REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Lexus CT I (2010 – 2022) – opinie użytkowników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Lexus CT pierwszej generacji spotkał się z ciepłym przyjęciem rynku i zaczął się sprzedawać jak ciepłe bułeczki. Dzisiaj to najczęściej kupowany samochód spalinowo-elektryczny japońskiej marki. Czy jest warty zainteresowania również na rynku używanych?

Gdy szefowie Lexusa uświadomili sobie, że nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także i Europie jest interes do zbicia, bardzo szybko zmusili swoich marketingowców do zmiany myślenia. Efektem nowego spojrzenia prawdopodobnie stał się pierwszy kompakt japońskiej marki. Formuła na model CT była nieco nietuzinkowa. Chociażby dlatego, że auto trafiło na rynek tylko i wyłącznie w jednej wersji silnikowej i to dodatkowo z jednostką spalinowo-elektryczną.

REKLAMA

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Układ napędowy został zapożyczony wprost z Toyoty Prius III. A to oznacza 1,8-litrowy silnik benzynowy VVT-i pracujący w cyklu Atkinsona o mocy 99 koni mechanicznych, 81-konny agregat elektryczny, przekładnię e-CVT oraz zestaw akumulatorów niklowo-wodorkowych. Po zsumowaniu potencjału obydwu silników kierowca otrzymuje do dyspozycji 136 koni mechanicznych i 207 Nm momentu obrotowego. To wystarczy, aby rozpędzić Lexusa CT pierwszej generacji do 100 km/h w 9,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 182 km/h, podczas gdy spalanie oscyluje w okolicy 5,5 litra benzyny.

Zobacz też: Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) – co się psuje?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - nowoczesna… prostota!

Na pierwszy rzut oka hybryda może się wydawać nowoczesna i skomplikowana. W rzeczywistości jednak taka nie jest. Silnik został pozbawiony pasków napędowy, sprzęgła, alternatora, wtryskiwaczy czy rozrusznika. W ten sposób tak właściwie nie ma się w nim co zepsuć. Drogie naprawy? Oczywiście akumulatory kosztują ponad 8,5 tysiąca złotych. To jednak wydatek, jednak czysto pozorny. Praktyka pokazuje, że baterie z 10-letnią gwarancją uszkadzają się głównie w dwóch przypadkach. Albo po wypadkach, albo gdy auto jest bardzo rzadko eksploatowane.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

REKLAMA

Hybryda została opakowana nadwoziem zbudowanym w zgodzie z założeniami filozofii L-finesse. Grill z obydwu stron jest otoczony liniami w kształcie litery L. Poza tym lampy są masywne, maska charakterystycznie wycięta, a lusterka pasują do kształtu poprowadzonego aż od przedniego zderzaka. Najwięcej zastrzeżeń stylistycznych można mieć do tylnej części nadwozia. Przede wszystkim tył jest niezbyt ładny, nadaje formie hatchbacka toporności i zdaniem wielu kierowców wręcz szpeci bryłę Lexusa CT. Dodatkowo specyficzny kształt z grubym słupkiem C/D ogranicza widoczność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W kabinie najmniejszego Lexusa kierowca poczuje się jak w prawdziwej limuzynie. Fotele są wygodne i oferują dobre trzymanie boczne, materiały wykończeniowe mają wysoką jakość i okazują się miłe w dotyku, a wyciszenie zasługuje na wyrazy podziwu. Ilość miejsca jest wystarczająca nawet dla czterech dorosłych pasażerów. Większy mógłby być jednak bagażnik. Po tylną klapą ukrywa się stosunkowo płaska przestrzeń o pojemności od 375 do 975 litrów.

Za grubą kierownicą ukrywają się nowoczesne, ale i czytelne zegary. Te mogą stanowić dowód na to, że Japończycy nigdy nie wyrzekną się swojego rodowodu. Czemu? Niektóre z kontrolek wyglądem pamiętają jeszcze czasy Corolli E11. Poza tym ergonomia obsługi konsoli centralnej Lexusa CT wymaga przyzwyczajenia. Panel sterowania nawiewami zawędrował wysoko zaraz pod kratki nawiewów. W dolnej części deski natomiast pojawiła się mało zrozumiała na pierwszy rzut oka zbieranina pokręteł i przycisków.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Zobacz też: Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015) – co się psuje?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - to nie jest typ sportowca…

CT pierwszej generacji ma zawieszenie składające się z kolumn McPhersona i osi wielowahaczowej. Takie zestawienie elementów sprawia, że podczas jazdy kompakt wyważa wysoki poziom trakcji z komfortowym resorowaniem pokonywanych nierówności. Kierowcy najczęściej zarzucają podwoziu Lexusa głuchą pracę układu kierowniczego. To jednak wina elektrycznego wspomagania. Poza tym zastrzeżenia dotyczą przedniej osi, która stosunkowo głośno pracuje podczas jazdy na dziurawej nawierzchni. Mimo drobnych uwag, zawieszenie jest wyjątkowo trwałe. Ciężko w nim znaleźć jakikolwiek słaby punkt.

Dalszy ciąg opisu używanego Lexusa CT na następnej stronie

REKLAMA

Lista charakterystycznych usterek? Jeżeli auto pochodzi z pewnego źródła, a jego historia jest sprawdzona, awarii dosłownie nie ma! O żadnych charakterystycznych dla Lexusa CT problemach nie ma mowy ani w raportach awaryjności, ani na forach użytkowników tych aut. A to najwyższa gwarancja jakości. Oczywiście model nadal musi regularnie zaglądać do serwisu, jednak wyłącznie na okresowe przeglądy.

Czy serwisem tym powinno być ASO? Wszystko zależy od zasobności portfela użytkownika oraz jego potrzeb. Autoryzowane serwisy Lexusa - tak jak i każdej innej marki premium - są niestety drogie. Oszczędności może przynieść przejście na usługi warsztatu niezrzeszonego. W końcu w sklepach motoryzacyjnych nie brakuje naprawdę tanich zamienników - ceny części do CT mają podobne wartości jak w przypadku innych kompaktów.

Kontynuowanie historii obsługi auta u dealera ma jednak pewną zaletę. To inwestycja, która nie pójdzie na marne. Część wydatków właścicielowi uda się bowiem odebrać w zdecydowanie wyższej cenie odsprzedaży pojazdu. Jeżeli o cenie już mowa, najtańsze Lexusy CT na polskim rynku wtórnym kosztują 50 tysięcy złotych. Samochody trzyletnie są wyceniane na minimum 80 tysięcy złotych.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Zobacz też: Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) – typowe usterki

Używane: Lexus CT I (od 2010) - podsumowanie

Lexus CT z całą pewnością nie jest autem idealnym. Jego tył nie wygląda najlepiej, układ kierowniczy jest głuchy, a zawieszenie przednie pracuje zbyt głośno. Rozumiem jednak osoby, którym specyficzna recepta na hatchbacka nie przeszkadza. W końcu jakościowo to pełnoprawny gracz w segmencie C premium. Dodatkowo model trwały na tyle, że spokojnie może się stać dzielnym towarzyszem podróży nie przez trzy czy cztery lata, a dekadę lub więcej.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Zobacz też: Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 25 zł
  • filtr powietrza - od 51 zł
  • filtr kabinowy - od 33 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 149 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 100 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 89 zł
  • łącznik stabilizatora - od 59 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 79 zł

Zobacz też: Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,8 VVT-i HSD

135 KM

9,8 s.

182 km/h

5,5/5,6

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA