REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Honda Accord VIII generacji cieszy się nieposzlakowaną opinią wśród użytkowników. Czy zasłużenie?

Honda Accord VIII generacji nie jest popularnym widokiem na polskich drogach. Czemu? Gdy producenci z Niemiec czy Francji kusili klientów elektronicznymi gadżetami, Japończycy stawiali na sprawdzone rozwiązania. To gwarantowało bezawaryjność, jednak sprawiało też, że oferta Accorda była dużo bardziej „skostniała” na tle konkurencji. Dzisiaj, gdy większość zabawek w Mondeo, Passacie i Insignii zaczyna się psuć, Honda wyciąga asa z rękawa.

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Stylistycznie ósma generacja Accorda stanowi rozwinięcie koncepcji stworzonej w poprzednim modelu. Różnice? Nadwozie jest wyraźnie większe i nieco nadmuchane, ale przez to straciło ostro zarysowane krawędzie, jest mniej sportowe i bardziej masywne. Auto wygląda tak, jakby po bardzo rewolucyjnej siódmej odsłonie sedana projektantom Hondy zabrakło odwagi. Idąc drogą zachowawczości ugrzecznili zatem bryłę i wprowadzili na rynek produkt, który kierowcy w dużej mierze już znali.

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Honda

Honda

W stosunku do poprzednika rozstaw osi Accorda VIII wzrósł o zaledwie 3 centymetry. To niewiele, ale robi naprawdę dużą różnicę. Kabina jest wyjątkowo przestronna. Gorzej ma się sprawa z pojemnością bagażnika. Sedan zabiera na pokład 465 litrów - to niewiele więcej niż poprzednia wersja Hondy. W kombi przestrzeń załadunkowa zmalała o ponad 100 litrów i waha się między 406 a 1252 litrami. Wynik wypada mizernie w segmencie D.

Zobacz też: Test Honda Civic Type-R - 310 KM mocy dzięki Turbo!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - niedoróbki w wykończeniu wnętrza?

REKLAMA

Kabina jest bardzo komfortowa. Żeby się o tym przekonać, wystarczy spojrzeć na masywne fotele przednie. Obszerne siedziska otulają ciało pasażera i dobrze trzymają je w dynamicznie pokonywanym zakręcie. Konsola centralna została wysoko zarysowana. To sprawia wrażenie masywności. Dodatkowo przy pierwszym kontakcie z Hondą przerażać może ilość przycisków na desce rozdzielczej. Na plus warto zapisać zegary, które okazują się i czytelne, i bardzo nowoczesne. Poza tym krótki lewarek zmiany biegów dobrze leży w dłoni i odwołuje się do sportowego DNA marki.

Accord ósmej generacji był składany w Japonii. Choć może to stanowić gwarancję ogólnej trwałości, nie ustrzegło producenta przed pewnymi błędami. Kierowcy Hondy skarżą się głównie na plastiki użyte do wykończenia kabiny. Niektóre z nich są zbyt twarde i z czasem zaczynają trzeszczeć podczas jazdy. Poza tym zatrzaski podsufitki są wadliwe. W efekcie odpinają się, a płachta materiału zaczyna po kilku latach odstawać od dachu.

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Honda

Honda

Honda Accord stanowi wyjątkowy przypadek w segmencie D. Czemu wyjątkowy? Otóż aż dwie trzecie używanych modeli jest napędzanych silnikiem benzynowym - u konkurentów przeważają diesle. W pięćdziesięciu procentach przypadków model czerpie moc z 2-litrowego motoru i-VTEC. 156 koni mechanicznych i 192 Nm momentu obrotowego rozpędzają sedana do pierwszej setki w 9,3 sekundy. A to świetny wynik. Bardzo dobrze wypada również spalanie. W mieście Honda potrzebuje 9,8 litra, a w trasie tylko 6,1 litra paliwa.

Nieco mniej popularną propozycją, ale nadal stosunkowo często spotykaną jest 2,4-litrowy silnik benzynowy. 201-konna jednostka gwarantuje Accordowi sprint do 100 km/h w 8,1 sekundy. Zdecydowanie mniej optymistycznie wypada apetyt motoru. W cyklu miejskim po pokonaniu 100 kilometrów z baku może zniknąć nawet ponad 12 litrów benzyny. Japońskie silniki i-VTEC lubią wysokie obroty i stanowią wzór trwałości. Warto jedynie pamiętać o tym, że producent przewidział mechaniczną regulację luzu zaworowego, a dodatkowo jednostka potrafi zużywać olej.

Prawie jedna trzecia używanych Hond Accord posiada pod maską 2,2-litrowego diesla o oznaczeniu i-DTEC i mocy 150 koni mechanicznych. Dzięki temu motorowi sedan osiąga pierwszą setkę już po 9,7 sekundy. Marginalnie na rynku wtórnym występują modele napędzane 2,2-litrowym silnikiem i-DTEC o mocy 180 koni mechanicznych. Dodatkowy zastrzyk siły sprawia, że czas sprintu do 100 km/h skraca się do 8,7 sekundy.

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 CVT

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - usterkowość

Podczas jazdy w mieście słabszy diesel zużywa 7,3 litra oleju napędowego. Japoński silnik być może nie jest najbardziej oszczędny na rynku. Ma jednak inne zalety. Do przebiegu przekraczającego grubo ponad 200 tysięcy kilometrów boryka się wyłącznie z dwiema usterkami. Przedwcześnie zużyć się może łańcuch rozrządu oraz notowane są przypadki zapchania filtra cząstek stałych. Dopiero w okolicy 300 tysięcy kilometrów jednostkę zaczynają dotyczyć usterki charakterystyczne dla nowoczesnych diesli. To o tyle ważne, że wymiana wtryskiwaczy czy dwumasy będzie droższa niż u europejskich konkurentów.

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Honda

Honda

Dynamicznym jednostkom napędowym spod maski Hondy Accord VIII wtóruje wyśmienicie zestrojone zawieszenie. Konstrukcja i przedniej, i tylnej osi jest oparta o zestaw wahaczy. To pozwala autu na komfortowe pokonywanie miejskich nierówności oraz bardzo ciasne i szybkie branie ostrych zakrętów. Przemyślane resorowanie jest skomplikowane, na szczęście nie generuje większych kosztów. Bez żadnych awarii Honda powinna pokonać ponad 200 tysięcy kilometrów. Na tym dystansie warto jednak pamiętać o regularnej kontroli geometrii. Bez tego Accord może zacząć np. ząbkować tylne opony.


Lista charakterystycznych usterek Hondy jest krótka. Po pierwsze właściciele modeli używanych skarżą się na reflektory. Ich klosze mogą parować, a ponadto znane są przypadku uszkodzenia systemu poziomowania ksenonów. Wysoką trwałością nie cieszą się też fabrycznie montowane głośniki, od czasu do czasu zacina się osłona wlewu paliwa, a lakier jest miękki i podatny na zarysowania. Najpoważniejsza odnotowana dotąd awaria dotyczy luzów pojawiających się w przekładni kierowniczej. Na szczęście problem pojawia się raczej sporadycznie, a z jego usunięciem radzi sobie warta około tysiąca złotych regeneracja.

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Honda

Honda

Honda Accord VIII trafiła na rynek w roku 2008. Najstarsze modele mają już 9 lat, mimo wszystko nie są tanie. Za auto trzeba zapłacić minimum 28 tysięcy złotych. W tej cenie trzeba się jednak liczyć ze znacznym przebiegiem. Rozsądnie wyglądające modele są wyceniane na 33 do 35 tysięcy złotych. 3-letnie Accordy kosztują od 73 do 85 tysięcy złotych. Standard oferowany przez Hondę jest wysoki. Każde auto ma automatyczną, dwustrefową klimatyzację, kierownicę obitą skórą oraz w przypadku kombi elektrycznie unoszoną klapę bagażnika.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - podsumowanie

Accord ósmej generacji nigdy nie skradł serc Europejczyków i nie stał się hitem sprzedaży na miarę Passata, Mondeo czy Insignii. Mimo wszystko japoński wojownik cierpliwie czekał na moment, w którym będzie mógł pokazać swoją wyższość. Gdy auta konkurencji zaczynają się psuć, Honda nadal uparcie zagląda do warsztatu wyłącznie na regularne przeglądy. A gwarancja spokoju w używanym aucie segmentu D ma szczególnie wysoką wartość. Zwłaszcza jeżeli jest dodatkowo zestawiona z wyśmienitym zawieszeniem i bogatym wyposażeniem.

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Honda

Honda

Honda Accord VIII (2008 - 2015) – ceny części zamiennych:

  • - filtr oleju - od 19 zł
  • - filtr powietrza - od 46 zł
  • - filtr paliwa - od 77 zł
  • - filtr kabinowy - od 43 zł
  • - zestaw łańcucha rozrządu - od 1550 zł
  • - tarcza hamulcowa przód - od 197 zł
  • - tarcza hamulcowa tył - od 151 zł
  • - klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 135 zł
  • - łącznik stabilizatora - od 50 zł
  • - silentblock wahacza - od 45 zł
  • - końcówka drążka kierowniczego - od 65 zł
  • - amortyzator - od 274 zł
  • - sprzęgło komplet - od 1049 zł
  • - koło zamachowe - od 3434 zł

Honda Accord VIII (2008 - 2015) - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

2,0 i-VTEC

156 KM

9,3 s.

215 km/h

9,8/7,5

2,4 i-VTEC

201 KM

8,1 s.

227 km/h

12,2/9,0

2,2 i-DTEC

150 KM

9,7 s.

212 km/h

7,3/5,6

2,2 i-DTEC

180 KM

8,8 s.

220 km/h

7,5/5,8

Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki
Honda
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W sierpniu nowych samochodów przybyło nieznacznie, spadła sprzedaż dostawczaków

Z nowości wartych odnotowania w środku wakacji na rynku nowych samochodów, to rosnące zainteresowania pojazdami produkcji chińskiej, wśród tradycyjnych marek – nadzwyczaj duże zainteresowanie autami z logo Mazda. W sierpniu generalnie zainteresowanie kupnem nowych samochodów wyraźnie wyhamowało.

Zamiast jechać własnym autem w delegację, pracownicy coraz częściej korzystają z wynajmu samochodu. Dlaczego?

Wynajem samochodów staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem wśród polskich przedsiębiorców oraz pracowników wyjeżdżających w delegacje służbowe. Mobilność rozumiana jako zastępowanie własności wypożyczeniem lub wynajmem zyskuje coraz więcej zwolenników.

Jechał hulajnogą elektryczną 48 km/h. Dostał mandat w wysokości 900 zł

Jechał hulajnogą elektryczną 48 km/h. Dostał mandat w wysokości 900 zł. Jakie należy mieć uprawnienia, by móc jeździć hulajnogą elektryczną? Kiedy jazda po chodniku jest dopuszczalna? Jakie są zakazy dotyczące prowadzenia hulajnogi elektrycznej?

KGP: 106 383 interwencji, 394 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 383 interwencji.

REKLAMA

Kluczowe połączenie Polski z Ukrainą. Droga S17 się wydłuża: nowy odcinek coraz bliżej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła przetarg na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17. Odcinek Piaski Wschód - Łopiennik, o długości 16,6 km, stanie się ważnym elementem trasy łączącej Polskę z Ukrainą. Przetarg wygrało konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones, które zrealizuje projekt za 810 mln zł. Inwestycja obejmuje nie tylko budowę nowej drogi, ale także rozwój infrastruktury dla bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Co oznacza ta inwestycja dla polskiej sieci drogowej i jak wpłynie ona na komunikację międzynarodową?

Koniec dopłat do leasingu e-aut: rynek elektromobilności w Polsce zagrożony?

Samochody elektryczne to bardziej ekologiczna wersja tradycyjnych aut. Osoby decydujące się na zakup takiego pojazdu dotychczas mogły liczyć na dofinansowanie. Leasing, będący jedną z najpopularniejszych form finansowania zakupu nowych pojazdów, cieszył się dużym zainteresowaniem szczególnie wśród przedsiębiorców. To właśnie oni stanowią ponad 80% klientów nabywających elektryczne samochody osobowe w Polsce. Niestety od 1 września br. NFOŚIGW podjął decyzję dotyczącą wstrzymania dopłat. Jak to wpłynie na rynek elektryków?

Automatyczny zwrot prawa jazdy. Czy wszyscy z niego skorzystają? 10 września weszły w życie nowe rozwiązania

Zgodnie z opublikowanym komunikatem Ministra Cyfryzacji z 8 sierpnia 2024 r. od wtorku, 10 września 2024 r. zaczęły obowiązywać nowe rozwiązania techniczne dotyczące m.in. zwrotu zatrzymanego prawa jazdy.

Tesla zdetronizowana w Europie. Nowy lider rynku samochodów elektrycznych

Tesla, znana marka samochodów elektrycznych, w 2024 roku była znacznie rzadziej wybierana przez klientów z Europy. W porównaniu z 2023 rokiem, w którym to firma świętowała triumfy na europejskim rynku, ilość sprzedanych modeli była sporym rozczarowaniem. Co spowodowało taki spadek sprzedaży? Kto wyprzedził ubiegłorocznego lidera?

REKLAMA

Złamana ręka a prowadzenie auta. Czy można wsiąść za kółko z ręką w gipsie?

Urazy takie jak złamania, znacząco wpływają na codzienne funkcjonowanie. Nie tylko utrudniają, ale czasem wręcz uniemożliwiają wykonywanie niektórych czynności. Jedną z nich może być jazda samochodem. Czy prowadzenie pojazdu z ręką w gipsie jest legalne? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 119 918 interwencji, 545 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie pierwszego tygodnia września. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 119 918 interwencji.

REKLAMA