REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Piotr Czerniakowski
Peugeot 307 jest dowodem na to, że ponadczasowa sylwetka auta wcale nie musi być nudna.
Peugeot 307 jest dowodem na to, że ponadczasowa sylwetka auta wcale nie musi być nudna.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot trafił do produkcji w 2001 roku. Dzięki odważnie zaprojektowanemu nadwoziu i oszczędnym silnikom, auto szybko zyskało uznanie wśród klientów. Popularność była na tyle duża, że w początkowym okresie produkcji fabryki nie nadążały z realizacją zamówień.

Nadwozie Peugeota 307

REKLAMA

Peugeot 307 oferowany był w czterech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowy oraz 5-drzwiowy hatchback, kombi o oznaczeniu SW, a także Coupe-Cabrio ze sztywnym, składanym dachem. Stylistyka auta nie robi już takiego wrażenia, jak podczas premiery, która miała miejsce przeszło dekadę temu. Auto starzeje się jednak powoli, zaś ładna i dynamiczna linia nadwozia w połączeniu z reflektorami o typowym dla Peugeota 307 kształcie, sprawia, że sylwetka auta jest lekko "drapieżna". Duże szyby sprawiają, że wnętrze jest jasne, zaś widoczność we wszystkie strony jest bardzo dobra.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie 307

Wnętrze Peugeota 307

Kokpit Peugeota 307 jest prosty i uporządkowany. Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza nie zachwyca, zwłaszcza w egzemplarzach z dużym przebiegiem. Fotele są duże i dobrze ukształtowane. Kierownica regulowana jest w dwóch płaszczyznach więc daje się dopasować do wymagań każdego kierowcy. Ilość miejsca dla pasażerów jest jak na tę klasę zadowalająca. Pojemność bagażnika w standardzie jest przeciętna i wynosi 341 litrów. Dzięki dzielonej i składanej tylnej kanapie, przestrzeń bagażową możemy zwiększyć do 1328 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie Peugeota 307

Seryjnie każda 307 wyposażona jest w ABS, wspomaganie awaryjnego hamowania oraz dwie poduszki czołowe. Wyposażenie wpływające na komfort jazdy należy uznać za bardzo dobre jak na tę klasę aut. Jeżeli chcemy jednak lepszego wyposażenia musimy szukać wersji oznaczonych: XT, bądź XT Premium. 

Zobacz też: Peugeot 206

Napęd

Silniki benzynowe Peugeota 307

Podstawową jednostką jest tutaj silnik o pojemności 1.4 i mocy 88 KM. Nie polecamy jednak tego motoru ze względu na to, że słabo sobie radzi z autem, które nie jest znowu takie lekkie. Średnie spalanie na poziomie 6,5 l nie przeraża, lecz jest niewiele mniejsze od tego w mocniejszych wersjach. Bezpieczniejszą opcją będzie poszukać mocniejszych wersji o pojemności 1.6 litra, bądź 2.0 i mocy odpowiednio 109 KM i 136 KM. Jednostki te są stosunkowo niezawodne, trwałe i dynamiczne - przyspieszenie do 100 km/h wynosi 11,6 s w przypadku wersji 109 KM i jedyne 8,8 s w przypadku wersji 136 KM. Średnie spalanie tych wersji waha się między 7,2 l a 7,7 l na 100 km

Zobacz też: Renault Laguna II

Silniki wysokoprężne Peugeota 307

REKLAMA

Jeżeli szukamy diesla będziemy mieli do wyboru cztery jednostki HDi: 1.4 i mocy 68 KM, 1.6 90 KM, 2.0: 109 KM i 136 KM. Pierwszy z nich jest totalnym nieporozumieniem. Wprawdzie auto spala średnio jedynie 4,6 l na 100 km, lecz przyspiesza do 100 km/h w ponad 17 sekund. O jakiejkolwiek dynamice może być mowa od silnika 1.6. Tutaj przyspieszenie do setki wynosi 12,5 s przy średnim spalaniu niespełna 5 l na 100 km. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wersja 2.0 109 KM. Peugeot 307 z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 11,2 s, przy średnim spalaniu na poziomie 5,2 l na 100 km. Gdy od auta oczekujemy jeszcze lepszej dynamiki, warto rozważyć zakup wersji 136 KM.

Diesle są jednak dość usterkowe i drogie w serwisowaniu. W wersji 1.6 psują się turbosprężarki, natomiast w wersji 2.0 musimy liczyć się z awariami dwumasowych kół zamachowych, oraz układu wtryskowego.

Skrzynia biegów: Napęd przedni. Skrzynie manualne o 5 lub 6 przełożeniach, lub automatyczne skrzynie, 4 lub 6 biegowe.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Co wybrać w przypadku Peugeota 307?

Wybór zadbanych egzemplarzy nie stanowi problem, gdyż wybór aut na rynku wtórnym jest duży. Dla ludzi ceniących dużą przestrzeń i wysoki komfort polecamy dobrze wyposażone kombi z mocnym dieslem pod maską. Jeśli nie chcemy wydać zbyt dużo, pomyślmy nad wersją hatchback z benzynowym 1.4 pod maską.

Usterki Peugeota 307

Silnik:  problemy dotyczą głownie diesli, które są dość usterkowe i drogie w serwisowaniu. W wersji 1.6 psują się turbosprężarki, natomiast w wersji 2.0 musimy liczyć się z awariami dwumasowych kół zamachowych, oraz układu wtryskowego. Oprócz tego awarie kaset z cewkami zapłonowymi.

Elektronika: awarie układów elektrycznych i elektronicznych

Zawieszenie: głośna praca tylnego zawieszenia

Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Ceny części Peugeota 307

Wahacz przedni: 315 zł

Amortyzator przedni: 190 zł

Klocki hamulcowe przednie: 121 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 300 zł

Sprzęgło kompletne: 450 zł

Reflektor przedni: 250 zł

Zobacz też: Peugeot 406 czy Citroen C5?

Podsumowanie

Zalety: przestronne wnętrze, tanie części zamienne, wysoki komfort w wersjach SW, ekonomiczne silniki

Wady: wysoka utrata wartości, kłopoty z elektroniką, niezbyt trwałe przednie zawieszenie, przeciętna jakość montażu

Peugeot 307 to dość ciekawa propozycja, ze względu na atrakcyjne ceny tych aut na rynku wtórnym. Zgrabna sylwetka, przestronne wnętrze, wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, a także dość szeroka gama oszczędnych jednostek napędowych to niewątpliwe zalety tego modelu. Zniechęcać może "przylepka" zawodnego auta francuskiego, co nie zawsze, ale niestety zdarza się w praktyce.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

REKLAMA

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

REKLAMA

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

REKLAMA