REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Honda Jazz: mądry wybór

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Honda Jazz to dobry wybór dla ludzi ceniących trwałość i funkcjonalność.
Honda Jazz to dobry wybór dla ludzi ceniących trwałość i funkcjonalność.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Europejska premiera Hondy Jazz miała miejsce w 2002 roku. Mimo, że było to w zasadzie pierwsze miejskie auto japońskiego producenta, szybko zdobyło zaufanie wśród klientów. Właściwie jedyną poważną wadą Hondy Jazz jest jest…cena.

Nadwozie Hondy Jazz

Patrząc na Hondę Jazz mamy jedno skojarzenie – małe, miejskie pudełeczko. Nie oznacza to jednak, że auto jest brzydkie. Oczywiście nie jest to „świeżynka” – w końcu od premiery auta minęło już 10 lat. Miękkie linie i liczne przetłoczenia na masce i drzwiach sprawiają miłe dla oka wrażenie. Wysoko poprowadzona linia dachu daje do zrozumienia, że mamy  do czynienia z autem, w którym praktyczność pełni rolę priorytetową. Tak też jest w rzeczywistości.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Jazz

Wnętrze Hondy Jazz

Zdecydowanie większy w środku niż na zewnątrz – tak można określić Hondę Jazz.  Długością nadwozia Jazz przystaje do innych modeli klasy B, jednak w środku możemy się poczuć jak w kompakcie. W środku mamy również dużo możliwości konfigurowania wnętrza. Ciekawym rozwiązaniem jest składanie siedziska tylnej kanapy, które można podnieść i „docisnąć” do oparcia. Taki trik zawdzięczamy temu, że siedzisko oparte jest jedynie na składanych, metalowych rurkach. Idealne rozwiązanie, gdy chcemy przewieźć np. psa.  Deska rozdzielcza jest przejrzysta i funkcjonalna. Zdarza się, że plastiki zastosowane do wykończenia trzeszczą, lecz są to raczej odosobnione przypadki. Bagażnik to rzecz, którą w przypadku Jazza można opisywać w samych superlatywach. Jest ustawny, ma pojemność 380 l (jeden z liderów w tej klasie), zaś kiedy będziemy potrzebować,  możemy powiększyć go do pojemności 1325 l.

Wyposażenie Hondy Jazz

W Jazzie były występowały dwie opcje wyposażenia: S i LS. W standardzie wersji S mogliśmy liczyć na dwie poduszki powietrzne, ABS i elektrykę szyb i lusterek. Wersja LS wyposażona była dodatkowo w klimatyzację i Radio z CD.

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki Hondy Jazz

REKLAMA

Na rynku Europejskim oferowane były jedynie 2 jednostki napędowe – obie benzynowe. Zarówno jeden jak i drugi to silniki ośmiozaworowe, za to z dwiema świecami na cylinder. Zaletą obu jednostek jest bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu.

Słabsza z nich to czterocylindrowy motor  1.2 o mocy 78 KM. Przyspieszenie na poziomie 13,7 s do 100 km na kolana nie powala. Spalanie wynosi za to jedyne 6l na 100 km, co jest realnym, możliwym do osiągnięcia wynikiem. Polecamy jednak mocniejszą jednostkę 1.4 o mocy 83 KM. Przyspieszenie do 100 km/h na papierze lepsze o jedyne 0,8 s, lecz w praktyce silnik jest odczuwalnie mocniejszy. Poza tym mocniejszy silnik spala jedynie pół litra więcej od silnika 1.2. Od 2005 roku wszystkie auta na polskim rynku były wyposażone w jednostkę 1.2.

Na rynku amerykańskim, gdzie Honda Jazz znana jest jako Honda Fit, dostępny był również silnik 1.5 o mocy 109 KM. Dzięki temu auto do 100 km/h rozpędzało się w równe 10 s. Niestety, takie auta trafiają się sporadycznie.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Co polecamy w przypadku Hondy Jazz?

Dużo aut pochodzi z importu, ponieważ w Polsce Jazz był drogi i nie sprzedawał się zbyt dobrze. Z kolei auta zza granicy to często wyeksploatowane lub powypadkowe egzemplarze. Jeśli zależy nam na dobrym, zadbanym egzemplarzu, postawmy na auto pochodzące z polskiego salonu sprzedaży, w odmianie z silnikiem 1.4.

Napęd: przedni. Skrzynie biegów – 5-stopniowa manualna lub bezstopniowa CVT (występowała tylko z mocniejszym benzyniakiem)

Zawieszenie Hondy Jazz

Zawieszenie jest trwałe, lecz sztywne.  Niezaładowany samochód podskakuje na nierównościach . W zakrętach auto za nadto się nie przechyla, co w przypadku auta tego typu można uznać za sporą zaletę.

Zobacz też: Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Usterki Hondy Jazz

- Awarie bezstopniowej skrzyni biegów CVT – poważna sprawa, skrzynia w razie wystąpienia poważniejszej usterki, jest w zasadzie nie do naprawienia. Z tego względu nie zachęcamy do tego wyboru.

- Korozja na tylnej klapie i rantach drzwi, a także na osprzęcie silnika.

- Nieprawidłowa praca zaworu EGR.

- Uszkodzenia złączy poduszek powietrznych pod fotelami.

- Trzeszcząca deska rozdzielcza, parciejące uszczelki drzwi.

Wszystko to jednak jest „doszukiwaniem się”, bowiem Honda Jazz jest bezawaryjnym, przyjaznym użytkownikowi autem. Jak zresztą można przeczytać, zdecydowana większość usterek to drobiazgi.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Ceny części Hondy Jazz

Wahacz przedni: 347 zł
Amortyzator przedni: 365 zł
Klocki hamulcowe przednie: 170 zł
Tarcze hamulcowe przednie: 340 zł
Sprzęgło kompletne: 850 zł
Reflektor przedni: 444 zł

Podsumowanie – Honda Jazz

Zalety: przestronne i funkcjonalne wnętrze, mała awaryjność, dobra widoczność, wysoka trwałość.

Wady: wysokie ceny egzemplarzy na rynku wtórnych i ich mała podaż, wysokie ceny oryginalnych części, niezbyt wysoki komfort podczas jazdy niezaładowanym autem, niska skuteczność hamulców.

Zobacz też: Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Honda Jazz to dość nietypowe auto. Ma wprawdzie sporo zalet, którym przede wszystkim jest przestronne i przemyślane wnętrze oraz bezusterkowość, lecz zniechęcać mogą wysokie ceny zadbanych egzemplarzy. Jeśli komuś zależy na aucie trwałym i uniwersalnym, Jazz będzie dobrym wyborem. Przed kupnem, trzeba się jednak dobrze zastanowić, gdyż za te pieniądze można kupić dużo innych, może nie tak trwałych, ale ciekawszych aut.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA