REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników
Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników
Renault
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Renault Fluence to rzadka ale interesująca propozycja na rynku używanych. Pojazd przekonuje do siebie atrakcyjną ceną i przestronnym wnętrzem. A jakie są opinie użytkowników na temat jego usterkowości?

Francuzi wpadli na rewolucyjny pomysł. Stworzyli dużego sedana, który choć oferował dyskusyjną jakość, miał przekonywać kierowców ceną niższą od wszystkich konkurentów w segmencie C. Niestety plan sukcesu Fluence spalił na panewce. Być może dlatego, że auto nie grzeszyło urodą, a być może dlatego, że rynek nie był gotowy na taki model. Teraz dla Renault nadszedł czas drugiej próby. Jak radzi sobie na rynku wtórnym?

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Renault Fluence 2.0 16V 140 KM Privilege - gra pozorów

Gamy dwóch pierwszych generacji Renault Megane składały się m.in. z sedana. Podczas prac nad trzecią odsłoną modelu, Francuzi postanowili wyodrębnić wersję 4-drzwiową i zbudować na jej bazie nowe auto. Tak w roku 2009 narodził się Fluence. Pojazd był naprawdę duży. Górował nad Megane pod względem długości i szerokości karoserii oraz rozstawu osi. Miał jednak zasadniczą wadę, a mianowicie niedopracowaną stylistykę. Mało wyrazista linia została uzupełniona szerokim uśmiechem, wielkimi oczami i rozbudowanymi kośćmi policzkowymi. A takie połączenie okazało się delikatnie mówiąc charakterystyczne.

Po otwarciu drzwi oczom pasażerów ukazuje się stare, dobre Renault. Fluence ma nowoczesną i uporządkowaną konsolę oraz obszerne i mięsiste fotele. Co więcej, w kabinie bez żadnych problemów zmieszczą się cztery dorosłe osoby, a bagażnik urzeka pojemnością na poziomie 530 litrów. Niestety wielkości kufra nie da się wykorzystać w pełni. Ograniczenie stanowią ogromne zawiasy, które wnikają do wnętrza po zamknięciu klapy. Po zajęciu miejsca za kierownicą dosyć mocno czuć, że Fluence to tanie auto. Niejednokrotnie właściciele skarżyli się na niską jakość spasowania, a w tym chociażby odstające plastiki, które zimą zaczynają trzeszczeć podczas jazdy.

REKLAMA

Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników

Renault

Renault

Mięsiste fotele Renault zapewniają komfortową podróż. Taką samą gwarancję daje zawieszenie. Sedan gładko pokonuje nierówności i nie przenosi dużej ilości drgań do kabiny. Brak sportowego zacięcia Fluence ciężko uznać za wadę. W końcu najmocniejszy motor spod maski auta ma zaledwie 140 koni mechanicznych. Zawieszenie składa się z kolumn McPhersona i belki skrętnej. Sprawdzona konstrukcja ma dwa słabe punkty, a mianowicie tuleje przednich wahaczy i łączniki stabilizatora. Na szczęście wymiana elementów nie jest droga.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Używane: Renault Fluence (2009-2016) - bez emocji i… problemów

Połowa ogłoszeń dotyczy sprzedaży Renault Fluence napędzanego 1,6-litrowym, wolnossący benzyniakiem. 16-zaworowa konstrukcja generuje 110 koni mechanicznych, a to przeciętny wynik. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje sedanowi 11,7 sekundy, podczas gdy spalanie w cyklu miejskim dochodzi do 9 litrów. Bazowa jednostka napędowa stanowi dobry wybór. Miewa co prawda problemy z trwałością koła zmiennych faz rozrządu, jednak nadaje się do zasilania tanim LPG. Poza tym we Fluence 1,6 16v warto pamiętać o skróceniu interwału wymiany paska rozrządu. Znane są przypadki przedwczesnego zerwania napędu.

Dużą popularnością na rynku wtórnym cieszy się też diesel 1,5 dCi o mocy 110 koni mechanicznych. Być może tak skonfigurowane Fluence nie jest demonem prędkości - osiąga 100 km/h po 11 sekundach, jednak spala symboliczne ilości paliwa. W mieście zapotrzebowanie na olej napędowy wynosi 5,6 litra. Po opuszczeniu terenu zabudowanego może spaść do zaledwie 4 litrów.

Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników

Renault

Renault

Na rynku wtórnym diesel 1,5 dCi występuje w jeszcze czterech wariantach mocy. Może dysponować stadem 85, 90, 95 i 105 koni mechanicznych. Z serwisowego punktu widzenia małolitrażowy silnik stanowi wielką niewiadomą. Czasami nie psuje się wcale, a czasami jeszcze przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 150 tysięcy kilometrów obracają się w nim panewki. Poza tym kupujący powinien uważać na filtr cząstek stałych. Osadnik potrafi utrudnić życie kierowcy.

Sporadycznie wśród ogłoszeń zdarzają się Fluence napędzane 1,6-litrowym motorem dCi. Jednostka weszła do sprzedaży po liftingu, ma 130 koni mechanicznych i oferuje najlepszą dynamikę jazdy w całej gamie. Za jej sprawą Renault przyspiesza do pierwszej setki w 9,8 sekundy. W tym samym czasie jest mistrzem oszczędności. Po pierwsze dlatego, że spala średnio zaledwie 4,6 litra oleju napędowego. Po drugie praktycznie wcale nie zagląda do warsztatu. Zadbane egzemplarze bez żadnej awarii pokonują grubo ponad 200 tysięcy kilometrów. A to w dzisiejszych czasach gwarancja wyjątkowo solidnie wykonanej pracy inżynierskiej.

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Używane: Renault Fluence (2009-2016) - usterkowość

Fabrycznie nowe Renault Fluence kosztowało w salonie minimum 55 tysięcy złotych. W roku 2009 kwota ta była dumpingowo niska w segmencie C. Oczywiście promocja nie wzięła się znikąd. Francuzi musieli optymalizować koszty - w tym ulokowali produkcję chociażby w Turcji. Oszczędności zazwyczaj znajdują swoje odzwierciedlenie na liście charakterystycznych usterek. Zazwyczaj, choć nie do końca w przypadku Fluence.

Awarie zdarzają się, jednak na ogół są tanimi w naprawie drobiazgami. Przykład? Właściciele Renault skarżą się na uszkodzenia czujników ABS, szybko padające baterie w kartach Hands Free, źle spasowane uszczelki drzwi, piszczące hamulce oraz kierunkowskazy, które choć działają, nie sygnalizują swojej pracy charakterystycznym klikiem. Najpoważniejszy problem - dziedziczony po siostrze Megane - dotyczy przedniej szyby. Ta jest podatna na nagłe zmiany temperatury. W efekcie podczas wyjeżdżania z ogrzewanego garażu zimą może pęknąć.


Używane Fluence nie są na ogół bogato wyposażone. Standard mimo wszystko jest wystarczający i powinien zadowolić przeciętnego kierowcę. Większości Renault nie brakuje 6 poduszek powietrznych, pakietu elektrycznego, klimatyzacji czy radia. Najtańsze egzemplarze z rynku wtórnego są wyceniane na 21 - 22 tysiące złotych. Za auto 3-letnie trzeba zapłacić od 35 do 40 tysięcy złotych. Oferta Fluence z drugiej ręki nie jest szeroka. Wiele aut było jednak kupionych w polskich salonach. Dzięki temu bardzo łatwo znaleźć Renault z w miarę pewną historią serwisową.

Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników

Renault

Renault

Zobacz też: Test Renault Grand Scenic 1.2 TCe

Używane: Renault Fluence (2009-2016) - podsumowanie

Niskobudżetowy sedan z Francji ma dwie zasadnicze wady. Po pierwsze otrzymał nadwozie o dyskusyjnej urodzie. Po drugie za kierownicą Fluence ciężko czerpać przyjemność z jazdy. Choć to wyklucza Renault w charakterze samochodu dla motomaniaka, nadal nie sprawia, że pojazdu nie powinny wybrać osoby o nieco mniej wyśrubowanych wymaganiach. A powinny? Model z bazowym silnikiem benzynowym jest tani na tle konkurentów, a ponadto będzie miał do minimum ograniczoną ilość awarii i pozwoli na montaż LPG obniżającego koszty eksploatacji. Jeżeli komuś nie zależy na urodzie i emocjach, to z pewnością opcja godna uwagi.

Używane Renault Fluence – ceny części:

  • - filtr oleju - od 21 zł
  • - filtr powietrza - od 54 zł
  • - filtr paliwa - od 35 zł
  • - filtr kabinowy - od 66 zł
  • - zestaw paska rozrządu - od 424 zł
  • - tarcza hamulcowa przód - od 211 zł
  • - tarcza hamulcowa tył - od 166 zł
  • - klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 66 zł
  • - łącznik stabilizatora - od 46 zł
  • - końcówka drążka kierowniczego - od 69 zł
  • - amortyzator - od 233 zł
  • - sprzęgło komplet - od 409 zł
  • - koło dwumasowe - od 2015 zł

Zobacz też: Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.

Renault Fluence - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 16v

110 KM

11,7 s.

185 km/h

8,8/6,7

2,0 16v

140 KM

9,9 s.

200 km/h

10,9/7,9

Renault Fluence - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,5 dCi

85 KM

13,4 s.

175 km/h

5,3/4,5

1,5 dCi

90 KM

13,0 s.

175 km/h

5,3/4,4

1,5 dCi

95 KM

11,8 s.

185 km/h

5,2/4,2

1,5 dCi

105 KM

11,4 s.

185 km/h

5,3/4,5

1,5 dCi

110 KM

11,0 s.

185 km/h

5,6/4,6

1,6 dCi

130 KM

9,8 s.

200 km/h

5,7/4,6

Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników
Renault
Renault
Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników
Renault
Renault
Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników
Renault
Renault
Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników
Renault
Renault
Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników
Renault
Renault
Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników
Renault
Renault
Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników
Renault
Renault
Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników
Renault
Renault
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA