REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) – opinie użytkowników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Honda Jazz III generacji mimo wysokiej ceny zyskała sobie rzeszę fanów. Sympatię budziła stosunkowo prosta konstrukcja samochodu, która dawała nadzieję na bezproblemową eksploatację. Jakie są opinie użytkowników o używanych Hondach Jazz?

Hatchbacki segmentu B przez lata były królami europejskiej sprzedaży. A Honda nie mogła bagatelizować tak dużego potencjału. Dlatego na początku nowego millenium wprowadziła do sprzedaży drugiego, a w roku 2008 trzeciego Jazza. Auto było napędzane benzyniakami, dobrze wyposażone i wyjątkowo przestronne. Niestety także stosunkowo drogie. Wyższa cena nie zdołała jednak zabić sukcesu modelu. Zwłaszcza że za nią poszła jakość i trwałość.

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 CVT

W pierwszej chwili niezwykle trudno dopasować trzecią generację Hondy Jazz do segmentu B. Nadwozie auta łudząco przypomina bowiem minivana. Stylistyczne dążenie do uzyskania jednej bryły projektanci połączyli z ostro zarysowanymi liniami. Wyraziste krawędzie zostały szczególnie mocno zaznaczone z przodu i na bokach. Tył łagodzi kreskę wykańczając całość prostotą. Jazz III bez wątpienia rzuca się w oczy, jest oryginalny i wygląda bardziej dojrzale od nieco szalonych konkurentów z Francji.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

W minivanowatym pudełku inżynierowie ukryli naprawdę przestronne jak na segment B wnętrze. W kabinie spokojnie zasiądzie czterech dorosłych pasażerów. Jednocześnie zabiorą oni na pokład nawet 428 litrów bagażu. A to wynik, który jest normalny, ale w segmencie C. W klasie pojazdów o oczko niższej stanowi prawdziwy rekord. Minimalna pojemność kufra to 399 litrów. Maksymalna wynosi 1398 litrów. Przestrzeń nie wyczerpuje wszystkich funkcjonalnych zalet Hondy Jazz III. W tylnej kanapie można np. unieść tylko siedzisko, a po złożeniu tylnych foteli i przedniego istnieje możliwość przewiezienia przedmiotów o długości nawet 2,4 metra.

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - nowoczesna, a nie rewolucyjna

Stylizacja wnętrza jest nowoczesna, ale na szczęście nie tak rewolucyjna jak w przypadku większego Civica ósmej generacji. Zegary umieszczone w tubach wyglądają całkiem sportowo oraz mimo iż projektanci umieścili na konsoli dużą ilość przycisków, całość jest stosunkowo ergonomiczna. Wady? Kabina Jazza trzeciej generacji jest słabo wygłuszona. To przeszkadza podczas jazdy w trasie, a podczas zamykania drzwi sprawia wrażenie uderzenia w pustą puszkę. Plastiki choć dobrze spasowane, są twarde i w mroźne dni potrafią trzeszczeć podczas jazdy po nierównościach.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

W europejskiej sprzedaży dominowały dwie wersje napędowe. Honda Jazz była kupowana z 1,2 lub 1,4-litrowym benzyniakiem. Hybryda pełni rolę rarytasu, a diesle w ogóle nie występowały w gamie. Na rynku wtórnym oferta dwóch benzyniaków równoważy się - obydwa silniki są równie popularne. Mniejszy motor 1,2 i-VTEC za sprawą zmiennych faz rozrządu uwielbia wysokie obroty i rozwija aż 90 koni mechanicznych. Hatchback osiąga pierwszą setkę w 12,6 sekundy oraz spala w cyklu miejskim 6,7 litra paliwa.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Dalszy ciąg opisu używanej Hondy Jazz na następnej stronie


Większy silnik o pojemności 1,4 litra dysponuje stadem 100 koni mechanicznych. Wyższa moc skraca czas sprintu do 100 km/h do 11,4 sekundy. Jednocześnie w zasadniczy sposób nie wpływa na zużycie paliwa. Zapotrzebowanie na benzynę w mieście nadal nie przekracza 7 litrów. Japońskie motory są wyjątkowo trwałe. Posiadają bezobsługowy łańcuch rozrządu i listę charakterystycznych usterek składającą się z zerowej ilości pozycji! Zastrzeżenia serwisowe można mieć właściwie dwa. Po pierwsze świętością jest regularna regulacja luzu zaworowego. Po drugie lepiej nie ryzykować z instalacją LPG. Oszczędności na gazie szybko mogą doprowadzić do kosztownego wypalenia gniazd zaworowych.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

Honda do gamy Jazza III wprowadziła wersję hybrydową. Standardowo dla japońskiej marki była to hybryda w wariancie wyjątkowo miękkim. 1,3-litrowy silnik benzynowy o mocy 88 koni mechanicznych został zestawiony z 14-konnym wspomagaczem elektrycznym - ten włącza się głównie podczas przyspieszania. Po zsumowaniu daje to kierowcy 102 konie mechaniczne. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni CVT. Ekologiczny hatchback przyspiesza do 100 km/h w 12,1 sekundy. W cyklu miejskim spalanie zdaniem producenta wynosi 4,6 litra benzyny. O trwałości hybrydowego Jazza ciężko powiedzieć coś konkretnego. Auto jest bowiem białym krukiem na europejskim rynku wtórnym.

Zobacz też: Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - to nie awarie, a drobiazgi!

Honda Jazz nie jest autem mocno skomplikowanych technologicznie. Nawet hybryda sprawia wrażenie inżynieryjnego laika. Tendencja ta przenosi się na konstrukcję zawieszenia. Przednia oś została zbudowana w oparciu o kolumny McPhersona, a tylna belkę skrętną. Zestrojenie resorowania jest dosyć sztywne. To jednak jeszcze nie oznacza, że auto prowadzi się sportowo. Przeszkadza mało precyzyjne, elektryczne wspomaganie. W toku eksploatacji w Jazzie wybijają się tuleje wahaczy, gumy stabilizatorów czy końcówki drążków kierowniczych. To jednak jeszcze nie ułomność zawieszenia, a raczej wynik naturalnego zużycia. Poza tym wymiana elementów z uwagi na niskie ceny części zamiennych nie jest droga.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

REKLAMA

Właściciele Jazzów trzeciej generacji skarżą się na kilka wad auta. Nie są to jednak usterki zasadnicze, unieruchamiające czy drogie w usunięciu. Dla przykładu przednie reflektory Hondy potrafią stosunkowo szybko matowieć. W takim przypadku konieczne jest polerowanie. Dodatkowo zaciski tylnych hamulców mogą zapiekać się, a informacje przekazywane przez komputer pokładowy powinny być traktowane z lekką nutką niedowierzania. Przykład? Bak jest pełny w jednej czwartej, a na tablicy zegarów świeci się kontrolka rezerwy. Największy problem dotyczy miękkiego lakieru. W efekcie na klapach bagażnika potrafią pojawiać się pierwsze ogniska korozji.

Ceny używanej Hondy Jazz III zaczynają się od 22 tysięcy złotych. Zdecydowana większość egzemplarzy sprzedawanych na polskim rynku wtórnym była importowana. A to sprawia, że auta pochodzące z krajowych salonów - które często były serwisowane wyłącznie w ASO - stanowią naprawdę łakomy kąsek i schodzą praktycznie na pniu. Japoński hatchback oferuje wysoki poziom wyposażenia. Nie ma auta, które nie posiada radia czy klimatyzacji.

Zobacz też: Test Honda Civic Type-R - 310 KM mocy dzięki Turbo!

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - podsumowanie

Honda Jazz trzeciej generacji bez wątpienia ma długą listę zalet. Mimo wszystko nigdy nie trafiła do głównego nurtu segmentu B w Europie i plasowała się daleko za wynikami sprzedaży osiąganymi przez takich gigantów jak Renault, Peugeot, Volkswagen, Opel czy Ford. Mniejsza popularność gwarantuje oryginalność wszystkim tym kierowcom, którzy zdecydują się na zakup japońskiego auta. A zdecydować się naprawdę warto.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

Używane: Honda Jazz III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 18 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr kabinowy - od 34 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 94 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 74 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 54 zł
  • łącznik stabilizatora - od 79 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 71 zł
  • amortyzator - od 201 zł
  • sprzęgło komplet - od 796 zł

Używane: Honda Jazz III - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,2 i-VTEC

90 KM

12,6 s

177 km/h

6,7/5,4

1,4 i-VTEC

100 KM

11,4 s

182 km/h

6,7/5,4

1,3 i-DSI IMA

102 KM

12,1 s

175 km/h

4,6/4,5

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA