REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Honda Jazz: mądry wybór

Piotr Czerniakowski
Honda Jazz to dobry wybór dla ludzi ceniących trwałość i funkcjonalność.
Honda Jazz to dobry wybór dla ludzi ceniących trwałość i funkcjonalność.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Europejska premiera Hondy Jazz miała miejsce w 2002 roku. Mimo, że było to w zasadzie pierwsze miejskie auto japońskiego producenta, szybko zdobyło zaufanie wśród klientów. Właściwie jedyną poważną wadą Hondy Jazz jest jest…cena.

Nadwozie Hondy Jazz

Patrząc na Hondę Jazz mamy jedno skojarzenie – małe, miejskie pudełeczko. Nie oznacza to jednak, że auto jest brzydkie. Oczywiście nie jest to „świeżynka” – w końcu od premiery auta minęło już 10 lat. Miękkie linie i liczne przetłoczenia na masce i drzwiach sprawiają miłe dla oka wrażenie. Wysoko poprowadzona linia dachu daje do zrozumienia, że mamy  do czynienia z autem, w którym praktyczność pełni rolę priorytetową. Tak też jest w rzeczywistości.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Jazz

Wnętrze Hondy Jazz

Zdecydowanie większy w środku niż na zewnątrz – tak można określić Hondę Jazz.  Długością nadwozia Jazz przystaje do innych modeli klasy B, jednak w środku możemy się poczuć jak w kompakcie. W środku mamy również dużo możliwości konfigurowania wnętrza. Ciekawym rozwiązaniem jest składanie siedziska tylnej kanapy, które można podnieść i „docisnąć” do oparcia. Taki trik zawdzięczamy temu, że siedzisko oparte jest jedynie na składanych, metalowych rurkach. Idealne rozwiązanie, gdy chcemy przewieźć np. psa.  Deska rozdzielcza jest przejrzysta i funkcjonalna. Zdarza się, że plastiki zastosowane do wykończenia trzeszczą, lecz są to raczej odosobnione przypadki. Bagażnik to rzecz, którą w przypadku Jazza można opisywać w samych superlatywach. Jest ustawny, ma pojemność 380 l (jeden z liderów w tej klasie), zaś kiedy będziemy potrzebować,  możemy powiększyć go do pojemności 1325 l.

Wyposażenie Hondy Jazz

W Jazzie były występowały dwie opcje wyposażenia: S i LS. W standardzie wersji S mogliśmy liczyć na dwie poduszki powietrzne, ABS i elektrykę szyb i lusterek. Wersja LS wyposażona była dodatkowo w klimatyzację i Radio z CD.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki Hondy Jazz

Na rynku Europejskim oferowane były jedynie 2 jednostki napędowe – obie benzynowe. Zarówno jeden jak i drugi to silniki ośmiozaworowe, za to z dwiema świecami na cylinder. Zaletą obu jednostek jest bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu.

Słabsza z nich to czterocylindrowy motor  1.2 o mocy 78 KM. Przyspieszenie na poziomie 13,7 s do 100 km na kolana nie powala. Spalanie wynosi za to jedyne 6l na 100 km, co jest realnym, możliwym do osiągnięcia wynikiem. Polecamy jednak mocniejszą jednostkę 1.4 o mocy 83 KM. Przyspieszenie do 100 km/h na papierze lepsze o jedyne 0,8 s, lecz w praktyce silnik jest odczuwalnie mocniejszy. Poza tym mocniejszy silnik spala jedynie pół litra więcej od silnika 1.2. Od 2005 roku wszystkie auta na polskim rynku były wyposażone w jednostkę 1.2.

Na rynku amerykańskim, gdzie Honda Jazz znana jest jako Honda Fit, dostępny był również silnik 1.5 o mocy 109 KM. Dzięki temu auto do 100 km/h rozpędzało się w równe 10 s. Niestety, takie auta trafiają się sporadycznie.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Co polecamy w przypadku Hondy Jazz?

Dużo aut pochodzi z importu, ponieważ w Polsce Jazz był drogi i nie sprzedawał się zbyt dobrze. Z kolei auta zza granicy to często wyeksploatowane lub powypadkowe egzemplarze. Jeśli zależy nam na dobrym, zadbanym egzemplarzu, postawmy na auto pochodzące z polskiego salonu sprzedaży, w odmianie z silnikiem 1.4.

Napęd: przedni. Skrzynie biegów – 5-stopniowa manualna lub bezstopniowa CVT (występowała tylko z mocniejszym benzyniakiem)

Zawieszenie Hondy Jazz

Zawieszenie jest trwałe, lecz sztywne.  Niezaładowany samochód podskakuje na nierównościach . W zakrętach auto za nadto się nie przechyla, co w przypadku auta tego typu można uznać za sporą zaletę.

Zobacz też: Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Usterki Hondy Jazz

- Awarie bezstopniowej skrzyni biegów CVT – poważna sprawa, skrzynia w razie wystąpienia poważniejszej usterki, jest w zasadzie nie do naprawienia. Z tego względu nie zachęcamy do tego wyboru.

- Korozja na tylnej klapie i rantach drzwi, a także na osprzęcie silnika.

- Nieprawidłowa praca zaworu EGR.

- Uszkodzenia złączy poduszek powietrznych pod fotelami.

- Trzeszcząca deska rozdzielcza, parciejące uszczelki drzwi.

Wszystko to jednak jest „doszukiwaniem się”, bowiem Honda Jazz jest bezawaryjnym, przyjaznym użytkownikowi autem. Jak zresztą można przeczytać, zdecydowana większość usterek to drobiazgi.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Ceny części Hondy Jazz

Wahacz przedni: 347 zł
Amortyzator przedni: 365 zł
Klocki hamulcowe przednie: 170 zł
Tarcze hamulcowe przednie: 340 zł
Sprzęgło kompletne: 850 zł
Reflektor przedni: 444 zł

Podsumowanie – Honda Jazz

Zalety: przestronne i funkcjonalne wnętrze, mała awaryjność, dobra widoczność, wysoka trwałość.

Wady: wysokie ceny egzemplarzy na rynku wtórnych i ich mała podaż, wysokie ceny oryginalnych części, niezbyt wysoki komfort podczas jazdy niezaładowanym autem, niska skuteczność hamulców.

Zobacz też: Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Honda Jazz to dość nietypowe auto. Ma wprawdzie sporo zalet, którym przede wszystkim jest przestronne i przemyślane wnętrze oraz bezusterkowość, lecz zniechęcać mogą wysokie ceny zadbanych egzemplarzy. Jeśli komuś zależy na aucie trwałym i uniwersalnym, Jazz będzie dobrym wyborem. Przed kupnem, trzeba się jednak dobrze zastanowić, gdyż za te pieniądze można kupić dużo innych, może nie tak trwałych, ale ciekawszych aut.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA