REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Używana Skoda Super II generacji to interesująca oferta na rynku używanych. Auto jest ponadprzeciętnie przestronne ale nie jest pozbawione wad. Jakie są typowe usterki według opinii użytkowników?

Szefowie Grupy Volkswagena pękali z dumy w roku 2008 podczas prezentacji drugiej odsłony Skody Superb. W końcu ich dziecko wreszcie dojrzało! Chociaż nadal korzystało ze sprawdzonych rozwiązań znanych z niemieckich aut, wybrało swoją drogę. W ten sposób wreszcie wyszło z roli Passata dla ubogich, a stało się niskobudżetową limuzyną dla prawdziwego prezesa.

REKLAMA

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Stylistyka Skody Superb II budzi mieszane uczucia. Dobra informacja jest taka, że model w przeciwieństwie do swojego poprzednika zerwał z mocnymi odwołaniami do Passata. Na mocy czeskiej rewolucji zaczął poszukiwać własnej tożsamości. Nieco gorsza wiadomość dotyczy formy tej tożsamości. Projektanci zdecydowanie przesadzili z obłościami. Do tego postawili na majestatyczny przód, któremu w wersji sprzed liftingu brakuje wyrazistości. Na rynku funkcjonują dwa warianty nadwoziowe. Pierwszy jest trochę liftbackiem, a trochę sedanem. W wersji TwinDoor klapa bagażnika jest unoszona na dwa sposoby. Alternatywę stanowi klasyczne kombi.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda

Jedną z największych zalet Passata dla Kowalskiego jest ilość przestrzeni w kabinie. Superb co prawda korzysta z tej samej płyty podłogowej co sedan Volkswagena, ma jednak aż o 60 mm większy rozstaw osi. Spora część dodatkowej przestrzeni została ulokowana zaraz przed siedziskiem tylnej kanapy. A to sprawia, że Skoda jest prawdziwą, niskobudżetową limuzyną. Przestronnej kabinie wtóruje jeden z największych bagażników w segmencie D. W sedanie liczy on od 565 do 1700 litrów. W kombi oferuje od 633 do 1865 litrów.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda

Czesi nie chcieli komplikować stylizacji deski rozdzielczej Superba II. W efekcie konsola jest prosta i uporządkowana, ale też elegancka i ergonomiczna. Złych słów nie da się powiedzieć o jakości materiałów wykończeniowych. Plastiki są miękkie, spasowania elementów nie powodują trzasków podczas jazdy, a tapicerki bez przetarć wytrzymują duże przebiegi. Zaletą Skody jest często bogate wyposażenie. Modele używane nierzadko posiadają skórzane obicia foteli, nawigację satelitarną czy dobry system nagłośnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) - komfort i prowadzenie

REKLAMA

Inżynierowie wiedzieli, że na Superba ponownie zdecydują się głównie rodziny albo firmy. A te najbardziej na świecie cenią komfort. Kolumny McPhersona na przedniej osi i wielowahacze na tylnej miękko tłumią nierówności. Miękko oczywiście nie oznacza, że auto wychyla się w zakręcie. Skoda nadal zachowuje stateczność i prowadzi się pewnie. Zaletą zawieszenia jest trwałość. Elementy bez większych problemów wytrzymują przebiegi grubo przekraczające 200 tysięcy kilometrów.

Skoda Superb pierwszej generacji pełniła rolę biedniejszego kuzyna Passata. W drugiej odsłonie sytuacja uległa zmianie. Czeski model stał się ważnym graczem na rynku, co zachęciło kierowców do częstszego zaglądania na listę opcji. Dowód? Dzisiaj używane Superby są w jednej trzeciej przypadków napędzane topowym dieslem. 2-litrowy motor oferuje 170 koni mechanicznych i rozpędza sedana do pierwszej setki w 8,8 sekundy. Czy ma duży apetyt? Raczej nie. W mieście potrzebuje 7,7 litra, a poza miastem 4,8 litra paliwa.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda

Numerem dwa w zestawieniu popularności jest 140-konny wariant diesla 2,0 TDI. W tym przypadku sprint do pierwszej setki trwa około 10 sekund, a apetyt na paliwo jest nieznacznie niższy niż w modelu o 30 koni mocniejszym. 2-litrowy diesel Grupy Volkswagena może być dobrym wyborem, jednak pod pewnym warunkiem. Należy unikać wersji 140-konnej montowanej na początku produkcji i wyposażonej w pompowtryskiwacze. Może ona oznaczać pękanie głowicy i zatarcia turbosprężarki. Po modernizacji motor otrzymał listwę common rail. Ta pozwoliła pozbyć się niemalże wszystkich wad jednostki.

Najpopularniejszym z benzyniaków jest silnik 1,8 TSI. 160-konny, doładowany motor rozpędza Superba II do 100 km/h w 8,6 sekundy. Jednostka ma jednak dwie wady. Po pierwsze spalanie - w mieście potrzebuje nawet 11 litrów na pokonanie stu kilometrów. Po drugie nie jest wolny od serwisowych problemów. Silnik 1,8 TSI zużywa olej. Jeżeli kierowca nie zorientuje się w porę, może doprowadzić m.in. do zatarcia wałków rozrządu. Dodatkowo wadliwy napinacz dosyć szybko może rozciągnąć łańcuch rozrządu.

Zobacz też: Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) - znajdziesz w niej legendarne 1,9 TDI

Pod maską Superba występował również legendarny diesel 1,9 TDI. 105-konny wariant jednostki był montowany na początku produkcji, a dzisiaj marginalnie występuje na rynku wtórnym. To oznacza, że znalezienie zadbanej Skody 1,9 TDI jest nie lada wyzwaniem, które dodatkowo niestety zostanie okupione rozczarowaniem. Czemu? Motor jest oszczędny, bardzo trwały, ale nie radzi sobie z dużą masą auta. Rozpędza czeskiego Passata do pierwszej setki dopiero po 12,5 sekundy.

Zobacz też: Test Skoda Yeti Joy 1.4 TSI 125 KM

W palecie występuje również diesel 1,6 TDI. Motor choć oszczędny i trwały, ma ten sam problem co 1,9 TDI. Po prostu jest zbyt słaby. Co z jednostkami benzynowymi? 1,4 TSI z pewnością stanowi opcję godną uwagi, jednak wyłącznie w wersji po modernizacji. Na jej mocy inżynierowie m.in. zamienili nietrwały łańcuch rozrządu na pasek. Do silnika 2,0 TSI można mieć właściwie tylko jedno zastrzeżenie - jest jeszcze bardziej paliwożerny od 1,8 TSI. Na szczycie oferty stoją modele napędzane 3,6-litrową V-szóstką FSI. 260 koni mechanicznych rozpędza Superba do setki w zaledwie 6,5 sekundy. Niestety marzenie o mocy szybko rozwiewa spalanie oscylujące w mieście w okolicy 15 litrów benzyny.


Superb II nie jest autem wolnym od wad. Nie powinien jednak psuć się na każdym kroku. Najpoważniejsze usterki zazwyczaj dotyczą skrzyń DSG. Te zmieniają przełożenia niezwykle szybko, jednak po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów miewają problemy z mechatroniką i sprzęgłem. Poza tym właściciele Superbów skarżą się na szybko palące się żarówki, uszkodzenia siłowników klapy bagażnika, usterki mechanizmów wycieraczek i przetarte wiązki elektryczne w systemie TwinDoor. W charakterze ciekawostki można też napisać, że w Skodzie szybko kończy się płyn do spryskiwaczy. Winne temu są spryskiwacze reflektorów, które podczas każdorazowego spłukiwania kloszy wylewają ogromne ilości cieczy.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda

Za używanego Superba drugiej generacji trzeba dzisiaj zapłacić minimum 31 tysięcy złotych. Modele najdroższe potrafią kosztować nawet 70 tysięcy złotych. Skoda dobrze trzyma wartość, a oferta rynkowa jest naprawdę szeroka. Podczas zakupu warto jednak pamiętać o wzmożonej uwadze. Superb zazwyczaj był kupowany do intensywnej eksploatacji. A ta mogła negatywnie odbić się na jego stanie technicznym.

Zobacz też: Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) - podsumowanie

Skoda Superb drugiej generacji wreszcie wyrwała się spod dyktatu Grupy Volkswagena. Oczywiście ma wiele wspólnego z Passatem, jednak przestała być jego kalką. Czescy inżynierowie wybrali z niemieckiego sedana najlepsze elementy, a następnie uzupełnili je własnym pomysłem na stylizację. Auto ma nieco „skwaszoną twarz”, jednak mimo wszystko nie brakuje mu też zalet. Przykład? Żaden inny model w segmencie D nie zaoferuje takiej przestrzeni w kabinie. W skrócie wielofunkcyjny i praktyczny to nowe imiona Skody.

Używana Skoda Superb II – ceny części:

  • - filtr oleju - od 36 zł
  • - filtr powietrza - od 53 zł
  • - filtr paliwa - od 79 zł
  • - filtr kabinowy - od 35 zł
  • - zestaw łańcucha rozrządu - od 821 zł
  • - zestaw paska rozrządu - od 420 zł
  • - tarcza hamulcowa przód - od 202 zł
  • - tarcza hamulcowa tył - od 133 zł
  • - klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 98 zł
  • - łącznik stabilizatora - od 38 zł
  • - końcówka drążka kierowniczego - od 44 zł
  • - amortyzator - od 195 zł
  • - sprzęgło komplet - od 869 zł
  • - koło dwumasowe - od 1047 zł

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda

Skoda Superb II - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,4 TSI

125 KM

10,5 s.

201 km/h

9,0/6,8

1,8 TSI

160 KM

8,6 s.

220 km/h

10,4/7,6

2,0 TSI

200 KM

7,8 s.

238 km/h

10,7/8,0

3,6 FSI V6

260 KM

6,5 s.

250 km/h

14,7/10,1

Skoda Superb II - dane techniczne - silniki Diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 TDI

105 KM

12,3 s.

195 km/h

5,2/4,3

1,9 TDI

105 KM

12,5 s.

190 km/h

7,3/5,7

2,0 TDI

140 KM

10,2 s.

207 km/h

7,5/5,9

2,0 TDI

170 KM

8,8 s.

222 km/h

7,7/5,8

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA