownica.Oprócz stuków i trzasków dochodzących z kokpitu, częstym problemem w Chryslerze Crossfire jest źle działająca klimatyzacja.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Saab 9-3 YS3F: szybkość bezpieczna

Silnik i układ napędowy Chryslera Crossfire

Do napędu Chryslera Crossfire wykorzystano sprawdzone silniki V6 Mercedesa o pojemności 3,2-litra i mocy 218KM lub 335KM w wersji SRT6. Mocniejsza odmiana, wyposażona w kompresor, to jednostka zapożyczona z Mercedesa C32 AMG, która zapewnia autu przyspieszenie 0-100km/h w 5,2 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 255km/h. Wersja ta współpracuje z 5-biegowym automatem. Silnik o mocy 218KM przekazuje moc na tylne koła poprzez 6-przełożeniową, ręczną skrzynię biegów, która wraz z upływem czasu traci na precyzji wybierania poszczególnych biegów.

W jednostkach napędowych stosowanych w Chryslerze Crossfire nie dochodzi do poważniejszych awarii. Typowe usterki dotyczą czujnika położenia wału korbowego oraz cewek zapłonowych. Znacznie rzadziej dochodzi do wycieków oleju z silnika.

To co jest istotną zaletą Chryslera Crossfire czyli tylny napęd, w codziennej eksploatacji potrafi być kłopotliwy. Charakterystycznym mankamentem auta są wyjące mechanizmy różnicowe. Ich naprawa jest bardzo kosztowna, dlatego warto przed zakupem sprawdzić ich stan.

Zobacz też: Używana Toyota Celica VII: sportsmenka dla cierpliwych

Zawieszenie  i układ kierowniczy Chryslera Crossfire

Układ kierowniczy ma sportową charakterystykę, ale daleko mu do precyzji znanej choćby z Hondy S2000 czy Nissana 350Z. Poza tym także jego jakość jest niższa niż u japońskiej konkurencji, czego objawem są stuki dochodzące z przekładni kierowniczej.

Ceny wybranych części zamiennych do Chryslera Crossfire 3.2 218KM (intercars.com.pl, iparts.pl)

Ceny części zamiennych są stosunkowo niskie i nie ma większych problemów z ich dostępnością. Nawet jeśli cześć trzeba zamówić z centralnego magazynu Chryslera w Europie, to czas dostawy nie powinien przekroczyć 5 dni roboczych.

- tarcza hamulcowa przód/tył: 276zł/166zł

- sworzeń wahacza: 140zł

- amortyzator przód/tył: 570zł/470zł

- sprzęgło kompletne: 1100zł

- cewka zapłonowa 295zł

Zobacz też: Używany Peugeot 406 Coupe: cień Ferrari

Podsumowanie

Osoby poszukujące nietuzinkowego auta, o sportowych osiągach i i tylnym napędzie powinny być usatysfakcjonowane wyborem Chryslera Crossfire. Nie jest to samochód, którego środowiskiem naturalnym jest tor wyścigowy, ale za sprawą mocnych silników i tylnego napędu potrafi podnieść poziom adrenaliny we krwi. Co więcej, jego stylistyka jest bardzo oryginalna i w porównaniu do Mercedesa SLK R170 wyraźnie odróżnia się od innych aut na drodze. Dużą zaletą dla potencjalnego nabywcy Crossfire powinno być też bardziej komfortowe zawieszenie, które w porównaniu do np. Hondy S2000 pozwala wykorzystywać to auto także na co dzień. Również ceny części jak na tę klasę auta są relatywnie niskie. Przed zakupem warto jednak sprawdzić stan kolumny kierowniczej i mechanizmu różnicowego, aby nie ponieść nadmiernych kosztów już na samym początku przygody z Chryslerem Crossfire.

W tylnej części auta uwagę zwracają podwójna końcówka układu wydechowego i wysuwany tylny spoiler.
Chrysler
Wnętrze modelu Crossfire może być wykończone w kilku kolorach.
Chrysler
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA