REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Piotr Czerniakowski
BMW X5 oprócz wysokich kosztów utrzymania ma bardzo mało wad - dobrze się prowadzi, jest ładny, dynamiczny i przede wszystkim prestiżowy.
BMW X5 oprócz wysokich kosztów utrzymania ma bardzo mało wad - dobrze się prowadzi, jest ładny, dynamiczny i przede wszystkim prestiżowy.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

BMW X5, pierwszy SUV w historii marki z Monachium, został zaprezentowany w 1999 roku. Był to czas, kiedy na rynku luksusowych „rekreacyjnych terenówek” była bardzo mała konkurencja. Dopiero co wyszedł na rynek Mercedes ML, Lexus dopiero przymierzał się do wypuszczenia na rynek modelu RX, zaś o modelu Q7 jeszcze nie myślało chyba nawet samo Audi. Teraz, po wielu latach, można kupić BMW X5 w cenie pięć lub sześć razy niższej od ceny salonowej.

Nadwozie BMW X5

Auto reprezentuje typową stylizację dla BMW z końca lat 90. Wygląd X5 jest jednym z tych, które się albo kocha, albo nienawidzi. Dość kanciasta sylwetka daje po sobie poznać, że została zaprojektowana kilkanaście lat temu, lecz nie razi. Gdy patrzymy na auto z profilu, w oczy rzucić się może garbaty tył auta, który nie wszystkim się spodoba. Auto jest dość wysoko zawieszone i sprawia wrażenie samochodu terenowego, lecz jest to oczywiście złudne. BMW zakwalifikowało auto do klasy SAV (Sport Activity Vehicle) i rzeczywiście auto takie jest – wygodne, dobrze się prowadzi i w czasie wycieczki na piknik, umożliwia swobodny przejazd przez lekki teren.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o BMW X5

Wnętrze BMW X5

Gdy wsiądziemy do środka auta, od razu poznamy, że siedzimy w BMW. Deska rozdzielcza jest bardzo przejrzysta i ergonomiczna. Wnętrze zostało wykonane z materiałów wysokiej jakości. Za dopłatą oferowane było wykończenie drewniane lub aluminiowe. W aucie siedzi się wysoko, więc widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra. Fotele są wygodne i mają dobre trzymanie boczne – niewątpliwa zaleta w przypadku BMW, który można naprawdę szybko wchodzić w zakręty. Miejsca w środku jest dość dużo, lecz nie na tyle, ile byśmy spodziewali się patrząc na auto z zewnątrz. Bagażnik również nie zachwyca – 465 litrów. Cieszy możliwość powiększenia przestrzeni bagażowej do 1550 l.

Wyposażenie BMW X5

Tutaj jest trochę „po niemiecku”. Auta z początku produkcji miały bardzo ubogie wyposażenie, jak na te klasę auta. Oczywiście, nie brakowało podstawowych systemów bezpieczeństwa czy „elektryki”, lecz w serii nie oferowano nawigacji, nawet w najdroższej wersji. Po liftingu seryjnie oferowano lampy ksenonowe.

Zobacz też: Używany Citroen C5 I generacji: kosztowny komfort

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe BMW X5

Podstawowy silnik V6 o pojemności 3 litrów nie jest dobrym wyborem. Jego dynamika jest na poziomie diesla 3.0, zaś pali niewiele mniej od benzynowego V8. W przypadku wersji benzynowych lepszym wyborem będzie któryś z silników V8 o pojemnościach 4.4l (286 KM), 4.6l (347 KM) lub 4.8l (360 KM). Średni i najmocniejszy silnik występował w usportowionej wersji is. Auta z tymi są bardzo dynamiczne – wersja z silnikiem o mocy 286 KM osiąga prędkość 100 km/h w 7,5 s, zaś w przypadku najmocniejszego silnika „setka” jest kwestią jedynie 6 sekund. Pamiętajmy jednak, że utrzymanie każdej X5 będzie sporo kosztować, zaś pieniądze jakie będziemy wydawać na wersję z benzynową V-ósemką to istny majątek.

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Silniki wysokoprężne BMW X5

REKLAMA

W ofercie były tylko 2 silniki diesla, lecz cieszą się one dobrą opinią. Pierwszy z nich ma pojemność 3 litrów i moc 184 KM. Nie jest zawalidrogą (10,5 s. do setki) lecz pali dość sporo, bo średnio 9,7 l na 100 KM. Zdecydowanie bardziej polecamy silnikiem jest turbo diesel w wersji o mocy 218 KM. Przy momencie obrotowym rzędu 500 NM jest autem bardzo dynamicznym. Przyspieszenie do 100 km/h w niewiele ponad 8 sekund i spalanie o ponad litr niższe od słabszego diesla – to powinno przemówić do przyszłych klientów.

Skrzynia biegów: Stały napęd 4x4 lub tylny z dołączanym napędem przedniej osi. Skrzynie biegów to 5-cio lub 6-cio biegowe skrzynie manualne, lub automatyczne o tej samej ilości przełożeń. Z silnikami benzynowymi sprzężone były jedynie skrzynie automatyczne.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Zawieszenie BMW X5

Auto prowadzi się bardzo pewnie, zwłaszcza jak na tę wagę i wysoko położony środek ciężkości. Auto oferuję jedynie przeciętny komfort, gdyż podwozie zostało dość sztywno zestrojone. BMW X5 do 2004 roku miało stały napęd na 4 koła, rozdzielany między osiami w stosunku 38/62. Później zdecydowano się na system xdrive, który płynnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy osie. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe. Standardem najmocniejszych wersji benzynowych było pneumatyczne zawieszenie. Zapewniało to wygodę i dobre prowadzenie, lecz zawieszenie tego typu nie było zbyt trwałe, a koszty naprawy są niebotyczne.

Usterki BMW X5:

Silnik: stukające dwumasowe koło zamachowe, usterki systemu common-rail, awarie cewki zapłonowej

Zawieszenie: zużycie elementów zawieszenia, problemy ze szczelnością miechów pneumatycznych  i kompresorem w wersja z zawieszeniem powietrznym

Elektryka: problemy z instalacją elektryczną – nawigacja, akumulator, niedziałający system Key Memory, niedziałające czujniki parkowania

Skrzynia biegów: problemy ze skrzyniami automatycznymi

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Ceny części BMW X5:

Wahacz przedni: 377 zł

Amortyzator przedni: 863 zł

Klocki hamulcowe przednie: 275 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 624 zł

Sprzęgło kompletne: 1140 zł

Reflektor przedni: 595 zł

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Podsumowanie - BMW X5

Zalety: świetne prowadzenie, bardzo dobry diesel 3.0, wysoki poziom bezpieczeństwa, ergonomia kokpitu

Wady: wysokie koszty utrzymania, dość niski komfort jazdy, usterkowość egzemplarzy z pierwszych lat produkcji

BMW X5 mimo upływu lat nadal wywiera na kierowcach spore wrażenie. Niewątpliwie za kupnem auta przemawia dobre prowadzenie i dynamiczne silniki. Zniechęcać mogą w zasadzie jedynie wysokie koszty utrzymania. Jeśli chcemy zaoszczędzić na kupnie, i jesteśmy w stanie znieść spore koszty eksploatacji, kupmy sprawdzone (wiele aut z USA było rozbitych albo zalanych!) BMW X5.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA