REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Honda Jazz: mądry wybór

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Honda Jazz to dobry wybór dla ludzi ceniących trwałość i funkcjonalność.
Honda Jazz to dobry wybór dla ludzi ceniących trwałość i funkcjonalność.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Europejska premiera Hondy Jazz miała miejsce w 2002 roku. Mimo, że było to w zasadzie pierwsze miejskie auto japońskiego producenta, szybko zdobyło zaufanie wśród klientów. Właściwie jedyną poważną wadą Hondy Jazz jest jest…cena.

Nadwozie Hondy Jazz

Patrząc na Hondę Jazz mamy jedno skojarzenie – małe, miejskie pudełeczko. Nie oznacza to jednak, że auto jest brzydkie. Oczywiście nie jest to „świeżynka” – w końcu od premiery auta minęło już 10 lat. Miękkie linie i liczne przetłoczenia na masce i drzwiach sprawiają miłe dla oka wrażenie. Wysoko poprowadzona linia dachu daje do zrozumienia, że mamy  do czynienia z autem, w którym praktyczność pełni rolę priorytetową. Tak też jest w rzeczywistości.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Jazz

Wnętrze Hondy Jazz

Zdecydowanie większy w środku niż na zewnątrz – tak można określić Hondę Jazz.  Długością nadwozia Jazz przystaje do innych modeli klasy B, jednak w środku możemy się poczuć jak w kompakcie. W środku mamy również dużo możliwości konfigurowania wnętrza. Ciekawym rozwiązaniem jest składanie siedziska tylnej kanapy, które można podnieść i „docisnąć” do oparcia. Taki trik zawdzięczamy temu, że siedzisko oparte jest jedynie na składanych, metalowych rurkach. Idealne rozwiązanie, gdy chcemy przewieźć np. psa.  Deska rozdzielcza jest przejrzysta i funkcjonalna. Zdarza się, że plastiki zastosowane do wykończenia trzeszczą, lecz są to raczej odosobnione przypadki. Bagażnik to rzecz, którą w przypadku Jazza można opisywać w samych superlatywach. Jest ustawny, ma pojemność 380 l (jeden z liderów w tej klasie), zaś kiedy będziemy potrzebować,  możemy powiększyć go do pojemności 1325 l.

Wyposażenie Hondy Jazz

W Jazzie były występowały dwie opcje wyposażenia: S i LS. W standardzie wersji S mogliśmy liczyć na dwie poduszki powietrzne, ABS i elektrykę szyb i lusterek. Wersja LS wyposażona była dodatkowo w klimatyzację i Radio z CD.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki Hondy Jazz

Na rynku Europejskim oferowane były jedynie 2 jednostki napędowe – obie benzynowe. Zarówno jeden jak i drugi to silniki ośmiozaworowe, za to z dwiema świecami na cylinder. Zaletą obu jednostek jest bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu.

Słabsza z nich to czterocylindrowy motor  1.2 o mocy 78 KM. Przyspieszenie na poziomie 13,7 s do 100 km na kolana nie powala. Spalanie wynosi za to jedyne 6l na 100 km, co jest realnym, możliwym do osiągnięcia wynikiem. Polecamy jednak mocniejszą jednostkę 1.4 o mocy 83 KM. Przyspieszenie do 100 km/h na papierze lepsze o jedyne 0,8 s, lecz w praktyce silnik jest odczuwalnie mocniejszy. Poza tym mocniejszy silnik spala jedynie pół litra więcej od silnika 1.2. Od 2005 roku wszystkie auta na polskim rynku były wyposażone w jednostkę 1.2.

Na rynku amerykańskim, gdzie Honda Jazz znana jest jako Honda Fit, dostępny był również silnik 1.5 o mocy 109 KM. Dzięki temu auto do 100 km/h rozpędzało się w równe 10 s. Niestety, takie auta trafiają się sporadycznie.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Co polecamy w przypadku Hondy Jazz?

Dużo aut pochodzi z importu, ponieważ w Polsce Jazz był drogi i nie sprzedawał się zbyt dobrze. Z kolei auta zza granicy to często wyeksploatowane lub powypadkowe egzemplarze. Jeśli zależy nam na dobrym, zadbanym egzemplarzu, postawmy na auto pochodzące z polskiego salonu sprzedaży, w odmianie z silnikiem 1.4.

Napęd: przedni. Skrzynie biegów – 5-stopniowa manualna lub bezstopniowa CVT (występowała tylko z mocniejszym benzyniakiem)

Zawieszenie Hondy Jazz

Zawieszenie jest trwałe, lecz sztywne.  Niezaładowany samochód podskakuje na nierównościach . W zakrętach auto za nadto się nie przechyla, co w przypadku auta tego typu można uznać za sporą zaletę.

Zobacz też: Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Usterki Hondy Jazz

- Awarie bezstopniowej skrzyni biegów CVT – poważna sprawa, skrzynia w razie wystąpienia poważniejszej usterki, jest w zasadzie nie do naprawienia. Z tego względu nie zachęcamy do tego wyboru.

- Korozja na tylnej klapie i rantach drzwi, a także na osprzęcie silnika.

- Nieprawidłowa praca zaworu EGR.

- Uszkodzenia złączy poduszek powietrznych pod fotelami.

- Trzeszcząca deska rozdzielcza, parciejące uszczelki drzwi.

Wszystko to jednak jest „doszukiwaniem się”, bowiem Honda Jazz jest bezawaryjnym, przyjaznym użytkownikowi autem. Jak zresztą można przeczytać, zdecydowana większość usterek to drobiazgi.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Ceny części Hondy Jazz

Wahacz przedni: 347 zł
Amortyzator przedni: 365 zł
Klocki hamulcowe przednie: 170 zł
Tarcze hamulcowe przednie: 340 zł
Sprzęgło kompletne: 850 zł
Reflektor przedni: 444 zł

Podsumowanie – Honda Jazz

Zalety: przestronne i funkcjonalne wnętrze, mała awaryjność, dobra widoczność, wysoka trwałość.

Wady: wysokie ceny egzemplarzy na rynku wtórnych i ich mała podaż, wysokie ceny oryginalnych części, niezbyt wysoki komfort podczas jazdy niezaładowanym autem, niska skuteczność hamulców.

Zobacz też: Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Honda Jazz to dość nietypowe auto. Ma wprawdzie sporo zalet, którym przede wszystkim jest przestronne i przemyślane wnętrze oraz bezusterkowość, lecz zniechęcać mogą wysokie ceny zadbanych egzemplarzy. Jeśli komuś zależy na aucie trwałym i uniwersalnym, Jazz będzie dobrym wyborem. Przed kupnem, trzeba się jednak dobrze zastanowić, gdyż za te pieniądze można kupić dużo innych, może nie tak trwałych, ale ciekawszych aut.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA