REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Honda CR-V: miejska terenówka

Jakub Witanowski
Honda CR-V była jednym z pierwszych i najbardziej popularnych SUV-ów, jakie pojawiły się na rynku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V była jednym z pierwszych i najbardziej popularnych SUV-ów, jakie pojawiły się na rynku. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia generacja Hondy CR-V została zaprezentowana podczas targów w Paryżu w 2006 roku. Na polskich drogach jest dostępna od lutego 2007 roku. Stylistyka została odświeżona i miała nawiązywać do oferowanych modeli, w tamtym okresie. Od tej pory stała się jednym z liderów klasy SUV.

Nadwozie Hondy CR-V

Japoński SUV ma dość stonowaną sylwetkę. Nie jest ona jednak pozbawiona ciekawych stylistycznych akcentów. Elementem wyróżniającym wiele modeli hondy są chromowane klamki, które dodają autu szyku. Model ten jest niższy , szerszy i krótszy od poprzednika. W wyposażeniu nie ma koła zapasowego umieszczonego na tylnej klapie, który był znakiem rozpoznawczym poprzedniej wersji. Przód auta, przedzielony w pół wlotem powietrza jest wysoko podniesiony. Patrząc na auto z boku zauważymy opadającą ku tyłowi linie szyb i zaokrąglone, dość potężne tylne słupki. Tylna klapa przypomina trochę Volvo XC90. Wszelkie zmiany, które przeprowadzono przy projektowaniu tej generacji sprawiły, że auto prezentuje się bardziej dynamicznie od poprzednika. Plastikowe osłony zderzaków i masywne progi drzwi mają nadać autu lekko terenowy charakter.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie CR-V

Wnętrze Hondy CR-V

Jak na średniej wielkości SUVa, wnętrze jest bardzo obszerne. Przednie fotele mają duży zakres regulacji w pionie. Problemem może być brak regulacji lędźwiowej. Także tylna kanapa ma regulację kąta oparcia. We wnętrzu nie poczujemy luksusu. Plastiki są dość twarde i podatne na zarysowania, lecz nie wydają żadnych dźwięków podczas jazdy, ani pod mocnym naciskiem dłoni. Obsługa wyposażenia jest bardzo intuicyjna, każdy kierowca bardzo szybko się tu odnajdzie. W aucie bez żadnych problemów zmieści się piątka dorosłych osób.

Zegary są bardzo czytelne, przedzielone komputerem. Kierownica świetnie leży w dłoniach. Dźwignia zmiany biegów jest umieszczona wysoko, co jest zaletą auta tego typu. Pozycję kierowcy można łatwo i szybko dostroić do własnych wymagań. Bagażnik CR-V jest duży, 524 litrów w podstawowej konfiguracji siedzeń i 955 litrów po złożeniu tylnej kanapy.

REKLAMA

Wyposażenie Hondy CR-V

Najbogatsza wersja wyposażenia "Executive" wprowadza do wnętrza auta odrobinę luksusu. Skórzana tapicerka jest ładna i odporna na brud. Dwustrefowa klimatyzacja jest bardzo wydajna. Szklany dach posiada praktyczną funkcję elektrycznie sterowanej rolety. Seryjne audio wyposażone jest w zmieniarkę na 6 płyt, sześć głośników oraz subwoofer. Wszystkie szyby posiadają elektryczne sterowanie, lusterka oprócz podgrzewania wyposażono w opcję automatycznego składania. Czujniki parkowania znajdują się w narożnikach przedniego zderzaka. Do wyposażenia wersji "Executive" należą także czujniki deszczu i świateł oraz sześć poduszek powietrznych wraz z kurtynami. Reflektory ksenonowe, wyposażone w dysze spryskiwaczy, świetnie sprawdzają się w nocy. Nie trzeba dopłacać za tempomat, immobiliser, autoalarm czy lakier metalik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Napęd Hondy CR-V

Silnik benzynowy Hondy CR-V

Najczęściej spotykana jest 2-litrowa benzynowa jednostka z układem i-VTEC osiągająca moc 150 KM przy 6200obr./min. Zapewnia on wystarczające osiągi, przy rozsądnym spalaniu ok. 11l/100km. Problemem może być jedynie to, że kiedy chcemy uzyskać dobrą dynamikę, silnik ten trzeba wkręcać na wysokie obroty. Występuje także 2.4 litrowy silnik i-VTEC, lecz spotykany jest najczęściej na rynku amerykańskim oraz zachodnim.

Silnik wysokoprężny Hondy CR-V

Większą elastycznością od wersji benzynowej cechuje się oferowany silnik wysokoprężny 2.2 i-CDTi (140 KM). Charakteryzuje się doskonałą kulturą pracy, jest cichy i nie przenosi żadnych wibracji do środka. Dzięki elastyczności silnika nie będziemy zmuszeni do częstego wachlowania dźwignią zmiany biegów. Niedostatek mocy czuć jedynie przed 2 tys. obr./min, kiedy turbina jest jeszcze uśpiona. Auto w mieście spali mniej niż 9l/100km, natomiast w trasie, przy normalnej jeździe spalanie wyniesie ok. 6,4 l/100km

Skrzynie biegów

Auto wyposażone może być w 5-biegową lub 6-biegową manualną skrzynię biegów, albo automatyczną 4-stopniową lub 5-stopniową.

Manualna skrzynia biegów ma stosunkowo krótkie skoki dźwigni. Minusem jest to, że słychać wyraźne odgłosy pracy dźwigni. Automat jest dobrze zestrojony, ma trochę długą czwórkę. Umieszczono ją w cokoliku, przy desce rozdzielczej. Jest pod ręką, jednak utrudnia trochę dostęp do małych przycisków, którymi reguluje się siłę nawiewu.

Co wybrać?

Najlepiej wypada diesel, ale ceny mogą odstraszyć. Dlatego lepiej będzie wybrać dwulitrową wersję benzynową.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Zawieszenie Hondy CR-V

Honda prowadzi się pewnie i pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. Zawieszenie nie pozwala na niebezpieczne przechyły nadwozia, ale na nierównościach potrafi trochę podskakiwać. Auto nie ma tendencji do nad- lub podsterowności. Układ kierowniczy działa zgodnie z poleceniami kierowcy. Przód auta oparty jest na kolumnach McPhersona, z tyłu natomiast na podwójnych wahaczach. Podczas jazdy na szosie napędzane są tylko koła przednie, koła tylne dołączają w razie utraty przyczepności. Robią to jednak ze sporym opóźnieniem.

Ceny części Hondy CR-V:

Filtr oleju : od 20zł

Filtr powietrza: od 45zł

Wahacz przedni: 669zł

Amortyzator przedni: 546zł

Klocki hamulcowe przednie: 170zł

Tarcze hamulcowe przednie: 576zł

Sprzęgło: 1192zł

Reflektor: 415zł

Awaryjność Hondy CR-V:

TUV - wśród samochodów 4 i 5 letnich Honda zajęła 26 miejsce na 117 aut. Wśród 5 i 6 latków miejsce 15 na 96 aut.

Dekra - spośród 6 tys. przebadanych egzemplarzy – w 83,6 procentach aut nie doszukano się żadnych usterek.

Zobacz też: Honda Civic

Typowe Usterki Hondy CR-V:

Hałasujące hamulce, stukające łączniki stabilizatora, awarie sprężarki klimatyzacji, uszkodzenia wału napędowego (niewymienne krzyżaki), usterki sprzęgła (pompa, tarcza).

Podsumowanie - Honda CR-V:

Zalety: praktyczne wnętrze z przesuwaną tylną kanapą, niezawodne silniki, duży bagażnik, trwałość.

Wady: niezbyt skuteczny układ napędowy, wysokie ceny części zamiennych, silniki diesla bardzo drogie, słaby w terenie.

Od kilku lat Honda CR-V jest jednym z najchętniej kupowanych SUW-ów w Polsce. Marka ta charakteryzuje się bezawaryjnością. Spadek cen tego modelu na rynku wtórnym jest niski, więc nie trzeba się bać o swoje pieniądze.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA