REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używane BMW Serii 1: pełnoprawne BMW

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
BMW 1 to jedyne w swojej klasie auto z tylnym napędem.
BMW 1 to jedyne w swojej klasie auto z tylnym napędem.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Od 2004 roku markę BMW w segmencie kompaktowych hatchbacków reprezentuje BMW Serii 1. Auto nie porywa stylizacją nadwozia i przestronnością wnętrza ale pozwala czerpać dużo przyjemności z jazdy.

Opis BMW Serii 1 należy zacząć od tego, że jest to prawdziwe BMW. A jak przystało na prawdziwą „bawarkę” znajdziemy tu napęd na tylną oś i bardzo dobre własności jezdne.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie BMW serii 1

Kompaktowe BMW obecnie jest dostępne w czterech wersjach nadwozia: trzy i pięciodrzwiowy hatchback, coupe i cabrio. Jednak tak duży wybór mamy od niedawna, ponieważ kabriolet został wprowadzony w 2008 roku, coupe rok wcześniej, a trzydrzwiowy hatchback został zaprezentowany przy okazji niewielkiego liftingu także w 2007 roku.

Lifting przyniósł zmianę atrapy chłodnicy, nowy kształt reflektorów i inne zderzaki.

Zobacz też: Opinie kierowców o BMW serii 1

REKLAMA

Ze względu na najdłuższy rynkowy staż, najpopularniejszą w ogłoszeniach odsprzedaży jest wersja pięciodrzwiowa, która wykazuje się największą praktycznością.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze BMW serii 1

Przestrzeń pasażerska „małego” BMW jest nieco ciasna. Kierowca i pasażer przedniego fotela może podróżować wygodnie, jednak nie można tego powiedzieć o osobach chcących przebyć dłuższą trasę na tylnej kanapie. Brakuje tu miejsca na nogi i nad głową. Pojemność bagażnika wynosi od 330 do 1150 litrów.

Niewielkie wnętrze jest efektem walki o jak najlepsze wyważenie auta. Wzdłużnie zamontowany silnik i przeniesienie napędu na tylne koła pozwoliło osiągnąć rozkład mas w stosunku 50:50. Dzięki temu auto chętnie zmienia kierunek jazdy, a w szybko pokonywanych zakrętach prowadzi się pewnie i precyzyjnie.

Zobacz też: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Materiały użyte do wykończenia kabiny pasażerskiej są przyjemne w dotyku, a ich spasowanie nie budzi zastrzeżeń. Charakterystyczny dla marki BMW minimalizm deski rozdzielczej ma swój urok. W standardowej wersji BMW Serii 1 nie było klimatyzacji, ale znakomita większość egzemplarzy jest w nią wyposażona. Oprócz klimy na liście wyposażenia znajdziemy komplet poduszek powietrznych, ESP, elektryczne szyby i lusterka.

Warto poszukać aut po liftingu przeprowadzonym w 2007 roku, ponieważ poprawiono wtedy jakość materiałów wykończeniowych.

Silniki BMW serii 1

Zadowalająca w przypadku tego modelu jest lista dostępnych jednostek napędowych. Listę otwiera jednostka 1.6l o mocy 115 koni. Już ten motor w miarę sprawnie radzi sobie z autem, lecz nie pasuję on do charakteru BMW. Znacznie lepszym wyborem będzie wersja 120i z silnikiem 2.0 i mocy 150 KM. Zapewnia ona przyspieszenie do 100 km/h w granicach 8,7 s przy rozsądnym spalaniu na poziomie 7,5l na 100 KM. Na szczycie benzynówek w BMW serii 1 w wersji hatchback stoi sześciocylindrowa jednostka 3.0 o mocy 265 KM. Katapultuje on samochód do 100 km/h w 6 sekund. Niestety, okupione jest to spalaniem na poziomie 9,2 l na 100 KM. W BMW serii 1 popularne są dwulitrowe turbodiesle. Wszystkie posiadają wtrysk common-rail. Występuje wiele wariantów mocy – 115, 122, 143, 163, 177 aż po znakomity, podwójnie doładowany silnik o mocy 204KM. Wraz z wprowadzeniem do oferty wersji Coupe i Cabriolet, do listy silników dołączyła jednostka 3.0 o mocy 306 i momencie obrotowym 400 Nm, znana z modelu 335i. Gwarantuje ona iście sportowe osiągi – 5,3 s do 100 km/h. Nie jest to jednak najmocniejsze auto. W 2011 roku, pod koniec produkcji I generacji BMW serii 1, producent zdecydował się na wypuszczenie ekstremalnej wersji BMW 1 M. Podwójnie doładowany silnik 3.0 osiąga moc 340 KM i moment obrotowy na poziomie 500 Nm. Propozycja tylko dla doświadczonych i bogatych odbiorców.

Zobacz też: Używany Fiat Punto I: włoska kropka

Co polecamy w przypadku BMW serii 1?

Z jednostek benzynowych najrozsądniejszym wyborem będzie jednostka 2.0. Pali niewiele więcej od słabszych wersji, a charakteryzuje się rozsądną dynamiką. Jeśli zależy nam na bardzo szybkim aucie warto poszukać wersji 135i – samochód ma fenomenalny silnik, który dwa lata z rzędu zostawał wyróżniony jako Najlepszy Silnik Roku. Jeśli chcemy mieć diesla i nie wydawać zbyt dużo na paliwo, zastanówmy się nad wersją o mocy 122 lub 143 KM. Świetnym wyborem jest diesel o mocy 204 KM w wersji 123d. Samochód przyspiesza do 100km/h w zaledwie 7 sekund, zaś średnio spala 5,2 l ropy na 100 KM. Wersja jak najbardziej godna polecenia.

Usterki BMW serii 1

W wersjach 116i produkowanych przed 2006 rokiem, dochodziło do przeskoku łańcucha rozrządu. Za co winę ponosiła śruba mocująca napinacz. W turbodieslach produkowanych do 2005 roku zastosowano wadliwą śrubę mocującą alternator. Mocowanie wtryskiwaczy w wersji 2.0d/163 KM nie było do końca prawidłowe. Zdarzały się również awarię modułu ABS i niedziałający system stabilizacji toru jazdy DSC. Ogólnie samochód z mechanicznego punktu widzenia wypada dość dobrze i w rankingach niezawodności w swojej klasie znajduje się w czołówce stawki.

Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Jeśli chodzi o kwestie niedotyczące mechaniki, należy uważać na jakość materiałów użytych w modelach przed liftingiem. Wśród aut z początku produkcji można również spotkać egzemplarze kompletnie „gołe” – nawet bez manualnej klimatyzacji. W aucie tej klasy, to po prostu wstyd.

Ceny części BMW serii 1

Wahacz przedni - 274 zł

Amortyzator przedni – 330 zł

Klocki hamulcowe przód – 200 zł

Klocki hamulcowe tył – 500 zł

Sprzęgło kompletne – 482 zł

Reflektor przedni – 246 zł

Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Podsumowanie - BMW serii 1

Zalety: wysoki poziom niezawodności, dobre jednostki napędowe, znakomite właściwości jezdne, wysoka trwałość mechaniki

Wady: przeciętna jakość wykończenia w wersja przed liftingiem, ciasne wnętrze, drogi serwis w ASO, wysokie ceny na rynku

BMW serii 1 jest nietypowym i wyjątkowym kompaktem, chociażby ze względu na tylny napęd. Jeśli ktoś szuka w aucie funkcjonalności i oszczędności w zakresie serwisowania, niech zapomni o tym aucie. Niektórzy jednak ponad to cenią sobie styl, prestiż i doskonałe właściwości jezdne, a w tych kategoriach BMW nie ma sobie równych

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA