REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Kupując Hondę Accord VII generacji nie musimy się martwić ani o szybką utratę wartości, ani o kłopoty w odsprzedaży.
Kupując Hondę Accord VII generacji nie musimy się martwić ani o szybką utratę wartości, ani o kłopoty w odsprzedaży.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Honda Accord VII generacji zadebiutowała w 2002 roku. Początkowo oferowano wersję sedan, poźniej także kombi. Dzięki dynamicznej sylwetce i dobrym silnikom (zarówno benzynowe i-VTEC, jak i wysokoprężne i-CTDi) auto szybko zyskało popularność.

Nadwozie Hondy Accord

Auto prezentuje się naprawdę ładnie. Dynamiczna linia nadwozia nie straciła na świeżości, choć od początku produkcji tego modelu minęło niemalże 10 lat. Wąskie, poprowadzone na błotnik reflektory, nadają autu lekko zadziorny charakter. Również od tyłu auto wygląda nieprzeciętnie. Wąskie lampy, o niemalże jednolitym kolorze, zostały wkomponowane w zgrabny, ostro ścięty „kuper”.  Większość w tym momencie pomyśli – wszystko fajnie, ale przecież zaprojektować ładnego sedana to żadna sztuka. I tutaj czeka nas spore zaskoczenie, bowiem linia odmiany kombi wcale nie jest brzydsza od sedana. Jest to jedno z niewielu aut z nadwoziem kombi, o których z czystym sumieniem można powiedzieć, że mają dynamiczną sylwetkę. Nie przeszkadza nawet wysoko poprowadzona linia dachu. Wielu zarzuca japońskim producentom, że mają nudne auta pod względem stylistyki. Wielu z nich po spojrzeniu na Hondę Accord będzie bić się w pierś.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Accord

Wnętrze Hondy Accord

Również w środku zdziwimy się, że siedzimy w japońskim aucie sprzed niemalże dziesięciu lat. Jakość tworzyw i ich odporność na zużycie jest na naprawdę wysokim poziomie. Zarówno ciekawie zaprojektowana deska rozdzielcza ( chociażby diodowe podświetlenie obrotów silnika i wskaźnika stanu paliwa), jak i ładne, dobrze wyprofilowane fotele pasują do charakteru auta. Ergonomia również na wysokim poziomie. Ilość miejsca dla pasażerów ani nie martwi, ani nie zachwyca. Kombi, dzięki rozstawowi osi większemu o 55 m, jest trochę przestronniejsza. Pojemność bagażnika wynosi 459 litrów w przypadku sedana i aż 518 litrów w przypadku kombi.

Wyposażenie Hondy Accord

W podstawowej wersji Comfort znajdziemy 6 airbagów, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio z CD i klimatyzację. W odmianie Sport dodatkowo alufelgi wycieraczki z czujnikiem deszczu. Wersja Type-S ( tylko z silnikiem 2.4) wzbogacona jest o VSA (ESP), spojlery w kolorze nadwozia oraz ksenonowe reflektory. Wersja Executive jest wyposażona w niemalże wszystko, na co można było liczyć w tej klasie auta. Lista opcji bardzo uboga.

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Facelifting: Auto przeszło jedną modyfikację, w 2006 roku. Zmieniono przód auta i tablicę zegarów.

Napęd

Niestety, tutaj duży minus dla Hondy. Paleta silników składa się jedynie z 3 jednostek.

Silniki benzynowe Hondy Accord

Słabsza jednostka ma 2 litry pojemności i 155 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 9,2 s lecz subiektywne odczucia w czasie jazdy są poniżej oczekiwań. Spalanie na poziomie 8,6 litra na 100 km. Udany silnik – w miarę niezłe osiągi, umiarkowane spalanie i przyzwoita trwałość. Mocniejsza jednostka ma pojemność 2.4 litra i moc 190 KM. 7,9 s do setki oraz 227 km/h prędkości maksymalnej to już bardzo przyzwoite wyniki. Pali około litr benzyny więcej od jednostki 2.0. Ten silnik również cieszy się dobrą opinią – bardzo dobre osiągi i wysoka trwałość.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Silnik diesla Hondy Accord

Tutaj nie mamy wyboru. Jest jedna jednostka, za to bardzo udana. Silnik ma pojemność 2.2 litra, moc 140 KM oraz 340 Nm momentu obrotowego. 9,4 do 100 km/h przy spalaniu na poziomie 5,4 litra oleju na 100 km można uznać za bardzo dobre parametry.

Co polecamy ?

Jeśli benzyna, to wersja 2.4. Pali trochę więcej od słabszego „benzyniaka”, lecz oferuje o wiele lepsze osiągi. Diesel 2.2 to udana konstrukcja, lecz niestety mało jest ofert na rynku wtórnym. Spowodowane to jest prawie 20-procentową akcyzą na silniki o pojemności powyżej 2 litrów. Dlatego też oferta jest skromna, zarówno wśród aut kupionych w Polsce, jak i egzemplarzy sprowadzonych zza granicy.

Skrzynia biegów

Napęd na przednie koła przekazywała 5-cio biegowa (wersja 2.0) lub 6-cio biegowa (wersja 2.2 i 2.4) skrzynia manualna. Dostępny był również automat, lecz jedynie z silnikami benzynowymi.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Zawieszenie

Z przodu kolumny McPhersona, z tyłu układ wielowahaczowy. Układ jezdny jest precyzyjny i niezawodny.

Usterki Hondy Accord

Silnik: hałasujący rozrząd w dieslach, w egzemplarzach z dużym przebiegiem musimy się liczyć z wymianą koła dwumasowego lub regeneracją turbosprężarki. Silniki i-VTEC mają tendencje do trochę podwyższonego zużycia oleju.

Zawieszenie: zużyte gumki stabilizatora (oznaką tego jest stukanie w przednim zawieszeniu).

Oprócz tego problemy z parującymi reflektorami, awariami silniczka elektrycznego otwierania klapy bagażnika w kombi oraz korozją w nadkolach.

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Ceny części Hondy Accord:

Wahacz przedni: 450 zł

Amortyzator przedni: 433 zł

Klocki hamulcowe przednie: 273 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 524 zł

Sprzęgło kompletne: 1125 zł

Reflektor przedni: 323 zł

Zobacz też: Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Podsumowanie - Honda Accord VII

Zalety: Ładne i trwałe wykończenie kabiny, dobry diesel 2.2 i-CTDi, dobre właściwości jezdne, łatwa odsprzedaż.

Wady: wysokie ryzyko kradzieży, uboga paleta silników, wysoka cena zakupu, drogie części zamienne.

Honda Accord VII generacji to naprawdę porządnie zbudowane auto. Mimo, że wybór silników jest mały, to są to udane jednostki. Świetna jakość montażu i przestronność wersji kombi także zachęcają do zakupu. Niewątpliwą zaletą auta jest także jego wygląd, który na tle konkurencji wygląda naprawdę świeżo. W zasadzie jedyną poważniejszą wadą auta są wysokie ceny na rynku wtórnym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA

Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

REKLAMA

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

REKLAMA