REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Picanto vs Fiat Panda vs Volkswagen up! : który najlepszy?

Piotr Dziedzic
Kia Picanto Fot. Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Panda jest największym „wyjadaczem” na rynku pośród całej trójki. Debiut Fiata Pandy przypadł na rok 2003. Przez 8 lat produkcji, sprzedano ponad 1.5 mln egzemplarzy. Czy nowe modele: Kia Picanto i Volkswagen up! zagrożą debiutującej nowej Pandzie w pozycji lidera wśród aut miejskich?

Rynek aut miejskich, staje się bardzo popularny. Zaletami tych samochodów są: niewielki rozmiar, poręczność, dynamika wystarczająca w mieście i oczywiście niskie spalanie. Wszystkie nowe samochody wnoszą pewien powiew świeżości na rynek, jednak Panda chyba najmniejszy...

REKLAMA

Fiat wdrażając nową Pandę, dokonał pewnej ewolucji, unowocześniając wiele podzespołów. Jednak elementy charakterystyczne dla starszej wersji nadal pozostają takie same. Wysokie nadwozie, nieco kwadratowe, ciasne, a wnętrze wykończone materiałami dość niskiej jakości- tego nie naprawiono. Konkurencja, ucząc się na swoich błędach, poczyniła większe postępy..

Zobacz też: Kia Picanto - Jaką wybrać? Poradnik kupującego.

REKLAMA

Kia ostatnio ogromnie zaskakuje świat motoryzacji z modelu na model. Picanto również wpisuje się w ten kanon,gdyż w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Auto jest ciekawie zaprojektowane i dobrą jakość wykończenia. Oczywiście nie można zapomnieć o czysto subiektywnym odczuciu: jest po prostu bardzo ładne.

Natomiast Volkswagen od dłuższego czasu nie miał w ogóle szczęścia do małych modeli. Volkswagen Lupo było strasznym niewypałem, natomiast Volkswagen Fox skończył w Ameryce Południowej. Nowy up! ma zmienić złą passę Volkswagena. Trzeba przyznać, że jest bardzo atrakcyjny i bardzo dobrze wykończony i jak na samochód Volkswagena w przystępnej cenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Każde z tych aut ma swój własny styl: pochodzą z różnych zakątków świata i reprezentują inne szkoły tworzenia samochodów.

Zobacz też: Volkswagen Up! – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Wymiary

Volkswagen Up! ma największy rozstaw osi - 2,42 m. Kia jest niewiele mniejsza, bo o 3,5 cm (2,385 m), natomiast Fiat aż o 12 cm (2,30m). Na długość prowadzi Fiat (3,65 m), druga jest Kia ( krótsza o 5,8 cm), trzeci VW (krótszy o ponad 10 cm). W małych autach ważna jest też szerokość, co przekłada się na ilość miejsca na ramiona. Tutaj prowadzi Panda i Up, najwęższa jest Kia (aż o 4,5 cm).

Wnętrze

Volkswagen Up! w dziedzinie wykończenia wnętrza idzie tym samym tropem, co kiedyś Volkswagen Polo- chce być wzorem w klasie. Lakierowany na wysoki połysk plastik wygląda super, detale urzekają, a spasowanie elementów stoi na najwyższym poziomie. Nie obyło się jednak bez niedociągnięć. VW uważa, że jeśli chcesz otworzyć prawe okno, będzie trzeba sięgnąć do prawych drzwi. Od strony kierowcy jest bowiem tylko jeden przycisk. Ciut gimnastyki nie zaszkodzi.

Zobacz też: Pięciodrzwiowy Volkswagen Up!

REKLAMA

Kia Picanto także pozytywnie zaskakuje. Wszystko czytelnie poukładane, tworzywa niezłej jakości. Opcjonalne dodatki zaczynając od skórzanej tapicerki, przez podgrzewane fotele, na przyciskach radia umieszczonych na podgrzewanej kierownicy kończąc. To właśnie Kia toruje sobie drogę do miana najlepiej wyposażonego autka w klasie.

A jak wygląda na tle konkurencji Fiat Panda? Bardzo skromnie. Też jest co prawda lakierowany plastik, ale już nie tej wysokiej jakości. Do tego spasowanie elementów pozostawia wiele do życzenia. Wydaje się, że teraz up! wyznacza nowy standard jakości wnętrza w klasie. Kia też dobrze nadrobiła niedopracowania i bardzo poprawnie wykonała swe zadania.

Zobacz też: Nowy Fiat Panda już w Polsce

Silnik

Fiat Panda wyposażony jest standardowo w silnik benzynowy o pojemności 1242 cm3 i mocy 69 KM przy 5500 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/h to:14,2 s, a prędkość maksymalna to 164 km/h. Ponadto jako jedyny daje możliwość wyboru spośród 2 innych silników: 0,9 Twinair lub 1.3 multijet.

Kia Picanto przy silniku o pojemności1248 cm3 dysponuje mocą 85 KM przy 6000 obr./min. Sprint do 100 km/h wynosi 11,4 s, a prędkość maksymalna to: 171 km/h. W ofercie znajduje się też silnik 1.0 CVVT o mocy 69KM.

Volkswagen up! niestety daje wybór tylko jednego trzy cylindrowego silnika o pojemności 999 cm3 przy mocy 75 KM przy 6200 obr./min. i przyspieszeniem do 100km/h wynoszącemu13,2s. Prędkość maksymalna wynosi: 171 km/h. Jest jeszcze słabszy wariant tego samego silnik o mocy 60 KM.

Zobacz też: Nowy Fiat Panda

Cena

Volkswagen up! skonfigurowany z silnikiem 1.0 o mocy 75 KM, w kolorze białym i klimatyzacja manualną, radiem CD/MP3 SONY, 2 głośnikami z przodu kosztuje 33 560 zł. Jeśli jesteśmy palaczami, za popielniczkę musimy dopłacić dodatkowe 70 zł.  W topowej wersji black up! dostajemy silnik 1.0 75 KM, kolor jak nazwa wskazuje jest: czarny. Za antracytową tapicerkę i deskę rozdzielczą, chromowane elementy wykończeniowe wnętrza musimy dopłacić 1720 zł, co nie jest ceną zaporową. Jeśli dobierzemy system awaryjnego hamowania, szklany dach panoramiczny, pakiet  "Drogowy" i zawieszenie sportowe, zapłacimy - 54 280 zł.

Kia Picanto okazuje się trochę droższa. Mianowicie, porównując silnik 1.2 85 KM, wybieramy kolor jakikolwiek - wszystkie są w tej samej cenie 1300 zł, dobieramy felgi stalowe i otrzymujemy cenę 36 490 zł. Konfigurując wersję topową, wybieramy największą odmianę XL, 1.2 85KM, pakiet bezpieczeństwa, felgi aluminiowe i otrzymujemy 45 490 zł.

Zobacz też: Porównanie małych aut dostawczych

Fiat Panda: wybieramy wersję Pop 1.2 8v 69KM, jeśli wybierzemy standard bez klimatyzacji otrzymamy 33 990 zł, manualna klimatyzacja jest płatna 3500zł. Zgodnie z tendencją fiata, musimy dopłacić za zapalniczkę, czy sterowanie centralnym zamkiem z kluczyka. Jeśli zdecydujemy się na wersję najwyższą, otrzymamy silnik 0.9 TwinAir Turbo 8v 85KM. Dopłacimy za klimatyzację automatyczną, zapalniczkę, światła przeciwmgielne, poduszki powietrzne boczne i fotel z regulacją wysokości to otrzymamy 53 090 zł.

Należy się zastanowić, jaki samochód wybrać. Pośród tylu możliwości, bardzo trudno o jednoznaczną odpowiedź. Każdy z nich ma w sobie pewne indywidualne cechy odróżniające go od konkurencji. Dlatego wybór pozostaje kwestią poszczególnych nabywców.

Fiat Panda - przód
Fiat
Volkswagen Up! Przód
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA