REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Honda CR-V: miejska terenówka

Jakub Witanowski
Honda CR-V była jednym z pierwszych i najbardziej popularnych SUV-ów, jakie pojawiły się na rynku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V była jednym z pierwszych i najbardziej popularnych SUV-ów, jakie pojawiły się na rynku. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia generacja Hondy CR-V została zaprezentowana podczas targów w Paryżu w 2006 roku. Na polskich drogach jest dostępna od lutego 2007 roku. Stylistyka została odświeżona i miała nawiązywać do oferowanych modeli, w tamtym okresie. Od tej pory stała się jednym z liderów klasy SUV.

Nadwozie Hondy CR-V

Japoński SUV ma dość stonowaną sylwetkę. Nie jest ona jednak pozbawiona ciekawych stylistycznych akcentów. Elementem wyróżniającym wiele modeli hondy są chromowane klamki, które dodają autu szyku. Model ten jest niższy , szerszy i krótszy od poprzednika. W wyposażeniu nie ma koła zapasowego umieszczonego na tylnej klapie, który był znakiem rozpoznawczym poprzedniej wersji. Przód auta, przedzielony w pół wlotem powietrza jest wysoko podniesiony. Patrząc na auto z boku zauważymy opadającą ku tyłowi linie szyb i zaokrąglone, dość potężne tylne słupki. Tylna klapa przypomina trochę Volvo XC90. Wszelkie zmiany, które przeprowadzono przy projektowaniu tej generacji sprawiły, że auto prezentuje się bardziej dynamicznie od poprzednika. Plastikowe osłony zderzaków i masywne progi drzwi mają nadać autu lekko terenowy charakter.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie CR-V

Wnętrze Hondy CR-V

REKLAMA

Jak na średniej wielkości SUVa, wnętrze jest bardzo obszerne. Przednie fotele mają duży zakres regulacji w pionie. Problemem może być brak regulacji lędźwiowej. Także tylna kanapa ma regulację kąta oparcia. We wnętrzu nie poczujemy luksusu. Plastiki są dość twarde i podatne na zarysowania, lecz nie wydają żadnych dźwięków podczas jazdy, ani pod mocnym naciskiem dłoni. Obsługa wyposażenia jest bardzo intuicyjna, każdy kierowca bardzo szybko się tu odnajdzie. W aucie bez żadnych problemów zmieści się piątka dorosłych osób.

Zegary są bardzo czytelne, przedzielone komputerem. Kierownica świetnie leży w dłoniach. Dźwignia zmiany biegów jest umieszczona wysoko, co jest zaletą auta tego typu. Pozycję kierowcy można łatwo i szybko dostroić do własnych wymagań. Bagażnik CR-V jest duży, 524 litrów w podstawowej konfiguracji siedzeń i 955 litrów po złożeniu tylnej kanapy.

Wyposażenie Hondy CR-V

Najbogatsza wersja wyposażenia "Executive" wprowadza do wnętrza auta odrobinę luksusu. Skórzana tapicerka jest ładna i odporna na brud. Dwustrefowa klimatyzacja jest bardzo wydajna. Szklany dach posiada praktyczną funkcję elektrycznie sterowanej rolety. Seryjne audio wyposażone jest w zmieniarkę na 6 płyt, sześć głośników oraz subwoofer. Wszystkie szyby posiadają elektryczne sterowanie, lusterka oprócz podgrzewania wyposażono w opcję automatycznego składania. Czujniki parkowania znajdują się w narożnikach przedniego zderzaka. Do wyposażenia wersji "Executive" należą także czujniki deszczu i świateł oraz sześć poduszek powietrznych wraz z kurtynami. Reflektory ksenonowe, wyposażone w dysze spryskiwaczy, świetnie sprawdzają się w nocy. Nie trzeba dopłacać za tempomat, immobiliser, autoalarm czy lakier metalik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Napęd Hondy CR-V

Silnik benzynowy Hondy CR-V

Najczęściej spotykana jest 2-litrowa benzynowa jednostka z układem i-VTEC osiągająca moc 150 KM przy 6200obr./min. Zapewnia on wystarczające osiągi, przy rozsądnym spalaniu ok. 11l/100km. Problemem może być jedynie to, że kiedy chcemy uzyskać dobrą dynamikę, silnik ten trzeba wkręcać na wysokie obroty. Występuje także 2.4 litrowy silnik i-VTEC, lecz spotykany jest najczęściej na rynku amerykańskim oraz zachodnim.

Silnik wysokoprężny Hondy CR-V

Większą elastycznością od wersji benzynowej cechuje się oferowany silnik wysokoprężny 2.2 i-CDTi (140 KM). Charakteryzuje się doskonałą kulturą pracy, jest cichy i nie przenosi żadnych wibracji do środka. Dzięki elastyczności silnika nie będziemy zmuszeni do częstego wachlowania dźwignią zmiany biegów. Niedostatek mocy czuć jedynie przed 2 tys. obr./min, kiedy turbina jest jeszcze uśpiona. Auto w mieście spali mniej niż 9l/100km, natomiast w trasie, przy normalnej jeździe spalanie wyniesie ok. 6,4 l/100km

Skrzynie biegów

Auto wyposażone może być w 5-biegową lub 6-biegową manualną skrzynię biegów, albo automatyczną 4-stopniową lub 5-stopniową.

Manualna skrzynia biegów ma stosunkowo krótkie skoki dźwigni. Minusem jest to, że słychać wyraźne odgłosy pracy dźwigni. Automat jest dobrze zestrojony, ma trochę długą czwórkę. Umieszczono ją w cokoliku, przy desce rozdzielczej. Jest pod ręką, jednak utrudnia trochę dostęp do małych przycisków, którymi reguluje się siłę nawiewu.

Co wybrać?

Najlepiej wypada diesel, ale ceny mogą odstraszyć. Dlatego lepiej będzie wybrać dwulitrową wersję benzynową.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Zawieszenie Hondy CR-V

Honda prowadzi się pewnie i pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. Zawieszenie nie pozwala na niebezpieczne przechyły nadwozia, ale na nierównościach potrafi trochę podskakiwać. Auto nie ma tendencji do nad- lub podsterowności. Układ kierowniczy działa zgodnie z poleceniami kierowcy. Przód auta oparty jest na kolumnach McPhersona, z tyłu natomiast na podwójnych wahaczach. Podczas jazdy na szosie napędzane są tylko koła przednie, koła tylne dołączają w razie utraty przyczepności. Robią to jednak ze sporym opóźnieniem.

Ceny części Hondy CR-V:

Filtr oleju : od 20zł

Filtr powietrza: od 45zł

Wahacz przedni: 669zł

Amortyzator przedni: 546zł

Klocki hamulcowe przednie: 170zł

Tarcze hamulcowe przednie: 576zł

Sprzęgło: 1192zł

Reflektor: 415zł

Awaryjność Hondy CR-V:

TUV - wśród samochodów 4 i 5 letnich Honda zajęła 26 miejsce na 117 aut. Wśród 5 i 6 latków miejsce 15 na 96 aut.

Dekra - spośród 6 tys. przebadanych egzemplarzy – w 83,6 procentach aut nie doszukano się żadnych usterek.

Zobacz też: Honda Civic

Typowe Usterki Hondy CR-V:

Hałasujące hamulce, stukające łączniki stabilizatora, awarie sprężarki klimatyzacji, uszkodzenia wału napędowego (niewymienne krzyżaki), usterki sprzęgła (pompa, tarcza).

Podsumowanie - Honda CR-V:

Zalety: praktyczne wnętrze z przesuwaną tylną kanapą, niezawodne silniki, duży bagażnik, trwałość.

Wady: niezbyt skuteczny układ napędowy, wysokie ceny części zamiennych, silniki diesla bardzo drogie, słaby w terenie.

Od kilku lat Honda CR-V jest jednym z najchętniej kupowanych SUW-ów w Polsce. Marka ta charakteryzuje się bezawaryjnością. Spadek cen tego modelu na rynku wtórnym jest niski, więc nie trzeba się bać o swoje pieniądze.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA