REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Piotr Czerniakowski
Kupując Hondę Accord VII generacji nie musimy się martwić ani o szybką utratę wartości, ani o kłopoty w odsprzedaży.
Kupując Hondę Accord VII generacji nie musimy się martwić ani o szybką utratę wartości, ani o kłopoty w odsprzedaży.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Honda Accord VII generacji zadebiutowała w 2002 roku. Początkowo oferowano wersję sedan, poźniej także kombi. Dzięki dynamicznej sylwetce i dobrym silnikom (zarówno benzynowe i-VTEC, jak i wysokoprężne i-CTDi) auto szybko zyskało popularność.

Nadwozie Hondy Accord

Auto prezentuje się naprawdę ładnie. Dynamiczna linia nadwozia nie straciła na świeżości, choć od początku produkcji tego modelu minęło niemalże 10 lat. Wąskie, poprowadzone na błotnik reflektory, nadają autu lekko zadziorny charakter. Również od tyłu auto wygląda nieprzeciętnie. Wąskie lampy, o niemalże jednolitym kolorze, zostały wkomponowane w zgrabny, ostro ścięty „kuper”.  Większość w tym momencie pomyśli – wszystko fajnie, ale przecież zaprojektować ładnego sedana to żadna sztuka. I tutaj czeka nas spore zaskoczenie, bowiem linia odmiany kombi wcale nie jest brzydsza od sedana. Jest to jedno z niewielu aut z nadwoziem kombi, o których z czystym sumieniem można powiedzieć, że mają dynamiczną sylwetkę. Nie przeszkadza nawet wysoko poprowadzona linia dachu. Wielu zarzuca japońskim producentom, że mają nudne auta pod względem stylistyki. Wielu z nich po spojrzeniu na Hondę Accord będzie bić się w pierś.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Accord

Wnętrze Hondy Accord

Również w środku zdziwimy się, że siedzimy w japońskim aucie sprzed niemalże dziesięciu lat. Jakość tworzyw i ich odporność na zużycie jest na naprawdę wysokim poziomie. Zarówno ciekawie zaprojektowana deska rozdzielcza ( chociażby diodowe podświetlenie obrotów silnika i wskaźnika stanu paliwa), jak i ładne, dobrze wyprofilowane fotele pasują do charakteru auta. Ergonomia również na wysokim poziomie. Ilość miejsca dla pasażerów ani nie martwi, ani nie zachwyca. Kombi, dzięki rozstawowi osi większemu o 55 m, jest trochę przestronniejsza. Pojemność bagażnika wynosi 459 litrów w przypadku sedana i aż 518 litrów w przypadku kombi.

Wyposażenie Hondy Accord

W podstawowej wersji Comfort znajdziemy 6 airbagów, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio z CD i klimatyzację. W odmianie Sport dodatkowo alufelgi wycieraczki z czujnikiem deszczu. Wersja Type-S ( tylko z silnikiem 2.4) wzbogacona jest o VSA (ESP), spojlery w kolorze nadwozia oraz ksenonowe reflektory. Wersja Executive jest wyposażona w niemalże wszystko, na co można było liczyć w tej klasie auta. Lista opcji bardzo uboga.

REKLAMA

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Facelifting: Auto przeszło jedną modyfikację, w 2006 roku. Zmieniono przód auta i tablicę zegarów.

Napęd

Niestety, tutaj duży minus dla Hondy. Paleta silników składa się jedynie z 3 jednostek.

Silniki benzynowe Hondy Accord

Słabsza jednostka ma 2 litry pojemności i 155 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 9,2 s lecz subiektywne odczucia w czasie jazdy są poniżej oczekiwań. Spalanie na poziomie 8,6 litra na 100 km. Udany silnik – w miarę niezłe osiągi, umiarkowane spalanie i przyzwoita trwałość. Mocniejsza jednostka ma pojemność 2.4 litra i moc 190 KM. 7,9 s do setki oraz 227 km/h prędkości maksymalnej to już bardzo przyzwoite wyniki. Pali około litr benzyny więcej od jednostki 2.0. Ten silnik również cieszy się dobrą opinią – bardzo dobre osiągi i wysoka trwałość.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Silnik diesla Hondy Accord

Tutaj nie mamy wyboru. Jest jedna jednostka, za to bardzo udana. Silnik ma pojemność 2.2 litra, moc 140 KM oraz 340 Nm momentu obrotowego. 9,4 do 100 km/h przy spalaniu na poziomie 5,4 litra oleju na 100 km można uznać za bardzo dobre parametry.

Co polecamy ?

Jeśli benzyna, to wersja 2.4. Pali trochę więcej od słabszego „benzyniaka”, lecz oferuje o wiele lepsze osiągi. Diesel 2.2 to udana konstrukcja, lecz niestety mało jest ofert na rynku wtórnym. Spowodowane to jest prawie 20-procentową akcyzą na silniki o pojemności powyżej 2 litrów. Dlatego też oferta jest skromna, zarówno wśród aut kupionych w Polsce, jak i egzemplarzy sprowadzonych zza granicy.

Skrzynia biegów

Napęd na przednie koła przekazywała 5-cio biegowa (wersja 2.0) lub 6-cio biegowa (wersja 2.2 i 2.4) skrzynia manualna. Dostępny był również automat, lecz jedynie z silnikami benzynowymi.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Zawieszenie

Z przodu kolumny McPhersona, z tyłu układ wielowahaczowy. Układ jezdny jest precyzyjny i niezawodny.

Usterki Hondy Accord

Silnik: hałasujący rozrząd w dieslach, w egzemplarzach z dużym przebiegiem musimy się liczyć z wymianą koła dwumasowego lub regeneracją turbosprężarki. Silniki i-VTEC mają tendencje do trochę podwyższonego zużycia oleju.

Zawieszenie: zużyte gumki stabilizatora (oznaką tego jest stukanie w przednim zawieszeniu).

Oprócz tego problemy z parującymi reflektorami, awariami silniczka elektrycznego otwierania klapy bagażnika w kombi oraz korozją w nadkolach.

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Ceny części Hondy Accord:

Wahacz przedni: 450 zł

Amortyzator przedni: 433 zł

Klocki hamulcowe przednie: 273 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 524 zł

Sprzęgło kompletne: 1125 zł

Reflektor przedni: 323 zł

Zobacz też: Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Podsumowanie - Honda Accord VII

Zalety: Ładne i trwałe wykończenie kabiny, dobry diesel 2.2 i-CTDi, dobre właściwości jezdne, łatwa odsprzedaż.

Wady: wysokie ryzyko kradzieży, uboga paleta silników, wysoka cena zakupu, drogie części zamienne.

Honda Accord VII generacji to naprawdę porządnie zbudowane auto. Mimo, że wybór silników jest mały, to są to udane jednostki. Świetna jakość montażu i przestronność wersji kombi także zachęcają do zakupu. Niewątpliwą zaletą auta jest także jego wygląd, który na tle konkurencji wygląda naprawdę świeżo. W zasadzie jedyną poważniejszą wadą auta są wysokie ceny na rynku wtórnym.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA