REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Piotr Czerniakowski
Volvo S60 jest solidnym autem, lecz nie każdemu musi przypaść do gustu.
Volvo S60 jest solidnym autem, lecz nie każdemu musi przypaść do gustu.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

W 2000 roku szwedzki producent zaprezentował limuzynę klasy…i tu zaczyna się problem. W zasadzie model S60 zalicza się do aut segmentu D, jednak jest on ciut większy od konkurentów klasy średniej. Tak czy inaczej, auto zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, oferuję bogate wyposażenie i posiada bogatą paletę silników.

Nadwozie Volvo S60

Stylistka S60 z dzisiejszego punktu widzenia, jest raczej zachowawcza. Jednak gdy auto wchodziło na rynek jedenaście lat temu, design tego modelu był dużym zaskoczeniem. Volvo przestało produkować kwadratowe „akwaria”, wprowadzając do swoich aut trochę krągłości. Auto sprawia wrażenie pojemnego i solidnego. 4,60 m w tej klasie to może nie jest dużo, lecz dzięki dużym reflektorom i masywnemu tyłowi auto wygląda na większe niż jest w rzeczywistości.

REKLAMA

REKLAMA

Wnętrze Volvo S60

Wspomniane krągłości także widać we wnętrzu – kokpit robi o wiele lepsze wrażenie, niż w jego poprzedniku. Jak to bywa w wielu limuzynach klasy średniej – z przodu miejsca pod dostatkiem, z tyłu już nie bardzo. Kierowca siedzi dość wysoko, zaś regulacja jest tak duża, że każdy dopasuje fotel i kierownicę do swoich gabarytów. Warto również wspomnieć, że fotele są naprawdę wygodne i zachowują sprężystość nawet po dziesiątkach tysięcy przejechanych kilometrów. Do wykończenia kabiny użyto dobrej jakości materiałów. Ergonomia jest znakomita, przez niektórych uważana za najlepszą w klasie. Wszystko obsługuje się intuicyjnie. Bagażnik ma jedyne 425 litrów pojemności.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo S60

Facelifting Volvo S60: W 2005 wprowadzono delikatnie zmiany w nadwoziu. Wprowadzono również diesla o mocy 185 KM.

REKLAMA

Wyposażenie Volvo S60

Bardzo bogate. Możemy liczyć na automatyczną klimatyzację, pełną elektrykę, a także spore wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (choć z początku system ESP nie był oferowany w standardzie). Za dopłatą oferowana była skórzana tapicerka, wstawki z prawdziwego drewna oraz zestaw audio z 13 głośnikami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe Volvo S60

Wszystkie silniki w gamie (prawie 20 wersji w palecie) były 5-cylindrowe. Volvo oferowało zarówno wersje wolnossące, jak i turbodoładowane. Godną uwagi propozycją jest silnik o pojemności 2.4l. Nie ma on turbodoładowanie, lecz mimo tego osiągają – w zależności od wersji – 140 lub 170 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi odpowiednio 10,5 i 9 s. Niestety, średnie spalanie oscyluję wokół 11 litrów na 100 km. Nadrabiają za to wysoką trwałością. Dobrym pomysłem w  przypadku tego silnika jest montaż instalacji LPG, z którą nie ma większych problemów. Jeśli ktoś chce mieć naprawdę szybkie auto, niech rozejrzy się za wersją R. Posiadała ona turbodoładowany silnik o mocy 300 km, wyczynowe podwozie regulowane w trzech poziomach, elektronicznie sterowany napęd na cztery koła oraz hamulce Bremo z czterotłoczkowymi zaciskami ze stopów lekkich. Taki zestaw daje naprawdę dużo przyjemności z jazdy, lecz swoje kosztuje.

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Silniki wysokoprężne Volvo S60

Tu mamy do wyboru 3 jednostki. Rzadko spotykany silnik 2.5l znany z Audi, oraz jednostki Common-Rail 2.4D oraz 2.4 D5. Auta te są niezawodne, w miarę dynamiczne (zwłaszcza wersja 2.4 D5 która do 100 km/h przyspiesza w niespełna  10 sekund). Ciężko jednak znaleźć na rynku samochody, które nie wymagają wymiany osprzętu.

Skrzynia biegów Volvo S60: Trzeba uważać na automatyczne skrzynie biegów, ponieważ należą do awaryjnych i są bardzo trudne w diagnozowaniu.

Zawieszenie Volvo S60: Z przodu pracuje zmodyfikowany układ McPhersona, zaś z tyłu oś wielowahaczowa z aluminiową ramą pomocniczą , która jest droga w naprawie. Za dopłatą oferowano napęd 4x4, który współpracuje ze sprzęgłem Haldex. Precyzyjny układ kierowniczy błyskawicznie reaguje na wszystkie polecenia kierowcy. Hamulce są bardzo skuteczne.

Usterki Volvo S60

Silnik: wycieki oleju spomiędzy silnika a skrzyni biegów, nieszczelny intercooler w silnikach diesla, hałasujące zawory w wersjach napędzanych gazem LPG,

Skrzynia biegów: poważne i kosztowne usterki skrzyń Aisin-Warner.

Elektryka: zawodząca „elektryka” szyb i lusterek, uszkodzenia centralnego zamka.

Zawieszenie: uszkodzenia przedniego zawieszenia (nietrwałe łączniki stabilizatora)

Zobacz też: Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Ceny części Volvo S60:

Wahacz przedni – 520 zł

Amortyzator przedni – 422 zł

Zestaw rozrządu – 507 zł

Klocki hamulcowe przednie – 220 zł

Tarcze hamulcowe przednie – 522 zł

Sprzęgło kompletne – 811 zł

Reflektor przedni – 932 zł

Zobacz też: Używane BMW Serii 1 – pełnoprawne BMW

Podsumowanie - Volvo S60

Zalety: dobre i trwałe silniki, wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego, dobre wykończenie, bogate wyposażenie, brak korozji.

Wady: wysokie koszty serwisowania, duże zużycie paliwa silników benzynowych, awarie skrzyń biegów i układu elektrycznego.

Volvo S60 to dobra alternatywa dla chociażby Forda Mondeo albo Skody Superb. Samochód jest wygodny, bezpieczny, dobrze wyposażony i pewnie się prowadzi. Jednak nie wszystkim musi przypaść do gustu charakter auta, typowy dla aut ze Skandynawii.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA