REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Mercedes-Benz klasy C W203: sport i komfort w jednym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Mercedes klasy C jest autem, który może podobać się zarówno młodszej, jak i starszej klienteli.
Mercedes klasy C jest autem, który może podobać się zarówno młodszej, jak i starszej klienteli.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes klasy C drugiej generacji został zaprezentowany w 2000 roku. Samochód w przeciwieństwie do swojego poprzednika, modelu W202, był reprezentantem całkowicie nowego działu w historii Mercedesa. Na przełomie wieków Mercedes zaczął bowiem produkować auta nie tylko luksusowe i wygodne, ale i ładne, dobrze prowadzące się, a co najważniejsze – skierowane do młodszej klienteli niż dotychczas. Jaki jest więc Mercedes klasy C drugiej generacji?

Nadwozie Mercedesa klasy C

przypadku Mercedesa klasy C można było wybierać wśród trzech rodzajów nadwozia: sedan, kombi oraz coupe. Sedan ma ładną, klasyczną sylwetkę, która bardzo powoli się starzeje. Nadwozie ma kształt klina, czyli „zaostrzony” przód w połączeniu z ostro ściętym, lekko uniesionym tyłem. Nadaje to C-klasie lekko sportowy charakter. Kombi nie wszystkim przypadnie do gustu, lecz taki jest urok aut z tego typu nadwoziem. Na pocieszenie można powiedzieć, że kombi ma znacznie lepsze właściwości przewozowe, gdyż w sedanie, oprócz mniejszego bagażnika, nie ma możliwości złożenia tylnej kanapy. Coupe należy traktować raczej jako auto dwuosobowe. Auto w tym nadwoziu jest bardzo nisko zawieszone, co bardzo utrudnia wsiadanie i wysiadanie. Dlatego też C klasa Coupe najbardziej nadaje się do niedzielnych, dynamicznych przejażdżek.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedesie klasy C

Wnętrze Mercedesa klasy C

Tutaj dużo zależy czy mamy do czynienia z wersją sprzed czy po liftingu. Do 2004 roku deska rozdzielcza była wykonana z dobrej jakości tworzyw sztucznych, jednak jej stylizacja może się wydawać już trochę przestarzała. Po modernizacji oprócz ładniejszego wyglądu, deska zyskała na czytelności. Dużą tego zasługą było zamontowanie nowych zegarów. W aucie siedzi się dość nisko i wygodnie. Fotele są wygodne, dobrze trzymają w zakrętach i długo zachowują sprężystość. Na tylnej kanapie wyraźnie brakuje miejsca, zwłaszcza na nogi. Osoby mające powyżej 185 cm wzrostu na dłuższych trasach będą narzekać. Bagażnik ma pojemność 445 l w sedanie i 470 l w kombi.

Napęd

Silniki benzynowe Mercedesa klasy C

Paleta silników benzynowych jest naprawdę imponująca. Podstawową jednostką jest silnik 2.0 w wersji 180. Nie polecamy jednak tego silnika ponieważ osiągi są bardzo przeciętne (11s do 100 km/h, a spalanie nie zachęcające (średnio 8,2l na 100 km). Dobrym wyborem jest silnik 1.8 wspomagany kompresorem (wersja 200 K). 170 KM zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 9 s. przy spalaniu o litr większym od wersji podstawowej.  Gdy potrzeba nam ponadprzeciętnych osiągów, możemy wybrać silnik o pojemności 3 litrów, oferowany w wersji 280. Rozpędza on auto do 100 km/h w 7,2 s. Niestety, okupione jest to spalaniem na poziomie 11,2l na 100 km. Na szczycie gamy silnikowej znajduje się wersja C 55 AMG z silnikiem 5.4l V8 o mocy 367 KM. Silnik zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w granicach 5 sekund. Producent podaje, że auto pali średnio 12 litrów na 100 km. Wiadomo jednak, że przy takiej mocy C klasa spali „tyle ile się wleje”. Zresztą, nie tylko wydatki na stacji benzynowej będą niebotyczne.

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki wysokoprężne Mercedesa klasy C

W palecie silników diesla również jest kilka dobrych propozycji. Podstawową jednostką w gamie jest silnik 2.2 (220 CDI). 129 KM w aucie, którego waga wynosi 1,5 tony, nie robi wrażenia. Dobrym wyborem jest silnik  2.2 (220 CDI) o mocy 143 KM lub 5-cylindrowy 2.7 (270 CDI) o mocy 170 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi odpowiednio 10,3 s. oraz 8,9 s. Średnie spalanie w przypadku tych silników jest umiarkowane i w zależności od wersji waha się od 6,5 l do 6,8 l. Najmocniejszym dieslem w ofercie był silnik V6 o pojemności 3 litrów i mocy 224 KM (wersja 320 CDI).

Co polecamy ?

W przypadku silnika benzynowego, rozsądnym wyborem jest silnik 1.8 wspomagany kompresorem. Trzeba jednak pamiętać, że sprężarka nie nadaje się do regeneracji. W przypadku diesla polecamy wersję 270 CDI lub 320 CDI. Druga z nich jest znacznie droższa w serwisowaniu.

Skrzynia biegów: Skrzynie biegów przekazywały napęd na tył lub na wszystkie cztery koła. Dostępna była 6-biegowa przekładnia manualna lub 5-stopniowy „automat”.

Zawieszenie Mercedesa klasy C

Praca układu kierowniczego zapewnia dużo przyjemności z jazdy. Komfort jazdy na znakomitym poziomie. Niestety, zawieszenie w klasie C jest nietrwałe.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Usterki Mercedesa klasy C

Silnik: awarie pomp wstępnych, zaworów ciśnieniowych, wtryskiwaczy;  zużycie kompresora, trudności z wymianą świec żarowych.

Zawieszenie: nadmierne zużycie łożysk kół, nadmierne luzy.

Elektronika: psujący się system ABS, ESP, sterowanie obiegiem powietrza, centralny zamek.

Skrzynia biegów: wrażliwe na zaniedbania w serwisowaniu (bardzo droga naprawa).

Korozja: rdzewienie aut z początków produkcji.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Ceny części Mercedesa klasy C:

Wahacz przedni: 785 zł

Amortyzator przedni: 525 zł

Klocki hamulcowe przednie: 255 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 240 zł

Sprzęgło kompletne: 2960 zł

Reflektor przedni: 645 zł

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Podsumowanie - Mercedes klasy C

Zalety: dobre prowadzenie, wysoki komfort jazdy, dynamiczna sylwetka, bogate wyposażenie.

Wady: problemy z usterkowością (zwłaszcza diesle), kosztowne naprawy, niska trwałość zawieszenia, problemy z korozją.

Mercedes klasy C to dobra oferta na rynku aut używanych. Mimo upływu lat, ponadczasowa sylwetka auta nadal się nie zestarzała. Dużym autem jest fakt, że auto z końca produkcji (2006-2007) kosztuje tyle co nowe, dobrze wyposażone auto klasy B. Przy zakupie trzeba jednak uważać na stan techniczny auta (zwłaszcza zawieszenie i silniki diesla), ponieważ na rynku jest dużo wyeksploatowanych aut, które służyły chociażby taksówkarzom.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA