REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Piotr Czerniakowski
BMW X5 oprócz wysokich kosztów utrzymania ma bardzo mało wad - dobrze się prowadzi, jest ładny, dynamiczny i przede wszystkim prestiżowy.
BMW X5 oprócz wysokich kosztów utrzymania ma bardzo mało wad - dobrze się prowadzi, jest ładny, dynamiczny i przede wszystkim prestiżowy.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

BMW X5, pierwszy SUV w historii marki z Monachium, został zaprezentowany w 1999 roku. Był to czas, kiedy na rynku luksusowych „rekreacyjnych terenówek” była bardzo mała konkurencja. Dopiero co wyszedł na rynek Mercedes ML, Lexus dopiero przymierzał się do wypuszczenia na rynek modelu RX, zaś o modelu Q7 jeszcze nie myślało chyba nawet samo Audi. Teraz, po wielu latach, można kupić BMW X5 w cenie pięć lub sześć razy niższej od ceny salonowej.

Nadwozie BMW X5

Auto reprezentuje typową stylizację dla BMW z końca lat 90. Wygląd X5 jest jednym z tych, które się albo kocha, albo nienawidzi. Dość kanciasta sylwetka daje po sobie poznać, że została zaprojektowana kilkanaście lat temu, lecz nie razi. Gdy patrzymy na auto z profilu, w oczy rzucić się może garbaty tył auta, który nie wszystkim się spodoba. Auto jest dość wysoko zawieszone i sprawia wrażenie samochodu terenowego, lecz jest to oczywiście złudne. BMW zakwalifikowało auto do klasy SAV (Sport Activity Vehicle) i rzeczywiście auto takie jest – wygodne, dobrze się prowadzi i w czasie wycieczki na piknik, umożliwia swobodny przejazd przez lekki teren.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o BMW X5

Wnętrze BMW X5

Gdy wsiądziemy do środka auta, od razu poznamy, że siedzimy w BMW. Deska rozdzielcza jest bardzo przejrzysta i ergonomiczna. Wnętrze zostało wykonane z materiałów wysokiej jakości. Za dopłatą oferowane było wykończenie drewniane lub aluminiowe. W aucie siedzi się wysoko, więc widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra. Fotele są wygodne i mają dobre trzymanie boczne – niewątpliwa zaleta w przypadku BMW, który można naprawdę szybko wchodzić w zakręty. Miejsca w środku jest dość dużo, lecz nie na tyle, ile byśmy spodziewali się patrząc na auto z zewnątrz. Bagażnik również nie zachwyca – 465 litrów. Cieszy możliwość powiększenia przestrzeni bagażowej do 1550 l.

Wyposażenie BMW X5

Tutaj jest trochę „po niemiecku”. Auta z początku produkcji miały bardzo ubogie wyposażenie, jak na te klasę auta. Oczywiście, nie brakowało podstawowych systemów bezpieczeństwa czy „elektryki”, lecz w serii nie oferowano nawigacji, nawet w najdroższej wersji. Po liftingu seryjnie oferowano lampy ksenonowe.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Citroen C5 I generacji: kosztowny komfort

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe BMW X5

Podstawowy silnik V6 o pojemności 3 litrów nie jest dobrym wyborem. Jego dynamika jest na poziomie diesla 3.0, zaś pali niewiele mniej od benzynowego V8. W przypadku wersji benzynowych lepszym wyborem będzie któryś z silników V8 o pojemnościach 4.4l (286 KM), 4.6l (347 KM) lub 4.8l (360 KM). Średni i najmocniejszy silnik występował w usportowionej wersji is. Auta z tymi są bardzo dynamiczne – wersja z silnikiem o mocy 286 KM osiąga prędkość 100 km/h w 7,5 s, zaś w przypadku najmocniejszego silnika „setka” jest kwestią jedynie 6 sekund. Pamiętajmy jednak, że utrzymanie każdej X5 będzie sporo kosztować, zaś pieniądze jakie będziemy wydawać na wersję z benzynową V-ósemką to istny majątek.

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Silniki wysokoprężne BMW X5

W ofercie były tylko 2 silniki diesla, lecz cieszą się one dobrą opinią. Pierwszy z nich ma pojemność 3 litrów i moc 184 KM. Nie jest zawalidrogą (10,5 s. do setki) lecz pali dość sporo, bo średnio 9,7 l na 100 KM. Zdecydowanie bardziej polecamy silnikiem jest turbo diesel w wersji o mocy 218 KM. Przy momencie obrotowym rzędu 500 NM jest autem bardzo dynamicznym. Przyspieszenie do 100 km/h w niewiele ponad 8 sekund i spalanie o ponad litr niższe od słabszego diesla – to powinno przemówić do przyszłych klientów.

Skrzynia biegów: Stały napęd 4x4 lub tylny z dołączanym napędem przedniej osi. Skrzynie biegów to 5-cio lub 6-cio biegowe skrzynie manualne, lub automatyczne o tej samej ilości przełożeń. Z silnikami benzynowymi sprzężone były jedynie skrzynie automatyczne.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Zawieszenie BMW X5

Auto prowadzi się bardzo pewnie, zwłaszcza jak na tę wagę i wysoko położony środek ciężkości. Auto oferuję jedynie przeciętny komfort, gdyż podwozie zostało dość sztywno zestrojone. BMW X5 do 2004 roku miało stały napęd na 4 koła, rozdzielany między osiami w stosunku 38/62. Później zdecydowano się na system xdrive, który płynnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy osie. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe. Standardem najmocniejszych wersji benzynowych było pneumatyczne zawieszenie. Zapewniało to wygodę i dobre prowadzenie, lecz zawieszenie tego typu nie było zbyt trwałe, a koszty naprawy są niebotyczne.

Usterki BMW X5:

Silnik: stukające dwumasowe koło zamachowe, usterki systemu common-rail, awarie cewki zapłonowej

Zawieszenie: zużycie elementów zawieszenia, problemy ze szczelnością miechów pneumatycznych  i kompresorem w wersja z zawieszeniem powietrznym

Elektryka: problemy z instalacją elektryczną – nawigacja, akumulator, niedziałający system Key Memory, niedziałające czujniki parkowania

Skrzynia biegów: problemy ze skrzyniami automatycznymi

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Ceny części BMW X5:

Wahacz przedni: 377 zł

Amortyzator przedni: 863 zł

Klocki hamulcowe przednie: 275 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 624 zł

Sprzęgło kompletne: 1140 zł

Reflektor przedni: 595 zł

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Podsumowanie - BMW X5

Zalety: świetne prowadzenie, bardzo dobry diesel 3.0, wysoki poziom bezpieczeństwa, ergonomia kokpitu

Wady: wysokie koszty utrzymania, dość niski komfort jazdy, usterkowość egzemplarzy z pierwszych lat produkcji

BMW X5 mimo upływu lat nadal wywiera na kierowcach spore wrażenie. Niewątpliwie za kupnem auta przemawia dobre prowadzenie i dynamiczne silniki. Zniechęcać mogą w zasadzie jedynie wysokie koszty utrzymania. Jeśli chcemy zaoszczędzić na kupnie, i jesteśmy w stanie znieść spore koszty eksploatacji, kupmy sprawdzone (wiele aut z USA było rozbitych albo zalanych!) BMW X5.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA