REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Piotr Czerniakowski
BMW X5 oprócz wysokich kosztów utrzymania ma bardzo mało wad - dobrze się prowadzi, jest ładny, dynamiczny i przede wszystkim prestiżowy.
BMW X5 oprócz wysokich kosztów utrzymania ma bardzo mało wad - dobrze się prowadzi, jest ładny, dynamiczny i przede wszystkim prestiżowy.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

BMW X5, pierwszy SUV w historii marki z Monachium, został zaprezentowany w 1999 roku. Był to czas, kiedy na rynku luksusowych „rekreacyjnych terenówek” była bardzo mała konkurencja. Dopiero co wyszedł na rynek Mercedes ML, Lexus dopiero przymierzał się do wypuszczenia na rynek modelu RX, zaś o modelu Q7 jeszcze nie myślało chyba nawet samo Audi. Teraz, po wielu latach, można kupić BMW X5 w cenie pięć lub sześć razy niższej od ceny salonowej.

Nadwozie BMW X5

Auto reprezentuje typową stylizację dla BMW z końca lat 90. Wygląd X5 jest jednym z tych, które się albo kocha, albo nienawidzi. Dość kanciasta sylwetka daje po sobie poznać, że została zaprojektowana kilkanaście lat temu, lecz nie razi. Gdy patrzymy na auto z profilu, w oczy rzucić się może garbaty tył auta, który nie wszystkim się spodoba. Auto jest dość wysoko zawieszone i sprawia wrażenie samochodu terenowego, lecz jest to oczywiście złudne. BMW zakwalifikowało auto do klasy SAV (Sport Activity Vehicle) i rzeczywiście auto takie jest – wygodne, dobrze się prowadzi i w czasie wycieczki na piknik, umożliwia swobodny przejazd przez lekki teren.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o BMW X5

Wnętrze BMW X5

Gdy wsiądziemy do środka auta, od razu poznamy, że siedzimy w BMW. Deska rozdzielcza jest bardzo przejrzysta i ergonomiczna. Wnętrze zostało wykonane z materiałów wysokiej jakości. Za dopłatą oferowane było wykończenie drewniane lub aluminiowe. W aucie siedzi się wysoko, więc widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra. Fotele są wygodne i mają dobre trzymanie boczne – niewątpliwa zaleta w przypadku BMW, który można naprawdę szybko wchodzić w zakręty. Miejsca w środku jest dość dużo, lecz nie na tyle, ile byśmy spodziewali się patrząc na auto z zewnątrz. Bagażnik również nie zachwyca – 465 litrów. Cieszy możliwość powiększenia przestrzeni bagażowej do 1550 l.

Wyposażenie BMW X5

Tutaj jest trochę „po niemiecku”. Auta z początku produkcji miały bardzo ubogie wyposażenie, jak na te klasę auta. Oczywiście, nie brakowało podstawowych systemów bezpieczeństwa czy „elektryki”, lecz w serii nie oferowano nawigacji, nawet w najdroższej wersji. Po liftingu seryjnie oferowano lampy ksenonowe.

Zobacz też: Używany Citroen C5 I generacji: kosztowny komfort

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe BMW X5

Podstawowy silnik V6 o pojemności 3 litrów nie jest dobrym wyborem. Jego dynamika jest na poziomie diesla 3.0, zaś pali niewiele mniej od benzynowego V8. W przypadku wersji benzynowych lepszym wyborem będzie któryś z silników V8 o pojemnościach 4.4l (286 KM), 4.6l (347 KM) lub 4.8l (360 KM). Średni i najmocniejszy silnik występował w usportowionej wersji is. Auta z tymi są bardzo dynamiczne – wersja z silnikiem o mocy 286 KM osiąga prędkość 100 km/h w 7,5 s, zaś w przypadku najmocniejszego silnika „setka” jest kwestią jedynie 6 sekund. Pamiętajmy jednak, że utrzymanie każdej X5 będzie sporo kosztować, zaś pieniądze jakie będziemy wydawać na wersję z benzynową V-ósemką to istny majątek.

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Silniki wysokoprężne BMW X5

REKLAMA

W ofercie były tylko 2 silniki diesla, lecz cieszą się one dobrą opinią. Pierwszy z nich ma pojemność 3 litrów i moc 184 KM. Nie jest zawalidrogą (10,5 s. do setki) lecz pali dość sporo, bo średnio 9,7 l na 100 KM. Zdecydowanie bardziej polecamy silnikiem jest turbo diesel w wersji o mocy 218 KM. Przy momencie obrotowym rzędu 500 NM jest autem bardzo dynamicznym. Przyspieszenie do 100 km/h w niewiele ponad 8 sekund i spalanie o ponad litr niższe od słabszego diesla – to powinno przemówić do przyszłych klientów.

Skrzynia biegów: Stały napęd 4x4 lub tylny z dołączanym napędem przedniej osi. Skrzynie biegów to 5-cio lub 6-cio biegowe skrzynie manualne, lub automatyczne o tej samej ilości przełożeń. Z silnikami benzynowymi sprzężone były jedynie skrzynie automatyczne.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Zawieszenie BMW X5

Auto prowadzi się bardzo pewnie, zwłaszcza jak na tę wagę i wysoko położony środek ciężkości. Auto oferuję jedynie przeciętny komfort, gdyż podwozie zostało dość sztywno zestrojone. BMW X5 do 2004 roku miało stały napęd na 4 koła, rozdzielany między osiami w stosunku 38/62. Później zdecydowano się na system xdrive, który płynnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy osie. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe. Standardem najmocniejszych wersji benzynowych było pneumatyczne zawieszenie. Zapewniało to wygodę i dobre prowadzenie, lecz zawieszenie tego typu nie było zbyt trwałe, a koszty naprawy są niebotyczne.

Usterki BMW X5:

Silnik: stukające dwumasowe koło zamachowe, usterki systemu common-rail, awarie cewki zapłonowej

Zawieszenie: zużycie elementów zawieszenia, problemy ze szczelnością miechów pneumatycznych  i kompresorem w wersja z zawieszeniem powietrznym

Elektryka: problemy z instalacją elektryczną – nawigacja, akumulator, niedziałający system Key Memory, niedziałające czujniki parkowania

Skrzynia biegów: problemy ze skrzyniami automatycznymi

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Ceny części BMW X5:

Wahacz przedni: 377 zł

Amortyzator przedni: 863 zł

Klocki hamulcowe przednie: 275 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 624 zł

Sprzęgło kompletne: 1140 zł

Reflektor przedni: 595 zł

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Podsumowanie - BMW X5

Zalety: świetne prowadzenie, bardzo dobry diesel 3.0, wysoki poziom bezpieczeństwa, ergonomia kokpitu

Wady: wysokie koszty utrzymania, dość niski komfort jazdy, usterkowość egzemplarzy z pierwszych lat produkcji

BMW X5 mimo upływu lat nadal wywiera na kierowcach spore wrażenie. Niewątpliwie za kupnem auta przemawia dobre prowadzenie i dynamiczne silniki. Zniechęcać mogą w zasadzie jedynie wysokie koszty utrzymania. Jeśli chcemy zaoszczędzić na kupnie, i jesteśmy w stanie znieść spore koszty eksploatacji, kupmy sprawdzone (wiele aut z USA było rozbitych albo zalanych!) BMW X5.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jechał tak pijany na skuterze, że gdy się wywrócił to zasnął

O takim zdarzeniu policjanci dawno nie słyszeli. 31-letni kierowca skutera jechał tak pijany, że gdy stracił panowanie nad pojazdem i wywrócił się - zasnął. 

Pijany motocyklista uciekał przed policją, do aresztu trafił... jego pasażer

33-letni motocyklista nie zatrzymał się do policyjnej kontroli. Podczas ucieczki spowodował kolizję. Okazało się, że był pijany, a jego pasażer poszukiwany do odbycia kary. 

Rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Trasa będzie przebiegać przez Bemowo i Bielany

Resort infrastruktury poinformował, że rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Po wybudowaniu tego odcinka od Kiełpina do Warszawy kierowcy będą mieli do dyspozycji 332 km drogi ekspresowej aż do węzła Gdańsk Południe.

Pijany kierowca bez uprawnień, samochód bez tablicy rejestracyjnej i narkotyki. A to miała być zwykła kontrola

Rutynowa kontrola samochodu przez policjantów zaowocowała złapaniem pijanego kierowcy z sądowym zakazem prowadzenia pojazdów i w posiadaniu narkotyków. 

REKLAMA

Polisy OC droższe już prawie o 40 proc. Gdzie najdroższe, a gdzie najtańsze OC?

Ubezpieczyciele muszą podnieść ceny. Polisy OC droższe już prawie o 40 proc. Gdzie najdroższe, a gdzie najtańsze OC? W których województwach kierowcy mogli liczyć na najkorzystniejsze oferty? Gdzie kierowcy płacili najwięcej?

Błyskawiczna akcja policjantów, w kilka godzin odzyskali skradziony samochód

To była szybka akcja policjantów z Jasła. Zaledwie kilka godzin od kradzieży samochodu wartego 170 tys. udało im się go odzyskać. 

Nie tylko produkcja pojazdów. Dlaczego Ford inwestuje w energię odnawialną?

Firmom czasem nie wystarcza po prostu bycie liderem w danej branży. W pewnym momencie zaczyna chodzić o coś więcej, o misję. Taką ma Ford. To ma być coś więcej niż tylko produkowanie pojazdów, to potrzeba budowania lepszego świata - dla człowiek i dla planety, o którą powinniśmy dbać wszyscy dla własnego dobra. 

Nielegalne wyścigi: 558 skontrolowanych pojazdów, 308 mandatów na łączną kwotę 134 550 zł! Policjanci zatrzymali 55 dowodów rejestracyjnych

Komenda Stołeczna Policji poinformowała, że w miniony weekend policjanci garnizonu stołecznego skontrolowali 558 pojazdów i wystawili 308 mandatów na łączną kwotę 134 550 zł. Działania policjantów skupiały się na terenie Warszawy oraz powiatów ościennych.

REKLAMA

KGP: 104 142 interwencji, 475 wypadków drogowych, 36 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 104 142 interwencji.

Podpisano umowy na kolejne odcinki dróg ekspresowych S16 i S17

Podpisano umowy na kolejne odcinki dróg ekspresowych S16 i S17. W piątek, 27 września minister infrastruktury Dariusz Klimczak wziął udział w podpisaniu umów na projekt i budowę drogi ekspresowej S16 Olsztyn Wschód – Barczewo oraz projekt i budowę drogi ekspresowej S17 Piaski Wschód – Łopiennik.

REKLAMA