REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używane BMW Serii 1: pełnoprawne BMW

Piotr Czerniakowski
BMW 1 to jedyne w swojej klasie auto z tylnym napędem.
BMW 1 to jedyne w swojej klasie auto z tylnym napędem.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Od 2004 roku markę BMW w segmencie kompaktowych hatchbacków reprezentuje BMW Serii 1. Auto nie porywa stylizacją nadwozia i przestronnością wnętrza ale pozwala czerpać dużo przyjemności z jazdy.

Opis BMW Serii 1 należy zacząć od tego, że jest to prawdziwe BMW. A jak przystało na prawdziwą „bawarkę” znajdziemy tu napęd na tylną oś i bardzo dobre własności jezdne.

REKLAMA

Nadwozie BMW serii 1

Kompaktowe BMW obecnie jest dostępne w czterech wersjach nadwozia: trzy i pięciodrzwiowy hatchback, coupe i cabrio. Jednak tak duży wybór mamy od niedawna, ponieważ kabriolet został wprowadzony w 2008 roku, coupe rok wcześniej, a trzydrzwiowy hatchback został zaprezentowany przy okazji niewielkiego liftingu także w 2007 roku.

Lifting przyniósł zmianę atrapy chłodnicy, nowy kształt reflektorów i inne zderzaki.

Zobacz też: Opinie kierowców o BMW serii 1

Ze względu na najdłuższy rynkowy staż, najpopularniejszą w ogłoszeniach odsprzedaży jest wersja pięciodrzwiowa, która wykazuje się największą praktycznością.

Wnętrze BMW serii 1

REKLAMA

Przestrzeń pasażerska „małego” BMW jest nieco ciasna. Kierowca i pasażer przedniego fotela może podróżować wygodnie, jednak nie można tego powiedzieć o osobach chcących przebyć dłuższą trasę na tylnej kanapie. Brakuje tu miejsca na nogi i nad głową. Pojemność bagażnika wynosi od 330 do 1150 litrów.

Niewielkie wnętrze jest efektem walki o jak najlepsze wyważenie auta. Wzdłużnie zamontowany silnik i przeniesienie napędu na tylne koła pozwoliło osiągnąć rozkład mas w stosunku 50:50. Dzięki temu auto chętnie zmienia kierunek jazdy, a w szybko pokonywanych zakrętach prowadzi się pewnie i precyzyjnie.

Zobacz też: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Materiały użyte do wykończenia kabiny pasażerskiej są przyjemne w dotyku, a ich spasowanie nie budzi zastrzeżeń. Charakterystyczny dla marki BMW minimalizm deski rozdzielczej ma swój urok. W standardowej wersji BMW Serii 1 nie było klimatyzacji, ale znakomita większość egzemplarzy jest w nią wyposażona. Oprócz klimy na liście wyposażenia znajdziemy komplet poduszek powietrznych, ESP, elektryczne szyby i lusterka.

Warto poszukać aut po liftingu przeprowadzonym w 2007 roku, ponieważ poprawiono wtedy jakość materiałów wykończeniowych.

Silniki BMW serii 1

Zadowalająca w przypadku tego modelu jest lista dostępnych jednostek napędowych. Listę otwiera jednostka 1.6l o mocy 115 koni. Już ten motor w miarę sprawnie radzi sobie z autem, lecz nie pasuję on do charakteru BMW. Znacznie lepszym wyborem będzie wersja 120i z silnikiem 2.0 i mocy 150 KM. Zapewnia ona przyspieszenie do 100 km/h w granicach 8,7 s przy rozsądnym spalaniu na poziomie 7,5l na 100 KM. Na szczycie benzynówek w BMW serii 1 w wersji hatchback stoi sześciocylindrowa jednostka 3.0 o mocy 265 KM. Katapultuje on samochód do 100 km/h w 6 sekund. Niestety, okupione jest to spalaniem na poziomie 9,2 l na 100 KM. W BMW serii 1 popularne są dwulitrowe turbodiesle. Wszystkie posiadają wtrysk common-rail. Występuje wiele wariantów mocy – 115, 122, 143, 163, 177 aż po znakomity, podwójnie doładowany silnik o mocy 204KM. Wraz z wprowadzeniem do oferty wersji Coupe i Cabriolet, do listy silników dołączyła jednostka 3.0 o mocy 306 i momencie obrotowym 400 Nm, znana z modelu 335i. Gwarantuje ona iście sportowe osiągi – 5,3 s do 100 km/h. Nie jest to jednak najmocniejsze auto. W 2011 roku, pod koniec produkcji I generacji BMW serii 1, producent zdecydował się na wypuszczenie ekstremalnej wersji BMW 1 M. Podwójnie doładowany silnik 3.0 osiąga moc 340 KM i moment obrotowy na poziomie 500 Nm. Propozycja tylko dla doświadczonych i bogatych odbiorców.

Zobacz też: Używany Fiat Punto I: włoska kropka

Co polecamy w przypadku BMW serii 1?

Z jednostek benzynowych najrozsądniejszym wyborem będzie jednostka 2.0. Pali niewiele więcej od słabszych wersji, a charakteryzuje się rozsądną dynamiką. Jeśli zależy nam na bardzo szybkim aucie warto poszukać wersji 135i – samochód ma fenomenalny silnik, który dwa lata z rzędu zostawał wyróżniony jako Najlepszy Silnik Roku. Jeśli chcemy mieć diesla i nie wydawać zbyt dużo na paliwo, zastanówmy się nad wersją o mocy 122 lub 143 KM. Świetnym wyborem jest diesel o mocy 204 KM w wersji 123d. Samochód przyspiesza do 100km/h w zaledwie 7 sekund, zaś średnio spala 5,2 l ropy na 100 KM. Wersja jak najbardziej godna polecenia.

Usterki BMW serii 1

W wersjach 116i produkowanych przed 2006 rokiem, dochodziło do przeskoku łańcucha rozrządu. Za co winę ponosiła śruba mocująca napinacz. W turbodieslach produkowanych do 2005 roku zastosowano wadliwą śrubę mocującą alternator. Mocowanie wtryskiwaczy w wersji 2.0d/163 KM nie było do końca prawidłowe. Zdarzały się również awarię modułu ABS i niedziałający system stabilizacji toru jazdy DSC. Ogólnie samochód z mechanicznego punktu widzenia wypada dość dobrze i w rankingach niezawodności w swojej klasie znajduje się w czołówce stawki.

Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Jeśli chodzi o kwestie niedotyczące mechaniki, należy uważać na jakość materiałów użytych w modelach przed liftingiem. Wśród aut z początku produkcji można również spotkać egzemplarze kompletnie „gołe” – nawet bez manualnej klimatyzacji. W aucie tej klasy, to po prostu wstyd.

Ceny części BMW serii 1

Wahacz przedni - 274 zł

Amortyzator przedni – 330 zł

Klocki hamulcowe przód – 200 zł

Klocki hamulcowe tył – 500 zł

Sprzęgło kompletne – 482 zł

Reflektor przedni – 246 zł

Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Podsumowanie - BMW serii 1

Zalety: wysoki poziom niezawodności, dobre jednostki napędowe, znakomite właściwości jezdne, wysoka trwałość mechaniki

Wady: przeciętna jakość wykończenia w wersja przed liftingiem, ciasne wnętrze, drogi serwis w ASO, wysokie ceny na rynku

BMW serii 1 jest nietypowym i wyjątkowym kompaktem, chociażby ze względu na tylny napęd. Jeśli ktoś szuka w aucie funkcjonalności i oszczędności w zakresie serwisowania, niech zapomni o tym aucie. Niektórzy jednak ponad to cenią sobie styl, prestiż i doskonałe właściwości jezdne, a w tych kategoriach BMW nie ma sobie równych

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    Zmiany dla kierowców w 2024 r. Lista jest długa. Szykuje się kolejna rewolucja w przepisach

    Pojawią się strefy czystego transportu, konfiskata samochodu pijanych kierowców oraz obowiązkowa kamera na kierownicy i czarna skrzynka w aucie. A to dopiero początek zmian dla kierowców, które przyniesie 366 dni 2024 r. W tym materiale znajdziesz pełną listę nowości.

    REKLAMA

    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA