REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Honda CR-V: miejska terenówka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Witanowski
Honda CR-V była jednym z pierwszych i najbardziej popularnych SUV-ów, jakie pojawiły się na rynku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V była jednym z pierwszych i najbardziej popularnych SUV-ów, jakie pojawiły się na rynku. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia generacja Hondy CR-V została zaprezentowana podczas targów w Paryżu w 2006 roku. Na polskich drogach jest dostępna od lutego 2007 roku. Stylistyka została odświeżona i miała nawiązywać do oferowanych modeli, w tamtym okresie. Od tej pory stała się jednym z liderów klasy SUV.

Nadwozie Hondy CR-V

Japoński SUV ma dość stonowaną sylwetkę. Nie jest ona jednak pozbawiona ciekawych stylistycznych akcentów. Elementem wyróżniającym wiele modeli hondy są chromowane klamki, które dodają autu szyku. Model ten jest niższy , szerszy i krótszy od poprzednika. W wyposażeniu nie ma koła zapasowego umieszczonego na tylnej klapie, który był znakiem rozpoznawczym poprzedniej wersji. Przód auta, przedzielony w pół wlotem powietrza jest wysoko podniesiony. Patrząc na auto z boku zauważymy opadającą ku tyłowi linie szyb i zaokrąglone, dość potężne tylne słupki. Tylna klapa przypomina trochę Volvo XC90. Wszelkie zmiany, które przeprowadzono przy projektowaniu tej generacji sprawiły, że auto prezentuje się bardziej dynamicznie od poprzednika. Plastikowe osłony zderzaków i masywne progi drzwi mają nadać autu lekko terenowy charakter.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie CR-V

Wnętrze Hondy CR-V

Jak na średniej wielkości SUVa, wnętrze jest bardzo obszerne. Przednie fotele mają duży zakres regulacji w pionie. Problemem może być brak regulacji lędźwiowej. Także tylna kanapa ma regulację kąta oparcia. We wnętrzu nie poczujemy luksusu. Plastiki są dość twarde i podatne na zarysowania, lecz nie wydają żadnych dźwięków podczas jazdy, ani pod mocnym naciskiem dłoni. Obsługa wyposażenia jest bardzo intuicyjna, każdy kierowca bardzo szybko się tu odnajdzie. W aucie bez żadnych problemów zmieści się piątka dorosłych osób.

Zegary są bardzo czytelne, przedzielone komputerem. Kierownica świetnie leży w dłoniach. Dźwignia zmiany biegów jest umieszczona wysoko, co jest zaletą auta tego typu. Pozycję kierowcy można łatwo i szybko dostroić do własnych wymagań. Bagażnik CR-V jest duży, 524 litrów w podstawowej konfiguracji siedzeń i 955 litrów po złożeniu tylnej kanapy.

REKLAMA

Wyposażenie Hondy CR-V

Najbogatsza wersja wyposażenia "Executive" wprowadza do wnętrza auta odrobinę luksusu. Skórzana tapicerka jest ładna i odporna na brud. Dwustrefowa klimatyzacja jest bardzo wydajna. Szklany dach posiada praktyczną funkcję elektrycznie sterowanej rolety. Seryjne audio wyposażone jest w zmieniarkę na 6 płyt, sześć głośników oraz subwoofer. Wszystkie szyby posiadają elektryczne sterowanie, lusterka oprócz podgrzewania wyposażono w opcję automatycznego składania. Czujniki parkowania znajdują się w narożnikach przedniego zderzaka. Do wyposażenia wersji "Executive" należą także czujniki deszczu i świateł oraz sześć poduszek powietrznych wraz z kurtynami. Reflektory ksenonowe, wyposażone w dysze spryskiwaczy, świetnie sprawdzają się w nocy. Nie trzeba dopłacać za tempomat, immobiliser, autoalarm czy lakier metalik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Napęd Hondy CR-V

Silnik benzynowy Hondy CR-V

Najczęściej spotykana jest 2-litrowa benzynowa jednostka z układem i-VTEC osiągająca moc 150 KM przy 6200obr./min. Zapewnia on wystarczające osiągi, przy rozsądnym spalaniu ok. 11l/100km. Problemem może być jedynie to, że kiedy chcemy uzyskać dobrą dynamikę, silnik ten trzeba wkręcać na wysokie obroty. Występuje także 2.4 litrowy silnik i-VTEC, lecz spotykany jest najczęściej na rynku amerykańskim oraz zachodnim.

Silnik wysokoprężny Hondy CR-V

Większą elastycznością od wersji benzynowej cechuje się oferowany silnik wysokoprężny 2.2 i-CDTi (140 KM). Charakteryzuje się doskonałą kulturą pracy, jest cichy i nie przenosi żadnych wibracji do środka. Dzięki elastyczności silnika nie będziemy zmuszeni do częstego wachlowania dźwignią zmiany biegów. Niedostatek mocy czuć jedynie przed 2 tys. obr./min, kiedy turbina jest jeszcze uśpiona. Auto w mieście spali mniej niż 9l/100km, natomiast w trasie, przy normalnej jeździe spalanie wyniesie ok. 6,4 l/100km

Skrzynie biegów

Auto wyposażone może być w 5-biegową lub 6-biegową manualną skrzynię biegów, albo automatyczną 4-stopniową lub 5-stopniową.

Manualna skrzynia biegów ma stosunkowo krótkie skoki dźwigni. Minusem jest to, że słychać wyraźne odgłosy pracy dźwigni. Automat jest dobrze zestrojony, ma trochę długą czwórkę. Umieszczono ją w cokoliku, przy desce rozdzielczej. Jest pod ręką, jednak utrudnia trochę dostęp do małych przycisków, którymi reguluje się siłę nawiewu.

Co wybrać?

Najlepiej wypada diesel, ale ceny mogą odstraszyć. Dlatego lepiej będzie wybrać dwulitrową wersję benzynową.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Zawieszenie Hondy CR-V

Honda prowadzi się pewnie i pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. Zawieszenie nie pozwala na niebezpieczne przechyły nadwozia, ale na nierównościach potrafi trochę podskakiwać. Auto nie ma tendencji do nad- lub podsterowności. Układ kierowniczy działa zgodnie z poleceniami kierowcy. Przód auta oparty jest na kolumnach McPhersona, z tyłu natomiast na podwójnych wahaczach. Podczas jazdy na szosie napędzane są tylko koła przednie, koła tylne dołączają w razie utraty przyczepności. Robią to jednak ze sporym opóźnieniem.

Ceny części Hondy CR-V:

Filtr oleju : od 20zł

Filtr powietrza: od 45zł

Wahacz przedni: 669zł

Amortyzator przedni: 546zł

Klocki hamulcowe przednie: 170zł

Tarcze hamulcowe przednie: 576zł

Sprzęgło: 1192zł

Reflektor: 415zł

Awaryjność Hondy CR-V:

TUV - wśród samochodów 4 i 5 letnich Honda zajęła 26 miejsce na 117 aut. Wśród 5 i 6 latków miejsce 15 na 96 aut.

Dekra - spośród 6 tys. przebadanych egzemplarzy – w 83,6 procentach aut nie doszukano się żadnych usterek.

Zobacz też: Honda Civic

Typowe Usterki Hondy CR-V:

Hałasujące hamulce, stukające łączniki stabilizatora, awarie sprężarki klimatyzacji, uszkodzenia wału napędowego (niewymienne krzyżaki), usterki sprzęgła (pompa, tarcza).

Podsumowanie - Honda CR-V:

Zalety: praktyczne wnętrze z przesuwaną tylną kanapą, niezawodne silniki, duży bagażnik, trwałość.

Wady: niezbyt skuteczny układ napędowy, wysokie ceny części zamiennych, silniki diesla bardzo drogie, słaby w terenie.

Od kilku lat Honda CR-V jest jednym z najchętniej kupowanych SUW-ów w Polsce. Marka ta charakteryzuje się bezawaryjnością. Spadek cen tego modelu na rynku wtórnym jest niski, więc nie trzeba się bać o swoje pieniądze.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

REKLAMA

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA