REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Picanto vs Fiat Panda vs Volkswagen up! : który najlepszy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Dziedzic
Kia Picanto Fot. Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Panda jest największym „wyjadaczem” na rynku pośród całej trójki. Debiut Fiata Pandy przypadł na rok 2003. Przez 8 lat produkcji, sprzedano ponad 1.5 mln egzemplarzy. Czy nowe modele: Kia Picanto i Volkswagen up! zagrożą debiutującej nowej Pandzie w pozycji lidera wśród aut miejskich?

Rynek aut miejskich, staje się bardzo popularny. Zaletami tych samochodów są: niewielki rozmiar, poręczność, dynamika wystarczająca w mieście i oczywiście niskie spalanie. Wszystkie nowe samochody wnoszą pewien powiew świeżości na rynek, jednak Panda chyba najmniejszy...

REKLAMA

Fiat wdrażając nową Pandę, dokonał pewnej ewolucji, unowocześniając wiele podzespołów. Jednak elementy charakterystyczne dla starszej wersji nadal pozostają takie same. Wysokie nadwozie, nieco kwadratowe, ciasne, a wnętrze wykończone materiałami dość niskiej jakości- tego nie naprawiono. Konkurencja, ucząc się na swoich błędach, poczyniła większe postępy..

Zobacz też: Kia Picanto - Jaką wybrać? Poradnik kupującego.

REKLAMA

Kia ostatnio ogromnie zaskakuje świat motoryzacji z modelu na model. Picanto również wpisuje się w ten kanon,gdyż w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Auto jest ciekawie zaprojektowane i dobrą jakość wykończenia. Oczywiście nie można zapomnieć o czysto subiektywnym odczuciu: jest po prostu bardzo ładne.

Natomiast Volkswagen od dłuższego czasu nie miał w ogóle szczęścia do małych modeli. Volkswagen Lupo było strasznym niewypałem, natomiast Volkswagen Fox skończył w Ameryce Południowej. Nowy up! ma zmienić złą passę Volkswagena. Trzeba przyznać, że jest bardzo atrakcyjny i bardzo dobrze wykończony i jak na samochód Volkswagena w przystępnej cenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Każde z tych aut ma swój własny styl: pochodzą z różnych zakątków świata i reprezentują inne szkoły tworzenia samochodów.

Zobacz też: Volkswagen Up! – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Wymiary

Volkswagen Up! ma największy rozstaw osi - 2,42 m. Kia jest niewiele mniejsza, bo o 3,5 cm (2,385 m), natomiast Fiat aż o 12 cm (2,30m). Na długość prowadzi Fiat (3,65 m), druga jest Kia ( krótsza o 5,8 cm), trzeci VW (krótszy o ponad 10 cm). W małych autach ważna jest też szerokość, co przekłada się na ilość miejsca na ramiona. Tutaj prowadzi Panda i Up, najwęższa jest Kia (aż o 4,5 cm).

Wnętrze

Volkswagen Up! w dziedzinie wykończenia wnętrza idzie tym samym tropem, co kiedyś Volkswagen Polo- chce być wzorem w klasie. Lakierowany na wysoki połysk plastik wygląda super, detale urzekają, a spasowanie elementów stoi na najwyższym poziomie. Nie obyło się jednak bez niedociągnięć. VW uważa, że jeśli chcesz otworzyć prawe okno, będzie trzeba sięgnąć do prawych drzwi. Od strony kierowcy jest bowiem tylko jeden przycisk. Ciut gimnastyki nie zaszkodzi.

Zobacz też: Pięciodrzwiowy Volkswagen Up!

REKLAMA

Kia Picanto także pozytywnie zaskakuje. Wszystko czytelnie poukładane, tworzywa niezłej jakości. Opcjonalne dodatki zaczynając od skórzanej tapicerki, przez podgrzewane fotele, na przyciskach radia umieszczonych na podgrzewanej kierownicy kończąc. To właśnie Kia toruje sobie drogę do miana najlepiej wyposażonego autka w klasie.

A jak wygląda na tle konkurencji Fiat Panda? Bardzo skromnie. Też jest co prawda lakierowany plastik, ale już nie tej wysokiej jakości. Do tego spasowanie elementów pozostawia wiele do życzenia. Wydaje się, że teraz up! wyznacza nowy standard jakości wnętrza w klasie. Kia też dobrze nadrobiła niedopracowania i bardzo poprawnie wykonała swe zadania.

Zobacz też: Nowy Fiat Panda już w Polsce

Silnik

Fiat Panda wyposażony jest standardowo w silnik benzynowy o pojemności 1242 cm3 i mocy 69 KM przy 5500 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/h to:14,2 s, a prędkość maksymalna to 164 km/h. Ponadto jako jedyny daje możliwość wyboru spośród 2 innych silników: 0,9 Twinair lub 1.3 multijet.

Kia Picanto przy silniku o pojemności1248 cm3 dysponuje mocą 85 KM przy 6000 obr./min. Sprint do 100 km/h wynosi 11,4 s, a prędkość maksymalna to: 171 km/h. W ofercie znajduje się też silnik 1.0 CVVT o mocy 69KM.

Volkswagen up! niestety daje wybór tylko jednego trzy cylindrowego silnika o pojemności 999 cm3 przy mocy 75 KM przy 6200 obr./min. i przyspieszeniem do 100km/h wynoszącemu13,2s. Prędkość maksymalna wynosi: 171 km/h. Jest jeszcze słabszy wariant tego samego silnik o mocy 60 KM.

Zobacz też: Nowy Fiat Panda

Cena

Volkswagen up! skonfigurowany z silnikiem 1.0 o mocy 75 KM, w kolorze białym i klimatyzacja manualną, radiem CD/MP3 SONY, 2 głośnikami z przodu kosztuje 33 560 zł. Jeśli jesteśmy palaczami, za popielniczkę musimy dopłacić dodatkowe 70 zł.  W topowej wersji black up! dostajemy silnik 1.0 75 KM, kolor jak nazwa wskazuje jest: czarny. Za antracytową tapicerkę i deskę rozdzielczą, chromowane elementy wykończeniowe wnętrza musimy dopłacić 1720 zł, co nie jest ceną zaporową. Jeśli dobierzemy system awaryjnego hamowania, szklany dach panoramiczny, pakiet  "Drogowy" i zawieszenie sportowe, zapłacimy - 54 280 zł.

Kia Picanto okazuje się trochę droższa. Mianowicie, porównując silnik 1.2 85 KM, wybieramy kolor jakikolwiek - wszystkie są w tej samej cenie 1300 zł, dobieramy felgi stalowe i otrzymujemy cenę 36 490 zł. Konfigurując wersję topową, wybieramy największą odmianę XL, 1.2 85KM, pakiet bezpieczeństwa, felgi aluminiowe i otrzymujemy 45 490 zł.

Zobacz też: Porównanie małych aut dostawczych

Fiat Panda: wybieramy wersję Pop 1.2 8v 69KM, jeśli wybierzemy standard bez klimatyzacji otrzymamy 33 990 zł, manualna klimatyzacja jest płatna 3500zł. Zgodnie z tendencją fiata, musimy dopłacić za zapalniczkę, czy sterowanie centralnym zamkiem z kluczyka. Jeśli zdecydujemy się na wersję najwyższą, otrzymamy silnik 0.9 TwinAir Turbo 8v 85KM. Dopłacimy za klimatyzację automatyczną, zapalniczkę, światła przeciwmgielne, poduszki powietrzne boczne i fotel z regulacją wysokości to otrzymamy 53 090 zł.

Należy się zastanowić, jaki samochód wybrać. Pośród tylu możliwości, bardzo trudno o jednoznaczną odpowiedź. Każdy z nich ma w sobie pewne indywidualne cechy odróżniające go od konkurencji. Dlatego wybór pozostaje kwestią poszczególnych nabywców.

Fiat Panda - przód
Fiat
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA