REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Piotr Czerniakowski
Peugeot 307 jest dowodem na to, że ponadczasowa sylwetka auta wcale nie musi być nudna.
Peugeot 307 jest dowodem na to, że ponadczasowa sylwetka auta wcale nie musi być nudna.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot trafił do produkcji w 2001 roku. Dzięki odważnie zaprojektowanemu nadwoziu i oszczędnym silnikom, auto szybko zyskało uznanie wśród klientów. Popularność była na tyle duża, że w początkowym okresie produkcji fabryki nie nadążały z realizacją zamówień.

Nadwozie Peugeota 307

REKLAMA

Peugeot 307 oferowany był w czterech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowy oraz 5-drzwiowy hatchback, kombi o oznaczeniu SW, a także Coupe-Cabrio ze sztywnym, składanym dachem. Stylistyka auta nie robi już takiego wrażenia, jak podczas premiery, która miała miejsce przeszło dekadę temu. Auto starzeje się jednak powoli, zaś ładna i dynamiczna linia nadwozia w połączeniu z reflektorami o typowym dla Peugeota 307 kształcie, sprawia, że sylwetka auta jest lekko "drapieżna". Duże szyby sprawiają, że wnętrze jest jasne, zaś widoczność we wszystkie strony jest bardzo dobra.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie 307

Wnętrze Peugeota 307

Kokpit Peugeota 307 jest prosty i uporządkowany. Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza nie zachwyca, zwłaszcza w egzemplarzach z dużym przebiegiem. Fotele są duże i dobrze ukształtowane. Kierownica regulowana jest w dwóch płaszczyznach więc daje się dopasować do wymagań każdego kierowcy. Ilość miejsca dla pasażerów jest jak na tę klasę zadowalająca. Pojemność bagażnika w standardzie jest przeciętna i wynosi 341 litrów. Dzięki dzielonej i składanej tylnej kanapie, przestrzeń bagażową możemy zwiększyć do 1328 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie Peugeota 307

Seryjnie każda 307 wyposażona jest w ABS, wspomaganie awaryjnego hamowania oraz dwie poduszki czołowe. Wyposażenie wpływające na komfort jazdy należy uznać za bardzo dobre jak na tę klasę aut. Jeżeli chcemy jednak lepszego wyposażenia musimy szukać wersji oznaczonych: XT, bądź XT Premium. 

Zobacz też: Peugeot 206

Napęd

Silniki benzynowe Peugeota 307

Podstawową jednostką jest tutaj silnik o pojemności 1.4 i mocy 88 KM. Nie polecamy jednak tego motoru ze względu na to, że słabo sobie radzi z autem, które nie jest znowu takie lekkie. Średnie spalanie na poziomie 6,5 l nie przeraża, lecz jest niewiele mniejsze od tego w mocniejszych wersjach. Bezpieczniejszą opcją będzie poszukać mocniejszych wersji o pojemności 1.6 litra, bądź 2.0 i mocy odpowiednio 109 KM i 136 KM. Jednostki te są stosunkowo niezawodne, trwałe i dynamiczne - przyspieszenie do 100 km/h wynosi 11,6 s w przypadku wersji 109 KM i jedyne 8,8 s w przypadku wersji 136 KM. Średnie spalanie tych wersji waha się między 7,2 l a 7,7 l na 100 km

Zobacz też: Renault Laguna II

Silniki wysokoprężne Peugeota 307

REKLAMA

Jeżeli szukamy diesla będziemy mieli do wyboru cztery jednostki HDi: 1.4 i mocy 68 KM, 1.6 90 KM, 2.0: 109 KM i 136 KM. Pierwszy z nich jest totalnym nieporozumieniem. Wprawdzie auto spala średnio jedynie 4,6 l na 100 km, lecz przyspiesza do 100 km/h w ponad 17 sekund. O jakiejkolwiek dynamice może być mowa od silnika 1.6. Tutaj przyspieszenie do setki wynosi 12,5 s przy średnim spalaniu niespełna 5 l na 100 km. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wersja 2.0 109 KM. Peugeot 307 z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 11,2 s, przy średnim spalaniu na poziomie 5,2 l na 100 km. Gdy od auta oczekujemy jeszcze lepszej dynamiki, warto rozważyć zakup wersji 136 KM.

Diesle są jednak dość usterkowe i drogie w serwisowaniu. W wersji 1.6 psują się turbosprężarki, natomiast w wersji 2.0 musimy liczyć się z awariami dwumasowych kół zamachowych, oraz układu wtryskowego.

Skrzynia biegów: Napęd przedni. Skrzynie manualne o 5 lub 6 przełożeniach, lub automatyczne skrzynie, 4 lub 6 biegowe.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Co wybrać w przypadku Peugeota 307?

Wybór zadbanych egzemplarzy nie stanowi problem, gdyż wybór aut na rynku wtórnym jest duży. Dla ludzi ceniących dużą przestrzeń i wysoki komfort polecamy dobrze wyposażone kombi z mocnym dieslem pod maską. Jeśli nie chcemy wydać zbyt dużo, pomyślmy nad wersją hatchback z benzynowym 1.4 pod maską.

Usterki Peugeota 307

Silnik:  problemy dotyczą głownie diesli, które są dość usterkowe i drogie w serwisowaniu. W wersji 1.6 psują się turbosprężarki, natomiast w wersji 2.0 musimy liczyć się z awariami dwumasowych kół zamachowych, oraz układu wtryskowego. Oprócz tego awarie kaset z cewkami zapłonowymi.

Elektronika: awarie układów elektrycznych i elektronicznych

Zawieszenie: głośna praca tylnego zawieszenia

Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Ceny części Peugeota 307

Wahacz przedni: 315 zł

Amortyzator przedni: 190 zł

Klocki hamulcowe przednie: 121 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 300 zł

Sprzęgło kompletne: 450 zł

Reflektor przedni: 250 zł

Zobacz też: Peugeot 406 czy Citroen C5?

Podsumowanie

Zalety: przestronne wnętrze, tanie części zamienne, wysoki komfort w wersjach SW, ekonomiczne silniki

Wady: wysoka utrata wartości, kłopoty z elektroniką, niezbyt trwałe przednie zawieszenie, przeciętna jakość montażu

Peugeot 307 to dość ciekawa propozycja, ze względu na atrakcyjne ceny tych aut na rynku wtórnym. Zgrabna sylwetka, przestronne wnętrze, wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, a także dość szeroka gama oszczędnych jednostek napędowych to niewątpliwe zalety tego modelu. Zniechęcać może "przylepka" zawodnego auta francuskiego, co nie zawsze, ale niestety zdarza się w praktyce.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

REKLAMA

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

REKLAMA

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA