REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Używany Opel Antara to niezbyt częsty widok w ogłoszeniach sprzedaży, ale model ma swoje grono zwolenników. Jakie są typowe usterki tego modelu?

Rok 2006 miał być szczególny dla gamy Opla. Niemcy wprowadzili bowiem do sprzedaży średniej wielkości SUV-a i liczyli na europejską karierę auta. Kierowcy ze Starego Kontynentu nie do końca zrozumieli jednak założenia Antary. W efekcie choć auto sprzedawało się dosyć dobrze, do miana hitu sprzedaży było mu bardzo daleko. Opel wycofał model z oferty w roku 2015.

REKLAMA

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Opel

Opel

Nadwozie Antary jest bardzo mocno geometryczne. Choć dzisiaj sylwetka może wydawać się zbyt prosta i za mało dopracowana pod kątem stylistycznych smaczków, w roku 2006 naprawdę dobrze prezentowała się na ulicach polskich miast. Poza tym przynosiła na Stary Kontynent nieco amerykańskiego klimatu - w końcu Opel był bliźniakiem Chevroleta Captivy - oraz jak najbardziej pasowała do ówczesnej, niemieckiej gamy. Kwadratowa była również m.in. Vectra C oraz Astra trzeciej generacji.

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Używany Opel Antara (2006 - 2015) - nawiew z Corsy, zegary z Astry

Nawiązanie do innych modeli marki widać nie tylko na zewnątrz Opla Antary, ale także i w kabinie pasażerskiej. Kierownica i okrągłe nawiewy pochodzą z Corsy, podczas gdy zegary zostały żywcem wzięte z Astry. Powinowactwo z innymi modelami nie razi jednak tak bardzo, jak pewne niedostatki jakościowe. Plastiki użyte do wykończenia konsoli w większości przypadków są twarde, przez co w chłodniejsze dni mogą trzeszczeć podczas jazdy. Dodatkowo mało estetycznie prezentuje się chociażby opcjonalna, „skórzana” tapicerka wykonana z ekologicznego materiału.

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Opel

Opel

REKLAMA

Ilość przestrzeni we wnętrzu Opla Antary jest przyzwoita. Cztery dorosłe osoby mogą podróżować niemieckim SUV-em bez większych problemów. Przeciętnie wypada niestety bagażnik. Jego podstawowa pojemność to 420 litrów. Dużo więcej na pokład są w stanie zabrać chociażby kompakty w wersji kombi. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa rośnie do 1420 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawieszenie Opla Antary jest w pełni niezależną konstrukcją. Auto choć prowadzi się dosyć dobrze i oferuje komfort resorowania, zdecydowanie nie jest typem sportowego SUV-a. Wysoko umieszczony środek ciężkości sprawia, że nadwozie jest mało stabilne w szybko pokonywanych zakrętach. A co z usterkami?

Zobacz też: Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Używany Opel Antara – typowe usterki

Użytkownicy nie skarżą się na niską trwałość poszczególnych elementów podwozia. DEKRA w swoim raporcie wskazuje jedynie na możliwość przedwczesnego pojawienia się wycieków w amortyzatorach.

REKLAMA

Opel Antara przenosi napęd na cztery koła. W lifestylowym, niemieckim SUV-ie nie ma jednak co oczekiwać układu wyposażonego w mechaniczne blokady czy reduktor. Inżynierowie postawili na system dołączania tylnej osi oparty o sprzęgło wielopłytkowe. Elektroniczne 4x4 poprawia trakcję podczas zimowych podróży, ale totalnie nie nadaje się w teren. W zamian układ jest trwały i przy regularnej wymianie oleju nie staje się źródłem większych usterek.

Paleta silnikowa Opla Antary składa się z 7 jednostek napędowych. Mimo wszystko szczególną popularnością cieszy się tak właściwie tylko jeden motor - to on napędza blisko 70 procent używanych modeli. Mowa o 2-litrowym dieslu CDTI o mocy 150 koni mechanicznych. Moment obrotowy na poziomie 320 Nm wydaje się być wysoki. Nie można jednak zapominać o tym, że SUV nie jest autem lekkim. A to mocno ogranicza jego sportowe zapędy. Sprint do pierwszej setki trwa 10,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 180 km/h.

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Opel

Opel

Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 CDTi

Używane: Opel Antara (2006 - 2015) – trwałość silników

2-litrowy diesel spod maski Opla Antary nie jest mocno oszczędny. W mieście potrafi spalić prawie 9 litrów oleju napędowego. Na szczęście zadbane egzemplarze jednostki opracowanej przez włoskich inżynierów z VM Motori cieszą się dosyć dobrą opinią mechaników. Czasami w silniku pada sterowanie turbosprężarką czy zawór EGR oraz wymiany wymagają klapy wirowe w kolektorze dolotowym. Na szczęście wtryskiwacze common rail i inne elementy osprzętu są trwałe.


Motor wysokoprężny był oferowany też w wersji o mocy 127 koni mechanicznych. Poza tym w sprzedaży funkcjonował diesel o większej pojemności. Silnik 2,2 litra występował w wariancie o mocy 163 i 184 koni mechanicznych. Alternatywę może stanowić Antara wyposażona w motor benzynowy. Cennik Opla otwierała 2,4-litrowa jednostka o mocy 140 lub 167 koni mechanicznych. Ta choć nie imponuje osiągami, świetnie nadaje się do zasilania gazem. Co więcej, jest stosunkowo trwała. Tak właściwie grożą jej wyłącznie drobne wycieki oleju.

Topowe wersje Opla Antary były napędzane 3,2-litrową V-szóstką. 227-konny silnik rozpędza SUV-a do 100 km/h w 8,8 sekundy. Wynik po części jest podyktowany nadmierną masą auta, a po części automatyczną skrzynią, która była standardem w motorze widlastym. Choć największy z benzyniaków przyjemnie bulgocze podczas jazdy, nie ma ograniczeń w apetycie. W mieście może spalić od 16 do nawet 20 litrów paliwa. Dodatkowo miewa problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu.

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Opel

Opel

Zobacz też: Opel Astra Sports Tourer – ekskluzywne kombi!

Używany Opel Antara – usterki według DEKRA

Opel Antara nie cieszy się wysoką notą w badaniu DEKRY z roku 2017. Zdaniem niemieckich diagnostów ilość usterek występujących w SUV-ie jest wyższa, niż przewiduje średnia dla tej klasy pojazdów. Najpoważniejszy problem dotyczy przekładni kierowniczej. Jeżeli przy ruszaniu pojawi się charakterystyczne stukanie, będzie ono oznaczać konieczność regeneracji mechanizmu. Poza tym wadliwe bywa oprogramowanie skrzyni biegów, potrafi przestać działać wyświetlacz komputera pokładowego i radia oraz psuje się silniczek w układzie ogrzewania, który odpowiada za sterowanie klapami mieszającymi ciepłe i zimne powietrze. Właściciele Opli skarżą się również na uszkodzenia pływaka w baku paliwa, niską trwałość pompki płynu do spryskiwaczy oraz usterki czujników ABS.

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Opel

Opel

Ceny używanych Opli Antara zaczynają się od 24 - 25 tysięcy złotych. Mimo iż najdroższe modele na ogół kosztują blisko 70 tysięcy złotych, są też i pojedyncze egzemplarze wycenione przez właścicieli nawet na 90 tysięcy złotych. Niemiecki SUV zazwyczaj jest dobrze wyposażony. Często auto posiada czujnik deszczu, zmierzchu i parkowania, tempomat oraz komplet poduszek powietrznych, a ponadto nie brakuje pojazdów z nawigacją satelitarną, skórzaną tapicerką i reflektorami ksenonowymi.

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Używane: Opel Antara (2006 - 2015) - podsumowanie

Choć Opel Antara pod względem funkcjonalności nie jest najgorzej dopracowanym autem, nigdy nie odniósł dużego sukcesu. Czemu? Niemiecki SUV wyraźnie poległ na polu emocji. W znaczący sposób brakuje mu charakteru, jest po prostu przeciętny i staje się niewidzialny w ruchu miejskim. A cechy te mogą mieć ogromne znaczenie dla decyzji o zakupie, gdy kierowca chce wydać kilkadziesiąt tysięcy złotych na auto, które w teorii powinno się stać wizytówką.

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Opel

Opel

Zobacz też: Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

Używany Opel Antara - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 28 zł
  • filtr powietrza - od 38 zł
  • filtr paliwa - od 80 zł
  • filtr kabinowy - od 41 zł
  • łańcuch rozrządu - od 734 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 466 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 146 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 128 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 52 zł
  • łącznik stabilizatora - od 46 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 42 zł
  • amortyzator - od 216 zł
  • sprzęgło komplet - od 686 zł
  • koło dwumasowe - od 1759 zł

Opel Antara - dane techniczne - silniki benzynowe:

  • 2,4 16v: 140 KM, 220 Nm, 11,5 s., 190 km/h, 12,5/9,3/7,3
  • 2,4 16v: 167 KM, 230 Nm, 10,9 s., 190 km/h, 11,7/8,8/7,1
  • 3,2 V6: 227 KM, 297 Nm, 8,8 s., 204 km/h, 16,4/11,5/8,6

Zobacz też: Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut.

Opel Antara - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

  • 2,0 CDTI: 127 KM, 295 Nm, 12,0 s., 174 km/h, 8,8/7,5/6,7
  • 2,0 CDTI: 150 KM, 320 Nm, 10,8 s., 180 km/h, 8,7/7,6/6,8
  • 2,2 CDTI: 163 KM, 350 Nm, 9,9 s., 189 km/h, 8,2/6,3/5,2
  • 2,2 CDTI: 184 KM, 400 Nm, 9,6 s., 200 km/h, 8,6/6,6/5,6

Zawsze sprawdzaj promile zanim wsiądziesz za kółko. Skorzystaj z naszego prostego narzędzia >>>

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA