REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Meriva B szokowała w momencie premiery. Przełamana linia jest nietuzinkowa, ale nadaje autu nieco lekkości. A to potężna wartość w segmencie kompaktowych minivanów. Jak starzeje się ten model?

Druga generacja Opla Merivy ujrzała światło dzienne w roku 2010. I choć pod karoserią ukrywała się platforma GM Fiat SCCS znana chociażby z mało ciekawego Combo D, kompaktowy minivan zrobił na kierowcach piorunujące wrażenie. Czemu? Zadecydowały o tym dwa aspekty. Po pierwsze chodziło o przełamaną linię okiem. W ten sposób projektanci z jednej strony uatrakcyjnili nadwozie auta rodzinnego, a z drugiej zwiększyli powierzchnię szyb w tylnej części nadwozia. Drugim z ciekawych akcentów stały się tylne drzwi. Te są otwierane przeciwnie do kierunku jazdy - zupełnie jak w pierwszych Syrenach!

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Opel Meriva B - drzwi jak w… Syrenie!

Przeciwsobnie otwierane drzwi są innowacyjne i wygodne. Dają większy dostęp do kabiny pasażerskiej - w końcu otwierają się pod kątem aż 84 stopni! Wady? System sprawdza się świetnie, jednak wyłącznie pod warunkiem, że na miejscu parkingowym jest wystarczająco szeroko. Jeżeli chodzi o stylizację nadwozia, Meriva B jest typowym Oplem z początku drugiej dekady XXI wieku. Przód czerpie garściami akcenty np. z Astry IV. W ten sposób karoseria jest obła, ale nowoczesna i pełna ciekawych akcentów. Co ważne, minivan uspokoił się z biegiem lat. W efekcie nie robi już tak piorunującego wrażenia jak dekadę temu.

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Opel

Po zajęciu miejsca za kierownicą używanego Opla Meriva B ponownie widać odwołania do Astry. Te same są zegary i kierownica. Na konsoli pojawia się też ten sam tłok przycisków. Choć ergonomia nie jest najmocniejszą stroną kompaktowego minivana, auto urzeka za sprawą dużej ilości przestrzeni. Miejsca starczy dla czterech dorosłych osób, a bagażnik ma pojemność od 400 do 1500 litrów. Niemcy sporo myśleli o funkcjonalności. Przykład? Zewnętrzne fotele na tylnej kanapie można zsunąć, zwiększając tym samym komfort podróżowania. Dodatkowo Opel dawał możliwość zamówienia wygodnych foteli AGR - projektowanych z myślą o kręgosłupie razem z grupą ortopedów.

Zobacz również: Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

REKLAMA

Używane: Opel Meriva B - czepiać się można jakości…

Kabina pasażerska używanej Merivy B ma wady przede wszystkim na polu jakości. Z biegiem lat plastiki na konsoli centralnej zaczynają coraz mocniej trzeszczeć i coraz mniej estetycznie wyglądać - pod wpływem użytkowania stają się błyszczące. Ta sama zasada dotyczy np. „skórzanej” tapicerki, która występowała na liście opcji. Warto uważać też na fotele, a konkretnie mechanizm ich regulowania. Ten może się po kilku latach zaciąć i uniemożliwić przestawienie oparcia. Na szczęście usterka nie jest poważna. Wystarczy rozebrać część siedziska i nasmarować mechanizm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Paleta silników benzynowych w przypadku używanego Opla Merivy B składa się z trzech motorów. Podstawowy oferuje wolnossącą konstrukcję, 1.4 litra pojemności i 100 koni mechanicznych. Ten motor jest jednak zdecydowanie zbyt słaby do napędzania kompaktowego minivana. Alternatywę stanowi silnik 1.4 Turbo o mocy 120 lub 140 koni mechanicznych. Obydwie konstrukcje dobrze sprawdzają się w czasie eksploatacji. Obydwie też nadają się do zasilania gazem - a to świetna informacja, bo oficjalne dane spalania podawane przez Opla warto traktować z dużym przymrużeniem oka. Jednostka 1.4 Turbo była nawet parowana z instalacją LPG już w salonach sprzedaży Opla w Polsce.

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Opel

Używane: Opel Meriva B - bogata paleta silników diesla

Do liftingu przeprowadzonego w roku 2014 paleta silników diesla składała się z dwóch motorów. Mniejszy miał 1.3 litra pojemności i 75 lub 95 koni mechanicznych. W charakterze większego występował motor 1.7 CDTi - moc 100, 110 lub 130 koni mechanicznych. W jednostce 1.3 CDTi dość szybko podczas miejskiej eksploatacji poddaje się sprzęgło. Poza tym kierowca musi pilnować poziomu oleju - w przeciwnym razie raz na 100 tysięcy kilometrów będzie musiał zmieniać łańcuch rozrządu. Największą wadą małolitrażowego diesla produkowanego w Polsce w zakładach Fiata jest jednak moc. Motor jest zdecydowanie zbyt słaby do napędzania Merivy B.

Zobacz również: Silnik 1.7 CDTI 4EE2 Opel - awarie, problemy, opinie

Diesel 1.7 CDTi to dobra jednostka. Do przebiegu na poziomie 250 tysięcy kilometrów nie powinna stanowić źródła zbyt wielu problemów. Czy to oznacza, że używanego Opla Merivę B z tą jednostką można kupić w ciemno? W żadnym razie. Szczególnie że coraz trudniej znaleźć na rynku wtórnym model, który ma rozsądny przebieg i był regularnie serwisowany. Po liftingu oferta wysokoprężna została zdominowana przez motor 1.6 CDTi o mocy 95, 110 lub 136 koni mechanicznych. Jednostka zbyt krótko występuje na rynku żeby móc mówić o jej ewidentnych słabościach. Na razie spisuje się naprawdę dobrze.

Używane: Opel Meriva B - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w cyklu mieszanym w l na 100 km
1.4 Twinport 100 KM 130 Nm 13,9 s. 177 km/h 6,0
1.4 Turbo 120 KM 175 Nm 11,5 s. 188 km/h 5,9
1.4 Turbo 140 KM 200 Nm 10,3 s. 196 km/h 6,3
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w cyklu mieszanym w l na 100 km
1,3 CDTi 75 KM 180 Nm 16,9 s. 160 km/h 4,9
1.3 CDTi 95 KM 180 Nm 13,8 s. 168 km/h 4,5
1.6 CDTi 95 KM 280 Nm 13,8 s. 174 km/h 4,0
1.6 CDTi 110 KM 300 Nm 12,9 s. 182 km/h 4,0
1.6 CDTi 136 KM 320 Nm 9,9 s. 197 km/h 4,4
1.7 CDTi 100 KM 260 Nm 13,9 s. 172 km/h 5,5
1.7 CDTi 110 KM 280 Nm 11,8 s. 182 km/h 5,3
1.7 CDTi 130 KM 300 Nm 9,9 s. 196 km/h 5,3

Podczas konstruowania zawieszenia Merivy B niemieccy inżynierowie nie zdecydowali się na eksperymenty. Jako że model korzysta z płyty podłogowej znanej z aut segmentu B, otrzymał też resorowanie oparte o kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Opel gwarantuje kierowcy dość dobrą trakcję. Nieźle się trzyma drogi, a do tego dobrze tłumi większość napotkanych nierówności. Nie jest też nadmiernie hałaśliwe! Co z trwałością? Tutaj kierowcy nie mają większych zastrzeżeń. Jako pierwsze poddają się na ogół tanie w wymianie stabilizatory.

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Opel

Używane: Opel Meriva B - 10 lat i ile awarii?

Używany Opel Meriva B ma już swoje lata. Pierwsze wyprodukowane egzemplarze są eksploatowane prawie dekadę. Na jakie awarie powinien przygotować się kupujący? Podstawą są drobne niedomagania układu elektrycznego. W kompaktowym minivanie psują się czujniki parkowania i czujniki ciśnienia powietrza w oponach. Wariować może też centralny zamek. Właściciele aut skarżą się na to, że komputer potrafi kilkukrotnie zablokować i odblokować zamki np. zaraz po zgaszeniu silnika. Kolejny problem dotyczy korozji. Rdza dość szybko pojawia się na układzie wydechowym i w postaci drobnych ognisk na klapie bagażnika. Poza tym zdarza się, że pęka zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego.

Zobacz również: Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!

Najtańsza używana Meriva B z rynku wtórnego kosztuje 15 tysięcy złotych. W tej cenie kupujący otrzyma model z początku produkcji, napędzany dieslem 1.7 lub 1.3 litra i posiadający przebieg przekraczający 220 - 260 tysięcy kilometrów. Za model czerpiący moc ze 100-konnego benzyniaka trzeba zapłacić jakieś 16 - 17 tysięcy złotych. Ile kosztuje trzyletni Opel? Wersja z historią poflotową zostanie wyceniona już na 29 - 30 tysięcy złotych. Egzemplarz z rąk prywatnych wyposażony w silnik benzynowy i z rozsądnym przebiegiem powinien kosztować 32 - 35 tysięcy złotych.

Używane: Opel Meriva B - podsumowanie:

Używany Opel Meriva B to z pewnością auto nietuzinkowe i przestronne. Tak, kompaktowy minivan być może nie jest ideałem i miewa kilka awarii. Warto mocno podkreślić, że te w większości dotyczą drobiazgów. A to oznacza, że zadbany egzemplarz może być ciekawym pomysłem na transport rodziny w mieście. Który motor wybrać? Jeżeli benzyniaka to z gazem. Jeżeli diesla, to tylko z pewną historią i naprawdę zadbanego.

Używane: Opel Meriva B - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 15 zł
  • filtr powietrza - od 32 zł
  • filtr paliwa - od 31 zł
  • filtr kabinowy - od 21 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 221 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 266 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 87 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 49 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 41 zł
  • łącznik stabilizatora - od 25 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 21 zł
  • amortyzator - od 102 zł
  • sprzęgło komplet - od 241 zł
  • koło dwumasowe - od 1285 zł
  • zawór EGR - od 716 zł

Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Używane: Opel Meriva B (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA