REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Peugeot 407: typowy francuz

Piotr Czerniakowski

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 407 zaprezentowany został w 2004 roku. Na początku oferowana była wersja sedan oraz kombi, zaś po roku dołączyła do nich odmiana coupe. Peugeot 407 od początku miał przed sobą trudne zadanie. Spore oczekiwania, jakie kładziono na auto, były spowodowane bardzo dobrą opinią poprzednika, modelu 406. Ceniono go przede wszystkim za trwałość i niskie koszty eksploatacji. Niestety, 407 nie cieszy się już tak nieposzlakowaną opinią.

Nadwozie Peugeota 407

Auto swoim wyglądem nie zachwyci nikogo, prócz fanów marki. Przód auta jest typowy dla Peugeota i ciężko się w nim doszukać czegoś specjalnego. Podobać mogą się duże, zachodzące na błotnik reflektory, zaś razić może nisko umiejscowiony, szeroki wlot powietrza. W oczy rzucają się także zachwiane proporcje nadwozia, zarówno w wersji sedan jak i kombi.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie 407

Wnętrze Peugeota 407

Wnętrze jest dosyć przytulne i przejrzyste. Deska rozdzielcza została wykonana z materiałów wysokiej jakości.  Mimo dużej ilości przycisków na konsoli środkowej, obsługa urządzeń pokładowych nie sprawia trudności. Kabina auta nie jest nadzwyczaj przestronna, lecz nie odbiega zbytnio od tego co oferują konkurenci w tej klasie. Bagażnik również nie jest zbyt „przepastny” – 407 litrów w przypadku sedana i 450 litrów w przypadku kombi. Jeśli jednak zależy nam na aucie rodzinnym, lepiej zdecydować się na wersję kombi, gdyż zazwyczaj są one lepiej wyposażone.

Wyposażenie Peugeota 407

Polecana jest wersja Komfort, która ma na wyposażeniu 7 poduszek powietrznych, ABS, ESP, ASR, „elektrykę” szyb i lusterek oraz dwustrefowa klimatyzacja automatyczna.

Facelifting: Peugeot 407 przeszedł jedną kurację odmładzającą, w 2008. Ograniczyła się ona do kosmetycznych zmian w nadwoziu.

Zobacz też: Używane Honda CR-V: miejska terenówka

Napęd

Gama silników jest podobna do tej w Citroenie C5 (w końcu to ten sam koncern – PSA).

Silniki benzynowe Peugeota 407

Odradzamy podstawową jednostkę 1.8 o mocy 116 KM. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w około 13 sekund. Dynamika na takim poziomie nie zapewni nam komfortu podczas długiej podróży. Zdecydowanie lepszym wyborem będzie 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 136 koni. Zapewnia on przyzwoitą dynamikę (10,8 s do setki) przy umiarkowanym spalaniu, które wynosi średnio 8,5 litra. Dobrze znosi również instalacje LPG. Nie polecamy jednak silnika 2,2l o mocy 158 KM. Na szczycie palety „benzyniaków” stoi jednostka 2.9 V6 o mocy 211 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 8,4 s. i pali średnio 10 litrów na 100 km.

Silniki wysokoprężne Peugeota 407

Tutaj do wyboru mamy 4 jednostki 4-cylindrowe oraz 2 jednostki 6-cylindrowe. Dobrym wyborem jest już podstawowy silnik 1.6 HDi o mocy 109 KM. Dynamika nie zachwyca (11,7 s. do „setki”), lecz 240 NM momentu obrotowego robi swoje. Rewelacyjne jest również spalanie, które wynosi średnio 5,35 l na 100 km. Rozsądnym wyborem pod względem osiągi/spalanie jest wersja 2.0 HDi o mocy 136 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 11 sekund i spala niespełna 6 l na 100 km. Jeśli komuś zależy na bardzo dobrej dynamice, powinien zastanowić się nad silnikami 6-cylindrowymi. 204 KM i 440 NM momentu obrotowego w wersji 2.7 czynią z Peugeota 407 bardzo dynamiczne auto. Taka jazda wiąże się jednak z dużymi wydatkami – auto pali średnio aż 8,4 l. Serwisowanie takiego auta również jest o wiele droższe.

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Skrzynia biegów: Napęd przedni. Skrzynie manualne o 5 lub 6 przełożeniach lub automatyczne skrzynie, 4 lub 6 biegowe.

Zawieszenie Peugeota 407

Bardzo zaawansowana konstrukcja wielowahaczowa zarówno z przodu jak i z tyłu. Koszty serwisowania bardzo wysokie. Zawieszenie dobrze sprawdza się przy dynamicznej jeździe, lecz na nierównych drogach jest mało komfortowe.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy C W203: sport i komfort w jednym

Usterki Peugeota 407

Silniki: szybkie zużycie filtra cząstek stałych, dwumasowego koła pasowego, dwumasowego koła zamachowego, awaria kaset zapłonu w silnikach benzynowych.

Zawieszenie: szybkie zużycie wielowahaczowego zawieszenia przedniej osi.

Elektronika: awarie modułu komfortu BSI.

Układ hamulcowy: nietrwałe tarcze hamulcowe.

Zobacz też: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Ceny częśc do Peugeota 407:

Wahacz przedni dolny: 810 zł

Amortyzator przedni: 300 zł

Zestaw rozrządu: 800 zł

Klocki hamulcowe przednie: 170 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 340 zł

Sprzęgło: 869 zł

Reflektor przedni: 360 zł

Podsumowanie - Peugeot 407

Zalety: atrakcyjna sylwetka, bogate wyposażenie, dobre silniki diesla, duży wybór aut na rynku wtórnym.

Wady: problemy z elektroniką, skomplikowane i drogie w naprawach zawieszenie, szybka utrata wartości.

Peugeot 407 jest typowym francuskim autem. Dość oryginalny design, dobre silniki diesla i zawodna elektronika. Dobrze wyposażoną 407-ke z mocnym dieslem można kupić za zdecydowanie mniejsze pieniądze. Jeśli nie zależy nam na prestiżu, a na wygodzie i przestronności, dobrym wyborem będzie właśnie Peugeot 407.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    REKLAMA

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    Odbieranie prawa jazdy seniorom. Przepisy pozwalają na to od lat!

    Wiek i ewentualne choroby robią swoje. Senior może nie nadawać się do prowadzenia pojazdu i to pomimo wielu lat spędzonych za kółkiem. Czy jest zatem możliwość, aby stracił prawo jazdy? Trochę nie, a trochę tak. Są przepisy, które stanowią furtkę. I obowiązują od lat.

    Zakaz wjazdu do Polski i UE dla samochodów zarejestrowanych w Rosji

    Samochody zarejestrowane w Rosji dostały właśnie zakaz wjazdu na teren UE. 17 września 2023 r. stosowne przepisy zaczęły obowiązywać w Polsce. Co oznaczają? Czy przewidują jakieś wyjątki? O tym w naszym poradniku.

    Darmowe OC dla kupujących auta (nowe i używane) przed wyborami. Warto złapać okazję, bo niedługo będzie drożej!

    Duża obniżka stóp procentowych dokonana na początku września przez Radę Polityki Pieniężnej, wskutrek czego stopa WIBOR „zjechała” poniżej 6%, spowodowało zauważalny spadek raty za samochód nowy i używany – wynika z symulacji Carsmile i Otomoto Klik. Obniżka raty jest już na tyle znacząca, że pozwala pokryć koszt ubezpieczenia OC. Korzyść ta może jednak okazać się krótkotrwała, bo za chwilę auta znów zaczną drożeć – ostrzegają eksperci. 

    REKLAMA

    Punkty karne na rok. Od 17 września 2023 r. ważne zmiany dla kierowców

    Punkty karne na rok? Dokładnie. Wykroczenia popełnione przez kierowców od 17 września 2023 r. będą związane krótszym terminem przedawnienia punktów karnych. Tyle że to nadal dopiero połowa informacji. Bo nadal kluczowy jest bieg naliczania przedawnienia.

    Kurs redukujący 6 punktów karnych. Trwają zapisy, ale tanio nie jest

    Kurs redukujący 6 punktów karnych po rocznej przerwie teoretycznie wrócił do WORD-ów 17 września 2023 r. Teoretycznie, bo praktycznie szkolenia są dopiero przygotowywane. Wiadomo, ile będzie kosztował udział w szkoleniu. Stawka jest naprawdę wysoka.

    REKLAMA