REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) – opinie użytkowników

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Honda Jazz III generacji mimo wysokiej ceny zyskała sobie rzeszę fanów. Sympatię budziła stosunkowo prosta konstrukcja samochodu, która dawała nadzieję na bezproblemową eksploatację. Jakie są opinie użytkowników o używanych Hondach Jazz?

Hatchbacki segmentu B przez lata były królami europejskiej sprzedaży. A Honda nie mogła bagatelizować tak dużego potencjału. Dlatego na początku nowego millenium wprowadziła do sprzedaży drugiego, a w roku 2008 trzeciego Jazza. Auto było napędzane benzyniakami, dobrze wyposażone i wyjątkowo przestronne. Niestety także stosunkowo drogie. Wyższa cena nie zdołała jednak zabić sukcesu modelu. Zwłaszcza że za nią poszła jakość i trwałość.

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 CVT

W pierwszej chwili niezwykle trudno dopasować trzecią generację Hondy Jazz do segmentu B. Nadwozie auta łudząco przypomina bowiem minivana. Stylistyczne dążenie do uzyskania jednej bryły projektanci połączyli z ostro zarysowanymi liniami. Wyraziste krawędzie zostały szczególnie mocno zaznaczone z przodu i na bokach. Tył łagodzi kreskę wykańczając całość prostotą. Jazz III bez wątpienia rzuca się w oczy, jest oryginalny i wygląda bardziej dojrzale od nieco szalonych konkurentów z Francji.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

W minivanowatym pudełku inżynierowie ukryli naprawdę przestronne jak na segment B wnętrze. W kabinie spokojnie zasiądzie czterech dorosłych pasażerów. Jednocześnie zabiorą oni na pokład nawet 428 litrów bagażu. A to wynik, który jest normalny, ale w segmencie C. W klasie pojazdów o oczko niższej stanowi prawdziwy rekord. Minimalna pojemność kufra to 399 litrów. Maksymalna wynosi 1398 litrów. Przestrzeń nie wyczerpuje wszystkich funkcjonalnych zalet Hondy Jazz III. W tylnej kanapie można np. unieść tylko siedzisko, a po złożeniu tylnych foteli i przedniego istnieje możliwość przewiezienia przedmiotów o długości nawet 2,4 metra.

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - nowoczesna, a nie rewolucyjna

Stylizacja wnętrza jest nowoczesna, ale na szczęście nie tak rewolucyjna jak w przypadku większego Civica ósmej generacji. Zegary umieszczone w tubach wyglądają całkiem sportowo oraz mimo iż projektanci umieścili na konsoli dużą ilość przycisków, całość jest stosunkowo ergonomiczna. Wady? Kabina Jazza trzeciej generacji jest słabo wygłuszona. To przeszkadza podczas jazdy w trasie, a podczas zamykania drzwi sprawia wrażenie uderzenia w pustą puszkę. Plastiki choć dobrze spasowane, są twarde i w mroźne dni potrafią trzeszczeć podczas jazdy po nierównościach.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

W europejskiej sprzedaży dominowały dwie wersje napędowe. Honda Jazz była kupowana z 1,2 lub 1,4-litrowym benzyniakiem. Hybryda pełni rolę rarytasu, a diesle w ogóle nie występowały w gamie. Na rynku wtórnym oferta dwóch benzyniaków równoważy się - obydwa silniki są równie popularne. Mniejszy motor 1,2 i-VTEC za sprawą zmiennych faz rozrządu uwielbia wysokie obroty i rozwija aż 90 koni mechanicznych. Hatchback osiąga pierwszą setkę w 12,6 sekundy oraz spala w cyklu miejskim 6,7 litra paliwa.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Dalszy ciąg opisu używanej Hondy Jazz na następnej stronie


Większy silnik o pojemności 1,4 litra dysponuje stadem 100 koni mechanicznych. Wyższa moc skraca czas sprintu do 100 km/h do 11,4 sekundy. Jednocześnie w zasadniczy sposób nie wpływa na zużycie paliwa. Zapotrzebowanie na benzynę w mieście nadal nie przekracza 7 litrów. Japońskie motory są wyjątkowo trwałe. Posiadają bezobsługowy łańcuch rozrządu i listę charakterystycznych usterek składającą się z zerowej ilości pozycji! Zastrzeżenia serwisowe można mieć właściwie dwa. Po pierwsze świętością jest regularna regulacja luzu zaworowego. Po drugie lepiej nie ryzykować z instalacją LPG. Oszczędności na gazie szybko mogą doprowadzić do kosztownego wypalenia gniazd zaworowych.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

Honda do gamy Jazza III wprowadziła wersję hybrydową. Standardowo dla japońskiej marki była to hybryda w wariancie wyjątkowo miękkim. 1,3-litrowy silnik benzynowy o mocy 88 koni mechanicznych został zestawiony z 14-konnym wspomagaczem elektrycznym - ten włącza się głównie podczas przyspieszania. Po zsumowaniu daje to kierowcy 102 konie mechaniczne. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni CVT. Ekologiczny hatchback przyspiesza do 100 km/h w 12,1 sekundy. W cyklu miejskim spalanie zdaniem producenta wynosi 4,6 litra benzyny. O trwałości hybrydowego Jazza ciężko powiedzieć coś konkretnego. Auto jest bowiem białym krukiem na europejskim rynku wtórnym.

Zobacz też: Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - to nie awarie, a drobiazgi!

Honda Jazz nie jest autem mocno skomplikowanych technologicznie. Nawet hybryda sprawia wrażenie inżynieryjnego laika. Tendencja ta przenosi się na konstrukcję zawieszenia. Przednia oś została zbudowana w oparciu o kolumny McPhersona, a tylna belkę skrętną. Zestrojenie resorowania jest dosyć sztywne. To jednak jeszcze nie oznacza, że auto prowadzi się sportowo. Przeszkadza mało precyzyjne, elektryczne wspomaganie. W toku eksploatacji w Jazzie wybijają się tuleje wahaczy, gumy stabilizatorów czy końcówki drążków kierowniczych. To jednak jeszcze nie ułomność zawieszenia, a raczej wynik naturalnego zużycia. Poza tym wymiana elementów z uwagi na niskie ceny części zamiennych nie jest droga.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

REKLAMA

Właściciele Jazzów trzeciej generacji skarżą się na kilka wad auta. Nie są to jednak usterki zasadnicze, unieruchamiające czy drogie w usunięciu. Dla przykładu przednie reflektory Hondy potrafią stosunkowo szybko matowieć. W takim przypadku konieczne jest polerowanie. Dodatkowo zaciski tylnych hamulców mogą zapiekać się, a informacje przekazywane przez komputer pokładowy powinny być traktowane z lekką nutką niedowierzania. Przykład? Bak jest pełny w jednej czwartej, a na tablicy zegarów świeci się kontrolka rezerwy. Największy problem dotyczy miękkiego lakieru. W efekcie na klapach bagażnika potrafią pojawiać się pierwsze ogniska korozji.

Ceny używanej Hondy Jazz III zaczynają się od 22 tysięcy złotych. Zdecydowana większość egzemplarzy sprzedawanych na polskim rynku wtórnym była importowana. A to sprawia, że auta pochodzące z krajowych salonów - które często były serwisowane wyłącznie w ASO - stanowią naprawdę łakomy kąsek i schodzą praktycznie na pniu. Japoński hatchback oferuje wysoki poziom wyposażenia. Nie ma auta, które nie posiada radia czy klimatyzacji.

Zobacz też: Test Honda Civic Type-R - 310 KM mocy dzięki Turbo!

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - podsumowanie

Honda Jazz trzeciej generacji bez wątpienia ma długą listę zalet. Mimo wszystko nigdy nie trafiła do głównego nurtu segmentu B w Europie i plasowała się daleko za wynikami sprzedaży osiąganymi przez takich gigantów jak Renault, Peugeot, Volkswagen, Opel czy Ford. Mniejsza popularność gwarantuje oryginalność wszystkim tym kierowcom, którzy zdecydują się na zakup japońskiego auta. A zdecydować się naprawdę warto.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

Używane: Honda Jazz III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 18 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr kabinowy - od 34 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 94 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 74 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 54 zł
  • łącznik stabilizatora - od 79 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 71 zł
  • amortyzator - od 201 zł
  • sprzęgło komplet - od 796 zł

Używane: Honda Jazz III - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,2 i-VTEC

90 KM

12,6 s

177 km/h

6,7/5,4

1,4 i-VTEC

100 KM

11,4 s

182 km/h

6,7/5,4

1,3 i-DSI IMA

102 KM

12,1 s

175 km/h

4,6/4,5

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie. RPO ma wątpliwości: nieracjonalne zróżnicowanie właścicieli aut na benzynę i z silnikiem Diesla

    Rzecznik Praw Obywatelskich ma wątpliwości prawne odnośnie zasad na jakich ma działać strefa czystego transportu (STC) w Warszawie. Dlatego skierował 27 lutego 2024 r. wystąpienie do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m. st. Warszawy. Z uchwały Rady m. st. Warszawy w sprawie STC wynika, że (w zakresie wyłączeń od zakazu wjazdu), pojazdy z silnikami benzynowymi mogą spełniać niższe normy emisji szkodliwych substancji w stosunku do pojazdów z silnikami Diesla. Rzecznik Praw Obywatelskich ma obawy, czy takie zróżnicowanie spełnia standardy konstytucyjne, które gwarantują obywatelom prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Ponadto RPO zwrócił uwagę na fakt, że czasowe prawo do wjazdu do stołecznej strefy czystego transportu samochodami niespełniającymi europejskich wymogów norm spalania ma przysługiwać mieszkańcom Warszawy, którzy w niej rozliczają podatki. Ale nie wyjaśniono powodów pominięcia tych mieszkańców, którzy nie rozliczają się w stolicy albo też dopiero to uczynią. 

    Uniknięcie mandatu metodą na Ukraińca. Czyli sposób Polaków na grzywny z fotoradaru

    Polscy kierowcy znaleźli lukę w przepisach. Mają sposób uniknięcia mandatu z fotoradaru. Metoda nazywa się metodą na Ukraińca. Na czym polega i przede wszystkim czy jest skuteczna?

    Nowe tachografy staną się standardem w 2024 r. Za brak urządzenia nawet 12 000 kary

    Inteligentne tachografy staną się standardem w ciężarówkach jeszcze w tym roku. W takie właśnie urządzenia trzeba będzie wyposażyć pojazdy. Wszystkie w ruchu międzynarodowym! Brak tachografu G2 może oznaczać nawet 12 000 zł mandatu.

    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    REKLAMA

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    REKLAMA

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    REKLAMA