REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Piotr Czerniakowski
Volvo S60 jest solidnym autem, lecz nie każdemu musi przypaść do gustu.
Volvo S60 jest solidnym autem, lecz nie każdemu musi przypaść do gustu.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

W 2000 roku szwedzki producent zaprezentował limuzynę klasy…i tu zaczyna się problem. W zasadzie model S60 zalicza się do aut segmentu D, jednak jest on ciut większy od konkurentów klasy średniej. Tak czy inaczej, auto zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, oferuję bogate wyposażenie i posiada bogatą paletę silników.

Nadwozie Volvo S60

Stylistka S60 z dzisiejszego punktu widzenia, jest raczej zachowawcza. Jednak gdy auto wchodziło na rynek jedenaście lat temu, design tego modelu był dużym zaskoczeniem. Volvo przestało produkować kwadratowe „akwaria”, wprowadzając do swoich aut trochę krągłości. Auto sprawia wrażenie pojemnego i solidnego. 4,60 m w tej klasie to może nie jest dużo, lecz dzięki dużym reflektorom i masywnemu tyłowi auto wygląda na większe niż jest w rzeczywistości.

REKLAMA

Wnętrze Volvo S60

Wspomniane krągłości także widać we wnętrzu – kokpit robi o wiele lepsze wrażenie, niż w jego poprzedniku. Jak to bywa w wielu limuzynach klasy średniej – z przodu miejsca pod dostatkiem, z tyłu już nie bardzo. Kierowca siedzi dość wysoko, zaś regulacja jest tak duża, że każdy dopasuje fotel i kierownicę do swoich gabarytów. Warto również wspomnieć, że fotele są naprawdę wygodne i zachowują sprężystość nawet po dziesiątkach tysięcy przejechanych kilometrów. Do wykończenia kabiny użyto dobrej jakości materiałów. Ergonomia jest znakomita, przez niektórych uważana za najlepszą w klasie. Wszystko obsługuje się intuicyjnie. Bagażnik ma jedyne 425 litrów pojemności.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo S60

Facelifting Volvo S60: W 2005 wprowadzono delikatnie zmiany w nadwoziu. Wprowadzono również diesla o mocy 185 KM.

Wyposażenie Volvo S60

Bardzo bogate. Możemy liczyć na automatyczną klimatyzację, pełną elektrykę, a także spore wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (choć z początku system ESP nie był oferowany w standardzie). Za dopłatą oferowana była skórzana tapicerka, wstawki z prawdziwego drewna oraz zestaw audio z 13 głośnikami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe Volvo S60

Wszystkie silniki w gamie (prawie 20 wersji w palecie) były 5-cylindrowe. Volvo oferowało zarówno wersje wolnossące, jak i turbodoładowane. Godną uwagi propozycją jest silnik o pojemności 2.4l. Nie ma on turbodoładowanie, lecz mimo tego osiągają – w zależności od wersji – 140 lub 170 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi odpowiednio 10,5 i 9 s. Niestety, średnie spalanie oscyluję wokół 11 litrów na 100 km. Nadrabiają za to wysoką trwałością. Dobrym pomysłem w  przypadku tego silnika jest montaż instalacji LPG, z którą nie ma większych problemów. Jeśli ktoś chce mieć naprawdę szybkie auto, niech rozejrzy się za wersją R. Posiadała ona turbodoładowany silnik o mocy 300 km, wyczynowe podwozie regulowane w trzech poziomach, elektronicznie sterowany napęd na cztery koła oraz hamulce Bremo z czterotłoczkowymi zaciskami ze stopów lekkich. Taki zestaw daje naprawdę dużo przyjemności z jazdy, lecz swoje kosztuje.

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Silniki wysokoprężne Volvo S60

Tu mamy do wyboru 3 jednostki. Rzadko spotykany silnik 2.5l znany z Audi, oraz jednostki Common-Rail 2.4D oraz 2.4 D5. Auta te są niezawodne, w miarę dynamiczne (zwłaszcza wersja 2.4 D5 która do 100 km/h przyspiesza w niespełna  10 sekund). Ciężko jednak znaleźć na rynku samochody, które nie wymagają wymiany osprzętu.

Skrzynia biegów Volvo S60: Trzeba uważać na automatyczne skrzynie biegów, ponieważ należą do awaryjnych i są bardzo trudne w diagnozowaniu.

Zawieszenie Volvo S60: Z przodu pracuje zmodyfikowany układ McPhersona, zaś z tyłu oś wielowahaczowa z aluminiową ramą pomocniczą , która jest droga w naprawie. Za dopłatą oferowano napęd 4x4, który współpracuje ze sprzęgłem Haldex. Precyzyjny układ kierowniczy błyskawicznie reaguje na wszystkie polecenia kierowcy. Hamulce są bardzo skuteczne.

Usterki Volvo S60

Silnik: wycieki oleju spomiędzy silnika a skrzyni biegów, nieszczelny intercooler w silnikach diesla, hałasujące zawory w wersjach napędzanych gazem LPG,

Skrzynia biegów: poważne i kosztowne usterki skrzyń Aisin-Warner.

Elektryka: zawodząca „elektryka” szyb i lusterek, uszkodzenia centralnego zamka.

Zawieszenie: uszkodzenia przedniego zawieszenia (nietrwałe łączniki stabilizatora)

Zobacz też: Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Ceny części Volvo S60:

Wahacz przedni – 520 zł

Amortyzator przedni – 422 zł

Zestaw rozrządu – 507 zł

Klocki hamulcowe przednie – 220 zł

Tarcze hamulcowe przednie – 522 zł

Sprzęgło kompletne – 811 zł

Reflektor przedni – 932 zł

Zobacz też: Używane BMW Serii 1 – pełnoprawne BMW

Podsumowanie - Volvo S60

Zalety: dobre i trwałe silniki, wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego, dobre wykończenie, bogate wyposażenie, brak korozji.

Wady: wysokie koszty serwisowania, duże zużycie paliwa silników benzynowych, awarie skrzyń biegów i układu elektrycznego.

Volvo S60 to dobra alternatywa dla chociażby Forda Mondeo albo Skody Superb. Samochód jest wygodny, bezpieczny, dobrze wyposażony i pewnie się prowadzi. Jednak nie wszystkim musi przypaść do gustu charakter auta, typowy dla aut ze Skandynawii.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA