REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Piotr Czerniakowski
Peugeot 307 jest dowodem na to, że ponadczasowa sylwetka auta wcale nie musi być nudna.
Peugeot 307 jest dowodem na to, że ponadczasowa sylwetka auta wcale nie musi być nudna.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot trafił do produkcji w 2001 roku. Dzięki odważnie zaprojektowanemu nadwoziu i oszczędnym silnikom, auto szybko zyskało uznanie wśród klientów. Popularność była na tyle duża, że w początkowym okresie produkcji fabryki nie nadążały z realizacją zamówień.

Nadwozie Peugeota 307

REKLAMA

Peugeot 307 oferowany był w czterech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowy oraz 5-drzwiowy hatchback, kombi o oznaczeniu SW, a także Coupe-Cabrio ze sztywnym, składanym dachem. Stylistyka auta nie robi już takiego wrażenia, jak podczas premiery, która miała miejsce przeszło dekadę temu. Auto starzeje się jednak powoli, zaś ładna i dynamiczna linia nadwozia w połączeniu z reflektorami o typowym dla Peugeota 307 kształcie, sprawia, że sylwetka auta jest lekko "drapieżna". Duże szyby sprawiają, że wnętrze jest jasne, zaś widoczność we wszystkie strony jest bardzo dobra.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie 307

Wnętrze Peugeota 307

Kokpit Peugeota 307 jest prosty i uporządkowany. Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza nie zachwyca, zwłaszcza w egzemplarzach z dużym przebiegiem. Fotele są duże i dobrze ukształtowane. Kierownica regulowana jest w dwóch płaszczyznach więc daje się dopasować do wymagań każdego kierowcy. Ilość miejsca dla pasażerów jest jak na tę klasę zadowalająca. Pojemność bagażnika w standardzie jest przeciętna i wynosi 341 litrów. Dzięki dzielonej i składanej tylnej kanapie, przestrzeń bagażową możemy zwiększyć do 1328 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie Peugeota 307

Seryjnie każda 307 wyposażona jest w ABS, wspomaganie awaryjnego hamowania oraz dwie poduszki czołowe. Wyposażenie wpływające na komfort jazdy należy uznać za bardzo dobre jak na tę klasę aut. Jeżeli chcemy jednak lepszego wyposażenia musimy szukać wersji oznaczonych: XT, bądź XT Premium. 

Zobacz też: Peugeot 206

Napęd

Silniki benzynowe Peugeota 307

Podstawową jednostką jest tutaj silnik o pojemności 1.4 i mocy 88 KM. Nie polecamy jednak tego motoru ze względu na to, że słabo sobie radzi z autem, które nie jest znowu takie lekkie. Średnie spalanie na poziomie 6,5 l nie przeraża, lecz jest niewiele mniejsze od tego w mocniejszych wersjach. Bezpieczniejszą opcją będzie poszukać mocniejszych wersji o pojemności 1.6 litra, bądź 2.0 i mocy odpowiednio 109 KM i 136 KM. Jednostki te są stosunkowo niezawodne, trwałe i dynamiczne - przyspieszenie do 100 km/h wynosi 11,6 s w przypadku wersji 109 KM i jedyne 8,8 s w przypadku wersji 136 KM. Średnie spalanie tych wersji waha się między 7,2 l a 7,7 l na 100 km

Zobacz też: Renault Laguna II

Silniki wysokoprężne Peugeota 307

REKLAMA

Jeżeli szukamy diesla będziemy mieli do wyboru cztery jednostki HDi: 1.4 i mocy 68 KM, 1.6 90 KM, 2.0: 109 KM i 136 KM. Pierwszy z nich jest totalnym nieporozumieniem. Wprawdzie auto spala średnio jedynie 4,6 l na 100 km, lecz przyspiesza do 100 km/h w ponad 17 sekund. O jakiejkolwiek dynamice może być mowa od silnika 1.6. Tutaj przyspieszenie do setki wynosi 12,5 s przy średnim spalaniu niespełna 5 l na 100 km. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wersja 2.0 109 KM. Peugeot 307 z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 11,2 s, przy średnim spalaniu na poziomie 5,2 l na 100 km. Gdy od auta oczekujemy jeszcze lepszej dynamiki, warto rozważyć zakup wersji 136 KM.

Diesle są jednak dość usterkowe i drogie w serwisowaniu. W wersji 1.6 psują się turbosprężarki, natomiast w wersji 2.0 musimy liczyć się z awariami dwumasowych kół zamachowych, oraz układu wtryskowego.

Skrzynia biegów: Napęd przedni. Skrzynie manualne o 5 lub 6 przełożeniach, lub automatyczne skrzynie, 4 lub 6 biegowe.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Co wybrać w przypadku Peugeota 307?

Wybór zadbanych egzemplarzy nie stanowi problem, gdyż wybór aut na rynku wtórnym jest duży. Dla ludzi ceniących dużą przestrzeń i wysoki komfort polecamy dobrze wyposażone kombi z mocnym dieslem pod maską. Jeśli nie chcemy wydać zbyt dużo, pomyślmy nad wersją hatchback z benzynowym 1.4 pod maską.

Usterki Peugeota 307

Silnik:  problemy dotyczą głownie diesli, które są dość usterkowe i drogie w serwisowaniu. W wersji 1.6 psują się turbosprężarki, natomiast w wersji 2.0 musimy liczyć się z awariami dwumasowych kół zamachowych, oraz układu wtryskowego. Oprócz tego awarie kaset z cewkami zapłonowymi.

Elektronika: awarie układów elektrycznych i elektronicznych

Zawieszenie: głośna praca tylnego zawieszenia

Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Ceny części Peugeota 307

Wahacz przedni: 315 zł

Amortyzator przedni: 190 zł

Klocki hamulcowe przednie: 121 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 300 zł

Sprzęgło kompletne: 450 zł

Reflektor przedni: 250 zł

Zobacz też: Peugeot 406 czy Citroen C5?

Podsumowanie

Zalety: przestronne wnętrze, tanie części zamienne, wysoki komfort w wersjach SW, ekonomiczne silniki

Wady: wysoka utrata wartości, kłopoty z elektroniką, niezbyt trwałe przednie zawieszenie, przeciętna jakość montażu

Peugeot 307 to dość ciekawa propozycja, ze względu na atrakcyjne ceny tych aut na rynku wtórnym. Zgrabna sylwetka, przestronne wnętrze, wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, a także dość szeroka gama oszczędnych jednostek napędowych to niewątpliwe zalety tego modelu. Zniechęcać może "przylepka" zawodnego auta francuskiego, co nie zawsze, ale niestety zdarza się w praktyce.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA