REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia generacja dopracowała największe zalety modelu i zniwelowała część jego wad. Skutek? Używana Kia Rio III jest tania w eksploatacji i naprawdę nieźle wygląda. Czy to auto warto kupić?

Pierwsze dwie generacje Kii Rio być może były tanie i być może ich eksploatacja nie oznacza dla kierowcy dużych kosztów. Mimo wszystko auta okazywały się raczej mało atrakcyjne. To zmieniło się w roku 2011 podczas prezentacji trzeciej generacji. Nadwozie auta zaprojektował Peter Schreyer. Pewnie dlatego hatchback segmentu B wygląda trochę jak… miniaturowy Cee`d drugiej generacji. Bryła auta jest całkiem nowoczesna i ładna. Tak, ma koreańskie, wielkie oczy, które dominują nad pasem przednim. To jednak jedna z niewielu wad wyglądu nadwozia tego modelu. Co ważne, tył jest zgrabny nawet w przypadku sedana.

REKLAMA

Używane: Kia Rio III - duża kabina, kiepskiej jakości materiały

Kia Rio generacji UB do lamusa odesłała również wygląd kabiny pasażerskiej dwóch poprzedników. Kluczem do sukcesu w przypadku wnętrza stała się nowoczesna prostota. Stylistyka jest przyjemna dla oka i w zasadzie niczym nie odstaje od standardów, do których kierowców przyzwyczaili europejscy rywale. Wada tak naprawdę jest jedna i dotyczy jakości materiałów wykończeniowych. Plastiki są twarde i trzeszczące, a tapicerka… nieprzyjemna w dotyku. Niewątpliwym plusem używanego Rio III jest przestrzeń - z tyłu zasiądą wysokie osoby, a bagażnik ma pojemność od 288 do 923 litrów w hatchbacku i 400 litrów w sedanie.

Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Kia

Paleta silnikowa trzeciej generacji Kii Rio składała się z czterech jednostek napędowych. Ofertę otwierał 85-konny benzyniak o pojemności 1.2 litra. Jednostka z serii Kappa dysponuje zmiennymi fazami rozrządu i okazuje się naprawdę oszczędna - spalanie w mieście oscyluje w granicy 7 - 7,5 litra. Niestety zdecydowanie brakuje jej dynamiki. Sprint do pierwszej setki zajmuje aż 13,1 sekundy. Dużo lepszy wybór stanowi benzyniak o pojemności 1.4 litra i mocy 109 koni mechanicznych. Motor pochodzący z rodziny Gamma spali w mieście nieco ponad 8 litrów paliwa, ale z drugiej strony rozpędzi Rio do 100 km/h w 11,5 sekundy.

Zobacz również: Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Benzyniaki są proste technologicznie. Najbardziej skomplikowanym układem są w nich zmienne fazy rozrządu. A to przekłada się na wysoką trwałość. Przy zachowaniu podstawowych wymian eksploatacyjnych, motory są w stanie pokonać 200 i 300 tysięcy kilometrów bez większych remontów. Poziom kosztów obniżają jeszcze dwa fakty. Po pierwsze benzyniaki są wyposażone w trwały łańcuch rozrządu - raczej nie ma mowy o jego rozciągnięciu. Po drugie istnieje możliwość doposażenia motorów w instalację gazową. LPG sprawia, że koszt pokonania każdych stu kilometrów staje się o połowę niższy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Kia Rio III - czy LPG się opłaca?

Kia Rio III już w salonie mogła zostać wyposażona w instalację gazową. Nad zakupem takiego modelu warto się jednak dobrze zastanowić. Czemu? Otóż na forach nie brakuje opisów przypadków, w których LPG założone w salonie doprowadziło do „wydmuchnięcia” uszczelki pod głowicą już przy przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów. Zadecydować o tym mogły np. błędy popełnione przez mechaników przysalonowych warsztatów. Scenariusz jest o tyle tragiczny, że podczas naprawy konieczna jest wymiana również łańcucha rozrządu. A to w przypadku naprawy wykonywanej w ASO oznacza koszt na poziomie 4 tysięcy złotych.

Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Kia

Alternatywę mogą stanowić silniki diesla. Motor 1.1 CRDi ma niewielką pojemność, tylko 3 cylindry i 75 koni mechanicznych. Większy z ropniaków ma 1.4 litra pojemności, 4-cylindrową głowicę i 90 koni mechanicznych. Jednostki wysokoprężne choć korzystają z wtryskiwaczy typu common rail i doładowania, nie posiadają np. drogiego w wymianie koła dwumasowego. Poza tym potrafią być naprawdę oszczędne (spalają 5 litrów oleju napędowego w mieście), a do tego nie miewają poważnych problemów technicznych. Wady? Mniejszy z diesli ma niską kulturę pracy. Obydwa motory niestety nie radzą sobie najlepiej z napędzaniem używanej Kii Rio III.

Zobacz również: Trzydrzwiowa Kia Rio

Prostota technologiczna w przypadku używanej Kii Rio III dotyczy nie tylko jednostek napędowych, ale i zawieszenia. Koreańczycy postawili na klasyczny układ, w którym przednią oś resorują kolumny McPhersona, a tylną belka skrętna. Resorowanie jest wyjątkowo miękkie. Auto buja nadwoziem w zakręcie. Poza tym nie pracuje zbyt kulturalnie - dość głośno tłumi nierówności. Jeżeli chodzi o trwałość, jako pierwsze w podwoziu Kii poddają się na ogół tanie w wymianie tuleje wahaczy i łączniki stabilizatora.

Używane: Kia Rio III - wada główna dotyczy… prowadzenia!

Jeden z największych problemów Rio III dotyczy układu kierowniczego. Ten jest tak mocno wspomagany, że sprawia wrażenie jakby nie był mechanicznie połączony z kołami. Mocne wspomaganie ułatwia wykonywanie miejskich manewrów. Z drugiej strony podczas jazdy poza miastem auto zaczyna zachowywać się niepewnie. Ciężko utrzymać je na kierunku na wprost - wymaga ciągłych korekt toru jazdy. Nie ma też mowy o precyzji wykonywania manewrów przy większych prędkościach.

Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Kia

Lista awarii używanej Kii Rio III nie jest długa. Użytkownicy aut wskazują m.in. na problemy z wycieraczkami, które nie chcą powracać do ustawienia fabrycznego, zawieszającym się radiem czy korozją układu wydechowego. Poza tym na forach można znaleźć opinie kierowców mówiące o miękkim lakierze na nadwoziu oraz kłopotach z wrzuceniem biegu wstecznego - to może być np. wczesny objaw zużycia sprzęgła. Rio trzeciej generacji jak na razie nie miewa poważnych problemów technicznych. Te, które już występują, bardzo często są usuwane na mocy 7-letniej gwarancji. Ważne jest to, że właściciel Kii może liczyć na rozsądne ceny części zamiennych.

Zobacz również: Test Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi - miejskie auto z dieslem

Za używaną Kię Rio III trzeba dziś zapłacić co najmniej 14 tysięcy złotych. W dolnej części przedziału cenowego plasują się głównie diesle - te zajmują mniej więcej jedną czwartą ofert sprzedaży. Co ciekawe, nie wszystkie mają przebiegi oscylujące w granicy 200 tysięcy kilometrów. Część pokonała dystans nawet o połowę niższy. Ile trzeba przygotować na benzyniaka? Kie napędzane silnikiem 1.2 lub 1.4 CVVT kosztują minimum 20 tysięcy złotych. Na rynku wtórnym nie ma zatrzęsienia ofert sprzedaży Rio III. To jednak nie wynika z braku popularności, a bardziej faktu że kierowcy jeszcze nie chcą rozstawać się z tymi autami.

Używane: Kia Rio III - podsumowanie:

Używana Kia Rio III to całkiem przestronne auto, któremu kierowca naprawdę może zaufać! Prostota technologiczna sprawia, że modelowi brakuje poważnych usterek. Nawet jakby te miały wystąpić to i tak… większość egzemplarzy jest jeszcze objętych fabryczną gwarancją. Zakup koreańskiego hatchbacka nie jest jednak idyllą. Bo oszczędność i trwałość kierowca opłaci za sprawą utraty przyjemności z jazdy. W końcu największą wadą Rio jest sposób prowadzenia i zachowania się na drodze.

Używane: Kia Rio III - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.2 CVVT 85 KM 121 Nm 13,1 s. 168 km/h 6,0/5,0/4,3
1.4 CVVT 109 KM 137 Nm 11,5 s. 183 km/h 7,2/5,5/4,5
1.1 CRDi 75 KM 170 Nm 15,5 s. 160 km/h 4,5/3,9/3,5
1.4 CRDi 90 KM 220 Nm 14,2 s. 172 km/h 4,9/4,1/3,7

Używane: Kia Rio III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 47 zł
  • filtr kabinowy - od 13 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 360 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 130 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 90 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 69 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 47 zł
  • szczęki hamulcowe - od 37 zł
  • łącznik stabilizatora - od 38 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 40 zł
  • amortyzator - od 100 zł
  • sprzęgło komplet - od 220 zł
  • zawór EGR - od 1087 zł

Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Jak zmienić kraj, dodać załadunek? Na jakie błędy uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

REKLAMA

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA