REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Honda Jazz: mądry wybór

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Honda Jazz to dobry wybór dla ludzi ceniących trwałość i funkcjonalność.
Honda Jazz to dobry wybór dla ludzi ceniących trwałość i funkcjonalność.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Europejska premiera Hondy Jazz miała miejsce w 2002 roku. Mimo, że było to w zasadzie pierwsze miejskie auto japońskiego producenta, szybko zdobyło zaufanie wśród klientów. Właściwie jedyną poważną wadą Hondy Jazz jest jest…cena.

Nadwozie Hondy Jazz

Patrząc na Hondę Jazz mamy jedno skojarzenie – małe, miejskie pudełeczko. Nie oznacza to jednak, że auto jest brzydkie. Oczywiście nie jest to „świeżynka” – w końcu od premiery auta minęło już 10 lat. Miękkie linie i liczne przetłoczenia na masce i drzwiach sprawiają miłe dla oka wrażenie. Wysoko poprowadzona linia dachu daje do zrozumienia, że mamy  do czynienia z autem, w którym praktyczność pełni rolę priorytetową. Tak też jest w rzeczywistości.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Jazz

Wnętrze Hondy Jazz

Zdecydowanie większy w środku niż na zewnątrz – tak można określić Hondę Jazz.  Długością nadwozia Jazz przystaje do innych modeli klasy B, jednak w środku możemy się poczuć jak w kompakcie. W środku mamy również dużo możliwości konfigurowania wnętrza. Ciekawym rozwiązaniem jest składanie siedziska tylnej kanapy, które można podnieść i „docisnąć” do oparcia. Taki trik zawdzięczamy temu, że siedzisko oparte jest jedynie na składanych, metalowych rurkach. Idealne rozwiązanie, gdy chcemy przewieźć np. psa.  Deska rozdzielcza jest przejrzysta i funkcjonalna. Zdarza się, że plastiki zastosowane do wykończenia trzeszczą, lecz są to raczej odosobnione przypadki. Bagażnik to rzecz, którą w przypadku Jazza można opisywać w samych superlatywach. Jest ustawny, ma pojemność 380 l (jeden z liderów w tej klasie), zaś kiedy będziemy potrzebować,  możemy powiększyć go do pojemności 1325 l.

Wyposażenie Hondy Jazz

W Jazzie były występowały dwie opcje wyposażenia: S i LS. W standardzie wersji S mogliśmy liczyć na dwie poduszki powietrzne, ABS i elektrykę szyb i lusterek. Wersja LS wyposażona była dodatkowo w klimatyzację i Radio z CD.

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki Hondy Jazz

REKLAMA

Na rynku Europejskim oferowane były jedynie 2 jednostki napędowe – obie benzynowe. Zarówno jeden jak i drugi to silniki ośmiozaworowe, za to z dwiema świecami na cylinder. Zaletą obu jednostek jest bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu.

Słabsza z nich to czterocylindrowy motor  1.2 o mocy 78 KM. Przyspieszenie na poziomie 13,7 s do 100 km na kolana nie powala. Spalanie wynosi za to jedyne 6l na 100 km, co jest realnym, możliwym do osiągnięcia wynikiem. Polecamy jednak mocniejszą jednostkę 1.4 o mocy 83 KM. Przyspieszenie do 100 km/h na papierze lepsze o jedyne 0,8 s, lecz w praktyce silnik jest odczuwalnie mocniejszy. Poza tym mocniejszy silnik spala jedynie pół litra więcej od silnika 1.2. Od 2005 roku wszystkie auta na polskim rynku były wyposażone w jednostkę 1.2.

Na rynku amerykańskim, gdzie Honda Jazz znana jest jako Honda Fit, dostępny był również silnik 1.5 o mocy 109 KM. Dzięki temu auto do 100 km/h rozpędzało się w równe 10 s. Niestety, takie auta trafiają się sporadycznie.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Co polecamy w przypadku Hondy Jazz?

Dużo aut pochodzi z importu, ponieważ w Polsce Jazz był drogi i nie sprzedawał się zbyt dobrze. Z kolei auta zza granicy to często wyeksploatowane lub powypadkowe egzemplarze. Jeśli zależy nam na dobrym, zadbanym egzemplarzu, postawmy na auto pochodzące z polskiego salonu sprzedaży, w odmianie z silnikiem 1.4.

Napęd: przedni. Skrzynie biegów – 5-stopniowa manualna lub bezstopniowa CVT (występowała tylko z mocniejszym benzyniakiem)

Zawieszenie Hondy Jazz

Zawieszenie jest trwałe, lecz sztywne.  Niezaładowany samochód podskakuje na nierównościach . W zakrętach auto za nadto się nie przechyla, co w przypadku auta tego typu można uznać za sporą zaletę.

Zobacz też: Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Usterki Hondy Jazz

- Awarie bezstopniowej skrzyni biegów CVT – poważna sprawa, skrzynia w razie wystąpienia poważniejszej usterki, jest w zasadzie nie do naprawienia. Z tego względu nie zachęcamy do tego wyboru.

- Korozja na tylnej klapie i rantach drzwi, a także na osprzęcie silnika.

- Nieprawidłowa praca zaworu EGR.

- Uszkodzenia złączy poduszek powietrznych pod fotelami.

- Trzeszcząca deska rozdzielcza, parciejące uszczelki drzwi.

Wszystko to jednak jest „doszukiwaniem się”, bowiem Honda Jazz jest bezawaryjnym, przyjaznym użytkownikowi autem. Jak zresztą można przeczytać, zdecydowana większość usterek to drobiazgi.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Ceny części Hondy Jazz

Wahacz przedni: 347 zł
Amortyzator przedni: 365 zł
Klocki hamulcowe przednie: 170 zł
Tarcze hamulcowe przednie: 340 zł
Sprzęgło kompletne: 850 zł
Reflektor przedni: 444 zł

Podsumowanie – Honda Jazz

Zalety: przestronne i funkcjonalne wnętrze, mała awaryjność, dobra widoczność, wysoka trwałość.

Wady: wysokie ceny egzemplarzy na rynku wtórnych i ich mała podaż, wysokie ceny oryginalnych części, niezbyt wysoki komfort podczas jazdy niezaładowanym autem, niska skuteczność hamulców.

Zobacz też: Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Honda Jazz to dość nietypowe auto. Ma wprawdzie sporo zalet, którym przede wszystkim jest przestronne i przemyślane wnętrze oraz bezusterkowość, lecz zniechęcać mogą wysokie ceny zadbanych egzemplarzy. Jeśli komuś zależy na aucie trwałym i uniwersalnym, Jazz będzie dobrym wyborem. Przed kupnem, trzeba się jednak dobrze zastanowić, gdyż za te pieniądze można kupić dużo innych, może nie tak trwałych, ale ciekawszych aut.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA