Kia Picanto vs Fiat Panda vs Volkswagen up! : który najlepszy?
REKLAMA
REKLAMA
Rynek aut miejskich, staje się bardzo popularny. Zaletami tych samochodów są: niewielki rozmiar, poręczność, dynamika wystarczająca w mieście i oczywiście niskie spalanie. Wszystkie nowe samochody wnoszą pewien powiew świeżości na rynek, jednak Panda chyba najmniejszy...
REKLAMA
Fiat wdrażając nową Pandę, dokonał pewnej ewolucji, unowocześniając wiele podzespołów. Jednak elementy charakterystyczne dla starszej wersji nadal pozostają takie same. Wysokie nadwozie, nieco kwadratowe, ciasne, a wnętrze wykończone materiałami dość niskiej jakości- tego nie naprawiono. Konkurencja, ucząc się na swoich błędach, poczyniła większe postępy..
Zobacz też: Kia Picanto - Jaką wybrać? Poradnik kupującego.
REKLAMA
Kia ostatnio ogromnie zaskakuje świat motoryzacji z modelu na model. Picanto również wpisuje się w ten kanon,gdyż w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Auto jest ciekawie zaprojektowane i dobrą jakość wykończenia. Oczywiście nie można zapomnieć o czysto subiektywnym odczuciu: jest po prostu bardzo ładne.
Natomiast Volkswagen od dłuższego czasu nie miał w ogóle szczęścia do małych modeli. Volkswagen Lupo było strasznym niewypałem, natomiast Volkswagen Fox skończył w Ameryce Południowej. Nowy up! ma zmienić złą passę Volkswagena. Trzeba przyznać, że jest bardzo atrakcyjny i bardzo dobrze wykończony i jak na samochód Volkswagena w przystępnej cenie.
Każde z tych aut ma swój własny styl: pochodzą z różnych zakątków świata i reprezentują inne szkoły tworzenia samochodów.
Zobacz też: Volkswagen Up! – jakiego wybrać? Poradnik kupującego
Wymiary
Volkswagen Up! ma największy rozstaw osi - 2,42 m. Kia jest niewiele mniejsza, bo o 3,5 cm (2,385 m), natomiast Fiat aż o 12 cm (2,30m). Na długość prowadzi Fiat (3,65 m), druga jest Kia ( krótsza o 5,8 cm), trzeci VW (krótszy o ponad 10 cm). W małych autach ważna jest też szerokość, co przekłada się na ilość miejsca na ramiona. Tutaj prowadzi Panda i Up, najwęższa jest Kia (aż o 4,5 cm).
Wnętrze
Volkswagen Up! w dziedzinie wykończenia wnętrza idzie tym samym tropem, co kiedyś Volkswagen Polo- chce być wzorem w klasie. Lakierowany na wysoki połysk plastik wygląda super, detale urzekają, a spasowanie elementów stoi na najwyższym poziomie. Nie obyło się jednak bez niedociągnięć. VW uważa, że jeśli chcesz otworzyć prawe okno, będzie trzeba sięgnąć do prawych drzwi. Od strony kierowcy jest bowiem tylko jeden przycisk. Ciut gimnastyki nie zaszkodzi.
Zobacz też: Pięciodrzwiowy Volkswagen Up!
REKLAMA
Kia Picanto także pozytywnie zaskakuje. Wszystko czytelnie poukładane, tworzywa niezłej jakości. Opcjonalne dodatki zaczynając od skórzanej tapicerki, przez podgrzewane fotele, na przyciskach radia umieszczonych na podgrzewanej kierownicy kończąc. To właśnie Kia toruje sobie drogę do miana najlepiej wyposażonego autka w klasie.
A jak wygląda na tle konkurencji Fiat Panda? Bardzo skromnie. Też jest co prawda lakierowany plastik, ale już nie tej wysokiej jakości. Do tego spasowanie elementów pozostawia wiele do życzenia. Wydaje się, że teraz up! wyznacza nowy standard jakości wnętrza w klasie. Kia też dobrze nadrobiła niedopracowania i bardzo poprawnie wykonała swe zadania.
Zobacz też: Nowy Fiat Panda już w Polsce
Silnik
Fiat Panda wyposażony jest standardowo w silnik benzynowy o pojemności 1242 cm3 i mocy 69 KM przy 5500 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/h to:14,2 s, a prędkość maksymalna to 164 km/h. Ponadto jako jedyny daje możliwość wyboru spośród 2 innych silników: 0,9 Twinair lub 1.3 multijet.
Kia Picanto przy silniku o pojemności1248 cm3 dysponuje mocą 85 KM przy 6000 obr./min. Sprint do 100 km/h wynosi 11,4 s, a prędkość maksymalna to: 171 km/h. W ofercie znajduje się też silnik 1.0 CVVT o mocy 69KM.
Volkswagen up! niestety daje wybór tylko jednego trzy cylindrowego silnika o pojemności 999 cm3 przy mocy 75 KM przy 6200 obr./min. i przyspieszeniem do 100km/h wynoszącemu13,2s. Prędkość maksymalna wynosi: 171 km/h. Jest jeszcze słabszy wariant tego samego silnik o mocy 60 KM.
Zobacz też: Nowy Fiat Panda
Cena
Volkswagen up! skonfigurowany z silnikiem 1.0 o mocy 75 KM, w kolorze białym i klimatyzacja manualną, radiem CD/MP3 SONY, 2 głośnikami z przodu kosztuje 33 560 zł. Jeśli jesteśmy palaczami, za popielniczkę musimy dopłacić dodatkowe 70 zł. W topowej wersji black up! dostajemy silnik 1.0 75 KM, kolor jak nazwa wskazuje jest: czarny. Za antracytową tapicerkę i deskę rozdzielczą, chromowane elementy wykończeniowe wnętrza musimy dopłacić 1720 zł, co nie jest ceną zaporową. Jeśli dobierzemy system awaryjnego hamowania, szklany dach panoramiczny, pakiet "Drogowy" i zawieszenie sportowe, zapłacimy - 54 280 zł.
Kia Picanto okazuje się trochę droższa. Mianowicie, porównując silnik 1.2 85 KM, wybieramy kolor jakikolwiek - wszystkie są w tej samej cenie 1300 zł, dobieramy felgi stalowe i otrzymujemy cenę 36 490 zł. Konfigurując wersję topową, wybieramy największą odmianę XL, 1.2 85KM, pakiet bezpieczeństwa, felgi aluminiowe i otrzymujemy 45 490 zł.
Zobacz też: Porównanie małych aut dostawczych
Fiat Panda: wybieramy wersję Pop 1.2 8v 69KM, jeśli wybierzemy standard bez klimatyzacji otrzymamy 33 990 zł, manualna klimatyzacja jest płatna 3500zł. Zgodnie z tendencją fiata, musimy dopłacić za zapalniczkę, czy sterowanie centralnym zamkiem z kluczyka. Jeśli zdecydujemy się na wersję najwyższą, otrzymamy silnik 0.9 TwinAir Turbo 8v 85KM. Dopłacimy za klimatyzację automatyczną, zapalniczkę, światła przeciwmgielne, poduszki powietrzne boczne i fotel z regulacją wysokości to otrzymamy 53 090 zł.
Należy się zastanowić, jaki samochód wybrać. Pośród tylu możliwości, bardzo trudno o jednoznaczną odpowiedź. Każdy z nich ma w sobie pewne indywidualne cechy odróżniające go od konkurencji. Dlatego wybór pozostaje kwestią poszczególnych nabywców.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.