Używany Peugeot 407: typowy francuz
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie Peugeota 407
Auto swoim wyglądem nie zachwyci nikogo, prócz fanów marki. Przód auta jest typowy dla Peugeota i ciężko się w nim doszukać czegoś specjalnego. Podobać mogą się duże, zachodzące na błotnik reflektory, zaś razić może nisko umiejscowiony, szeroki wlot powietrza. W oczy rzucają się także zachwiane proporcje nadwozia, zarówno w wersji sedan jak i kombi.
REKLAMA
Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie 407
Wnętrze Peugeota 407
Wnętrze jest dosyć przytulne i przejrzyste. Deska rozdzielcza została wykonana z materiałów wysokiej jakości. Mimo dużej ilości przycisków na konsoli środkowej, obsługa urządzeń pokładowych nie sprawia trudności. Kabina auta nie jest nadzwyczaj przestronna, lecz nie odbiega zbytnio od tego co oferują konkurenci w tej klasie. Bagażnik również nie jest zbyt „przepastny” – 407 litrów w przypadku sedana i 450 litrów w przypadku kombi. Jeśli jednak zależy nam na aucie rodzinnym, lepiej zdecydować się na wersję kombi, gdyż zazwyczaj są one lepiej wyposażone.
Wyposażenie Peugeota 407
Polecana jest wersja Komfort, która ma na wyposażeniu 7 poduszek powietrznych, ABS, ESP, ASR, „elektrykę” szyb i lusterek oraz dwustrefowa klimatyzacja automatyczna.
Facelifting: Peugeot 407 przeszedł jedną kurację odmładzającą, w 2008. Ograniczyła się ona do kosmetycznych zmian w nadwoziu.
Zobacz też: Używane Honda CR-V: miejska terenówka
Napęd
Gama silników jest podobna do tej w Citroenie C5 (w końcu to ten sam koncern – PSA).
Silniki benzynowe Peugeota 407
Odradzamy podstawową jednostkę 1.8 o mocy 116 KM. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w około 13 sekund. Dynamika na takim poziomie nie zapewni nam komfortu podczas długiej podróży. Zdecydowanie lepszym wyborem będzie 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 136 koni. Zapewnia on przyzwoitą dynamikę (10,8 s do setki) przy umiarkowanym spalaniu, które wynosi średnio 8,5 litra. Dobrze znosi również instalacje LPG. Nie polecamy jednak silnika 2,2l o mocy 158 KM. Na szczycie palety „benzyniaków” stoi jednostka 2.9 V6 o mocy 211 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 8,4 s. i pali średnio 10 litrów na 100 km.
Silniki wysokoprężne Peugeota 407
Tutaj do wyboru mamy 4 jednostki 4-cylindrowe oraz 2 jednostki 6-cylindrowe. Dobrym wyborem jest już podstawowy silnik 1.6 HDi o mocy 109 KM. Dynamika nie zachwyca (11,7 s. do „setki”), lecz 240 NM momentu obrotowego robi swoje. Rewelacyjne jest również spalanie, które wynosi średnio 5,35 l na 100 km. Rozsądnym wyborem pod względem osiągi/spalanie jest wersja 2.0 HDi o mocy 136 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 11 sekund i spala niespełna 6 l na 100 km. Jeśli komuś zależy na bardzo dobrej dynamice, powinien zastanowić się nad silnikami 6-cylindrowymi. 204 KM i 440 NM momentu obrotowego w wersji 2.7 czynią z Peugeota 407 bardzo dynamiczne auto. Taka jazda wiąże się jednak z dużymi wydatkami – auto pali średnio aż 8,4 l. Serwisowanie takiego auta również jest o wiele droższe.
Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko
Skrzynia biegów: Napęd przedni. Skrzynie manualne o 5 lub 6 przełożeniach lub automatyczne skrzynie, 4 lub 6 biegowe.
Zawieszenie Peugeota 407
Bardzo zaawansowana konstrukcja wielowahaczowa zarówno z przodu jak i z tyłu. Koszty serwisowania bardzo wysokie. Zawieszenie dobrze sprawdza się przy dynamicznej jeździe, lecz na nierównych drogach jest mało komfortowe.
Zobacz też: Używany Mercedes klasy C W203: sport i komfort w jednym
Usterki Peugeota 407
Silniki: szybkie zużycie filtra cząstek stałych, dwumasowego koła pasowego, dwumasowego koła zamachowego, awaria kaset zapłonu w silnikach benzynowych.
Zawieszenie: szybkie zużycie wielowahaczowego zawieszenia przedniej osi.
Elektronika: awarie modułu komfortu BSI.
Układ hamulcowy: nietrwałe tarcze hamulcowe.
Zobacz też: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany
Ceny częśc do Peugeota 407:
Wahacz przedni dolny: 810 zł
Amortyzator przedni: 300 zł
Zestaw rozrządu: 800 zł
Klocki hamulcowe przednie: 170 zł
Tarcze hamulcowe przednie: 340 zł
Sprzęgło: 869 zł
Reflektor przedni: 360 zł
Podsumowanie - Peugeot 407
Zalety: atrakcyjna sylwetka, bogate wyposażenie, dobre silniki diesla, duży wybór aut na rynku wtórnym.
Wady: problemy z elektroniką, skomplikowane i drogie w naprawach zawieszenie, szybka utrata wartości.
Peugeot 407 jest typowym francuskim autem. Dość oryginalny design, dobre silniki diesla i zawodna elektronika. Dobrze wyposażoną 407-ke z mocnym dieslem można kupić za zdecydowanie mniejsze pieniądze. Jeśli nie zależy nam na prestiżu, a na wygodzie i przestronności, dobrym wyborem będzie właśnie Peugeot 407.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.