REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używane BMW Serii 1: pełnoprawne BMW

Piotr Czerniakowski
BMW 1 to jedyne w swojej klasie auto z tylnym napędem.
BMW 1 to jedyne w swojej klasie auto z tylnym napędem.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Od 2004 roku markę BMW w segmencie kompaktowych hatchbacków reprezentuje BMW Serii 1. Auto nie porywa stylizacją nadwozia i przestronnością wnętrza ale pozwala czerpać dużo przyjemności z jazdy.

Opis BMW Serii 1 należy zacząć od tego, że jest to prawdziwe BMW. A jak przystało na prawdziwą „bawarkę” znajdziemy tu napęd na tylną oś i bardzo dobre własności jezdne.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie BMW serii 1

Kompaktowe BMW obecnie jest dostępne w czterech wersjach nadwozia: trzy i pięciodrzwiowy hatchback, coupe i cabrio. Jednak tak duży wybór mamy od niedawna, ponieważ kabriolet został wprowadzony w 2008 roku, coupe rok wcześniej, a trzydrzwiowy hatchback został zaprezentowany przy okazji niewielkiego liftingu także w 2007 roku.

Lifting przyniósł zmianę atrapy chłodnicy, nowy kształt reflektorów i inne zderzaki.

Zobacz też: Opinie kierowców o BMW serii 1

REKLAMA

Ze względu na najdłuższy rynkowy staż, najpopularniejszą w ogłoszeniach odsprzedaży jest wersja pięciodrzwiowa, która wykazuje się największą praktycznością.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze BMW serii 1

Przestrzeń pasażerska „małego” BMW jest nieco ciasna. Kierowca i pasażer przedniego fotela może podróżować wygodnie, jednak nie można tego powiedzieć o osobach chcących przebyć dłuższą trasę na tylnej kanapie. Brakuje tu miejsca na nogi i nad głową. Pojemność bagażnika wynosi od 330 do 1150 litrów.

Niewielkie wnętrze jest efektem walki o jak najlepsze wyważenie auta. Wzdłużnie zamontowany silnik i przeniesienie napędu na tylne koła pozwoliło osiągnąć rozkład mas w stosunku 50:50. Dzięki temu auto chętnie zmienia kierunek jazdy, a w szybko pokonywanych zakrętach prowadzi się pewnie i precyzyjnie.

Zobacz też: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Materiały użyte do wykończenia kabiny pasażerskiej są przyjemne w dotyku, a ich spasowanie nie budzi zastrzeżeń. Charakterystyczny dla marki BMW minimalizm deski rozdzielczej ma swój urok. W standardowej wersji BMW Serii 1 nie było klimatyzacji, ale znakomita większość egzemplarzy jest w nią wyposażona. Oprócz klimy na liście wyposażenia znajdziemy komplet poduszek powietrznych, ESP, elektryczne szyby i lusterka.

Warto poszukać aut po liftingu przeprowadzonym w 2007 roku, ponieważ poprawiono wtedy jakość materiałów wykończeniowych.

Silniki BMW serii 1

Zadowalająca w przypadku tego modelu jest lista dostępnych jednostek napędowych. Listę otwiera jednostka 1.6l o mocy 115 koni. Już ten motor w miarę sprawnie radzi sobie z autem, lecz nie pasuję on do charakteru BMW. Znacznie lepszym wyborem będzie wersja 120i z silnikiem 2.0 i mocy 150 KM. Zapewnia ona przyspieszenie do 100 km/h w granicach 8,7 s przy rozsądnym spalaniu na poziomie 7,5l na 100 KM. Na szczycie benzynówek w BMW serii 1 w wersji hatchback stoi sześciocylindrowa jednostka 3.0 o mocy 265 KM. Katapultuje on samochód do 100 km/h w 6 sekund. Niestety, okupione jest to spalaniem na poziomie 9,2 l na 100 KM. W BMW serii 1 popularne są dwulitrowe turbodiesle. Wszystkie posiadają wtrysk common-rail. Występuje wiele wariantów mocy – 115, 122, 143, 163, 177 aż po znakomity, podwójnie doładowany silnik o mocy 204KM. Wraz z wprowadzeniem do oferty wersji Coupe i Cabriolet, do listy silników dołączyła jednostka 3.0 o mocy 306 i momencie obrotowym 400 Nm, znana z modelu 335i. Gwarantuje ona iście sportowe osiągi – 5,3 s do 100 km/h. Nie jest to jednak najmocniejsze auto. W 2011 roku, pod koniec produkcji I generacji BMW serii 1, producent zdecydował się na wypuszczenie ekstremalnej wersji BMW 1 M. Podwójnie doładowany silnik 3.0 osiąga moc 340 KM i moment obrotowy na poziomie 500 Nm. Propozycja tylko dla doświadczonych i bogatych odbiorców.

Zobacz też: Używany Fiat Punto I: włoska kropka

Co polecamy w przypadku BMW serii 1?

Z jednostek benzynowych najrozsądniejszym wyborem będzie jednostka 2.0. Pali niewiele więcej od słabszych wersji, a charakteryzuje się rozsądną dynamiką. Jeśli zależy nam na bardzo szybkim aucie warto poszukać wersji 135i – samochód ma fenomenalny silnik, który dwa lata z rzędu zostawał wyróżniony jako Najlepszy Silnik Roku. Jeśli chcemy mieć diesla i nie wydawać zbyt dużo na paliwo, zastanówmy się nad wersją o mocy 122 lub 143 KM. Świetnym wyborem jest diesel o mocy 204 KM w wersji 123d. Samochód przyspiesza do 100km/h w zaledwie 7 sekund, zaś średnio spala 5,2 l ropy na 100 KM. Wersja jak najbardziej godna polecenia.

Usterki BMW serii 1

W wersjach 116i produkowanych przed 2006 rokiem, dochodziło do przeskoku łańcucha rozrządu. Za co winę ponosiła śruba mocująca napinacz. W turbodieslach produkowanych do 2005 roku zastosowano wadliwą śrubę mocującą alternator. Mocowanie wtryskiwaczy w wersji 2.0d/163 KM nie było do końca prawidłowe. Zdarzały się również awarię modułu ABS i niedziałający system stabilizacji toru jazdy DSC. Ogólnie samochód z mechanicznego punktu widzenia wypada dość dobrze i w rankingach niezawodności w swojej klasie znajduje się w czołówce stawki.

Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Jeśli chodzi o kwestie niedotyczące mechaniki, należy uważać na jakość materiałów użytych w modelach przed liftingiem. Wśród aut z początku produkcji można również spotkać egzemplarze kompletnie „gołe” – nawet bez manualnej klimatyzacji. W aucie tej klasy, to po prostu wstyd.

Ceny części BMW serii 1

Wahacz przedni - 274 zł

Amortyzator przedni – 330 zł

Klocki hamulcowe przód – 200 zł

Klocki hamulcowe tył – 500 zł

Sprzęgło kompletne – 482 zł

Reflektor przedni – 246 zł

Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Podsumowanie - BMW serii 1

Zalety: wysoki poziom niezawodności, dobre jednostki napędowe, znakomite właściwości jezdne, wysoka trwałość mechaniki

Wady: przeciętna jakość wykończenia w wersja przed liftingiem, ciasne wnętrze, drogi serwis w ASO, wysokie ceny na rynku

BMW serii 1 jest nietypowym i wyjątkowym kompaktem, chociażby ze względu na tylny napęd. Jeśli ktoś szuka w aucie funkcjonalności i oszczędności w zakresie serwisowania, niech zapomni o tym aucie. Niektórzy jednak ponad to cenią sobie styl, prestiż i doskonałe właściwości jezdne, a w tych kategoriach BMW nie ma sobie równych

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA