REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Piotr Czerniakowski

REKLAMA

REKLAMA

W 2000 roku szwedzki producent zaprezentował limuzynę klasy…i tu zaczyna się problem. W zasadzie model S60 zalicza się do aut segmentu D, jednak jest on ciut większy od konkurentów klasy średniej. Tak czy inaczej, auto zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, oferuję bogate wyposażenie i posiada bogatą paletę silników.

Nadwozie Volvo S60

Stylistka S60 z dzisiejszego punktu widzenia, jest raczej zachowawcza. Jednak gdy auto wchodziło na rynek jedenaście lat temu, design tego modelu był dużym zaskoczeniem. Volvo przestało produkować kwadratowe „akwaria”, wprowadzając do swoich aut trochę krągłości. Auto sprawia wrażenie pojemnego i solidnego. 4,60 m w tej klasie to może nie jest dużo, lecz dzięki dużym reflektorom i masywnemu tyłowi auto wygląda na większe niż jest w rzeczywistości.

REKLAMA

Wnętrze Volvo S60

Wspomniane krągłości także widać we wnętrzu – kokpit robi o wiele lepsze wrażenie, niż w jego poprzedniku. Jak to bywa w wielu limuzynach klasy średniej – z przodu miejsca pod dostatkiem, z tyłu już nie bardzo. Kierowca siedzi dość wysoko, zaś regulacja jest tak duża, że każdy dopasuje fotel i kierownicę do swoich gabarytów. Warto również wspomnieć, że fotele są naprawdę wygodne i zachowują sprężystość nawet po dziesiątkach tysięcy przejechanych kilometrów. Do wykończenia kabiny użyto dobrej jakości materiałów. Ergonomia jest znakomita, przez niektórych uważana za najlepszą w klasie. Wszystko obsługuje się intuicyjnie. Bagażnik ma jedyne 425 litrów pojemności.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo S60

Facelifting Volvo S60: W 2005 wprowadzono delikatnie zmiany w nadwoziu. Wprowadzono również diesla o mocy 185 KM.

Wyposażenie Volvo S60

Bardzo bogate. Możemy liczyć na automatyczną klimatyzację, pełną elektrykę, a także spore wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (choć z początku system ESP nie był oferowany w standardzie). Za dopłatą oferowana była skórzana tapicerka, wstawki z prawdziwego drewna oraz zestaw audio z 13 głośnikami.

Napęd

Silniki benzynowe Volvo S60

Wszystkie silniki w gamie (prawie 20 wersji w palecie) były 5-cylindrowe. Volvo oferowało zarówno wersje wolnossące, jak i turbodoładowane. Godną uwagi propozycją jest silnik o pojemności 2.4l. Nie ma on turbodoładowanie, lecz mimo tego osiągają – w zależności od wersji – 140 lub 170 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi odpowiednio 10,5 i 9 s. Niestety, średnie spalanie oscyluję wokół 11 litrów na 100 km. Nadrabiają za to wysoką trwałością. Dobrym pomysłem w  przypadku tego silnika jest montaż instalacji LPG, z którą nie ma większych problemów. Jeśli ktoś chce mieć naprawdę szybkie auto, niech rozejrzy się za wersją R. Posiadała ona turbodoładowany silnik o mocy 300 km, wyczynowe podwozie regulowane w trzech poziomach, elektronicznie sterowany napęd na cztery koła oraz hamulce Bremo z czterotłoczkowymi zaciskami ze stopów lekkich. Taki zestaw daje naprawdę dużo przyjemności z jazdy, lecz swoje kosztuje.

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Silniki wysokoprężne Volvo S60

Tu mamy do wyboru 3 jednostki. Rzadko spotykany silnik 2.5l znany z Audi, oraz jednostki Common-Rail 2.4D oraz 2.4 D5. Auta te są niezawodne, w miarę dynamiczne (zwłaszcza wersja 2.4 D5 która do 100 km/h przyspiesza w niespełna  10 sekund). Ciężko jednak znaleźć na rynku samochody, które nie wymagają wymiany osprzętu.

Skrzynia biegów Volvo S60: Trzeba uważać na automatyczne skrzynie biegów, ponieważ należą do awaryjnych i są bardzo trudne w diagnozowaniu.

Zawieszenie Volvo S60: Z przodu pracuje zmodyfikowany układ McPhersona, zaś z tyłu oś wielowahaczowa z aluminiową ramą pomocniczą , która jest droga w naprawie. Za dopłatą oferowano napęd 4x4, który współpracuje ze sprzęgłem Haldex. Precyzyjny układ kierowniczy błyskawicznie reaguje na wszystkie polecenia kierowcy. Hamulce są bardzo skuteczne.

Usterki Volvo S60

Silnik: wycieki oleju spomiędzy silnika a skrzyni biegów, nieszczelny intercooler w silnikach diesla, hałasujące zawory w wersjach napędzanych gazem LPG,

Skrzynia biegów: poważne i kosztowne usterki skrzyń Aisin-Warner.

Elektryka: zawodząca „elektryka” szyb i lusterek, uszkodzenia centralnego zamka.

Zawieszenie: uszkodzenia przedniego zawieszenia (nietrwałe łączniki stabilizatora)

Zobacz też: Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Ceny części Volvo S60:

Wahacz przedni – 520 zł

Amortyzator przedni – 422 zł

Zestaw rozrządu – 507 zł

Klocki hamulcowe przednie – 220 zł

Tarcze hamulcowe przednie – 522 zł

Sprzęgło kompletne – 811 zł

Reflektor przedni – 932 zł

Zobacz też: Używane BMW Serii 1 – pełnoprawne BMW

Podsumowanie - Volvo S60

Zalety: dobre i trwałe silniki, wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego, dobre wykończenie, bogate wyposażenie, brak korozji.

Wady: wysokie koszty serwisowania, duże zużycie paliwa silników benzynowych, awarie skrzyń biegów i układu elektrycznego.

Volvo S60 to dobra alternatywa dla chociażby Forda Mondeo albo Skody Superb. Samochód jest wygodny, bezpieczny, dobrze wyposażony i pewnie się prowadzi. Jednak nie wszystkim musi przypaść do gustu charakter auta, typowy dla aut ze Skandynawii.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    REKLAMA

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    Odbieranie prawa jazdy seniorom. Przepisy pozwalają na to od lat!

    Wiek i ewentualne choroby robią swoje. Senior może nie nadawać się do prowadzenia pojazdu i to pomimo wielu lat spędzonych za kółkiem. Czy jest zatem możliwość, aby stracił prawo jazdy? Trochę nie, a trochę tak. Są przepisy, które stanowią furtkę. I obowiązują od lat.

    REKLAMA

    Zakaz wjazdu do Polski i UE dla samochodów zarejestrowanych w Rosji

    Samochody zarejestrowane w Rosji dostały właśnie zakaz wjazdu na teren UE. 17 września 2023 r. stosowne przepisy zaczęły obowiązywać w Polsce. Co oznaczają? Czy przewidują jakieś wyjątki? O tym w naszym poradniku.

    Darmowe OC dla kupujących auta (nowe i używane) przed wyborami. Warto złapać okazję, bo niedługo będzie drożej!

    Duża obniżka stóp procentowych dokonana na początku września przez Radę Polityki Pieniężnej, wskutrek czego stopa WIBOR „zjechała” poniżej 6%, spowodowało zauważalny spadek raty za samochód nowy i używany – wynika z symulacji Carsmile i Otomoto Klik. Obniżka raty jest już na tyle znacząca, że pozwala pokryć koszt ubezpieczenia OC. Korzyść ta może jednak okazać się krótkotrwała, bo za chwilę auta znów zaczną drożeć – ostrzegają eksperci. 

    REKLAMA