REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Volkswagen Golf VI najczęściej przysparza problemów, gdy jest wyposażony w silnik 1.4 TSI.
Volkswagen Golf VI najczęściej przysparza problemów, gdy jest wyposażony w silnik 1.4 TSI.

REKLAMA

REKLAMA

VW Golf to bezsprzeczny król klasy kompakt. Jeśli nie potwierdzają tego powszechne opinie spotykane na forach internetowych, to dobitnie przekonują o tym statystyki jego sprzedaży. Czy mimo wielu podobieństw do swojego poprzednika, Golf VI jest lepszą od niego konstrukcją?

VI-generacja niemieckiego kompaktu to tak naprawdę poprawiona wersja Golfa V, który jak się szybko okazało miał pewne problemy z jakością. Golf VI zadebiutował w 2008 roku i po swoim poprzedniku odziedziczył m.in. identyczny rozstaw osi, przestronność kabiny czy silniki. Przez wielu uważany za Golfa V po liftingu, musiał zmierzyć się z falą krytyki dotycząca niskiej jakości "piątki", która zaskoczyła m.in. korozją nadwozia oraz awaryjnymi silnikami. Golf VI produkowany jest od 2008 roku, a jego następca zadebiutował we wrześniu 2012 roku.

REKLAMA

Nadwozie Golfa VI

Golf VI występuje w sześciu wersjach nadwoziowych: jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, kombi, kabriolet oraz minivan (Golf Plus). Wszystkie mają identyczny rozstaw osi – 2578mm. Różni je przede wszystkim ilość miejsca w kabinie oraz pojemność bagażnika. Najpopularniejsza wersja, czyli 5-drzwiowy hatchback, ma kufer o pojemności 350 litrów (tak samo jak 3-drzwiowa odmiana), nieznacznie większy jest on w Plusie (395l), a największym dysponuje Variant czyli wersja kombi – 505 litrów. Kabriolet oferuje skromne 250 litrów pojemności bagażnika. Nadwozie Golfa VI jest dobrze zabezpieczone przed rdzą i raczej obce są mu problemy jego poprzednika, w którym najczęściej korozji ulegała tylna klapa oraz pokrywa silnika. W testach zderzeniowych przeprowadzonych prze Euro NCAP Golf VI uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek.

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Wnętrze i wyposażenie Golfa VI

W chwili premiery Golf VI był wysoko oceniany za jakość materiałów użytych do wykończenia kabiny. Także zakres wyposażenia istotnie się zwiększył w porównaniu z poprzednimi jego wcieleniami i w podstawowej wersji Trendline auto posiadało 7 poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, elektryczne sterowane szyby z przodu, system ABS, kontrolę trakcji ASR, elektrycznie sterowane szyby przednie czy komputer pokładowy. Lista gadżetów, które można było rozszerzyć wyposażenie Golfa VI była nad wyraz długa, ale z ciekawszych opcji wyróżnić należy adaptacyjne zawieszenie DCC, automatyczna regulację odległości ACC czy kamerę wsteczną Rear Assist.

Silnik w Golfie VI

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednostki benzynowe

O silnikach benzynowych stosowanych w Golfie VI-generacji można napisać wiele dobrego i jeszcze więcej złego. Najmniej problemów sprawiają sprawdzone jednostki 1.4 16V 80KM oraz 1.6 8V 102KM. Ten drugi występował także w wersji przystosowanej do zasilania gazem LPG (tzw. BiFuel). Oba silniki nie grzeszą specjalną „nadpobudliwością” przejawiającą się w gwałtownym rozwijaniu wysokiej mocy, ale na potrzeby spokojnej eksploracji obszarów miejskich na pewno wystarczą.

1.4 TSI 122KM i 160KM

Wysoka dynamika i niskie spalanie to domena jednostek TSI, wyposażonych we wtrysk bezpośredni, turbosprężarkę a czasem także kompresor. Czynniki te podziałały jak magnes na nowych klientów, którzy z łatwością wykładali dodatkowe złotówki potrzebne na ich zakup. Okazało się, że silniki te, pomimo wielu modernizacji, nawet w Golfie VI nadal mają poważne problemy. Najmniej udany jest silnik 1.4 TSI Twincharger 160KM (z turbosprężarką i kompresorem), cierpiący na bardzo szybko zużywającą się turbosprężarkę, „terkoczące” przewody paliwowe, rozciągający się łańcuch rozrządu (średnio po ok. 30-40 tys. km), wadliwy napinacz rządu (ten problem pojawia się także w nowszy silniku 1.8 TSI), źle działające elektromagnetyczne sprzęgiełko kompresora czy pękające tłoki! W wielu przypadkach silnik został zniszczony, na szczęście awarie następowały zazwyczaj przed upływem okresu gwarancyjnego. Golf VI z silnikiem 1.4 TSI miewał także problemy ze sprężarką klimatyzacji, której usterkę sygnalizowało charakterystyczne „wycie”. Więcej o tym silniku przeczytacie tutaj.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Silnik 1.4 TSI mimo wielu zabiegów naprawczych ze strony producenta pozostał jednostką obarczoną wysokim ryzykiem wystąpienia kosztownej awarii. Choć gros tych silników funkcjonuje bez większych problemów, to ciężko jednoznacznie stwierdzić, czy w niedalekiej przyszłości i one nie ulegną uszkodzeniu.

Zobacz też: Używany Fiat Bravo II: trwalszy niż stereotypy

1.2 8V TSI 105KM

Debiutująca w maju 2009 roku jednostka 1.2 TSI (co ciekawe ośmiozaworowa) również boryka się z pewnymi problemami (choć nie są tak poważne ani nie występują tak licznie jak w przypadku jednostki 1.4 TSI). W marcu 2012 roku podjęto akcję naprawczą, której celem było dołożenie podkładki dystansowej na cięgnie sterującym podciśnieniowo turbosprężarką. Jej brak może doprowadzić do zatarcia turbosprężarki. Podczas tej samej akcji serwisowej eliminowano problem „terkoczących” przewodów paliwowych (zlokalizowanych pod fotelem pasażera) oraz hałasującej klimatyzacji.

Golf GTI 2.0 TSI

Prawdziwie sportowe emocje zapewniają silniki stosowane w wersjach GTI oraz R. W tej pierwszej samochód dysponuje mocą 210 KM (235KM w wersji jubileuszowej „Edition 35”), w drugim wariancie ma aż 270KM, które trafiają na wszystkie cztery koła poprzez układ Haldex. Niestety okazuje, że Golf GTI cierpi sporadycznie na podobne problemy z łańcuchem rozrządu co wersja 1.4 TSI. Efektem tego jest zniszczenie silnika na skutek kontaktu zaworów z tłokami.

wersja oznaczenie moc turbo/kompresor 0-100km/h [s] V-max [km/h] spalanie śr. [l]
1.4 CGGA 80 nie 13,9 172 6,4
1.6 BSE/BSF/CCSA 102 nie 11,3 188 7,1
1.6 BiFuel CHGA 102 nie 12,1(LPG)/11,9 149/169 9,2(LPG)
1.2 TSI CBZB 105 tak/nie 10,6 190 5,7
1.4 TSI CAXA 122 tak/tak 9,5 200 6,2
1.4 TSI CAVD 160 tak/tak 8 220 6,3
1.8 TSI CDAA 160 tak/nie 8 220 6,8
2.0 TSI GTI CCZA 210 tak/nie 6,9 240 7,3
2.0 TSI GTI 35 CDL 235 tak/nie 6,6 247 8,1
2.0 TSI R CDLF (EA113) 270 tak/nie 5,7 250 8,5

Zobacz też: Używany Lancer VII CS0 (2000-2008): w cieniu rajdowej legendy

Diesel

Wszystkie silniki wysokoprężne stosowane w Golfie VI wyposażone są we wtrysk typu common rail. Najlepsze osiągi wśród diesli stosowanych w Golfie VI zapewnia wersja 2.0 TDI 170KM. Trzeba być jednak świadomym, że VW wymieniał w tej jednostce (ale tyko po wcześniejszym upomnieniu się właściciela) słabej jakości wtryskiwacze firmy Siemens. Problem pękających głowic prawie nie występuje (zdarzają się tylko marginalne przypadki).

Godne polecenia są silniki 2.0 TDI 140KM i 1.6 TDI 105KM, w których na chwilę obecną nie stwierdzono poważniejszych usterek.

Grupa VW przeprowadziła akcję naprawczą dla aut wyposażonych w silnik 2.0 TDI CR wyprodukowanych w latach 2009-2011, w których na skutek zastosowania niewłaściwego materiału mogło dojść do pęknięcia przewodów wysokiego ciśnienia. 


Niektóre silniki TDI są wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne, które są nieregenerowalne. To czy dany egzemplarz je posiada można zweryfikować podając jego nr VIN w ASO. Prawie wszystkie silniki TDI montowane w Golfie VI posiadają filtr DPF, który nie działa dobrze w warunkach miejskiej jazdy (zwłaszcza w 1.6 TDI).

wersja oznaczenie moc common rail 0-100km/h V-max spalanie śr.
1.6 TDI CAYC 105 tak 11,3 190 4,5
2.0 TDI CBDC 110 tak 10,7 190 4,9
2.0 TDI  CBAA, CFFA 136 tak bd. bd. bd.
2.0 TDI CBAB, CFFB,CJAA 140 tak 9,3 209 4,8
2.0 TDI GTD CBBB, CFGB 170 tak 8,1 222 5,3

Zawieszenie Golfa VI

Mankamentem, o którym niejednokrotnie napominają właściwie Golfów VI, jest skrzypienie dochodzące zarówno z przedniego jak i z tylnego zawieszenia. Co ciekawe bardzo często okazuje się, że skrzypienie to nie dochodzi z samego zawieszenia a z …. uszczelek bocznych drzwi. Najczęściej pomaga przesmarowanie ich powierzchni sylikonem w sprayu bądź w sztyfcie.

Skrzynia biegów Golfa VI

Dostępna w autach Volkswagena skrzynia DSG to urządzenie, które wniosło nową jakość w zakresie automatyzacji zmiany biegów. Za sprawą mechanizmu wykorzystującego do pracy dwa sprzęgła, zapewnia błyskawiczną zmianę biegu. Niestety w wersji 1.4 TSI 7-biegowa skrzynia DSG zawodziła, czego objawem było charakterystyczne szarpanie w trakcie zmiany przełożenia z pierwszego na drugi bieg (przy rozgrzanym silniku). Do wymiany kwalifikowały się oba sprzęgła (koszt ok. 8000 zł w ASO). Usterka najczęściej objawia się przy przebiegach ok. 15-25 tys. km (nr akcji serwisowej TPI: 2026097/6). Skrzynie manualne zapewniają precyzyjny wybór biegu i nie przysparzają problemów eksploatacyjnych.

Zobacz też: Używany Citroen C4: nietuzinkowy Francuz

Układ kierowniczy Golfa VI

Golf VI pozwala bardzo precyzyjnie się kontrolować za sprawą dobrze funkcjonującego układu kierowniczego. Mechanizm odznacza się także wysoką niezawodnością i raczej obce są mu problemy z przedwczesnym zużyciem przekładni kierowniczej. Za ewentualne stuki przy skręcaniu kierownicą bardzo często odpowiada … osłona termiczna silnika.

Ceny części zamiennych do Golfa VI

Dostępność części zamiennych do Golfa VI można określić mianem wzorowej. Szeroka gama tzw. zamienników pozwala istotnie zredukować koszty eksploatacji auta. Jest to o tyle warte podkreślenia, bowiem np. do Opla Insigni, który zadebiutował w podobnym okresie, praktycznie wszystkie części dostępne są tylko w ASO Opla.

Zobacz też: Używany Opel Insignia - z jakością na bakier!

Przykładowe części zamienne do Golfa 2.0 TDI 140KM (Inter Cars)

- wahacz poprzeczny przedniego zawieszenia: 400 zł

- wahacz poprzeczny tylnego zawieszenia: 230 zł

- sworzeń przedniego wahacza: 100 zł

- amortyzator przedni: 350 zł

- amortyzator tylny: 280 zł

- końcówka jednego wtryskiwacza: 1300 zł

- tarcza hamulcowa przód/tył: 250/150zł

- klocki hamulcowe przód/tył: 150zł/140zł

- zestaw łożyska przedniego koła: 350zł

Zobacz też: Używany Nissan Almera N16 (2000-2006): trzeba zaryzykować

Podsumowanie

Pozyskanie drobiazgowych informacji na temat eksploatacji tak młodych aut jak Golf VI nie jest łatwe, ale też i nie niemożliwe. To co powtarza się w komentarzach jego właścicieli to przede wszystkim ogromna poprawa trwałości silników diesla. Ich praca, osiągi i wysoka ekonomiczność idą w parze z wysoką niezawodnością. Ostania z tych cech zdaje się być obca silnikom z serii TSI a zwłaszcza jednostce 1.4 TSI. Usterki, które ją trapią prowadzą w prostej linii do jej całkowitego zniszczenia. Jeśli decydujemy się na silnik benzynowy najlepszym wyborem będzie albo 1.6 102KM (idealnie współpracujący z LPG) albo 1.2 TSI, który w danej chwili jest uważany za znacznie mniej usterkowy niż wersje 1.4 TSI i 1.8 TSI. Wysoko należy ocenić Golfa za bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, niezłe wyposażenie oraz bardzo dobre materiały użyte do wykończenia wnętrza. Niewątpliwą zaletą jest także jego niska utrata wartości oraz fakt, że z ewentualną odsprzedażą Golfa VI nie będzie problemu.

Volkswagen Golf VI tył.
Volkswagen Golf VI i jego wnętrze.
Volkswagen Golf VI Cabrio
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA