REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Mercedes-Benz klasy C W203: sport i komfort w jednym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Mercedes klasy C jest autem, który może podobać się zarówno młodszej, jak i starszej klienteli.
Mercedes klasy C jest autem, który może podobać się zarówno młodszej, jak i starszej klienteli.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes klasy C drugiej generacji został zaprezentowany w 2000 roku. Samochód w przeciwieństwie do swojego poprzednika, modelu W202, był reprezentantem całkowicie nowego działu w historii Mercedesa. Na przełomie wieków Mercedes zaczął bowiem produkować auta nie tylko luksusowe i wygodne, ale i ładne, dobrze prowadzące się, a co najważniejsze – skierowane do młodszej klienteli niż dotychczas. Jaki jest więc Mercedes klasy C drugiej generacji?

Nadwozie Mercedesa klasy C

przypadku Mercedesa klasy C można było wybierać wśród trzech rodzajów nadwozia: sedan, kombi oraz coupe. Sedan ma ładną, klasyczną sylwetkę, która bardzo powoli się starzeje. Nadwozie ma kształt klina, czyli „zaostrzony” przód w połączeniu z ostro ściętym, lekko uniesionym tyłem. Nadaje to C-klasie lekko sportowy charakter. Kombi nie wszystkim przypadnie do gustu, lecz taki jest urok aut z tego typu nadwoziem. Na pocieszenie można powiedzieć, że kombi ma znacznie lepsze właściwości przewozowe, gdyż w sedanie, oprócz mniejszego bagażnika, nie ma możliwości złożenia tylnej kanapy. Coupe należy traktować raczej jako auto dwuosobowe. Auto w tym nadwoziu jest bardzo nisko zawieszone, co bardzo utrudnia wsiadanie i wysiadanie. Dlatego też C klasa Coupe najbardziej nadaje się do niedzielnych, dynamicznych przejażdżek.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedesie klasy C

Wnętrze Mercedesa klasy C

Tutaj dużo zależy czy mamy do czynienia z wersją sprzed czy po liftingu. Do 2004 roku deska rozdzielcza była wykonana z dobrej jakości tworzyw sztucznych, jednak jej stylizacja może się wydawać już trochę przestarzała. Po modernizacji oprócz ładniejszego wyglądu, deska zyskała na czytelności. Dużą tego zasługą było zamontowanie nowych zegarów. W aucie siedzi się dość nisko i wygodnie. Fotele są wygodne, dobrze trzymają w zakrętach i długo zachowują sprężystość. Na tylnej kanapie wyraźnie brakuje miejsca, zwłaszcza na nogi. Osoby mające powyżej 185 cm wzrostu na dłuższych trasach będą narzekać. Bagażnik ma pojemność 445 l w sedanie i 470 l w kombi.

Napęd

Silniki benzynowe Mercedesa klasy C

Paleta silników benzynowych jest naprawdę imponująca. Podstawową jednostką jest silnik 2.0 w wersji 180. Nie polecamy jednak tego silnika ponieważ osiągi są bardzo przeciętne (11s do 100 km/h, a spalanie nie zachęcające (średnio 8,2l na 100 km). Dobrym wyborem jest silnik 1.8 wspomagany kompresorem (wersja 200 K). 170 KM zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 9 s. przy spalaniu o litr większym od wersji podstawowej.  Gdy potrzeba nam ponadprzeciętnych osiągów, możemy wybrać silnik o pojemności 3 litrów, oferowany w wersji 280. Rozpędza on auto do 100 km/h w 7,2 s. Niestety, okupione jest to spalaniem na poziomie 11,2l na 100 km. Na szczycie gamy silnikowej znajduje się wersja C 55 AMG z silnikiem 5.4l V8 o mocy 367 KM. Silnik zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w granicach 5 sekund. Producent podaje, że auto pali średnio 12 litrów na 100 km. Wiadomo jednak, że przy takiej mocy C klasa spali „tyle ile się wleje”. Zresztą, nie tylko wydatki na stacji benzynowej będą niebotyczne.

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki wysokoprężne Mercedesa klasy C

W palecie silników diesla również jest kilka dobrych propozycji. Podstawową jednostką w gamie jest silnik 2.2 (220 CDI). 129 KM w aucie, którego waga wynosi 1,5 tony, nie robi wrażenia. Dobrym wyborem jest silnik  2.2 (220 CDI) o mocy 143 KM lub 5-cylindrowy 2.7 (270 CDI) o mocy 170 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi odpowiednio 10,3 s. oraz 8,9 s. Średnie spalanie w przypadku tych silników jest umiarkowane i w zależności od wersji waha się od 6,5 l do 6,8 l. Najmocniejszym dieslem w ofercie był silnik V6 o pojemności 3 litrów i mocy 224 KM (wersja 320 CDI).

Co polecamy ?

W przypadku silnika benzynowego, rozsądnym wyborem jest silnik 1.8 wspomagany kompresorem. Trzeba jednak pamiętać, że sprężarka nie nadaje się do regeneracji. W przypadku diesla polecamy wersję 270 CDI lub 320 CDI. Druga z nich jest znacznie droższa w serwisowaniu.

Skrzynia biegów: Skrzynie biegów przekazywały napęd na tył lub na wszystkie cztery koła. Dostępna była 6-biegowa przekładnia manualna lub 5-stopniowy „automat”.

Zawieszenie Mercedesa klasy C

Praca układu kierowniczego zapewnia dużo przyjemności z jazdy. Komfort jazdy na znakomitym poziomie. Niestety, zawieszenie w klasie C jest nietrwałe.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Usterki Mercedesa klasy C

Silnik: awarie pomp wstępnych, zaworów ciśnieniowych, wtryskiwaczy;  zużycie kompresora, trudności z wymianą świec żarowych.

Zawieszenie: nadmierne zużycie łożysk kół, nadmierne luzy.

Elektronika: psujący się system ABS, ESP, sterowanie obiegiem powietrza, centralny zamek.

Skrzynia biegów: wrażliwe na zaniedbania w serwisowaniu (bardzo droga naprawa).

Korozja: rdzewienie aut z początków produkcji.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Ceny części Mercedesa klasy C:

Wahacz przedni: 785 zł

Amortyzator przedni: 525 zł

Klocki hamulcowe przednie: 255 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 240 zł

Sprzęgło kompletne: 2960 zł

Reflektor przedni: 645 zł

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Podsumowanie - Mercedes klasy C

Zalety: dobre prowadzenie, wysoki komfort jazdy, dynamiczna sylwetka, bogate wyposażenie.

Wady: problemy z usterkowością (zwłaszcza diesle), kosztowne naprawy, niska trwałość zawieszenia, problemy z korozją.

Mercedes klasy C to dobra oferta na rynku aut używanych. Mimo upływu lat, ponadczasowa sylwetka auta nadal się nie zestarzała. Dużym autem jest fakt, że auto z końca produkcji (2006-2007) kosztuje tyle co nowe, dobrze wyposażone auto klasy B. Przy zakupie trzeba jednak uważać na stan techniczny auta (zwłaszcza zawieszenie i silniki diesla), ponieważ na rynku jest dużo wyeksploatowanych aut, które służyły chociażby taksówkarzom.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA