REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Kupując Hondę Accord VII generacji nie musimy się martwić ani o szybką utratę wartości, ani o kłopoty w odsprzedaży.
Kupując Hondę Accord VII generacji nie musimy się martwić ani o szybką utratę wartości, ani o kłopoty w odsprzedaży.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Honda Accord VII generacji zadebiutowała w 2002 roku. Początkowo oferowano wersję sedan, poźniej także kombi. Dzięki dynamicznej sylwetce i dobrym silnikom (zarówno benzynowe i-VTEC, jak i wysokoprężne i-CTDi) auto szybko zyskało popularność.

Nadwozie Hondy Accord

Auto prezentuje się naprawdę ładnie. Dynamiczna linia nadwozia nie straciła na świeżości, choć od początku produkcji tego modelu minęło niemalże 10 lat. Wąskie, poprowadzone na błotnik reflektory, nadają autu lekko zadziorny charakter. Również od tyłu auto wygląda nieprzeciętnie. Wąskie lampy, o niemalże jednolitym kolorze, zostały wkomponowane w zgrabny, ostro ścięty „kuper”.  Większość w tym momencie pomyśli – wszystko fajnie, ale przecież zaprojektować ładnego sedana to żadna sztuka. I tutaj czeka nas spore zaskoczenie, bowiem linia odmiany kombi wcale nie jest brzydsza od sedana. Jest to jedno z niewielu aut z nadwoziem kombi, o których z czystym sumieniem można powiedzieć, że mają dynamiczną sylwetkę. Nie przeszkadza nawet wysoko poprowadzona linia dachu. Wielu zarzuca japońskim producentom, że mają nudne auta pod względem stylistyki. Wielu z nich po spojrzeniu na Hondę Accord będzie bić się w pierś.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Accord

Wnętrze Hondy Accord

Również w środku zdziwimy się, że siedzimy w japońskim aucie sprzed niemalże dziesięciu lat. Jakość tworzyw i ich odporność na zużycie jest na naprawdę wysokim poziomie. Zarówno ciekawie zaprojektowana deska rozdzielcza ( chociażby diodowe podświetlenie obrotów silnika i wskaźnika stanu paliwa), jak i ładne, dobrze wyprofilowane fotele pasują do charakteru auta. Ergonomia również na wysokim poziomie. Ilość miejsca dla pasażerów ani nie martwi, ani nie zachwyca. Kombi, dzięki rozstawowi osi większemu o 55 m, jest trochę przestronniejsza. Pojemność bagażnika wynosi 459 litrów w przypadku sedana i aż 518 litrów w przypadku kombi.

Wyposażenie Hondy Accord

W podstawowej wersji Comfort znajdziemy 6 airbagów, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio z CD i klimatyzację. W odmianie Sport dodatkowo alufelgi wycieraczki z czujnikiem deszczu. Wersja Type-S ( tylko z silnikiem 2.4) wzbogacona jest o VSA (ESP), spojlery w kolorze nadwozia oraz ksenonowe reflektory. Wersja Executive jest wyposażona w niemalże wszystko, na co można było liczyć w tej klasie auta. Lista opcji bardzo uboga.

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Facelifting: Auto przeszło jedną modyfikację, w 2006 roku. Zmieniono przód auta i tablicę zegarów.

Napęd

Niestety, tutaj duży minus dla Hondy. Paleta silników składa się jedynie z 3 jednostek.

Silniki benzynowe Hondy Accord

Słabsza jednostka ma 2 litry pojemności i 155 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 9,2 s lecz subiektywne odczucia w czasie jazdy są poniżej oczekiwań. Spalanie na poziomie 8,6 litra na 100 km. Udany silnik – w miarę niezłe osiągi, umiarkowane spalanie i przyzwoita trwałość. Mocniejsza jednostka ma pojemność 2.4 litra i moc 190 KM. 7,9 s do setki oraz 227 km/h prędkości maksymalnej to już bardzo przyzwoite wyniki. Pali około litr benzyny więcej od jednostki 2.0. Ten silnik również cieszy się dobrą opinią – bardzo dobre osiągi i wysoka trwałość.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Silnik diesla Hondy Accord

Tutaj nie mamy wyboru. Jest jedna jednostka, za to bardzo udana. Silnik ma pojemność 2.2 litra, moc 140 KM oraz 340 Nm momentu obrotowego. 9,4 do 100 km/h przy spalaniu na poziomie 5,4 litra oleju na 100 km można uznać za bardzo dobre parametry.

Co polecamy ?

Jeśli benzyna, to wersja 2.4. Pali trochę więcej od słabszego „benzyniaka”, lecz oferuje o wiele lepsze osiągi. Diesel 2.2 to udana konstrukcja, lecz niestety mało jest ofert na rynku wtórnym. Spowodowane to jest prawie 20-procentową akcyzą na silniki o pojemności powyżej 2 litrów. Dlatego też oferta jest skromna, zarówno wśród aut kupionych w Polsce, jak i egzemplarzy sprowadzonych zza granicy.

Skrzynia biegów

Napęd na przednie koła przekazywała 5-cio biegowa (wersja 2.0) lub 6-cio biegowa (wersja 2.2 i 2.4) skrzynia manualna. Dostępny był również automat, lecz jedynie z silnikami benzynowymi.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Zawieszenie

Z przodu kolumny McPhersona, z tyłu układ wielowahaczowy. Układ jezdny jest precyzyjny i niezawodny.

Usterki Hondy Accord

Silnik: hałasujący rozrząd w dieslach, w egzemplarzach z dużym przebiegiem musimy się liczyć z wymianą koła dwumasowego lub regeneracją turbosprężarki. Silniki i-VTEC mają tendencje do trochę podwyższonego zużycia oleju.

Zawieszenie: zużyte gumki stabilizatora (oznaką tego jest stukanie w przednim zawieszeniu).

Oprócz tego problemy z parującymi reflektorami, awariami silniczka elektrycznego otwierania klapy bagażnika w kombi oraz korozją w nadkolach.

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Ceny części Hondy Accord:

Wahacz przedni: 450 zł

Amortyzator przedni: 433 zł

Klocki hamulcowe przednie: 273 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 524 zł

Sprzęgło kompletne: 1125 zł

Reflektor przedni: 323 zł

Zobacz też: Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Podsumowanie - Honda Accord VII

Zalety: Ładne i trwałe wykończenie kabiny, dobry diesel 2.2 i-CTDi, dobre właściwości jezdne, łatwa odsprzedaż.

Wady: wysokie ryzyko kradzieży, uboga paleta silników, wysoka cena zakupu, drogie części zamienne.

Honda Accord VII generacji to naprawdę porządnie zbudowane auto. Mimo, że wybór silników jest mały, to są to udane jednostki. Świetna jakość montażu i przestronność wersji kombi także zachęcają do zakupu. Niewątpliwą zaletą auta jest także jego wygląd, który na tle konkurencji wygląda naprawdę świeżo. W zasadzie jedyną poważniejszą wadą auta są wysokie ceny na rynku wtórnym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA