Oto nowy "Garbus"
REKLAMA
REKLAMA
Nowy Volkswagen Beetle mierzy 4,3 metra długości, 1,8 m szerokości i 1,5 metra wysokości. Jest zatem dłuższy, szerszy, a jednocześnie niższy. Większy jest też rozstaw osi (2537 mm). Nad projektem czuwał Walter da Silva (znany m.in. z projektów dla Seata) oraz Klaus Bischoff. Wnętrze zaprojektował zespół z Marc'iem Lichtem na czele. Samochód ma w środku cztery miejsca, przy czym tylna kanapa jest składana i dzielona.
REKLAMA
Dostępne są trzy wersje wyposażenia: Beetle, Design i Sport. Istnieje też długa lista opcjonalnych elementów dodatkowych, od systemu bezkluczykowego przez panoramiczny dach, nawigację, biksenonowe lampy i LEDowe światła do jazdy dziennej. Wszystkie te elementy pojawiają się w Beetle po raz pierwszy.
Zobacz też: CX-5 nowym crossoverem Mazdy
Nie znamy na razie szczegółów oferty na rynek polski. W Wielkiej Brytanii auto będzie dostępne z czterema silnikami: trzema benzynowymi (1,2 TSI 105 KM, 1,4 TSI 160 KM oraz 2,0 TSI 200 KM), oraz jednym dieslem (1,6 TDI 105 KM). Dzięki systemowi start&stop, najbardziej oszczędna wersja Beetle ma zużywać średnio 4,3 litra na 100 km i wydzielać 112 gram dwutlenku węgla na kilometr. Najszybsza, 200-konna wersja silnikowa wyposażona będzie w elektroniczną blokadę dyferencjału, znaną z Golfa GTi (XDS). Dostępna będzie też dwusprzęgłowa skrzynia DSG.
Volkswagen Beetle III pojawi się w sprzedaży w październiku tego roku, jednak pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach na samym początku 2012.
Zobacz też: Nowy, oszczędny Ford Focus ECOnetic
Pierwszy Beetle pojawił się w sprzedaży w 1938 roku. Od tego momentu na całym świecie sprzedano już 21,5 miliona egzemplarzy tego auta. Druga generacja nie stała się zbyt popularna, pozostając raczej ciekawostką niż "autem dla mas".
REKLAMA
REKLAMA