REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Kia cee’d: kompakt za rozsądne pieniądze

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Martin Stysiak
Wersja 5 drzwiowa Kii cee'd jest najczęściej wybeirana przez klientów. Fot. Newspress
Wersja 5 drzwiowa Kii cee'd jest najczęściej wybeirana przez klientów. Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Kia Cee'd, koreański konkurent niemieckich kompaktów jest jednym z najpopularniejszych aut na polskich drogach.

Europejski charakter Kii cee'd widoczny jest na pierwszy rzut oka. Do tego Kia cee’d to pierwszy model koreańskiego producenta od początku produkowany w Europie. Niezawodność i dobry stosunek ceny do jakości auta docenili też polscy policjanci, zamawiając w roku 2008 dwa i pół tysiąca cee’dów.

REKLAMA

Kia cee’d stał się pierwszym elementem zakrojonej na szeroką skalę ofensywy modelowej koncernu. W ślad za cee’dem poszły inne auta takie jak Soul, Venga oraz nowe Sorento.

Zobacz także: Opinie kierowców o Kii cee'd

Nadwozie

Koreańczycy tworząc nową Kię cee’d przede wszystkim zrezygnowali z eksperymentów. Auto wyglądem bardziej przypomina europejskie samochody klasy kompakt, niż swoich azjatyckich konkurentów. I dzięki temu auto zyskało tak dużą sympatię w Europie. Samochód niedawno przeszedł lifting. Dzięki temu odzyskał trochę świeżości nie tracąc swojego początkowego charakteru. Styliści dopracowali jedynie detale. Tylne lampy zyskały światła ledowe, nowy jest również pas przedni. Jakość wykonania auta jest przyzwoita, choć w starszych modelach występuje problem z powłoką lakierniczą. Wygląda na to, że problem nie dotyczył dużej liczby użytkowników, a łuszczący się lakier jest naprawiany w ramach gwarancji.

Zobacz także: Najnowszy ranking awaryjności ADAC – 2010

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

Wnętrze wystylizowane jest zgodnie z motoryzacyjną modą. W standardzie znajdziemy wejście USB systemu audio. Plastiki i materiały, z których wykonany jest środek kii nie są jednak najwyższej jakości, ale jak na auto za tę cenę, nie można narzekać. Niektórzy nabywcy cee’da narzekają na niską jakość radioodtwarzaczy montowanych na początku produkcji (często się zawieszają i nie czytają płyt).

Silniki

Podstawową jednostką napędową cee'da jest benzynowy silnik 1.4 (105 lub 109KM), który mało pali podczas spokojnej jazdy. Jeżeli zdecydujemy się na bardziej dynamiczną jazdę, zdziwimy się jak dużo może zużyć tak niewielki silnik. Mocniejszy 1.6 (126KM) ma podobny charakter pracy. Najmocniejszy 2.0 benzyniak ma 143KM i może pochwalić się najlepszymi osiągami, ale też największym spalaniem- łatwo przekroczyć 10 litrów na 100 kilometrów. Ceed dostępny jest też z silnikami diesla 1.6 i 2.0. Są zdecydowanie oszczędniejsze od silników benzynowych, ale pojawiają się doniesienia o awariach wtryskiwaczy.

Zobacz także: CX-5 nowym crossoverem Mazdy

Wszystkie cee’dy mają napęd na przednią oś, manualną skrzynię biegów 5 lub 6 biegową. Na życzenie klienta w wersji 1.6 benzynowej można zamówić 4 biegową skrzynię automatyczną.

Ceny części

Części zamienne do Kii Cee’d są łatwo dostępne i niedrogie. Za tarcze hamulcowe zapłacimy około 300 złotych, a za klocki około 200. Sprzęgło to koszt około 500 złotych. Olej w cee’dzie wymienia się co 15 tysięcy kilometrów, a w dieslach co 20 tysięcy. Filtr powietrza trzeba zmienić po 45 tysiącach kilometrów w silnikach benzynowych i 40 tysiącach w dieslach.

Zobacz także: Pierwsza jazda: Kia Picanto 2011

Typowe usterki Kii Ceed

REKLAMA

Najwięcej kłopotów sprawia zbyt cienka warstwa lakieru aut, która dość szybko się łuszczy. Niekiedy też na złączach blach pojawiają się ogniska korozji, jednak inne elementy zarówno nadwozia jak i podwozia są dość dobrze zabezpieczone przed rdzą. 

Zawodne bywa też sterowanie elektrycznymi szybami. Niektórzy użytkownicy narzekają na źle wyregulowany hamulec ręczny oraz skrzypiące plastiki deski rozdzielczej czy siedzisko fotela kierowcy- za to odpowiadają przede wszystkim użyte słabej jakości materiały. 

W zawieszeniu najbardziej nietrwałymi elementami są łączniki stabilizatora. Na szczęście problem ten poprawiono w 2007 roku i w nowszych modelach nie słychać już tak dużo o tym problemie. Niestety, w wielu egzemplarzach z wczesnego okresu produkcji montowano wadliwe amortyzatory, w większości z nich ASO wymieniało je w ramach gwarancji.

W autach sprzed modernizacji często dochodzi też do problemów z radiem, które może się po prostu zawiesić. Winę w tym przypadku ponosi elektronika sterująca tym urządzeniem.

Posumowanie

REKLAMA

Kia Cee’d dostępna jest w trzech wersjach nadwozia (5 drzwiowy hatchback, 3 drzwiowy hatchback i kombi). Najczęściej wybierana jest wersja 5 drzwiowa i kombi, bo są najbardziej uniwersalne i użyteczne. Na 3drzwiowy hatchback decyduje się tylko co dziesiąty właściciel.

Kia Cee’d jest idealnym samochodem dla osoby, która nie oczekuje zbytniej frajdy z jazdy, a samochód traktuje wyłącznie jako środek komunikacji. Ceny cee’da z początku produkcji nie przekraczają 20 tysięcy złotych. Mocniejsze i lepiej wyposażone wersje to koszt rzędu 25 tysięcy. To dobra cena, jak na samochód tej klasy i jakości. Głównym atutem auta jest długa, siedmioletnia gwarancja i to, że większość samochodów na polskim rynku pochodzi z polskich salonów.

Autosalon24.pl - Kia Soul 1.6 CRDi, nawet 11% taniej. Sprawdź teraz!

Kia Cee's kombi ma spory bagażnik i szeroko otwieraną klapę. Fot. Newspress
3drzwiowy hatchback. Fot. Newspress
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA