REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Honda Civic produkowana była w latach 1995-2001 i pomimo upływu lat nadal odznacza się wysoką bezawaryjnością.
Honda Civic produkowana była w latach 1995-2001 i pomimo upływu lat nadal odznacza się wysoką bezawaryjnością.

REKLAMA

REKLAMA

Honda znana jest z produkcji bardzo trwałych aut, wyróżniających się sportowym charakterem. Nie inaczej jest w przypadku Hondy Civic VI generacji. Na co wrócić uwagę przy zakupie kilkunastoletniego egzemplarza?

Honda Civic VI generacji pojawiła się na rynku europejskim w 1995 roku. Produkowana była aż w pięciu wersjach nadwoziowych, co na ówczesne czasy było rzadko spotykane. Warto pamiętać, że prawdziwie japońskie wersje to 3-drzwiowy hatchback oraz sedan. Liftback oraz kombi, spokrewnione z Roverem 400, produkowane był w brytyjskiej fabryce w Swindon, natomiast Civic Coupe w USA.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Mitsubishi Colt VI: ze wszech miar solidny

Nadwozie

Honda Civic, w zależności od wybranej wersji, oferuje nie tylko odmienną ilość miejsca w środku, ale i różny poziom zabezpieczenia antykorozyjnego. Najmniej miejsca z tyłu oferuje wersja 3-drzwiowa jednak dla dwóch dorosłych osób miejsca tam wystarczy. Dużą zaletą tej wersji jest niezłe zabezpieczenie przed rdzą i bagażnik o akceptowalnej pojemności(275l). Polecamy zwłaszcza modele po przeprowadzonym w 1998 roku liftingu, dzięki któremu auto nie tylko lepiej się prezentuje, ale też ma lepsze zabezpieczenie przed korozją(newralgicznym punktem są w zasadzie tylko tylne nadkola i w niektórych modelach podłoga). Zdecydowanie bardziej obszerna jest kabina liftbacka, jednak nadwozie w tej odmianie jest słabo zabezpieczone przed rdzą i szybko koroduje. Co więcej, prezentuje się mniej ciekawie niż „3-drzwiówka”, której dynamiczna linia nadwozia nawet po latach przykuwa uwagę. Dobrym kompromisem jest sedan, produkowany w Japonii. Oferuje obszerne wnętrze i lepsze zabezpieczenie przed rdzą niż liftback. Ma też spory bagażnik o pojemności 410 litrów. Kombi czyli tzw. Aerodeck, pojawiło się w 1998 roku i boryka się z podobnymi problemami co liftback, natomiast oferuje przestronny kufer(415l).

Zobacz też: Używany Peugeot 206: tani, ale mało solidny

Wnętrze

Od debiutu Civica VI-generacji minęło ponad 17 lat, co widoczne jest zwłaszcza we wnętrzu pojazdu. Nie ma tu żadnych „dizajnerskich” fajerwerków, natomiast ogromną jego zaletą jest bardzo dobra widoczność, intuicyjna obsługa oraz świetna pozycja za kierownicą. W Civicu siedzi się niżej niż większości aut tej klasy, przez co nie odczuwa się nieprzyjemnych przechyłów nadwozia. W ergonomicznie zaprojektowanym wnętrzu, każdy kierowca szybko się odnajdzie. Wyposażenie nie jest bogate, dlatego warto poszukać egzemplarzy po liftingu (zwłaszcza sedana i 3-drzwiowego hatchbacka), które mają już znacznie lepsze materiały wykończeniowe(np. nowe fotele posiadające regulację wysokości i dobrej jakości welurową tapicerke) oraz są lepiej doposażone(dwie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane lusterka i przednie szyby, immobiliser a czasem nawet klimatyzację). W nowszych modelach zniknął też szary bądź niebieskawy kokpit, który ustąpił miejsca bardziej eleganckiemu czarnemu(sedan i 3-drwiowy hatchback).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używana Mazda 2 DY: japoński Ford Fusion?

Warto szukać egzemplarzy wyprodukowanych po 1998 roku, które mają lepsze materiały użyte we wnętrzu, bogatsze wyposażenie a w wersji 3-drzwiowej m.in. nowe fotele z regulacją wysokości i welurową tapicerką.

Zawieszenie

Wielką zaletą Hondy Civic z lat 90-tych, jest zawieszenie. Z jednej strony zapewnia podróżnym dobry komfort, z drugiej za sprawą swej wielowahaczowej konstrukcji, daje sporo przyjemności na szybkich zakrętach. Zwłaszcza 3-drzwiowy hatchback świetnie trzyma się drogi i daje poczucie bezpieczeństwa.  Mimo zaawansowanej budowy jest ono trwałe i nawet w polskich realiach, spokojnie wytrzymuje przebiegi rzędu 150-200tys.km.

Zobacz też: Używany Peugeot 406 Coupe: cień Ferrari

Zaawansowana konstrukcja zawieszenia powoduje, że koszt naprawy jest większy niż w przeciętnym kompakcie. Jest ono jednak znacznie trwalsze od podobnych rozwiązań innych producentów, dlatego warto szukać aut z niskim(ale udokumentowanym) przebiegiem. Są to zazwyczaj najdroższe egzemplarze w ogłoszeniach, których właściciele zdają sobie sprawę z prawidłowego serwisowania auta(niekoniecznie w ASO) . Takie auta zapewnić powinny bezawaryjną jazdę jeszcze przez wiele lat.

Silniki

REKLAMA

Bogaty wybór jednostek napędowych stosowanych w Civicu VI gen. sprawia, że każdy powinien znaleźć odpowiedni dla siebie silnik. Najbardziej popularne są wersje 1.4iS o mocy 90KM, które oferują naprawdę dobre osiągi(0-100km/h w 10,5s) i niskie zużycie paliwa(miasto 6,3-7,5l/100km, trasa 5,5-6,6l/100km). Są też niebywale trwałe- przebiegi rzędu 300-400tys. km nie są dla nich żadnym wielkim wyczynem, o ile tylko były regularnie serwisowane(olej, świece, filtry). Na rynku dostępne są też odmiany 1.5 VTEC 114KM, ale wersja ta nie jest wyraźnie szybsza od odmiany 1.4 16V 90KM. Spowodowane jest to zastosowaniem w niej skrzyni biegów o dłuższych przełożeniach, co z jednej strony wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa a z drugiej wyraźnie ogranicza dynamikę auta.(0-100km/h w 10,2 s). Kierowcy poszukujący wyjątkowo oszczędnej jednostki napędowej, mogą poszukać Civica z silnikiem 1.5 VTEC-E 90KM, który mógł pracować na ubogiej mieszance (na dwunastu zaworach zamiast szesnastu) przez co, przy spokojnej jeździe możliwe jest osiągnięcie na trasie spalania na poziomie 4,5l. Niestety wersja ta produkowana była tylko w latach 1995-1997 a więc przed liftingiem.

Najbardziej dynamiczne są jednostki o pojemności 1,6litra. Występują w kilku wariantach mocy: 105KM, 114KM, 116KM, 125KM oraz 160KM. Dla osób ceniących wysokie osiągi polecamy odmianę o mocy 125KM, która pozwala rozpędzić Civica 0-100km/h w 8,7 sekundy  i uzyskać prędkość maksymalną na poziomie 195km/h. Wersja 160-konna to flagowy reprezentant technologii VTEC, dzięki której z każdego litra pojemności silnik uzyskuje moc 100KM. Auto oznaczone jako 1.6VTi porywa nie tylko osiągami (0-100km/h 8,0sekundy, V-Max 207km/h) ale przede wszystkim brzmieniem silnika. Silnik ten stosowany był tylko w 3-drzwiowym modelu. W liftbacku i Aerodecku dostępna była wersja 1.8VTi dysponująca mocą 169KM(0-100km/h 8,3s i V-Max 223km/h).

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Wszystkie silniki benzynowe w Civicu VI posiadają 16-zaworową głowicę(SOHC lub DOHC). Pamiętać należy o tym, że wymagają one okresowej regulacji luzu zaworowego co 40tys.km. Koszt tej usługi jest niewielki i nie powinien przekroczyć 80zł. Przy dużych przebiegach mogą pojawić się wycieki oleju z silnika. Zwrócić należy też uwagę czy w danym egzemplarzu nie ma problemu falujących obrotów.

Turbodoładowane, dwulitrowe silniki diesla występujące w liftbacku to konstrukcje oparte na cieszących się słabą opinią jednostkach Rovera. W latach 1997-1999 dostępna była wersja o mocy 86KM(0-100km/h w 14,4s). Później silnik ten zmodernizowano, przez co uzyskiwał moc 105KM(0-100km/h w 11,3s). Obie wersje są stosunkowo awaryjne i pod względem trwałości wyraźnie ustępują konstrukcją benzynowym.

LPG

REKLAMA

Silniki Hondy znane są z tego, że dosyć przeciętnie współpracują z instalacją LPG. Pracują co prawda bardzo równo na gazie, nie szarpią itd. Ale mają problem z wypalaniem się gniazd zaworowych. Dlatego jeśli nastawiamy się na użytkowanie Hondy z gazem liczmy się z tym, że z czasem zaistnieje konieczność przeprowadzenia remontu głowicy.

Stare porzekadło mówi: "Jeśli chcesz mieć problem z Hondą, załóż do niej gaz”. W zdaniu tym jest sporo prawdy, bowiem w silnikach zastosowanych w Civicu może dojść do wypalenia się gniazd zaworowych. Usterka ta, możliwa jest jednak do naprawienia. Lepiej poszukać Civica bez instalacji gazowej i dopiero po zakupie doposażyć go w nią.

Ceny używanych Hond Civic

Za dobrze utrzymane modele Hond zawsze trzeba było słono płacić. Jeśli chcemy kupić Civica, od którego oczekujemy bezusterkowej jazdy, warto skupić się tylko na najdroższych ofertach. Ważne by poprzedni właściciel mógł przedstawić faktury bądź rachunki za ewentualne naprawy. To, że ich nie ma, nie znaczy że auto było bezawaryjne bo każde auto wymagana pewnego wkładu finansowego. Nie liczmy na okazje bo części np. zawieszenia jak amortyzatory czy wahacze dobrej jakości są drogie.

Zobacz też: Używane Suzuki Swift: japoński pantofelek

Zwróćmy uwagę na stan mechaniki danego egzemplarza. Auto, w których czuć luzy na przekładni kierowniczej bądź słychać stuki w tylnym zawieszeniu może być kosztowne w utrzymaniu. Lepiej zapłacić więcej przy zakupie pojazdu i mieć pewność, że posłuży nam on przez kilka lat bezawaryjnie niż wpaść na przysłowiową minę i „utopić” w niej sporo gotówki.

Ceny wybranych cześci do Hondy Civic 1.4iS hatchback:

-wahacz przedniego koła(dolny): 700zł

-wahacz przedniego koła(górny):480zł

-wahacz tylnego koła: 300zł

-sworzeń wahacza: 100zł

-amortyzator przód/tył: 450zł/450zł

-zestaw sprzęgła: 1100zł

-tarcza hamulcowa przód: 180zł

-klocki hamulcowe przód: 150zł

-zestaw rozrządu(+pompa wody): 580zł

Zobacz też: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Podsumowanie

Honda Civic VI generacji to auto, bardzo solidnie wykonane, o bezawaryjności krążą wręcz legendy. Często są one prawdziwe ale dotyczą zadbanych egzemplarzach. Godne polecenia są zwłaszcza modele po modernizacji przeprowadzone w 1998r. Oprócz ciekawszego wyglądu zyskały one lepsze zabezpieczenie antykorozyjne, bogatsze  wyposażenie i nowe materiały wykończeniowe. Wyeliminowano także większość drobnych usterek. Dynamiczne i oszczędne silniki benzynowe, w połączeniu ze świetnym zawieszeniem top niewątpliwe zalety, które docenią kierowcy o sportowym zacięciu. Wyjątkowo bezawaryjne okazują się 3-drzwiowe wersje hatchback oraz sedan. Za dobrze utrzymany pod względem  mechanicznym egzemplarz warto dopłacić.

Konkurenci:

-VW Golf IV(m.in. 1.4 75KM, 1.6 102KM, 1.8T 180KM, 1.9TDi 90KM)

-Toyota Corolla VIII(m.in. 1.4 87KM, 1.6 110KM, 2.0D 72Km, 2.0D-4D 90KM)

-Renault Megane( m.in.. 1.4 75KM, 1.6 90KM, 2.0 140KM, 1.9TD 95KM. 1.9dTi 98KM)

W 1998 roku przeprowadzono modernizację Civica. Pojawiły się nowe przednie i tylne reflektory oraz lepsze materiały we wnętrzu
Honda
Honda Civic VI Type-S wyposażona jest w silnik 1,6l o mocy 160KM. Przyspiesza 0-100km/h w 8,0s.
Honda
Wnętrze wersji liftback w jej najbogatszej i najszybszej wersji 1.8 VTi 169KM.
Honda
Honda Civic VI kombi pojawiło się wraz modernizacją modelu.
Honda
Honda Civic VI kombi bok
Honda
Honda Civic VI Coupe produkowane była w USA.
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA