REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia generacja dopracowała największe zalety modelu i zniwelowała część jego wad. Skutek? Używana Kia Rio III jest tania w eksploatacji i naprawdę nieźle wygląda. Czy to auto warto kupić?

Pierwsze dwie generacje Kii Rio być może były tanie i być może ich eksploatacja nie oznacza dla kierowcy dużych kosztów. Mimo wszystko auta okazywały się raczej mało atrakcyjne. To zmieniło się w roku 2011 podczas prezentacji trzeciej generacji. Nadwozie auta zaprojektował Peter Schreyer. Pewnie dlatego hatchback segmentu B wygląda trochę jak… miniaturowy Cee`d drugiej generacji. Bryła auta jest całkiem nowoczesna i ładna. Tak, ma koreańskie, wielkie oczy, które dominują nad pasem przednim. To jednak jedna z niewielu wad wyglądu nadwozia tego modelu. Co ważne, tył jest zgrabny nawet w przypadku sedana.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Kia Rio III - duża kabina, kiepskiej jakości materiały

Kia Rio generacji UB do lamusa odesłała również wygląd kabiny pasażerskiej dwóch poprzedników. Kluczem do sukcesu w przypadku wnętrza stała się nowoczesna prostota. Stylistyka jest przyjemna dla oka i w zasadzie niczym nie odstaje od standardów, do których kierowców przyzwyczaili europejscy rywale. Wada tak naprawdę jest jedna i dotyczy jakości materiałów wykończeniowych. Plastiki są twarde i trzeszczące, a tapicerka… nieprzyjemna w dotyku. Niewątpliwym plusem używanego Rio III jest przestrzeń - z tyłu zasiądą wysokie osoby, a bagażnik ma pojemność od 288 do 923 litrów w hatchbacku i 400 litrów w sedanie.

Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Kia

Paleta silnikowa trzeciej generacji Kii Rio składała się z czterech jednostek napędowych. Ofertę otwierał 85-konny benzyniak o pojemności 1.2 litra. Jednostka z serii Kappa dysponuje zmiennymi fazami rozrządu i okazuje się naprawdę oszczędna - spalanie w mieście oscyluje w granicy 7 - 7,5 litra. Niestety zdecydowanie brakuje jej dynamiki. Sprint do pierwszej setki zajmuje aż 13,1 sekundy. Dużo lepszy wybór stanowi benzyniak o pojemności 1.4 litra i mocy 109 koni mechanicznych. Motor pochodzący z rodziny Gamma spali w mieście nieco ponad 8 litrów paliwa, ale z drugiej strony rozpędzi Rio do 100 km/h w 11,5 sekundy.

Zobacz również: Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

Benzyniaki są proste technologicznie. Najbardziej skomplikowanym układem są w nich zmienne fazy rozrządu. A to przekłada się na wysoką trwałość. Przy zachowaniu podstawowych wymian eksploatacyjnych, motory są w stanie pokonać 200 i 300 tysięcy kilometrów bez większych remontów. Poziom kosztów obniżają jeszcze dwa fakty. Po pierwsze benzyniaki są wyposażone w trwały łańcuch rozrządu - raczej nie ma mowy o jego rozciągnięciu. Po drugie istnieje możliwość doposażenia motorów w instalację gazową. LPG sprawia, że koszt pokonania każdych stu kilometrów staje się o połowę niższy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Kia Rio III - czy LPG się opłaca?

Kia Rio III już w salonie mogła zostać wyposażona w instalację gazową. Nad zakupem takiego modelu warto się jednak dobrze zastanowić. Czemu? Otóż na forach nie brakuje opisów przypadków, w których LPG założone w salonie doprowadziło do „wydmuchnięcia” uszczelki pod głowicą już przy przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów. Zadecydować o tym mogły np. błędy popełnione przez mechaników przysalonowych warsztatów. Scenariusz jest o tyle tragiczny, że podczas naprawy konieczna jest wymiana również łańcucha rozrządu. A to w przypadku naprawy wykonywanej w ASO oznacza koszt na poziomie 4 tysięcy złotych.

Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Kia

Alternatywę mogą stanowić silniki diesla. Motor 1.1 CRDi ma niewielką pojemność, tylko 3 cylindry i 75 koni mechanicznych. Większy z ropniaków ma 1.4 litra pojemności, 4-cylindrową głowicę i 90 koni mechanicznych. Jednostki wysokoprężne choć korzystają z wtryskiwaczy typu common rail i doładowania, nie posiadają np. drogiego w wymianie koła dwumasowego. Poza tym potrafią być naprawdę oszczędne (spalają 5 litrów oleju napędowego w mieście), a do tego nie miewają poważnych problemów technicznych. Wady? Mniejszy z diesli ma niską kulturę pracy. Obydwa motory niestety nie radzą sobie najlepiej z napędzaniem używanej Kii Rio III.

Zobacz również: Trzydrzwiowa Kia Rio

Prostota technologiczna w przypadku używanej Kii Rio III dotyczy nie tylko jednostek napędowych, ale i zawieszenia. Koreańczycy postawili na klasyczny układ, w którym przednią oś resorują kolumny McPhersona, a tylną belka skrętna. Resorowanie jest wyjątkowo miękkie. Auto buja nadwoziem w zakręcie. Poza tym nie pracuje zbyt kulturalnie - dość głośno tłumi nierówności. Jeżeli chodzi o trwałość, jako pierwsze w podwoziu Kii poddają się na ogół tanie w wymianie tuleje wahaczy i łączniki stabilizatora.

Używane: Kia Rio III - wada główna dotyczy… prowadzenia!

Jeden z największych problemów Rio III dotyczy układu kierowniczego. Ten jest tak mocno wspomagany, że sprawia wrażenie jakby nie był mechanicznie połączony z kołami. Mocne wspomaganie ułatwia wykonywanie miejskich manewrów. Z drugiej strony podczas jazdy poza miastem auto zaczyna zachowywać się niepewnie. Ciężko utrzymać je na kierunku na wprost - wymaga ciągłych korekt toru jazdy. Nie ma też mowy o precyzji wykonywania manewrów przy większych prędkościach.

Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Kia

Lista awarii używanej Kii Rio III nie jest długa. Użytkownicy aut wskazują m.in. na problemy z wycieraczkami, które nie chcą powracać do ustawienia fabrycznego, zawieszającym się radiem czy korozją układu wydechowego. Poza tym na forach można znaleźć opinie kierowców mówiące o miękkim lakierze na nadwoziu oraz kłopotach z wrzuceniem biegu wstecznego - to może być np. wczesny objaw zużycia sprzęgła. Rio trzeciej generacji jak na razie nie miewa poważnych problemów technicznych. Te, które już występują, bardzo często są usuwane na mocy 7-letniej gwarancji. Ważne jest to, że właściciel Kii może liczyć na rozsądne ceny części zamiennych.

Zobacz również: Test Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi - miejskie auto z dieslem

Za używaną Kię Rio III trzeba dziś zapłacić co najmniej 14 tysięcy złotych. W dolnej części przedziału cenowego plasują się głównie diesle - te zajmują mniej więcej jedną czwartą ofert sprzedaży. Co ciekawe, nie wszystkie mają przebiegi oscylujące w granicy 200 tysięcy kilometrów. Część pokonała dystans nawet o połowę niższy. Ile trzeba przygotować na benzyniaka? Kie napędzane silnikiem 1.2 lub 1.4 CVVT kosztują minimum 20 tysięcy złotych. Na rynku wtórnym nie ma zatrzęsienia ofert sprzedaży Rio III. To jednak nie wynika z braku popularności, a bardziej faktu że kierowcy jeszcze nie chcą rozstawać się z tymi autami.

Używane: Kia Rio III - podsumowanie:

Używana Kia Rio III to całkiem przestronne auto, któremu kierowca naprawdę może zaufać! Prostota technologiczna sprawia, że modelowi brakuje poważnych usterek. Nawet jakby te miały wystąpić to i tak… większość egzemplarzy jest jeszcze objętych fabryczną gwarancją. Zakup koreańskiego hatchbacka nie jest jednak idyllą. Bo oszczędność i trwałość kierowca opłaci za sprawą utraty przyjemności z jazdy. W końcu największą wadą Rio jest sposób prowadzenia i zachowania się na drodze.

Używane: Kia Rio III - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.2 CVVT 85 KM 121 Nm 13,1 s. 168 km/h 6,0/5,0/4,3
1.4 CVVT 109 KM 137 Nm 11,5 s. 183 km/h 7,2/5,5/4,5
1.1 CRDi 75 KM 170 Nm 15,5 s. 160 km/h 4,5/3,9/3,5
1.4 CRDi 90 KM 220 Nm 14,2 s. 172 km/h 4,9/4,1/3,7

Używane: Kia Rio III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 47 zł
  • filtr kabinowy - od 13 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 360 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 130 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 90 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 69 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 47 zł
  • szczęki hamulcowe - od 37 zł
  • łącznik stabilizatora - od 38 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 40 zł
  • amortyzator - od 100 zł
  • sprzęgło komplet - od 220 zł
  • zawór EGR - od 1087 zł

Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA