REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 170 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
DS
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia Sports Tourer to jeden z ulubionych samochodów flotowych w firmach, jednak niemieckie kombi świetnie się sprawdza w rodzinnych wycieczkach za miasto. Jakie wady i zalety ma nowy Opel Insignia Sports Tourer?

Łukasz Kuźmiuk

Opel Insignia – historia modelu

Opel Insignia produkowany jest nieprzerwanie od 2008 r. Zastąpił wysłużoną Vectrę i szybko zyskał popularność. Reprezentuje segment D i w tym momencie jest flagowym modelem Opla. Nazewnictwo przyjęto z łaciny, co oznacza że mamy do czynienia z insygniami władzy (królewskiej) i wysokiej godności. Czy rzeczywiście to auto godne króla?

REKLAMA

Opel Insignia Sports Tourer – wygląd

Już na pierwszy rzut oka widać, że to bardzo długie auto. Mierzy dokładnie 4986 mm, a wersja Country Tourer rozciąga się aż do 5004 mm. Jeżeli chcesz zaparkować auto na prostopadłym parkingu do drogi, bądź pewien, że jeżeli jakiś samochód będzie z niego wystawał, to na pewno to będzie Insignia.

Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

W stosunku do poprzedniego modelu auto otrzymało szerszy rozstaw osi o 9 cm, czyli mierzy teraz 2829 mm. Sporo, ale to konsekwencja również znacznego wydłużenia samochodu (z 4913 mm). Przód auta nabrał dojrzałego charakteru. Reflektory matrycowe LED IntelliLux (w testowanej wersji) bardzo dobrze oświetlają drogę a przy tym estetycznie wyglądają. Automatycznie sterują wiązką świateł drogowych tak, aby omijała przestrzeń nadjeżdżających z przeciwka samochodów.

Na bocznych drzwiach znajdują się wyraziste przetłoczenia. Od lusterek aż do tylnej klapy poprowadzono chromowaną listwę. To wszystko sprawie, że auto wcale nie jest nudne. Tył Insignii również prezentuje się atrakcyjnie. Wąskie tylne światła w technologii LED i chromowane elementy ozdobne uwydatniają muskularną a zarazem elegancką bryłę nadwozia.

Opel Insignia Sports Tourer – wnętrze

Na pierwszy rzut oka wnętrze wygląda na bardzo spokojne. Wszystkie przyciski są uporządkowane. Większość systemów sterowana jest za pomocą ekranu dotykowego lub przycisków umieszczonych na kierownicy. Sama kierownica jest dobrze wyprofilowana i pewnie leży w dłoni. Jej dół został spłaszczony, przez co łatwiej zasiada się za sterami auta. Materiały zastosowane w aucie są dobrej jakości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Fotele są bardzo wygodne, nic dziwnego, że udało im się otrzymać niemiecki certyfikat AGR. W testowanym egzemplarzu zostały wyposażone w masaż i możliwość wentylowania. Zarówno pasażerowie z przodu jak i z tyłu nie będą narzekali na brak miejsca, bo tego jest naprawdę dużo. W aucie siedzi się nisko, co nie każdy lubi. Jeżeli więc nie lubimy siedzieć na asfalcie, to postarajmy się o fotel z regulacją wysokości.

Pomimo swojej długości w bagażniku mieści się 560 litrów, to oczywiście sporo, ale konkurencja w tym względnie wypada nieco lepiej. Rozkładając tylne siedzenia otrzymamy przestrzeń 1665 litrów i płaską podłogę. Kwadratura bagażnika ułatwia pakowania większych walizek.

Kwestia multimediów jest nieco sporna. Z jednej strony obsługa jest prosta, z drugiej strony nieco nie nadąża za rynkiem. Całość jest trochę przestarzała i warto było w tej klasie auta o coś nowocześniejszego. Aby dopieścić kierowcę, cała deska rozdzielcza pod kątem kilku stopni skierowana jest bardziej w jego stronę.

Łukasz Kuźmiuk

Opel Insignia Sports Tourer – wyposażenie

Insignia Sport Tourer występuje w trzech wersjach wyposażenia: Enjoy, Innovation i Elite.

Wersja Enjoy posiada między innymi dwustrefową klimatyzację, wskaźnik odległości od auta poprzedzającego (FDI), ostrzeganie przez kolizją (FCA), system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) z systemem utrzymania na pasie ruchu (LKA), tempomat, elektryczne sterowane oraz podgrzewanie lusterek.

Wersja Innovation posiada to wszystko co Enjoy oraz między innymi czujniki parkowania z przodu i z tyłu, 2 dodatkowe gniazda USB w tylnej części konsoli środkowej i przednie fotele z elektryczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa.

Wersja Elite posiada między innymi reflektory matrycowe Led IntelliLux, reflektory przeciwmgielne, podgrzewane fotele przednie i elektrycznie sterowane drzwi bagażnika.

Łukasz Kuźmiuk

Opel Insignia Sports Tourer – prowadzenie

Testowany egzemplarz został wyposażony w dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 KM, połączony z automatyczną skrzynią biegów. Jeżeli często mamy okazję do dalekiej podróży to jest to niemal idealne połączenie. Automat czasami potrafi nie nadążyć za chęcią gwałtownego przyspieszenia. Skrzynia manualna potrafiłaby z większą precyzją wykorzystywać moc silnika, ale jeśli miałbym wybrać jedną z nich, bez wahania wybrałbym automat. Również z powodu nieco ospale zestrojonej skrzyni biegów osiągnięcie 100 km/h nastąpi po upływie 9,3 s. Nie ma się jednak co dziwić. To niemal 5 metrowe, duże i ważące ponad 1,6 tony kombi. Ten wynik nie jest więc zły. Jeżeli zatankujemy do pełna, przez solidny kawałek drogi nie będziemy musieli zjeżdżać, aby tankować. Wpływ mają na to dwie rzeczy. Duży bak (62 litry) oraz (co ważniejsze) niskie spalanie. Tym autem da się osiągnąć wynik 6,0-6,2 l/100 km przy autostradowej wycieczce. Nieco gorzej jest w mieście. Rozpędzanie tego auta nie jest ekonomiczne i tutaj wynik 10-11 litrów jest na porządku dziennym.  

Podróżowanie w trasie pozytywnie wpływa na odczucia kierowcy. Nie sposób nie zwrócić uwagi na duże możliwości zawieszenia adaptacyjnego zastosowanego w Insignii. Na jej pokładzie drzemie system FlexRide i chyba słusznie zasłużył na miano jednego z najlepszych systemów zawieszenia. Czujniki całego systemu rejestrują warunki jezdne oraz prędkość auta. Następnie magistrala CAN dostosowuje parametry techniczne do aktualnej drogi i przekazuje do jednostki ECU, której procesor co kilka milisekund wylicza najlepszy parametr tłumienia. W wyniki tych działań zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności. Niemal izoluje kierowcę od kiepskiej nawierzchni. Kilka opcji dostępnych w menu kierowcy, pozwoli ustawić zawieszenie do konkretnego rodzaju drogi jaką podróżujemy. Czasami jednak wydaje się, ze zawieszenie jest zbyt miękkie a prowadzenie niezbyt precyzyjne.

Na pokładzie testowanego egzemplarza jest mnóstwo systemów, które dbają o bezpieczeństwo kierowcy. Aktywny tempomat jest bardzo dobrze wyskalowany i w pełni można mu zaufać. Nie zdarzyło się, aby podczas testów nie zareagował we właściwy sposób. Bezpieczeństwo zapewnia również zestaw czujników odległości od poprzedzającego pojazdu (FDI - Following Distance Indicator) oraz czujniki wykrywające ruch poprzeczny z tyłu (RCTA - rear Cross Traffic Alert). System ostrzegania o potencjalnej kolizji (FCA - Forward Collision Alert) jest odpowiednio zestrojony. Nie zdarzyło się, aby niepotrzebnie niepokoił kierowcę.

W kabinie jest głośniej tylko przy rozpędzaniu samochodu, głównie przez pracę silnika. Jeżeli jednak rozpędzimy Insignię do autostradowej prędkości, to dojdziemy do wniosku, że wyciszenie kabiny jest co najmniej dobre.

Łukasz Kuźmiuk

Nad bezpieczeństwem czuwa szereg systemów. Testowany model jest bardzo dobrze wyposażony i w zasadzie nie ma się czego wstydzić, jeśli porównamy go do marek premium. Adaptacyjny tempomat dobrze odczytuje to co dzieje się na drodze. Nie zdarzyło się, żeby zachował się nieprecyzyjnie. Insignia również sama zahamuje, jeżeli dojdzie do ryzyka wystąpienia kolizji. Wisienką na torcie jest wyświetlacz HUD, który pomimo niewielkich gabarytów wyświetla podstawowe informacje.

Opel Insignia Sports Tourer – podsumowanie

Nowa generacja Insignii zasługuje na wyróżnienie. Jeżeli chodzi o możliwości jej wyposażenia, za dużo niższe pieniądze nie ustępuje Audi czy BMW. O bezpieczeństwo kierowcy dba wiele systemów, które bardzo dobrze działają. Wydaje mi się, że będzie trafiać do klientów którzy nie kupują sercem a głową. Wszystko w Insignii jest przemyślane, wyważone czasami nawet zbyt sztampowe, ale do bólu dobre.

Auto wydaje się być skrojone, pod długie, niemieckie autostrady. Silnik diesla o mocy 170 KM sprawdzał się w trasie bardzo dobrze. Nie dość, że nie brakuje mu mocy to jeszcze jest dość oszczędny. Z powodzeniem może służyć jako auto flotowe w firmach.

Łukasz Kuźmiuk

Opel Insignia Sports Tourer – cena

Najtańsza Insignia Sports Tourer z benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 140 KM z manualną skrzynią biegów kosztuje 105 tys. zł. Testowany model z silnikiem 2.0 diesla o mocy 170 KM i automatyczną skrzynią biegów kosztuje w wersji Enjoy 130 100 zł, Innovation 136 900 zł oraz w wersji Elite 150 700 zł.

Ceny katalogowe – silniki benzynowe

Enjoy

Innovation

Elite

1.5 Turbo 140 KM Start/Stop (M6)

105 000

111 800

125 600

1.5 Turbo 165 KM Start/Stop (M6)

109 000

115 800

129 600

1.5 Turbo 165 KM Start/Stop (A6)

115 000

121 800

135 600

1.6 Turbo 200 KM Start/Stop (M6)

-

123 100

136 900

1.6 Turbo 200 KM Start/Stop (A6)

-

132 600

146 400

Silniki diesla

1.6 diesel 110 KM Start Stop EcoTec(M6)

115 850

122 650

136 450

1.6 diesel 136 KM Start Stop (M6)

118 250

125 050

138 850

1.6 diesel 136 KM Start Stop (A6)

124 250

131 050

144 850

2.0 diesel 170 KM Start Stop (M6)

123 100

129 900

143 700

2.0 diesel 170 KM Start Stop (M6) 4x4

-

142 900

156 700

2.0 diesel 170 KM Start Stop (A8)

130 100

136 900

150 700

2.0 diesel 210 KM Start Stop (A8) 4x4

-

157 100

170 900

Opel Insignia Sports Tourer – dane techniczne

Silnik

2.0 diesel

Pojemność silnika

1956

Moc maksymalna przy obrotach (kW/rpm)

170 przy 3750

Maks moment obrotowy

400 przy 2500

Prędkość maksymalna

220

Przyspieszenie 0-100 km/h

9,2

Skrzynia biegów

8-biegowa automatyczna

Napęd

oś przednia

Zbiornik paliwa

62

Katalogowe zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie)

6,9/4,4/5,3

Długość

4986

Szerokość

1863/2093

Wysokość

1500

Rozstaw osi

2829

Masa własna

1666

Pojemność bagażnika

560/1665

Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Opel Insignia Sports Tourer / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA