REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Kia Picanto II (2011 - 2017) - trwała i pozwala jeździć za grosze!

Używane: Kia Picanto II (2011 - 2017)
Używane: Kia Picanto II (2011 - 2017)

REKLAMA

REKLAMA

Używana Kia Picanto II jest niewielka oraz tania w zakupie i eksploatacji. Czy Koreański hatchback psuje się? Usterki są sporadyczne!

Kia Picanto pierwszej generacji okazała się dużym sukcesem. Być może samochód nie powalał na kolana urodą, mimo wszystko jego walory praktyczne i użytkowe sprawiły, że małym hatchbackiem zauroczyli się europejscy zarządcy flot. W roku 2011 dla modelu nadszedł bardzo ważny moment. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Koreańczycy zaprezentowali następcę. Pierwsze zdjęcia auta nie pozostawiły żadnych złudzeń - druga generacja dała bardzo mocny powiew świeżości!

REKLAMA

Ogromną nowością była stylizacja. Tak, bazowała ona na akcentach znanych z większych braci. W końcu Picanto II ma chociażby słynny nos tygrysa. Z drugiej strony była nowoczesna, momentami bardzo ostra i po prostu ładna. Skutek? Koreańczyk zaprojektowany pod czujnym okiem Niemca - Petera Schreyera nawet w centrum europejskiej stolicy wreszcie nie czuł się jak ubogi krewny z prowincji. W roku 2015 Kia zdecydowała się na lifting hatchbacka. Zmiany dotyczyły w głównej mierze przedniej części auta. Zmienił się kształt wlotu powietrza w dolnej części zderzaka, a do tego zwiększył się grill.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Kia Picanto II - małe, ale bezpieczne wnętrze

Kabina pasażerska jest nieco mniej postępowa od nadwozia. Nadal czuć w niej nowoczesny klimat, mimo wszystko design jest dużo mniej skomplikowany. Prostota oczywiście nie jest niczym złym - szczególnie że w używanej Kii Picanto II mamy do czynienia z segmentem A. Poza tym brak skomplikowania poprawia takie wartości jak ergonomia. Na tym jednak priorytety nie zakończyły się. Koreańczykom zależało też na bezpieczeństwie. Auto już w wersji bazowej otrzymuje aż 6 poduszek powietrznych. Do tego w teście Euro NCAP zdobyło notę 5 gwiazdek.

Wnętrze koreańskiego hatchbacka nie jest przestronne. Swobodę poczują przede wszystkim pasażerowie przednich foteli. Jeżeli chodzi o bagażnik, w konfiguracji podstawowej jego pojemność to 200 litrów. Po złożeniu oparć tylnych foteli przestrzeń rośnie do 918 litrów. Przeciętnie wypada również jakość. Standardowo dla segmentu A plastiki są twarde w dotyku, a tapicerki nieprzyjemne w dotyku, ale w zamian stosunkowo trwałe.

Miejski charakter używanej Kii Picanto II czuć również po konstrukcji zawieszenia. Kolumny McPhersona na przedniej i belka skrętna na tylnej osi oferują naprawdę miękkie nastawy. Skutek? Kierowca i pasażerowie nie muszą obawiać się nawierzchni niskiej jakości, bo komfort jazdy cały czas będzie wysoki. Co ciekawe, naprawdę precyzyjny jest układ kierowniczy. Dzięki temu w połączeniu z niewielkim promieniem skrętu utrzymującym się na poziomie 9,6 metra, auto staje się miejsko zwinne i ułatwia manewry wykonywane w ciasnych uliczkach.

Używane: Kia Picanto II - 3-cylindry, 69 koni i słabe osiągi

Koreańczykom nie zależało na rozbudowanej palecie silnikowej. W efekcie kierowcy kupujący używaną Kię Picanto II mogą zdecydować się na jeden z dwóch motorów benzynowych. 90 proc. rynku pojazdów używanych należy do silnika 1.0 MPI. 3-cylindrowa jednostka daje dostęp do stada 69 koni mechanicznych. I choć wartość wygląda obiecująco, nawet w połączeniu z niską masą utrzymującą się na poziomie 840 kilogramów, nie oznacza dobrych osiągów. Auto na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 14,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 158 km/h.

Wytrwali nabywcy używanej Kii Picanto II mogą poszukiwać egzemplarzy napędzanych 1.2-litrowym benzyniakiem o mocy 85 koni mechanicznych. 4-cylindrowa konstrukcja rozpędza hatchbacka do 100 km/h w 11.9 sekundy. A to już wynik przyzwoity. Prędkość maksymalna w tym przypadku sięga 175 km/h. Mocniejszy motor lepiej radzi sobie z napędzaniem Pianto. Na szczęście nie jest też mocno paliwożerny. Litrowy silnik spala w mieście blisko 6 litrów benzyny. Większa jednostka zadowala się 6,3 litra.

Spalanie to jednak najmniejsze zmartwienie dla sporej rzeszy właścicieli używanych Kii Picanto II. Motory z linii Kappa świetnie współpracują bowiem z instalacją LPG. Przejście na zasilanie gazem oznacza niewiele wyższe spalanie, ale też i symboliczne koszty. Przy obecnych cenach paliw oszczędna jazda w trasie Koreańczykiem zasilanym propan-butanem oznacza wydatek nieco ponad 8 złotych na każde 100 kilometrów! Jak wygląda ich awaryjność? To świetne konstrukcje, które bez problemów pokonują 200 - 250 tysięcy kilometrów. W toku eksploatacji problem pojawił się właściwie jeden. Znane są przypadki uszkodzeń napinacza łańcucha rozrządu w silniku 1.0 MPI. Usterka była usuwana w ramach gwarancji.

Używane: Kia Picanto II - mało awarii i… 7 lat gwarancji!

Wysoki poziom trwałości charakteryzuje jednak nie tylko silniki, ale i całą konstrukcję. Szczególnie że lista charakterystycznych usterek jest naprawdę krótka. Przykład? Znane są przypadki blokady hamulca ręcznego. Linka zatrzymuje się w miejscu z uwagi na zbieranie się zabrudzeń podczas jazdy. Poza tym żarówki w reflektorach przednich przepalają się dość szybko, lakier nie jest odporny na uszkodzenia, a sprzęgło nie ma powalającej trwałości. Używana Kia Picanto II z punktu widzenia eksploatacyjnego ma dwie zalety. Po pierwsze tanie części zamienne. Po drugie 7-letnią gwarancję producenta ograniczoną przebiegiem 150 tysięcy kilometrów.

Pomijając 6 poduszek powietrznych, bazowa Kia Picanto II posiada również centralny zamek, ABS i wspomaganie układu kierowniczego. Egzemplarze z rynku wtórnego są jednak często dużo lepiej wyposażone. Blisko 60 proc. pojazdów z drugiej ręki posiada np. klimatyzację. Ceny używanych hatchbacków startują od 14 tysięcy złotych. Najdroższe, używane Kie Picanto II są wyceniane na blisko 34 tysiące złotych. Oferta modeli z rynku wtórnego jest dość duża i nie brakuje aut, które charakteryzują się niewielkim przebiegiem.

Używane: Kia Picanto II - podsumowanie

Jeszcze pod koniec lat dziewięćdziesiątych jedynym skojarzeniem z samochodami z Korei była niska cena. W XXI wieku to się jednak mocno zmieniło. A jednym z modeli zapowiadających przemianę było właśnie Picanto drugiej generacji. Czy używane egzemplarze są godne uwagi? Jak najbardziej. Okazują się trwałe, komfortowe, a w wersji LPG pozwalają na jazdę za grosze.

Używane: Kia Picanto II - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trawa w l na 100 km
1.0 MPI 69 KM 95 Nm 14,6 s. 158 km/h 5,8/4,5/3,8
1.2 16v 85 KM 121 Nm 11,9 s. 175 km/h 6,3/4,7/3,8

Używane: Kia Picanto II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 60 zł
  • filtr kabinowy - od 17 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 127 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 62 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 42 zł
  • bęben hamulcowy - od 133 zł
  • szczęka hamulcowa - od 88 zł
  • łącznik stabilizatora - od 41 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 44 zł
  • amortyzator - od 166 zł
  • sprzęgło komplet - od 413 zł
  • sworzeń wahacza - od 33 zł

Kia Picanto II FL
Kia Picanto II
Kia Picanto II FL
Kia Picanto II
Kia Picanto II FL
Kia Picanto II
Kia Picanto II FL
Kia Picanto II
Kia Picanto II
Kia Picanto II FL
Kia Picanto II
Kia Picanto II
Kia Picanto II
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA