REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Mercedes-Benz klasy C W203: sport i komfort w jednym

Piotr Czerniakowski
Mercedes klasy C jest autem, który może podobać się zarówno młodszej, jak i starszej klienteli.
Mercedes klasy C jest autem, który może podobać się zarówno młodszej, jak i starszej klienteli.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes klasy C drugiej generacji został zaprezentowany w 2000 roku. Samochód w przeciwieństwie do swojego poprzednika, modelu W202, był reprezentantem całkowicie nowego działu w historii Mercedesa. Na przełomie wieków Mercedes zaczął bowiem produkować auta nie tylko luksusowe i wygodne, ale i ładne, dobrze prowadzące się, a co najważniejsze – skierowane do młodszej klienteli niż dotychczas. Jaki jest więc Mercedes klasy C drugiej generacji?

Nadwozie Mercedesa klasy C

przypadku Mercedesa klasy C można było wybierać wśród trzech rodzajów nadwozia: sedan, kombi oraz coupe. Sedan ma ładną, klasyczną sylwetkę, która bardzo powoli się starzeje. Nadwozie ma kształt klina, czyli „zaostrzony” przód w połączeniu z ostro ściętym, lekko uniesionym tyłem. Nadaje to C-klasie lekko sportowy charakter. Kombi nie wszystkim przypadnie do gustu, lecz taki jest urok aut z tego typu nadwoziem. Na pocieszenie można powiedzieć, że kombi ma znacznie lepsze właściwości przewozowe, gdyż w sedanie, oprócz mniejszego bagażnika, nie ma możliwości złożenia tylnej kanapy. Coupe należy traktować raczej jako auto dwuosobowe. Auto w tym nadwoziu jest bardzo nisko zawieszone, co bardzo utrudnia wsiadanie i wysiadanie. Dlatego też C klasa Coupe najbardziej nadaje się do niedzielnych, dynamicznych przejażdżek.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedesie klasy C

Wnętrze Mercedesa klasy C

Tutaj dużo zależy czy mamy do czynienia z wersją sprzed czy po liftingu. Do 2004 roku deska rozdzielcza była wykonana z dobrej jakości tworzyw sztucznych, jednak jej stylizacja może się wydawać już trochę przestarzała. Po modernizacji oprócz ładniejszego wyglądu, deska zyskała na czytelności. Dużą tego zasługą było zamontowanie nowych zegarów. W aucie siedzi się dość nisko i wygodnie. Fotele są wygodne, dobrze trzymają w zakrętach i długo zachowują sprężystość. Na tylnej kanapie wyraźnie brakuje miejsca, zwłaszcza na nogi. Osoby mające powyżej 185 cm wzrostu na dłuższych trasach będą narzekać. Bagażnik ma pojemność 445 l w sedanie i 470 l w kombi.

Napęd

Silniki benzynowe Mercedesa klasy C

Paleta silników benzynowych jest naprawdę imponująca. Podstawową jednostką jest silnik 2.0 w wersji 180. Nie polecamy jednak tego silnika ponieważ osiągi są bardzo przeciętne (11s do 100 km/h, a spalanie nie zachęcające (średnio 8,2l na 100 km). Dobrym wyborem jest silnik 1.8 wspomagany kompresorem (wersja 200 K). 170 KM zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 9 s. przy spalaniu o litr większym od wersji podstawowej.  Gdy potrzeba nam ponadprzeciętnych osiągów, możemy wybrać silnik o pojemności 3 litrów, oferowany w wersji 280. Rozpędza on auto do 100 km/h w 7,2 s. Niestety, okupione jest to spalaniem na poziomie 11,2l na 100 km. Na szczycie gamy silnikowej znajduje się wersja C 55 AMG z silnikiem 5.4l V8 o mocy 367 KM. Silnik zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w granicach 5 sekund. Producent podaje, że auto pali średnio 12 litrów na 100 km. Wiadomo jednak, że przy takiej mocy C klasa spali „tyle ile się wleje”. Zresztą, nie tylko wydatki na stacji benzynowej będą niebotyczne.

REKLAMA

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki wysokoprężne Mercedesa klasy C

W palecie silników diesla również jest kilka dobrych propozycji. Podstawową jednostką w gamie jest silnik 2.2 (220 CDI). 129 KM w aucie, którego waga wynosi 1,5 tony, nie robi wrażenia. Dobrym wyborem jest silnik  2.2 (220 CDI) o mocy 143 KM lub 5-cylindrowy 2.7 (270 CDI) o mocy 170 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi odpowiednio 10,3 s. oraz 8,9 s. Średnie spalanie w przypadku tych silników jest umiarkowane i w zależności od wersji waha się od 6,5 l do 6,8 l. Najmocniejszym dieslem w ofercie był silnik V6 o pojemności 3 litrów i mocy 224 KM (wersja 320 CDI).

Co polecamy ?

W przypadku silnika benzynowego, rozsądnym wyborem jest silnik 1.8 wspomagany kompresorem. Trzeba jednak pamiętać, że sprężarka nie nadaje się do regeneracji. W przypadku diesla polecamy wersję 270 CDI lub 320 CDI. Druga z nich jest znacznie droższa w serwisowaniu.

Skrzynia biegów: Skrzynie biegów przekazywały napęd na tył lub na wszystkie cztery koła. Dostępna była 6-biegowa przekładnia manualna lub 5-stopniowy „automat”.

Zawieszenie Mercedesa klasy C

Praca układu kierowniczego zapewnia dużo przyjemności z jazdy. Komfort jazdy na znakomitym poziomie. Niestety, zawieszenie w klasie C jest nietrwałe.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Usterki Mercedesa klasy C

Silnik: awarie pomp wstępnych, zaworów ciśnieniowych, wtryskiwaczy;  zużycie kompresora, trudności z wymianą świec żarowych.

Zawieszenie: nadmierne zużycie łożysk kół, nadmierne luzy.

Elektronika: psujący się system ABS, ESP, sterowanie obiegiem powietrza, centralny zamek.

Skrzynia biegów: wrażliwe na zaniedbania w serwisowaniu (bardzo droga naprawa).

Korozja: rdzewienie aut z początków produkcji.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Ceny części Mercedesa klasy C:

Wahacz przedni: 785 zł

Amortyzator przedni: 525 zł

Klocki hamulcowe przednie: 255 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 240 zł

Sprzęgło kompletne: 2960 zł

Reflektor przedni: 645 zł

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Podsumowanie - Mercedes klasy C

Zalety: dobre prowadzenie, wysoki komfort jazdy, dynamiczna sylwetka, bogate wyposażenie.

Wady: problemy z usterkowością (zwłaszcza diesle), kosztowne naprawy, niska trwałość zawieszenia, problemy z korozją.

Mercedes klasy C to dobra oferta na rynku aut używanych. Mimo upływu lat, ponadczasowa sylwetka auta nadal się nie zestarzała. Dużym autem jest fakt, że auto z końca produkcji (2006-2007) kosztuje tyle co nowe, dobrze wyposażone auto klasy B. Przy zakupie trzeba jednak uważać na stan techniczny auta (zwłaszcza zawieszenie i silniki diesla), ponieważ na rynku jest dużo wyeksploatowanych aut, które służyły chociażby taksówkarzom.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA