REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Meriva B szokowała w momencie premiery. Przełamana linia jest nietuzinkowa, ale nadaje autu nieco lekkości. A to potężna wartość w segmencie kompaktowych minivanów. Jak starzeje się ten model?

Druga generacja Opla Merivy ujrzała światło dzienne w roku 2010. I choć pod karoserią ukrywała się platforma GM Fiat SCCS znana chociażby z mało ciekawego Combo D, kompaktowy minivan zrobił na kierowcach piorunujące wrażenie. Czemu? Zadecydowały o tym dwa aspekty. Po pierwsze chodziło o przełamaną linię okiem. W ten sposób projektanci z jednej strony uatrakcyjnili nadwozie auta rodzinnego, a z drugiej zwiększyli powierzchnię szyb w tylnej części nadwozia. Drugim z ciekawych akcentów stały się tylne drzwi. Te są otwierane przeciwnie do kierunku jazdy - zupełnie jak w pierwszych Syrenach!

REKLAMA

Używane: Opel Meriva B - drzwi jak w… Syrenie!

Przeciwsobnie otwierane drzwi są innowacyjne i wygodne. Dają większy dostęp do kabiny pasażerskiej - w końcu otwierają się pod kątem aż 84 stopni! Wady? System sprawdza się świetnie, jednak wyłącznie pod warunkiem, że na miejscu parkingowym jest wystarczająco szeroko. Jeżeli chodzi o stylizację nadwozia, Meriva B jest typowym Oplem z początku drugiej dekady XXI wieku. Przód czerpie garściami akcenty np. z Astry IV. W ten sposób karoseria jest obła, ale nowoczesna i pełna ciekawych akcentów. Co ważne, minivan uspokoił się z biegiem lat. W efekcie nie robi już tak piorunującego wrażenia jak dekadę temu.

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Opel

Po zajęciu miejsca za kierownicą używanego Opla Meriva B ponownie widać odwołania do Astry. Te same są zegary i kierownica. Na konsoli pojawia się też ten sam tłok przycisków. Choć ergonomia nie jest najmocniejszą stroną kompaktowego minivana, auto urzeka za sprawą dużej ilości przestrzeni. Miejsca starczy dla czterech dorosłych osób, a bagażnik ma pojemność od 400 do 1500 litrów. Niemcy sporo myśleli o funkcjonalności. Przykład? Zewnętrzne fotele na tylnej kanapie można zsunąć, zwiększając tym samym komfort podróżowania. Dodatkowo Opel dawał możliwość zamówienia wygodnych foteli AGR - projektowanych z myślą o kręgosłupie razem z grupą ortopedów.

Zobacz również: Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Używane: Opel Meriva B - czepiać się można jakości…

REKLAMA

Kabina pasażerska używanej Merivy B ma wady przede wszystkim na polu jakości. Z biegiem lat plastiki na konsoli centralnej zaczynają coraz mocniej trzeszczeć i coraz mniej estetycznie wyglądać - pod wpływem użytkowania stają się błyszczące. Ta sama zasada dotyczy np. „skórzanej” tapicerki, która występowała na liście opcji. Warto uważać też na fotele, a konkretnie mechanizm ich regulowania. Ten może się po kilku latach zaciąć i uniemożliwić przestawienie oparcia. Na szczęście usterka nie jest poważna. Wystarczy rozebrać część siedziska i nasmarować mechanizm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Paleta silników benzynowych w przypadku używanego Opla Merivy B składa się z trzech motorów. Podstawowy oferuje wolnossącą konstrukcję, 1.4 litra pojemności i 100 koni mechanicznych. Ten motor jest jednak zdecydowanie zbyt słaby do napędzania kompaktowego minivana. Alternatywę stanowi silnik 1.4 Turbo o mocy 120 lub 140 koni mechanicznych. Obydwie konstrukcje dobrze sprawdzają się w czasie eksploatacji. Obydwie też nadają się do zasilania gazem - a to świetna informacja, bo oficjalne dane spalania podawane przez Opla warto traktować z dużym przymrużeniem oka. Jednostka 1.4 Turbo była nawet parowana z instalacją LPG już w salonach sprzedaży Opla w Polsce.

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Opel

Używane: Opel Meriva B - bogata paleta silników diesla

Do liftingu przeprowadzonego w roku 2014 paleta silników diesla składała się z dwóch motorów. Mniejszy miał 1.3 litra pojemności i 75 lub 95 koni mechanicznych. W charakterze większego występował motor 1.7 CDTi - moc 100, 110 lub 130 koni mechanicznych. W jednostce 1.3 CDTi dość szybko podczas miejskiej eksploatacji poddaje się sprzęgło. Poza tym kierowca musi pilnować poziomu oleju - w przeciwnym razie raz na 100 tysięcy kilometrów będzie musiał zmieniać łańcuch rozrządu. Największą wadą małolitrażowego diesla produkowanego w Polsce w zakładach Fiata jest jednak moc. Motor jest zdecydowanie zbyt słaby do napędzania Merivy B.

Zobacz również: Silnik 1.7 CDTI 4EE2 Opel - awarie, problemy, opinie

Diesel 1.7 CDTi to dobra jednostka. Do przebiegu na poziomie 250 tysięcy kilometrów nie powinna stanowić źródła zbyt wielu problemów. Czy to oznacza, że używanego Opla Merivę B z tą jednostką można kupić w ciemno? W żadnym razie. Szczególnie że coraz trudniej znaleźć na rynku wtórnym model, który ma rozsądny przebieg i był regularnie serwisowany. Po liftingu oferta wysokoprężna została zdominowana przez motor 1.6 CDTi o mocy 95, 110 lub 136 koni mechanicznych. Jednostka zbyt krótko występuje na rynku żeby móc mówić o jej ewidentnych słabościach. Na razie spisuje się naprawdę dobrze.

Używane: Opel Meriva B - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w cyklu mieszanym w l na 100 km
1.4 Twinport 100 KM 130 Nm 13,9 s. 177 km/h 6,0
1.4 Turbo 120 KM 175 Nm 11,5 s. 188 km/h 5,9
1.4 Turbo 140 KM 200 Nm 10,3 s. 196 km/h 6,3
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w cyklu mieszanym w l na 100 km
1,3 CDTi 75 KM 180 Nm 16,9 s. 160 km/h 4,9
1.3 CDTi 95 KM 180 Nm 13,8 s. 168 km/h 4,5
1.6 CDTi 95 KM 280 Nm 13,8 s. 174 km/h 4,0
1.6 CDTi 110 KM 300 Nm 12,9 s. 182 km/h 4,0
1.6 CDTi 136 KM 320 Nm 9,9 s. 197 km/h 4,4
1.7 CDTi 100 KM 260 Nm 13,9 s. 172 km/h 5,5
1.7 CDTi 110 KM 280 Nm 11,8 s. 182 km/h 5,3
1.7 CDTi 130 KM 300 Nm 9,9 s. 196 km/h 5,3

Podczas konstruowania zawieszenia Merivy B niemieccy inżynierowie nie zdecydowali się na eksperymenty. Jako że model korzysta z płyty podłogowej znanej z aut segmentu B, otrzymał też resorowanie oparte o kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Opel gwarantuje kierowcy dość dobrą trakcję. Nieźle się trzyma drogi, a do tego dobrze tłumi większość napotkanych nierówności. Nie jest też nadmiernie hałaśliwe! Co z trwałością? Tutaj kierowcy nie mają większych zastrzeżeń. Jako pierwsze poddają się na ogół tanie w wymianie stabilizatory.

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Opel

Używane: Opel Meriva B - 10 lat i ile awarii?

Używany Opel Meriva B ma już swoje lata. Pierwsze wyprodukowane egzemplarze są eksploatowane prawie dekadę. Na jakie awarie powinien przygotować się kupujący? Podstawą są drobne niedomagania układu elektrycznego. W kompaktowym minivanie psują się czujniki parkowania i czujniki ciśnienia powietrza w oponach. Wariować może też centralny zamek. Właściciele aut skarżą się na to, że komputer potrafi kilkukrotnie zablokować i odblokować zamki np. zaraz po zgaszeniu silnika. Kolejny problem dotyczy korozji. Rdza dość szybko pojawia się na układzie wydechowym i w postaci drobnych ognisk na klapie bagażnika. Poza tym zdarza się, że pęka zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego.

Zobacz również: Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!

Najtańsza używana Meriva B z rynku wtórnego kosztuje 15 tysięcy złotych. W tej cenie kupujący otrzyma model z początku produkcji, napędzany dieslem 1.7 lub 1.3 litra i posiadający przebieg przekraczający 220 - 260 tysięcy kilometrów. Za model czerpiący moc ze 100-konnego benzyniaka trzeba zapłacić jakieś 16 - 17 tysięcy złotych. Ile kosztuje trzyletni Opel? Wersja z historią poflotową zostanie wyceniona już na 29 - 30 tysięcy złotych. Egzemplarz z rąk prywatnych wyposażony w silnik benzynowy i z rozsądnym przebiegiem powinien kosztować 32 - 35 tysięcy złotych.

Używane: Opel Meriva B - podsumowanie:

Używany Opel Meriva B to z pewnością auto nietuzinkowe i przestronne. Tak, kompaktowy minivan być może nie jest ideałem i miewa kilka awarii. Warto mocno podkreślić, że te w większości dotyczą drobiazgów. A to oznacza, że zadbany egzemplarz może być ciekawym pomysłem na transport rodziny w mieście. Który motor wybrać? Jeżeli benzyniaka to z gazem. Jeżeli diesla, to tylko z pewną historią i naprawdę zadbanego.

Używane: Opel Meriva B - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 15 zł
  • filtr powietrza - od 32 zł
  • filtr paliwa - od 31 zł
  • filtr kabinowy - od 21 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 221 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 266 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 87 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 49 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 41 zł
  • łącznik stabilizatora - od 25 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 21 zł
  • amortyzator - od 102 zł
  • sprzęgło komplet - od 241 zł
  • koło dwumasowe - od 1285 zł
  • zawór EGR - od 716 zł

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA