REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Kia Picanto II (2011 - 2017) - trwała i pozwala jeździć za grosze!

Używane: Kia Picanto II (2011 - 2017)
Używane: Kia Picanto II (2011 - 2017)

REKLAMA

REKLAMA

Używana Kia Picanto II jest niewielka oraz tania w zakupie i eksploatacji. Czy Koreański hatchback psuje się? Usterki są sporadyczne!

Kia Picanto pierwszej generacji okazała się dużym sukcesem. Być może samochód nie powalał na kolana urodą, mimo wszystko jego walory praktyczne i użytkowe sprawiły, że małym hatchbackiem zauroczyli się europejscy zarządcy flot. W roku 2011 dla modelu nadszedł bardzo ważny moment. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Koreańczycy zaprezentowali następcę. Pierwsze zdjęcia auta nie pozostawiły żadnych złudzeń - druga generacja dała bardzo mocny powiew świeżości!

REKLAMA

Ogromną nowością była stylizacja. Tak, bazowała ona na akcentach znanych z większych braci. W końcu Picanto II ma chociażby słynny nos tygrysa. Z drugiej strony była nowoczesna, momentami bardzo ostra i po prostu ładna. Skutek? Koreańczyk zaprojektowany pod czujnym okiem Niemca - Petera Schreyera nawet w centrum europejskiej stolicy wreszcie nie czuł się jak ubogi krewny z prowincji. W roku 2015 Kia zdecydowała się na lifting hatchbacka. Zmiany dotyczyły w głównej mierze przedniej części auta. Zmienił się kształt wlotu powietrza w dolnej części zderzaka, a do tego zwiększył się grill.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Kia Picanto II - małe, ale bezpieczne wnętrze

Kabina pasażerska jest nieco mniej postępowa od nadwozia. Nadal czuć w niej nowoczesny klimat, mimo wszystko design jest dużo mniej skomplikowany. Prostota oczywiście nie jest niczym złym - szczególnie że w używanej Kii Picanto II mamy do czynienia z segmentem A. Poza tym brak skomplikowania poprawia takie wartości jak ergonomia. Na tym jednak priorytety nie zakończyły się. Koreańczykom zależało też na bezpieczeństwie. Auto już w wersji bazowej otrzymuje aż 6 poduszek powietrznych. Do tego w teście Euro NCAP zdobyło notę 5 gwiazdek.

Wnętrze koreańskiego hatchbacka nie jest przestronne. Swobodę poczują przede wszystkim pasażerowie przednich foteli. Jeżeli chodzi o bagażnik, w konfiguracji podstawowej jego pojemność to 200 litrów. Po złożeniu oparć tylnych foteli przestrzeń rośnie do 918 litrów. Przeciętnie wypada również jakość. Standardowo dla segmentu A plastiki są twarde w dotyku, a tapicerki nieprzyjemne w dotyku, ale w zamian stosunkowo trwałe.

Miejski charakter używanej Kii Picanto II czuć również po konstrukcji zawieszenia. Kolumny McPhersona na przedniej i belka skrętna na tylnej osi oferują naprawdę miękkie nastawy. Skutek? Kierowca i pasażerowie nie muszą obawiać się nawierzchni niskiej jakości, bo komfort jazdy cały czas będzie wysoki. Co ciekawe, naprawdę precyzyjny jest układ kierowniczy. Dzięki temu w połączeniu z niewielkim promieniem skrętu utrzymującym się na poziomie 9,6 metra, auto staje się miejsko zwinne i ułatwia manewry wykonywane w ciasnych uliczkach.

Używane: Kia Picanto II - 3-cylindry, 69 koni i słabe osiągi

Koreańczykom nie zależało na rozbudowanej palecie silnikowej. W efekcie kierowcy kupujący używaną Kię Picanto II mogą zdecydować się na jeden z dwóch motorów benzynowych. 90 proc. rynku pojazdów używanych należy do silnika 1.0 MPI. 3-cylindrowa jednostka daje dostęp do stada 69 koni mechanicznych. I choć wartość wygląda obiecująco, nawet w połączeniu z niską masą utrzymującą się na poziomie 840 kilogramów, nie oznacza dobrych osiągów. Auto na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 14,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 158 km/h.

Wytrwali nabywcy używanej Kii Picanto II mogą poszukiwać egzemplarzy napędzanych 1.2-litrowym benzyniakiem o mocy 85 koni mechanicznych. 4-cylindrowa konstrukcja rozpędza hatchbacka do 100 km/h w 11.9 sekundy. A to już wynik przyzwoity. Prędkość maksymalna w tym przypadku sięga 175 km/h. Mocniejszy motor lepiej radzi sobie z napędzaniem Pianto. Na szczęście nie jest też mocno paliwożerny. Litrowy silnik spala w mieście blisko 6 litrów benzyny. Większa jednostka zadowala się 6,3 litra.

Spalanie to jednak najmniejsze zmartwienie dla sporej rzeszy właścicieli używanych Kii Picanto II. Motory z linii Kappa świetnie współpracują bowiem z instalacją LPG. Przejście na zasilanie gazem oznacza niewiele wyższe spalanie, ale też i symboliczne koszty. Przy obecnych cenach paliw oszczędna jazda w trasie Koreańczykiem zasilanym propan-butanem oznacza wydatek nieco ponad 8 złotych na każde 100 kilometrów! Jak wygląda ich awaryjność? To świetne konstrukcje, które bez problemów pokonują 200 - 250 tysięcy kilometrów. W toku eksploatacji problem pojawił się właściwie jeden. Znane są przypadki uszkodzeń napinacza łańcucha rozrządu w silniku 1.0 MPI. Usterka była usuwana w ramach gwarancji.

Używane: Kia Picanto II - mało awarii i… 7 lat gwarancji!

Wysoki poziom trwałości charakteryzuje jednak nie tylko silniki, ale i całą konstrukcję. Szczególnie że lista charakterystycznych usterek jest naprawdę krótka. Przykład? Znane są przypadki blokady hamulca ręcznego. Linka zatrzymuje się w miejscu z uwagi na zbieranie się zabrudzeń podczas jazdy. Poza tym żarówki w reflektorach przednich przepalają się dość szybko, lakier nie jest odporny na uszkodzenia, a sprzęgło nie ma powalającej trwałości. Używana Kia Picanto II z punktu widzenia eksploatacyjnego ma dwie zalety. Po pierwsze tanie części zamienne. Po drugie 7-letnią gwarancję producenta ograniczoną przebiegiem 150 tysięcy kilometrów.

Pomijając 6 poduszek powietrznych, bazowa Kia Picanto II posiada również centralny zamek, ABS i wspomaganie układu kierowniczego. Egzemplarze z rynku wtórnego są jednak często dużo lepiej wyposażone. Blisko 60 proc. pojazdów z drugiej ręki posiada np. klimatyzację. Ceny używanych hatchbacków startują od 14 tysięcy złotych. Najdroższe, używane Kie Picanto II są wyceniane na blisko 34 tysiące złotych. Oferta modeli z rynku wtórnego jest dość duża i nie brakuje aut, które charakteryzują się niewielkim przebiegiem.

Używane: Kia Picanto II - podsumowanie

Jeszcze pod koniec lat dziewięćdziesiątych jedynym skojarzeniem z samochodami z Korei była niska cena. W XXI wieku to się jednak mocno zmieniło. A jednym z modeli zapowiadających przemianę było właśnie Picanto drugiej generacji. Czy używane egzemplarze są godne uwagi? Jak najbardziej. Okazują się trwałe, komfortowe, a w wersji LPG pozwalają na jazdę za grosze.

Używane: Kia Picanto II - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trawa w l na 100 km
1.0 MPI 69 KM 95 Nm 14,6 s. 158 km/h 5,8/4,5/3,8
1.2 16v 85 KM 121 Nm 11,9 s. 175 km/h 6,3/4,7/3,8

Używane: Kia Picanto II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 60 zł
  • filtr kabinowy - od 17 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 127 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 62 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 42 zł
  • bęben hamulcowy - od 133 zł
  • szczęka hamulcowa - od 88 zł
  • łącznik stabilizatora - od 41 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 44 zł
  • amortyzator - od 166 zł
  • sprzęgło komplet - od 413 zł
  • sworzeń wahacza - od 33 zł

Kia Picanto II FL
Kia Picanto II
Kia Picanto II FL
Kia Picanto II
Kia Picanto II FL
Kia Picanto II
Kia Picanto II FL
Kia Picanto II
Kia Picanto II
Kia Picanto II FL
Kia Picanto II
Kia Picanto II
Kia Picanto II
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA