REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Robert Kuśpiel
Jedną z najmocniejszych stron Fiesty mk6 są trwałe silniki. fot. Newspress
Jedną z najmocniejszych stron Fiesty mk6 są trwałe silniki. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fiesta MK6 jest popularnym autem w segmencie B. 3 lata temu zakończono produkcję 6 generacji Fiesty, przez co jesteśmy w stanie znaleźć wiele atrakcyjnych ofert na rynku wtórnym.

Patrząc na Forda Fiestę widzimy mieszankę wszystkich modeli Forda jakie były w sprzedaży podczas prezentacji szóstej generacji Fiesty. Od samego początku samochód ten był „mocnym” graczem na rynku wśród aut swojej klasy. Jego popularność nie skończyła się, pomimo zakończenia produkcji.

REKLAMA

Fiesta MK6 spełnia wszystkie wymagania miejskiego auta. Mała, zwrotna Fiesta bardzo dobrze się prowadzi. Dysponuje stosunkowo przestronnym wnętrzem. Podróżuje się nią przyjemnie, jednak Ford nie zadbał o jakość przednich foteli i tylnej kanapy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Fiesta

Jak na małe auto, Fiesta VI generacji ma stosunkowo pojemny bagażnik. 285 litrów pozwala na zapakowanie dużych zakupów. Po złożeniu siedzeń mamy do dyspozycji znacznie więcej, bo aż 950 litrów.

REKLAMA

Na naszym rynku jest bardzo duży wybór tego modelu. Za około 10 000 złotych można kupić egzemplarz z początku produkcji. Modele z ostatnich roczników wyceniane są na około 23 000 złotych. Zalecamy szukać aut w cenie około 15 000 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z racji dużej konkurencji, Fiesty są bardzo dobrze wyposażone. Powinniśmy szukać aut tylko i wyłącznie z klimatyzacją i pełną elektryką. Auta z importu są najczęściej najlepiej wyposażone. Zalecamy szukać samochodów z końca produkcji. Były one pozbawione kilku usterek, charakterystycznych dla aut z początku produkcji.

Fiesta doczekała się również wersji kombi, która występuje pod nazwą Fusion. Na pierwszy rzut da się zauważyć, różnicę w długości nadwozia. Te 10.5 cm sprawia, że pojawia się więcej miejsca dla pasażerów i wzrasta przestrzeń ładunkowa do 337 litrów. Po złożeniu siedzeń jest znacznie więcej – 1175 litrów.

Zobacz też: Ford Fiesta MK6: demontaż tylnego zderzaka

Jakie silniki były dostępne w Fordzie Fieście MK6 ?

1.25 75KM – podstawowa jednostka benzynowa. Pomimo mocy 75KM jest to zbyt mało na sprawne poruszanie się. Spalanie na poziomie 7 litrów wydaje się być zbyt wysokie. Słaby stosunek spalania do osiągów.

1.3 58/68KM – stanowczo za mało mocy. Zerowa dynamika przy spalaniu 7 litrów na „setkę” jest pewnym nieporozumieniem. Zdecydowanie odradzamy ten silnik.

REKLAMA

1.4 80KM – dopiero ten silnik gwarantuje przyzwoitą dynamikę, przy identycznym spalaniu jak powyższe wersje silnikowe. Jeżeli często podróżujemy z kompletem pasażerów i załadowanym bagażnikiem, może się okazać, że momentami samochód sobie nie radzi.

1.6 100KM – najlepszy wybór do Forda Fiesty MK6. Spalanie na poziomie 6.5 litra oraz wysoka dynamika pozwalają na sprawne przemieszczanie się. Tutaj praktycznie nie odczujemy różnicy pomiędzy pustym a załadowanym samochodem.  Największym problemem tego silnika jest uboga oferta na rynku wtórnym. Jednak warto wyszukać dla siebie takiego „rodzynka”.

2.0 150KM – wersja ST. Fiesta z tym silnikiem zyskuje wyjątkowo sportową duszę. Wygląd modelu ST jest bardzo efektowny. Przyspieszenie rzędu 8.4 sekundy do „setki” robi wrażenie w tej klasie aut. Spalanie około 9.5 litra na 100 kilometrów. Jeżeli szukamy czegoś więcej niż cywilna wersja Fiesty to ta oferta skierowana jest do nas.

Zobacz też: Ford Fiesta MK6: wymiana pompy sprzęgła

Silniki Diesla

W gamie silników wysokoprężnych mamy do wyboru tylko dwa modele. Mimo wszystko na rynku jest dostępnych wiele egzemplarzy.

1.4 TDCI 68KM – podstawowa jednostka Diesla, która wyróżnia się małym spalaniem. Fiesta z tym silnikiem potrzebuje 5 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Jest to naprawdę bardzo dobry wynik. Silniki 1.4 nie ulegają poważniejszym awariom, jeśli są serwisowane na czas. Pomimo braku dynamiki warto wybrać ten silnik ze względu na niskie spalanie.

1.6 TDCI 90KM – silnik wprowadzony w 2004 roku. Na 100 kilometrów potrzebuje około pół litra więcej niż słabsza wersja. Również bardzo dobra oferta. Dynamika na poprawnym poziomie pozwala na sprawne przemieszczanie się. Polecamy ten silnik miłośnikom silników Diesla. Pomimo niewielkiej mocy daje radość z jazdy.

Usterki

Pomimo, że jest to Ford, nie ma większych problemów z awaryjnością. Największe problemy dotyczą korozji nadwozia. Producent przeprowadził kilka akcji serwisowych, w celu wyeliminowania usterki układu hamulcowego tylnej osi i problemów ze wspomaganiem. W ogólnej ocenie Fiesta MK6 wypada nadzwyczaj dobrze.

Zobacz też: Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Jaki silnik wybrać?

Spośród silników benzynowych zdecydowanie polecamy wersję 1.6. Moc rzędu 100KM jest odpowiednia dla tego auta. Jeśli marzy nam się mocniejsza Fiesta to warto poszukać modelu ST. 150KM potrafi się zrewanżować za spalanie rzędu 9 – 9.5 litra. Dodatkowo wygląd modelu ST do dzisiaj robi duże wrażenie.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, skłaniamy się ku mocniejszej wersji. Tutaj ciężko wskazać zwycięzcę. Silników 1.4 jest zdecydowanie najwięcej. Może się okazać, że chcąc kupić Diesla 1.6 TDCI będziemy zmuszeni kupić słabszą odmianę.

Na co zwrócić uwagę?

Silnik

Silnik to jeden z mocniejszych punktów Fiesty MK6. Problemy mogą się pojawić z osprzętem. Najczęściej awarii ulega układ zapłonowy, pompa cieczy chłodzącej i alternator. Podczas oględzin należy dokładnie obejrzeć pompę cieczy chłodzącej. Jeżeli zauważymy nawet najmniejsze wycieki to możemy być pewni, że zaraz po zakupie czeka nas wymiana.

Nadwozie

Niestety duży minus dla Fiesty z powodu szybko postępującej rdzy. Ford nie przyłożył się do zabezpieczenia antykorozyjnego. Jedynym elementem odpornym na rdzę jest podłoga. Całą karoseria szybko „zakwita”. Należy dokładnie obejrzeć wszystkie elementy karoserii. Najczęściej rdza pojawia się na krawędziach drzwi, błotników, maski przedniej czy też tylnej klapy bagażnika. Należy unikać egzemplarzy mocno skorodowanych.

Zobacz też: Fiat Punto I: włoska kropka

Skrzynia biegów

Wyjątkowo trwała i mało awaryjna. Jednak zdarzają się problemy, które nie są na tyle poważne, żeby przerwały naszą podróż. Wycieki oleju ze skrzyni biegów lub płynu chłodniczego to jedne z bolączek Fiesty. Podczas oględzin zaglądajmy co jakiś czas pod samochód. Jeśli zobaczymy krople z oleju lub płynu chłodniczego to znak, że w danym egzemplarzu występuje nieszczelność.

Układ jezdny

Tutaj należy zwrócić uwagę na pracę łożysk. Zazwyczaj ulegają one szybkiemu zużyciu. Jeśli podczas jazdy próbnej usłyszymy głośne wycie lub nieprzyjemny stukot to znak, że łożyska kwalifikują się do wymiany.

Elektryka

Zdarzają się drobne awarie przełączników szyb i lusterek. Przed zakupem standardowo sprawdzamy działanie wszystkich przekaźników i przełączników. O takich usterkach sprzedający na pewno nas nie poinformuje.

Zobacz też: Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Ceny części

Pompa ABS – 250 złotych

Kolumna kierownicza – od 60 złotych

Filtr oleju – od 20 złotych

Poduszka silnika – 75 złotych

Przełącznik kierunkowskazów – 50 złotych

Podsumowanie

Ford Fiesta MK6 jest bardzo dobrą ofertą na rynku aut używanych. Pomimo kilku mankamentów jest chętnie wybierany wśród swojej klasy. Silniki są bardzo wytrzymałe, co zdecydowanie można uznać za główną zaletę. Jeżeli uda nam się znaleźć samochód bez oznak korozji to warto przemyśleć taki zakup. Dostępność części zamiennych jest bardzo duża, co zdecydowania zmniejsza koszty eksploatacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA