REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki

Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki
Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia

REKLAMA

REKLAMA

W teorii to auto z Korei. W praktyce zostało opracowane i wyprodukowane w Europie. Czy rodowód made in UE stanowi dobrą informację? Dziś sprawdzimy używaną Kię Cee`d II.

Targi motoryzacyjne w Genewie w roku 2012 stały się ważnym momentem dla Kii. To wtedy koreańska firma zaprezentowała drugą generację hatchbacka segmentu C. Kia Cee`d o oznaczeniu JD była produkowana w sumie przez 6 lat - do roku 2018. W tym czasie słowacką fabrykę marki (produkującą pojazdy na rynek europejski) opuściło blisko 650 tysięcy egzemplarzy. A to bardzo dobry wynik. Co okazało się szczególnym afrodyzjakiem dla kierowców? Pomijając znacznie unowocześnioną formę pojazdu, z pewnością pomogła flotowa popularność oraz… 7-letnia gwarancja.

REKLAMA

Używane: Kia Cee`d II - nadwozie w kształcie klina

Przód jest poprowadzony nisko, a tył ma wysoko zarysowaną linię dachu. To z jednej strony pozwoliło na stworzenie sylwetki o sportowym kształcie klina, a z drugiej strony uwypukliło „uda” auta. Bardzo ważnym akcentem są też przednie lampy, które smukłą formą wspinają się prawie do słupka A. Skutek? Karoseria jest dużo bardziej masywna, przez co hatchback segmentu C sprawia wrażenie pojazdu dużo większego. Pater Schreyer podzielił gamę Cee`da na trzy wersje nadwoziowe. Najpopularniejszy był 5-drzwiowy hatchback i kombi. Zdecydowanie rzadziej spotykane były warianty 3-drzwiowe nazwane Pro Cee`d.

Zobacz również: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi 136 KM

REKLAMA

Kabina pasażerska używanej Kii Cee`d II jest dużo bardziej stonowana od nadwozia. W większości wersji wyposażenia dominują w niej ciemne barwy, które dość dobrze korespondują z nieco nowoczesną, ale nadal prostą stylizacją. Jakość materiałów wykończeniowych? Ta zdecydowanie poprawiła się w stosunku do poprzednika. Plastiki oczywiście nadal są twarde, teraz jednak mocno poprawiła się jakość ich spasowania. Wnętrze Kii Cee`d II jest całkiem przestronne. A do tego pasażerowie mają do dyspozycji duży bagażnik. Ma on pojemność odpowiednio: 3d - 380/1225 litrów, 5d - 380/1318 litrów, k - 528/1642 litry.

W momencie debiutu Kii Cee`d II na rynku paleta silnikowa nie była specjalnie rozbudowana. Składała się z dwóch benzyniaków i dwóch diesli. Rolę bazowej jednostki przejął silnik 1.4 DOHC. To wolnossąca jednostka o sprawdzonej konstrukcji, w której możliwy jest montaż instalacji LPG. Do tego najpoważniejsza usterka może dotyczyć cewek zapłonowych. Niestety silnik ma pewną wadę, a tą jest niska moc. 100 koni mechanicznych sprawia, że hatchback osiąga pierwszą setkę dopiero w 12,8 sekundy. To mocno przeciętny wynik! Oczko wyżej plasowała się jednostka 1.6 GDI o mocy 135 koni mechanicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Kia Cee`d II 1.6 GDI - moc, ale czy oszczędność?

Używana Kia Cee`d II 1.6 GDI jest zdecydowanie bardziej dynamiczna. Auto przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Poza tym producent deklaruje spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 5,8 litra i wynik ten kierowcy musi wystarczyć. To motor dysponujący bezpośrednim wtryskiem. A to sprawia, że ewentualny montaż instalacji LPG jest naprawdę drogi i… mało efektywny. Wady? Nowocześniejszy benzyniak z początku produkcji miewał problemy z obróceniem panewek. Usterki pojawiały się w okolicy przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów i na szczęście nie były nagminne. Rozwinięciem tej konstrukcji jest 204-konny motor 1.6 T-GDI znany ze sportowych wersji.

Zobacz również: Kia Cee’d i Hyundai i30 z LPG

REKLAMA

Ofertę wysokoprężną Kia zaczynała od motoru 1.4 CRDI. 90-konny ropniak ma sporą zaletę - z konstrukcyjnego punktu widzenia silnik jest stosunkowo prosty. Tak, ma filtr cząstek stałych czy wtrysk typu common rail. Są one jednak naprawdę trwałe! W zamian został pozbawiony np. drogiego w wymianie koła dumasowego. Tą samą zaletę ma silnik 1.6 CRDI o mocy 110 koni mechanicznych. W wersja o mocy 128 koni i 136 koni (po liftingu) dwumasa była już standardem. Diesle są naprawdę mało awaryjne. Aby jednak wydłużyć czas ich bezproblemowej eksploatacji, kierowca powinien skrócić interwał wymiany oleju. Nowe smarowidło powinno pojawić się w silniku średnio co 10 tysięcy kilometrów.

W roku 2015 Koreańczycy zmodernizowali Kię Cee`d II. Wtedy w ofercie pojawił się 136-konny diesel oraz nowy silnik benzynowy. Mowa o jednostce 1.0 T-GDI. 120-konna jednostka otrzymała 3-cylindrową głowicę i dość dobrze radzi sobie z napędzaniem hatchbacka segmentu C. Na razie jednak jej obecność rynkowa trwa zbyt krótko, aby można było wyrokować cokolwiek odnośnie jej trwałości. Bardzo ważna informacja jest taka, że we wszystkich silnikach Kii rozrząd jest napędzany za pomocą łańcucha. I łańcuch ten w przeciwieństwie np. do konstrukcji stosowanych w nowszych BMW czy Volkswagenach jest raczej bezawaryjny!

Używane: Kia Cee`d II - zawieszenie sprawuje się dobrze!

Używana Kia Cee`d II na przedniej osi ma kolumny McPhersona. W przypadku resorowania tylnej inżynierowie zastosowali układ wielowahaczy. Zawieszenie wyważa optymalny poziom trakcji i dobry komfort. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, ten jest zbyt mocno wspomagany. W ten sposób ograniczana jest precyzja manewrów wykonywanych na drodze. Trwałość resorowania Kii utrzymuje się na wysokim poziomie. Jako pierwsze na ogół poddają się tanie w wymianie łączniki stabilizatora przedniej osi. Tył bezawaryjnie pokonuje nawet ponad 200 tysięcy kilometrów.

Niski poziom awaryjności to jednak domena nie tylko zawieszenia. Używana Kia Cee`d II zazwyczaj nie stanowi źródła wielu problemów. Najpoważniejsza awaria? Ta dotyczy przede wszystkim wycieków z przekładni kierowniczej. Mechanizm najlepiej regenerować za kwotę oscylującą w granicy 1000 - 1200 złotych. Poza tym znane są przypadki zawieszania się kamery cofania, czy drobnych wykwitów korozji. Znaną awarią są uszkodzenia LED-owych świateł do jazdy dziennej. Nie wytrzymuje w nich płytka. W autach serwisowanych w ASO, reflektory są wymieniane na gwarancji. W pozostałych modelach istnieje możliwość naprawy samej płytki.

Zobacz również: Kia Cee’d GT Line 5d – który silnik wybrać?

Używana Kia Cee`d II jest mimo wszystko autem stosunkowo młodym. Dlatego za najtańszy używany egzemplarz w Polsce trzeba zapłacić dziś co najmniej 23 tysiące złotych. Ceny aut pną się do góry dość szybko i w przypadku najmłodszych pojazdów potrafią osiągnąć nawet 77 tysięcy złotych. Oferta Cee`dów na rynku wtórnym jest szeroka - ofert sprzedaży jest co najmniej kilkaset. Na co uważać? Przede wszystkim na auta poflotowe. Nie, nie trzeba ich unikać. Ich zakup wymaga jednak wzmożonej uwagi oraz dokładniejszego sprawdzenia np. przestrzegania interwałów serwisowych.

Używane: Kia Cee`d II - podsumowanie:

Używana Kia Cee`d drugiej generacji mocno nie zestarzała się. I dotyczy to nie tylko stylizacji, ale i technologii. Hatchback segmentu C jest przestronny, a do tego zadbane egzemplarze raczej nie miewają poważnych awarii. A to w połączeniu z 7-letnią gwarancją fabryczną jedna z lepszych rekomendacji dla kierowcy poszukującego kompaktowego auta z drugiej ręki.

Używane: Kia Cee`d II - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.0 T-GDI 120 KM 171 Nm 11,1 s. 190 km/h 6,5/5,0/4,1
1.4 DOHC 100 KM 137 Nm 12,8 s. 182 km/h 7,9/6,0/4,9
1.6 GDI 135 KM 164 Nm 9,9 s. 195 km/h 7,8/5,8/4,7
1.6 T-GDI 204 KM 265 Nm 7,7 s. 230 km/h 9,7/7,4/6,1
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.4 CRDI 90 KM 220 Nm 13,5 s. 170 km/h 5,3/4,1/3,5
1.6 CRDI 110 KM 260 Nm 12,7 s. 185 km/h 4,7/4,0/3,6
1.6 CRDI 128 KM 260 Nm 10,9 s. 197 km/h 4,9/4,1/3,7
1.6 CRDI 136 KM 280 Nm 11,1 s. 197 km/h 4,7/4,0/3,6

Używane: Kia Cee`d II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 23 zł
  • filtr paliwa - od 33 zł
  • filtr kabinowy - od 17 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 379 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 772 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 124 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 71 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 47 zł
  • łącznik stabilizatora - od 37 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 24 zł
  • amortyzator - od 97 zł
  • sprzęgło komplet - od 231 zł
  • zawór EGR - od 579 zł

Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA