REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Piotr Czerniakowski
Kupując Hondę Accord VII generacji nie musimy się martwić ani o szybką utratę wartości, ani o kłopoty w odsprzedaży.
Kupując Hondę Accord VII generacji nie musimy się martwić ani o szybką utratę wartości, ani o kłopoty w odsprzedaży.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Honda Accord VII generacji zadebiutowała w 2002 roku. Początkowo oferowano wersję sedan, poźniej także kombi. Dzięki dynamicznej sylwetce i dobrym silnikom (zarówno benzynowe i-VTEC, jak i wysokoprężne i-CTDi) auto szybko zyskało popularność.

Nadwozie Hondy Accord

Auto prezentuje się naprawdę ładnie. Dynamiczna linia nadwozia nie straciła na świeżości, choć od początku produkcji tego modelu minęło niemalże 10 lat. Wąskie, poprowadzone na błotnik reflektory, nadają autu lekko zadziorny charakter. Również od tyłu auto wygląda nieprzeciętnie. Wąskie lampy, o niemalże jednolitym kolorze, zostały wkomponowane w zgrabny, ostro ścięty „kuper”.  Większość w tym momencie pomyśli – wszystko fajnie, ale przecież zaprojektować ładnego sedana to żadna sztuka. I tutaj czeka nas spore zaskoczenie, bowiem linia odmiany kombi wcale nie jest brzydsza od sedana. Jest to jedno z niewielu aut z nadwoziem kombi, o których z czystym sumieniem można powiedzieć, że mają dynamiczną sylwetkę. Nie przeszkadza nawet wysoko poprowadzona linia dachu. Wielu zarzuca japońskim producentom, że mają nudne auta pod względem stylistyki. Wielu z nich po spojrzeniu na Hondę Accord będzie bić się w pierś.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Accord

Wnętrze Hondy Accord

Również w środku zdziwimy się, że siedzimy w japońskim aucie sprzed niemalże dziesięciu lat. Jakość tworzyw i ich odporność na zużycie jest na naprawdę wysokim poziomie. Zarówno ciekawie zaprojektowana deska rozdzielcza ( chociażby diodowe podświetlenie obrotów silnika i wskaźnika stanu paliwa), jak i ładne, dobrze wyprofilowane fotele pasują do charakteru auta. Ergonomia również na wysokim poziomie. Ilość miejsca dla pasażerów ani nie martwi, ani nie zachwyca. Kombi, dzięki rozstawowi osi większemu o 55 m, jest trochę przestronniejsza. Pojemność bagażnika wynosi 459 litrów w przypadku sedana i aż 518 litrów w przypadku kombi.

Wyposażenie Hondy Accord

W podstawowej wersji Comfort znajdziemy 6 airbagów, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio z CD i klimatyzację. W odmianie Sport dodatkowo alufelgi wycieraczki z czujnikiem deszczu. Wersja Type-S ( tylko z silnikiem 2.4) wzbogacona jest o VSA (ESP), spojlery w kolorze nadwozia oraz ksenonowe reflektory. Wersja Executive jest wyposażona w niemalże wszystko, na co można było liczyć w tej klasie auta. Lista opcji bardzo uboga.

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Facelifting: Auto przeszło jedną modyfikację, w 2006 roku. Zmieniono przód auta i tablicę zegarów.

Napęd

Niestety, tutaj duży minus dla Hondy. Paleta silników składa się jedynie z 3 jednostek.

Silniki benzynowe Hondy Accord

Słabsza jednostka ma 2 litry pojemności i 155 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 9,2 s lecz subiektywne odczucia w czasie jazdy są poniżej oczekiwań. Spalanie na poziomie 8,6 litra na 100 km. Udany silnik – w miarę niezłe osiągi, umiarkowane spalanie i przyzwoita trwałość. Mocniejsza jednostka ma pojemność 2.4 litra i moc 190 KM. 7,9 s do setki oraz 227 km/h prędkości maksymalnej to już bardzo przyzwoite wyniki. Pali około litr benzyny więcej od jednostki 2.0. Ten silnik również cieszy się dobrą opinią – bardzo dobre osiągi i wysoka trwałość.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Silnik diesla Hondy Accord

Tutaj nie mamy wyboru. Jest jedna jednostka, za to bardzo udana. Silnik ma pojemność 2.2 litra, moc 140 KM oraz 340 Nm momentu obrotowego. 9,4 do 100 km/h przy spalaniu na poziomie 5,4 litra oleju na 100 km można uznać za bardzo dobre parametry.

Co polecamy ?

Jeśli benzyna, to wersja 2.4. Pali trochę więcej od słabszego „benzyniaka”, lecz oferuje o wiele lepsze osiągi. Diesel 2.2 to udana konstrukcja, lecz niestety mało jest ofert na rynku wtórnym. Spowodowane to jest prawie 20-procentową akcyzą na silniki o pojemności powyżej 2 litrów. Dlatego też oferta jest skromna, zarówno wśród aut kupionych w Polsce, jak i egzemplarzy sprowadzonych zza granicy.

Skrzynia biegów

Napęd na przednie koła przekazywała 5-cio biegowa (wersja 2.0) lub 6-cio biegowa (wersja 2.2 i 2.4) skrzynia manualna. Dostępny był również automat, lecz jedynie z silnikami benzynowymi.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy E: nowa para okularów

Zawieszenie

Z przodu kolumny McPhersona, z tyłu układ wielowahaczowy. Układ jezdny jest precyzyjny i niezawodny.

Usterki Hondy Accord

Silnik: hałasujący rozrząd w dieslach, w egzemplarzach z dużym przebiegiem musimy się liczyć z wymianą koła dwumasowego lub regeneracją turbosprężarki. Silniki i-VTEC mają tendencje do trochę podwyższonego zużycia oleju.

Zawieszenie: zużyte gumki stabilizatora (oznaką tego jest stukanie w przednim zawieszeniu).

Oprócz tego problemy z parującymi reflektorami, awariami silniczka elektrycznego otwierania klapy bagażnika w kombi oraz korozją w nadkolach.

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Ceny części Hondy Accord:

Wahacz przedni: 450 zł

Amortyzator przedni: 433 zł

Klocki hamulcowe przednie: 273 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 524 zł

Sprzęgło kompletne: 1125 zł

Reflektor przedni: 323 zł

Zobacz też: Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Podsumowanie - Honda Accord VII

Zalety: Ładne i trwałe wykończenie kabiny, dobry diesel 2.2 i-CTDi, dobre właściwości jezdne, łatwa odsprzedaż.

Wady: wysokie ryzyko kradzieży, uboga paleta silników, wysoka cena zakupu, drogie części zamienne.

Honda Accord VII generacji to naprawdę porządnie zbudowane auto. Mimo, że wybór silników jest mały, to są to udane jednostki. Świetna jakość montażu i przestronność wersji kombi także zachęcają do zakupu. Niewątpliwą zaletą auta jest także jego wygląd, który na tle konkurencji wygląda naprawdę świeżo. W zasadzie jedyną poważniejszą wadą auta są wysokie ceny na rynku wtórnym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA