REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Honda CR-V: miejska terenówka

Jakub Witanowski
Honda CR-V była jednym z pierwszych i najbardziej popularnych SUV-ów, jakie pojawiły się na rynku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V była jednym z pierwszych i najbardziej popularnych SUV-ów, jakie pojawiły się na rynku. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia generacja Hondy CR-V została zaprezentowana podczas targów w Paryżu w 2006 roku. Na polskich drogach jest dostępna od lutego 2007 roku. Stylistyka została odświeżona i miała nawiązywać do oferowanych modeli, w tamtym okresie. Od tej pory stała się jednym z liderów klasy SUV.

Nadwozie Hondy CR-V

Japoński SUV ma dość stonowaną sylwetkę. Nie jest ona jednak pozbawiona ciekawych stylistycznych akcentów. Elementem wyróżniającym wiele modeli hondy są chromowane klamki, które dodają autu szyku. Model ten jest niższy , szerszy i krótszy od poprzednika. W wyposażeniu nie ma koła zapasowego umieszczonego na tylnej klapie, który był znakiem rozpoznawczym poprzedniej wersji. Przód auta, przedzielony w pół wlotem powietrza jest wysoko podniesiony. Patrząc na auto z boku zauważymy opadającą ku tyłowi linie szyb i zaokrąglone, dość potężne tylne słupki. Tylna klapa przypomina trochę Volvo XC90. Wszelkie zmiany, które przeprowadzono przy projektowaniu tej generacji sprawiły, że auto prezentuje się bardziej dynamicznie od poprzednika. Plastikowe osłony zderzaków i masywne progi drzwi mają nadać autu lekko terenowy charakter.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie CR-V

Wnętrze Hondy CR-V

Jak na średniej wielkości SUVa, wnętrze jest bardzo obszerne. Przednie fotele mają duży zakres regulacji w pionie. Problemem może być brak regulacji lędźwiowej. Także tylna kanapa ma regulację kąta oparcia. We wnętrzu nie poczujemy luksusu. Plastiki są dość twarde i podatne na zarysowania, lecz nie wydają żadnych dźwięków podczas jazdy, ani pod mocnym naciskiem dłoni. Obsługa wyposażenia jest bardzo intuicyjna, każdy kierowca bardzo szybko się tu odnajdzie. W aucie bez żadnych problemów zmieści się piątka dorosłych osób.

Zegary są bardzo czytelne, przedzielone komputerem. Kierownica świetnie leży w dłoniach. Dźwignia zmiany biegów jest umieszczona wysoko, co jest zaletą auta tego typu. Pozycję kierowcy można łatwo i szybko dostroić do własnych wymagań. Bagażnik CR-V jest duży, 524 litrów w podstawowej konfiguracji siedzeń i 955 litrów po złożeniu tylnej kanapy.

REKLAMA

Wyposażenie Hondy CR-V

Najbogatsza wersja wyposażenia "Executive" wprowadza do wnętrza auta odrobinę luksusu. Skórzana tapicerka jest ładna i odporna na brud. Dwustrefowa klimatyzacja jest bardzo wydajna. Szklany dach posiada praktyczną funkcję elektrycznie sterowanej rolety. Seryjne audio wyposażone jest w zmieniarkę na 6 płyt, sześć głośników oraz subwoofer. Wszystkie szyby posiadają elektryczne sterowanie, lusterka oprócz podgrzewania wyposażono w opcję automatycznego składania. Czujniki parkowania znajdują się w narożnikach przedniego zderzaka. Do wyposażenia wersji "Executive" należą także czujniki deszczu i świateł oraz sześć poduszek powietrznych wraz z kurtynami. Reflektory ksenonowe, wyposażone w dysze spryskiwaczy, świetnie sprawdzają się w nocy. Nie trzeba dopłacać za tempomat, immobiliser, autoalarm czy lakier metalik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Napęd Hondy CR-V

Silnik benzynowy Hondy CR-V

Najczęściej spotykana jest 2-litrowa benzynowa jednostka z układem i-VTEC osiągająca moc 150 KM przy 6200obr./min. Zapewnia on wystarczające osiągi, przy rozsądnym spalaniu ok. 11l/100km. Problemem może być jedynie to, że kiedy chcemy uzyskać dobrą dynamikę, silnik ten trzeba wkręcać na wysokie obroty. Występuje także 2.4 litrowy silnik i-VTEC, lecz spotykany jest najczęściej na rynku amerykańskim oraz zachodnim.

Silnik wysokoprężny Hondy CR-V

Większą elastycznością od wersji benzynowej cechuje się oferowany silnik wysokoprężny 2.2 i-CDTi (140 KM). Charakteryzuje się doskonałą kulturą pracy, jest cichy i nie przenosi żadnych wibracji do środka. Dzięki elastyczności silnika nie będziemy zmuszeni do częstego wachlowania dźwignią zmiany biegów. Niedostatek mocy czuć jedynie przed 2 tys. obr./min, kiedy turbina jest jeszcze uśpiona. Auto w mieście spali mniej niż 9l/100km, natomiast w trasie, przy normalnej jeździe spalanie wyniesie ok. 6,4 l/100km

Skrzynie biegów

Auto wyposażone może być w 5-biegową lub 6-biegową manualną skrzynię biegów, albo automatyczną 4-stopniową lub 5-stopniową.

Manualna skrzynia biegów ma stosunkowo krótkie skoki dźwigni. Minusem jest to, że słychać wyraźne odgłosy pracy dźwigni. Automat jest dobrze zestrojony, ma trochę długą czwórkę. Umieszczono ją w cokoliku, przy desce rozdzielczej. Jest pod ręką, jednak utrudnia trochę dostęp do małych przycisków, którymi reguluje się siłę nawiewu.

Co wybrać?

Najlepiej wypada diesel, ale ceny mogą odstraszyć. Dlatego lepiej będzie wybrać dwulitrową wersję benzynową.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Zawieszenie Hondy CR-V

Honda prowadzi się pewnie i pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. Zawieszenie nie pozwala na niebezpieczne przechyły nadwozia, ale na nierównościach potrafi trochę podskakiwać. Auto nie ma tendencji do nad- lub podsterowności. Układ kierowniczy działa zgodnie z poleceniami kierowcy. Przód auta oparty jest na kolumnach McPhersona, z tyłu natomiast na podwójnych wahaczach. Podczas jazdy na szosie napędzane są tylko koła przednie, koła tylne dołączają w razie utraty przyczepności. Robią to jednak ze sporym opóźnieniem.

Ceny części Hondy CR-V:

Filtr oleju : od 20zł

Filtr powietrza: od 45zł

Wahacz przedni: 669zł

Amortyzator przedni: 546zł

Klocki hamulcowe przednie: 170zł

Tarcze hamulcowe przednie: 576zł

Sprzęgło: 1192zł

Reflektor: 415zł

Awaryjność Hondy CR-V:

TUV - wśród samochodów 4 i 5 letnich Honda zajęła 26 miejsce na 117 aut. Wśród 5 i 6 latków miejsce 15 na 96 aut.

Dekra - spośród 6 tys. przebadanych egzemplarzy – w 83,6 procentach aut nie doszukano się żadnych usterek.

Zobacz też: Honda Civic

Typowe Usterki Hondy CR-V:

Hałasujące hamulce, stukające łączniki stabilizatora, awarie sprężarki klimatyzacji, uszkodzenia wału napędowego (niewymienne krzyżaki), usterki sprzęgła (pompa, tarcza).

Podsumowanie - Honda CR-V:

Zalety: praktyczne wnętrze z przesuwaną tylną kanapą, niezawodne silniki, duży bagażnik, trwałość.

Wady: niezbyt skuteczny układ napędowy, wysokie ceny części zamiennych, silniki diesla bardzo drogie, słaby w terenie.

Od kilku lat Honda CR-V jest jednym z najchętniej kupowanych SUW-ów w Polsce. Marka ta charakteryzuje się bezawaryjnością. Spadek cen tego modelu na rynku wtórnym jest niski, więc nie trzeba się bać o swoje pieniądze.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA