REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Volvo S60 jest solidnym autem, lecz nie każdemu musi przypaść do gustu.
Volvo S60 jest solidnym autem, lecz nie każdemu musi przypaść do gustu.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

W 2000 roku szwedzki producent zaprezentował limuzynę klasy…i tu zaczyna się problem. W zasadzie model S60 zalicza się do aut segmentu D, jednak jest on ciut większy od konkurentów klasy średniej. Tak czy inaczej, auto zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, oferuję bogate wyposażenie i posiada bogatą paletę silników.

Nadwozie Volvo S60

Stylistka S60 z dzisiejszego punktu widzenia, jest raczej zachowawcza. Jednak gdy auto wchodziło na rynek jedenaście lat temu, design tego modelu był dużym zaskoczeniem. Volvo przestało produkować kwadratowe „akwaria”, wprowadzając do swoich aut trochę krągłości. Auto sprawia wrażenie pojemnego i solidnego. 4,60 m w tej klasie to może nie jest dużo, lecz dzięki dużym reflektorom i masywnemu tyłowi auto wygląda na większe niż jest w rzeczywistości.

REKLAMA

Wnętrze Volvo S60

Wspomniane krągłości także widać we wnętrzu – kokpit robi o wiele lepsze wrażenie, niż w jego poprzedniku. Jak to bywa w wielu limuzynach klasy średniej – z przodu miejsca pod dostatkiem, z tyłu już nie bardzo. Kierowca siedzi dość wysoko, zaś regulacja jest tak duża, że każdy dopasuje fotel i kierownicę do swoich gabarytów. Warto również wspomnieć, że fotele są naprawdę wygodne i zachowują sprężystość nawet po dziesiątkach tysięcy przejechanych kilometrów. Do wykończenia kabiny użyto dobrej jakości materiałów. Ergonomia jest znakomita, przez niektórych uważana za najlepszą w klasie. Wszystko obsługuje się intuicyjnie. Bagażnik ma jedyne 425 litrów pojemności.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo S60

Facelifting Volvo S60: W 2005 wprowadzono delikatnie zmiany w nadwoziu. Wprowadzono również diesla o mocy 185 KM.

Wyposażenie Volvo S60

Bardzo bogate. Możemy liczyć na automatyczną klimatyzację, pełną elektrykę, a także spore wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (choć z początku system ESP nie był oferowany w standardzie). Za dopłatą oferowana była skórzana tapicerka, wstawki z prawdziwego drewna oraz zestaw audio z 13 głośnikami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe Volvo S60

Wszystkie silniki w gamie (prawie 20 wersji w palecie) były 5-cylindrowe. Volvo oferowało zarówno wersje wolnossące, jak i turbodoładowane. Godną uwagi propozycją jest silnik o pojemności 2.4l. Nie ma on turbodoładowanie, lecz mimo tego osiągają – w zależności od wersji – 140 lub 170 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi odpowiednio 10,5 i 9 s. Niestety, średnie spalanie oscyluję wokół 11 litrów na 100 km. Nadrabiają za to wysoką trwałością. Dobrym pomysłem w  przypadku tego silnika jest montaż instalacji LPG, z którą nie ma większych problemów. Jeśli ktoś chce mieć naprawdę szybkie auto, niech rozejrzy się za wersją R. Posiadała ona turbodoładowany silnik o mocy 300 km, wyczynowe podwozie regulowane w trzech poziomach, elektronicznie sterowany napęd na cztery koła oraz hamulce Bremo z czterotłoczkowymi zaciskami ze stopów lekkich. Taki zestaw daje naprawdę dużo przyjemności z jazdy, lecz swoje kosztuje.

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Silniki wysokoprężne Volvo S60

Tu mamy do wyboru 3 jednostki. Rzadko spotykany silnik 2.5l znany z Audi, oraz jednostki Common-Rail 2.4D oraz 2.4 D5. Auta te są niezawodne, w miarę dynamiczne (zwłaszcza wersja 2.4 D5 która do 100 km/h przyspiesza w niespełna  10 sekund). Ciężko jednak znaleźć na rynku samochody, które nie wymagają wymiany osprzętu.

Skrzynia biegów Volvo S60: Trzeba uważać na automatyczne skrzynie biegów, ponieważ należą do awaryjnych i są bardzo trudne w diagnozowaniu.

Zawieszenie Volvo S60: Z przodu pracuje zmodyfikowany układ McPhersona, zaś z tyłu oś wielowahaczowa z aluminiową ramą pomocniczą , która jest droga w naprawie. Za dopłatą oferowano napęd 4x4, który współpracuje ze sprzęgłem Haldex. Precyzyjny układ kierowniczy błyskawicznie reaguje na wszystkie polecenia kierowcy. Hamulce są bardzo skuteczne.

Usterki Volvo S60

Silnik: wycieki oleju spomiędzy silnika a skrzyni biegów, nieszczelny intercooler w silnikach diesla, hałasujące zawory w wersjach napędzanych gazem LPG,

Skrzynia biegów: poważne i kosztowne usterki skrzyń Aisin-Warner.

Elektryka: zawodząca „elektryka” szyb i lusterek, uszkodzenia centralnego zamka.

Zawieszenie: uszkodzenia przedniego zawieszenia (nietrwałe łączniki stabilizatora)

Zobacz też: Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Ceny części Volvo S60:

Wahacz przedni – 520 zł

Amortyzator przedni – 422 zł

Zestaw rozrządu – 507 zł

Klocki hamulcowe przednie – 220 zł

Tarcze hamulcowe przednie – 522 zł

Sprzęgło kompletne – 811 zł

Reflektor przedni – 932 zł

Zobacz też: Używane BMW Serii 1 – pełnoprawne BMW

Podsumowanie - Volvo S60

Zalety: dobre i trwałe silniki, wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego, dobre wykończenie, bogate wyposażenie, brak korozji.

Wady: wysokie koszty serwisowania, duże zużycie paliwa silników benzynowych, awarie skrzyń biegów i układu elektrycznego.

Volvo S60 to dobra alternatywa dla chociażby Forda Mondeo albo Skody Superb. Samochód jest wygodny, bezpieczny, dobrze wyposażony i pewnie się prowadzi. Jednak nie wszystkim musi przypaść do gustu charakter auta, typowy dla aut ze Skandynawii.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA