REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Mercedes ML swego czasu robił duże wrażenie, jednak teraz, po wielu latach, sylwetka auta wydaje się trochę przestarzała.
Mercedes ML swego czasu robił duże wrażenie, jednak teraz, po wielu latach, sylwetka auta wydaje się trochę przestarzała.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes wypuścił na rynek swojego pierwszego SUV-a w 1998 roku. Można powiedzieć, że wraz z BMW X5, auto to było protoplastą luksusowych „pseudoterenówek”. Aktualnie na rynek wchodzi już trzecia generacja tego auta. Na to auto trzeba jednak wydać majątek, zaś już za 20 tys. zł można stać się posiadaczem Mercedes ML I generacji. Czy jest to dobra propozycja?

Nadwozie Mercedesa ML

Auto przy długości 465 cm, szerokości 184 cm i wysokości 182 prezentuje się dość okazale. Sylwetka auta trochę się już opatrzyła, lecz nie można powiedzieć, że wygląda archaicznie. Auto dzięki stonowanej, ponadczasowej linii starzeje się dość powoli. Niech nie myli nasz wysokie zawieszenie – auto jest typową bulwarówką i oprócz napędu na 4 koła niewiele wspólnego ma z autami terenowymi.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedesie ML

Wnętrze Mercedesa ML

Zarówno deskę rozdzielczą jak i tapicerkę (w wielu modelach skórzaną) wykonano z materiałów wysokiej jakości. Fotele są wygodne i posiadają regulacje w wielu płaszczyznach. Kierowca siedzi wysoko, dzięki czemu widoczność jest więcej niż zadawalająca. Na desce razić może jedynie trochę zbyt duża kierownica. We wnętrzu jest sporo przydatnych schowków, co sprzyja użytkowaniu auta przez rodziny z dziećmi. Miejsca w kabinie jest naprawdę dużo, zarówno na przedniej, jak i na tylnej kanapie. Jest to zasługa m. in. braku tunelu środkowego oraz przesuwną tylną kanapą. Bagażnik jest bardzo obszerny – standardowo 613 l, zaś po złożeniu siedzeń aż 2020 l. Za dopłatą oferowano dodatkowy rząd siedzeń dla dwójki pasażerów. Trzeba go jednak traktować jako opcję w nagłych, awaryjnych sytuacjach.

Wyposażenie Mercedesa ML

Po niemiecku – niech nas nie zdziwią auta z początku produkcji, które nie mają nawet automatycznej klimatyzacji. Wyposażenie poprawiono po przeprowadzeniu liftingu w 2001 roku.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Peugeot 407: typowy francuz

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe Mercedesa ML

Gama silników benzynowych obejmowała 6 jednostek (włączając wersję AMG). Zdecydowanie odradza się kupno podstawowej jednostki benzynowej – wersji ML 230. Silnik o pojemności 2,3 l ma jedynie 150 KM, co przy tej masie auta skutkuje bardzo wysokim spalaniem i bardzo słabymi osiągami. – 12,3 s do setki i 13,1 l na 100 km. Zdecydowanie lepszą propozycją będzie wersja 350, w której zamontowany jest silnik V6 3.7 l o mocy 234 KM. Z tym silnikiem Mercedes ML przyspiesza do 100 km/h w niespełna 9 sekund przy spalaniu na poziomie najsłabszych wersji. ML 430 legitymuje się mocą 272 KM, przyspieszeniem do setki w czasie 8,4 s oraz średnim spalaniem 15 l na 100 KM. Na szczycie gamy znajduje się wersja 55 AMG. Silnik o pojemności 5,5 l i mocy 347 KM katapultuje auto do 100 km/h w niespełna 7 sekund. Niestety, średnie spalanie katalogowe to 17 l na 100 km, więc przy wykorzystaniu pełnej mocy silnika, silnik będzie palił „tyle ile się wleje”. Koszty serwisowania również można liczyć w dziesiątkach tysięcy.

Silniki wysokoprężne Mercedesa ML

W przypadku silników diesla mamy dwie wersje do wyboru. Mniejsza jednostka to pięciocylindrowy diesel o mocy 163 KM (wersja 270 CDI). Nie jest rajdówką, ale 370 Nm momentu obrotowego robi swoje, więc przemieszczenia się tym autem nie jest udręką. Przyspieszenie na poziomie 11,6 s do setki również nie przeraża, podobnie jak spalanie – średnio 9,5 l na 100 KM. Druga jednostka to mocarny diesel V8 o mocy 250 KM. Motor ten sprawia, że wersja 400 CDI jest drugim najszybszym ML-em, zaraz po wersji AMG. Spalanie tylko o litr większe od słabszego diesla. Niestety, automatyczna skrzynia biegów nie radzi sobie z ogromnym momentem obrotowym wynoszącym aż 560 Nm.

Zobacz też: Używane Audi A3: golf plus znaczek

Co polecamy?

W przypadku silników benzynowych zdecydowanie najlepszym wyborem będzie wersja 350. Zapewnia ona najlepszy stosunek osiągów do spalania. W przypadku silników diesla zdecydowanym faworytem jest wersja 270 CDI.

Skrzynia biegów: Stały napęd na 4 koła, centralny dyferencjał. Skrzynia manualna 5-cio lub 6-biegowa lub 5-biegowy  automat.

Zawieszenie Mercedesa ML

Zawieszenie niezależne, z przodu drążki skrętne, z tyłu sprężyny. Na szczęście w  tej generacji auta nie stosowano zawieszenia pneumatycznego, które poprawiało wygodę, lecz drastycznie zwiększało koszty obsługi.

Zobacz też: Używana Mazda 6: skośny średniak

Usterki Mercedesa ML

Zawieszenie: niska trwałość – łączniki stabilizatora, sworznie wahaczy oraz tylne sprężyny.

Skrzynia biegów: poważne awarie skrzyń automatycznych w wersji ML 400 CDI. Problemy potrafiły się pojawić już po 50 tys. km. , uszkodzenia skrzyni rozdzielczej.

Elektronika: niedziałające podnośniki szyb, kontrolki sygnalizujące awarie, które de facto nie wystąpiły.

Ceny części Mercedesa ML:

Wahacz przedni: 480 zł

Amortyzator przedni: 230 zł

Klocki hamulcowe przednie: 240 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 435 zł

Sprzęgło kompletne: 1000 zł

Reflektor przedni: 300 zł

Zobacz też: Używana Honda CR-V: miejska terenówka

Podsumowanie

Zalety: obszerna kabina, dobre i oszczędne diesle, stały napęd na cztery koła, atrakcyjne ceny na rynku wtórnym.

Wady: wysoka usterkowość, koszty eksploatacji, słabe wykończenie wnętrza, wysokie spalanie wersji benzynowych.

Trzeba się dobrze zastanowić, zanim podejmiemy decyzję o kupnie Mercedesa ML pierwszej generacji. Jest to auto dość kapryśne, paliwożerne i drogie w naprawach. 20 tys. , które wydamy na sam zakup auta, może być jedynie początkiem naszych wydatków.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA