REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Mercedes ML swego czasu robił duże wrażenie, jednak teraz, po wielu latach, sylwetka auta wydaje się trochę przestarzała.
Mercedes ML swego czasu robił duże wrażenie, jednak teraz, po wielu latach, sylwetka auta wydaje się trochę przestarzała.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes wypuścił na rynek swojego pierwszego SUV-a w 1998 roku. Można powiedzieć, że wraz z BMW X5, auto to było protoplastą luksusowych „pseudoterenówek”. Aktualnie na rynek wchodzi już trzecia generacja tego auta. Na to auto trzeba jednak wydać majątek, zaś już za 20 tys. zł można stać się posiadaczem Mercedes ML I generacji. Czy jest to dobra propozycja?

Nadwozie Mercedesa ML

Auto przy długości 465 cm, szerokości 184 cm i wysokości 182 prezentuje się dość okazale. Sylwetka auta trochę się już opatrzyła, lecz nie można powiedzieć, że wygląda archaicznie. Auto dzięki stonowanej, ponadczasowej linii starzeje się dość powoli. Niech nie myli nasz wysokie zawieszenie – auto jest typową bulwarówką i oprócz napędu na 4 koła niewiele wspólnego ma z autami terenowymi.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedesie ML

Wnętrze Mercedesa ML

Zarówno deskę rozdzielczą jak i tapicerkę (w wielu modelach skórzaną) wykonano z materiałów wysokiej jakości. Fotele są wygodne i posiadają regulacje w wielu płaszczyznach. Kierowca siedzi wysoko, dzięki czemu widoczność jest więcej niż zadawalająca. Na desce razić może jedynie trochę zbyt duża kierownica. We wnętrzu jest sporo przydatnych schowków, co sprzyja użytkowaniu auta przez rodziny z dziećmi. Miejsca w kabinie jest naprawdę dużo, zarówno na przedniej, jak i na tylnej kanapie. Jest to zasługa m. in. braku tunelu środkowego oraz przesuwną tylną kanapą. Bagażnik jest bardzo obszerny – standardowo 613 l, zaś po złożeniu siedzeń aż 2020 l. Za dopłatą oferowano dodatkowy rząd siedzeń dla dwójki pasażerów. Trzeba go jednak traktować jako opcję w nagłych, awaryjnych sytuacjach.

Wyposażenie Mercedesa ML

Po niemiecku – niech nas nie zdziwią auta z początku produkcji, które nie mają nawet automatycznej klimatyzacji. Wyposażenie poprawiono po przeprowadzeniu liftingu w 2001 roku.

Zobacz też: Używany Peugeot 407: typowy francuz

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe Mercedesa ML

Gama silników benzynowych obejmowała 6 jednostek (włączając wersję AMG). Zdecydowanie odradza się kupno podstawowej jednostki benzynowej – wersji ML 230. Silnik o pojemności 2,3 l ma jedynie 150 KM, co przy tej masie auta skutkuje bardzo wysokim spalaniem i bardzo słabymi osiągami. – 12,3 s do setki i 13,1 l na 100 km. Zdecydowanie lepszą propozycją będzie wersja 350, w której zamontowany jest silnik V6 3.7 l o mocy 234 KM. Z tym silnikiem Mercedes ML przyspiesza do 100 km/h w niespełna 9 sekund przy spalaniu na poziomie najsłabszych wersji. ML 430 legitymuje się mocą 272 KM, przyspieszeniem do setki w czasie 8,4 s oraz średnim spalaniem 15 l na 100 KM. Na szczycie gamy znajduje się wersja 55 AMG. Silnik o pojemności 5,5 l i mocy 347 KM katapultuje auto do 100 km/h w niespełna 7 sekund. Niestety, średnie spalanie katalogowe to 17 l na 100 km, więc przy wykorzystaniu pełnej mocy silnika, silnik będzie palił „tyle ile się wleje”. Koszty serwisowania również można liczyć w dziesiątkach tysięcy.

Silniki wysokoprężne Mercedesa ML

W przypadku silników diesla mamy dwie wersje do wyboru. Mniejsza jednostka to pięciocylindrowy diesel o mocy 163 KM (wersja 270 CDI). Nie jest rajdówką, ale 370 Nm momentu obrotowego robi swoje, więc przemieszczenia się tym autem nie jest udręką. Przyspieszenie na poziomie 11,6 s do setki również nie przeraża, podobnie jak spalanie – średnio 9,5 l na 100 KM. Druga jednostka to mocarny diesel V8 o mocy 250 KM. Motor ten sprawia, że wersja 400 CDI jest drugim najszybszym ML-em, zaraz po wersji AMG. Spalanie tylko o litr większe od słabszego diesla. Niestety, automatyczna skrzynia biegów nie radzi sobie z ogromnym momentem obrotowym wynoszącym aż 560 Nm.

Zobacz też: Używane Audi A3: golf plus znaczek

Co polecamy?

W przypadku silników benzynowych zdecydowanie najlepszym wyborem będzie wersja 350. Zapewnia ona najlepszy stosunek osiągów do spalania. W przypadku silników diesla zdecydowanym faworytem jest wersja 270 CDI.

Skrzynia biegów: Stały napęd na 4 koła, centralny dyferencjał. Skrzynia manualna 5-cio lub 6-biegowa lub 5-biegowy  automat.

Zawieszenie Mercedesa ML

Zawieszenie niezależne, z przodu drążki skrętne, z tyłu sprężyny. Na szczęście w  tej generacji auta nie stosowano zawieszenia pneumatycznego, które poprawiało wygodę, lecz drastycznie zwiększało koszty obsługi.

Zobacz też: Używana Mazda 6: skośny średniak

Usterki Mercedesa ML

Zawieszenie: niska trwałość – łączniki stabilizatora, sworznie wahaczy oraz tylne sprężyny.

Skrzynia biegów: poważne awarie skrzyń automatycznych w wersji ML 400 CDI. Problemy potrafiły się pojawić już po 50 tys. km. , uszkodzenia skrzyni rozdzielczej.

Elektronika: niedziałające podnośniki szyb, kontrolki sygnalizujące awarie, które de facto nie wystąpiły.

Ceny części Mercedesa ML:

Wahacz przedni: 480 zł

Amortyzator przedni: 230 zł

Klocki hamulcowe przednie: 240 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 435 zł

Sprzęgło kompletne: 1000 zł

Reflektor przedni: 300 zł

Zobacz też: Używana Honda CR-V: miejska terenówka

Podsumowanie

Zalety: obszerna kabina, dobre i oszczędne diesle, stały napęd na cztery koła, atrakcyjne ceny na rynku wtórnym.

Wady: wysoka usterkowość, koszty eksploatacji, słabe wykończenie wnętrza, wysokie spalanie wersji benzynowych.

Trzeba się dobrze zastanowić, zanim podejmiemy decyzję o kupnie Mercedesa ML pierwszej generacji. Jest to auto dość kapryśne, paliwożerne i drogie w naprawach. 20 tys. , które wydamy na sam zakup auta, może być jedynie początkiem naszych wydatków.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA