REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Honda Jazz: mądry wybór

Piotr Czerniakowski
Honda Jazz to dobry wybór dla ludzi ceniących trwałość i funkcjonalność.
Honda Jazz to dobry wybór dla ludzi ceniących trwałość i funkcjonalność.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Europejska premiera Hondy Jazz miała miejsce w 2002 roku. Mimo, że było to w zasadzie pierwsze miejskie auto japońskiego producenta, szybko zdobyło zaufanie wśród klientów. Właściwie jedyną poważną wadą Hondy Jazz jest jest…cena.

Nadwozie Hondy Jazz

Patrząc na Hondę Jazz mamy jedno skojarzenie – małe, miejskie pudełeczko. Nie oznacza to jednak, że auto jest brzydkie. Oczywiście nie jest to „świeżynka” – w końcu od premiery auta minęło już 10 lat. Miękkie linie i liczne przetłoczenia na masce i drzwiach sprawiają miłe dla oka wrażenie. Wysoko poprowadzona linia dachu daje do zrozumienia, że mamy  do czynienia z autem, w którym praktyczność pełni rolę priorytetową. Tak też jest w rzeczywistości.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Jazz

Wnętrze Hondy Jazz

Zdecydowanie większy w środku niż na zewnątrz – tak można określić Hondę Jazz.  Długością nadwozia Jazz przystaje do innych modeli klasy B, jednak w środku możemy się poczuć jak w kompakcie. W środku mamy również dużo możliwości konfigurowania wnętrza. Ciekawym rozwiązaniem jest składanie siedziska tylnej kanapy, które można podnieść i „docisnąć” do oparcia. Taki trik zawdzięczamy temu, że siedzisko oparte jest jedynie na składanych, metalowych rurkach. Idealne rozwiązanie, gdy chcemy przewieźć np. psa.  Deska rozdzielcza jest przejrzysta i funkcjonalna. Zdarza się, że plastiki zastosowane do wykończenia trzeszczą, lecz są to raczej odosobnione przypadki. Bagażnik to rzecz, którą w przypadku Jazza można opisywać w samych superlatywach. Jest ustawny, ma pojemność 380 l (jeden z liderów w tej klasie), zaś kiedy będziemy potrzebować,  możemy powiększyć go do pojemności 1325 l.

Wyposażenie Hondy Jazz

W Jazzie były występowały dwie opcje wyposażenia: S i LS. W standardzie wersji S mogliśmy liczyć na dwie poduszki powietrzne, ABS i elektrykę szyb i lusterek. Wersja LS wyposażona była dodatkowo w klimatyzację i Radio z CD.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki Hondy Jazz

Na rynku Europejskim oferowane były jedynie 2 jednostki napędowe – obie benzynowe. Zarówno jeden jak i drugi to silniki ośmiozaworowe, za to z dwiema świecami na cylinder. Zaletą obu jednostek jest bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu.

Słabsza z nich to czterocylindrowy motor  1.2 o mocy 78 KM. Przyspieszenie na poziomie 13,7 s do 100 km na kolana nie powala. Spalanie wynosi za to jedyne 6l na 100 km, co jest realnym, możliwym do osiągnięcia wynikiem. Polecamy jednak mocniejszą jednostkę 1.4 o mocy 83 KM. Przyspieszenie do 100 km/h na papierze lepsze o jedyne 0,8 s, lecz w praktyce silnik jest odczuwalnie mocniejszy. Poza tym mocniejszy silnik spala jedynie pół litra więcej od silnika 1.2. Od 2005 roku wszystkie auta na polskim rynku były wyposażone w jednostkę 1.2.

Na rynku amerykańskim, gdzie Honda Jazz znana jest jako Honda Fit, dostępny był również silnik 1.5 o mocy 109 KM. Dzięki temu auto do 100 km/h rozpędzało się w równe 10 s. Niestety, takie auta trafiają się sporadycznie.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Co polecamy w przypadku Hondy Jazz?

Dużo aut pochodzi z importu, ponieważ w Polsce Jazz był drogi i nie sprzedawał się zbyt dobrze. Z kolei auta zza granicy to często wyeksploatowane lub powypadkowe egzemplarze. Jeśli zależy nam na dobrym, zadbanym egzemplarzu, postawmy na auto pochodzące z polskiego salonu sprzedaży, w odmianie z silnikiem 1.4.

Napęd: przedni. Skrzynie biegów – 5-stopniowa manualna lub bezstopniowa CVT (występowała tylko z mocniejszym benzyniakiem)

Zawieszenie Hondy Jazz

Zawieszenie jest trwałe, lecz sztywne.  Niezaładowany samochód podskakuje na nierównościach . W zakrętach auto za nadto się nie przechyla, co w przypadku auta tego typu można uznać za sporą zaletę.

Zobacz też: Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Usterki Hondy Jazz

- Awarie bezstopniowej skrzyni biegów CVT – poważna sprawa, skrzynia w razie wystąpienia poważniejszej usterki, jest w zasadzie nie do naprawienia. Z tego względu nie zachęcamy do tego wyboru.

- Korozja na tylnej klapie i rantach drzwi, a także na osprzęcie silnika.

- Nieprawidłowa praca zaworu EGR.

- Uszkodzenia złączy poduszek powietrznych pod fotelami.

- Trzeszcząca deska rozdzielcza, parciejące uszczelki drzwi.

Wszystko to jednak jest „doszukiwaniem się”, bowiem Honda Jazz jest bezawaryjnym, przyjaznym użytkownikowi autem. Jak zresztą można przeczytać, zdecydowana większość usterek to drobiazgi.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Ceny części Hondy Jazz

Wahacz przedni: 347 zł
Amortyzator przedni: 365 zł
Klocki hamulcowe przednie: 170 zł
Tarcze hamulcowe przednie: 340 zł
Sprzęgło kompletne: 850 zł
Reflektor przedni: 444 zł

Podsumowanie – Honda Jazz

Zalety: przestronne i funkcjonalne wnętrze, mała awaryjność, dobra widoczność, wysoka trwałość.

Wady: wysokie ceny egzemplarzy na rynku wtórnych i ich mała podaż, wysokie ceny oryginalnych części, niezbyt wysoki komfort podczas jazdy niezaładowanym autem, niska skuteczność hamulców.

Zobacz też: Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Honda Jazz to dość nietypowe auto. Ma wprawdzie sporo zalet, którym przede wszystkim jest przestronne i przemyślane wnętrze oraz bezusterkowość, lecz zniechęcać mogą wysokie ceny zadbanych egzemplarzy. Jeśli komuś zależy na aucie trwałym i uniwersalnym, Jazz będzie dobrym wyborem. Przed kupnem, trzeba się jednak dobrze zastanowić, gdyż za te pieniądze można kupić dużo innych, może nie tak trwałych, ale ciekawszych aut.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA