REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) – opinie użytkowników

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Honda Jazz III generacji mimo wysokiej ceny zyskała sobie rzeszę fanów. Sympatię budziła stosunkowo prosta konstrukcja samochodu, która dawała nadzieję na bezproblemową eksploatację. Jakie są opinie użytkowników o używanych Hondach Jazz?

Hatchbacki segmentu B przez lata były królami europejskiej sprzedaży. A Honda nie mogła bagatelizować tak dużego potencjału. Dlatego na początku nowego millenium wprowadziła do sprzedaży drugiego, a w roku 2008 trzeciego Jazza. Auto było napędzane benzyniakami, dobrze wyposażone i wyjątkowo przestronne. Niestety także stosunkowo drogie. Wyższa cena nie zdołała jednak zabić sukcesu modelu. Zwłaszcza że za nią poszła jakość i trwałość.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 CVT

W pierwszej chwili niezwykle trudno dopasować trzecią generację Hondy Jazz do segmentu B. Nadwozie auta łudząco przypomina bowiem minivana. Stylistyczne dążenie do uzyskania jednej bryły projektanci połączyli z ostro zarysowanymi liniami. Wyraziste krawędzie zostały szczególnie mocno zaznaczone z przodu i na bokach. Tył łagodzi kreskę wykańczając całość prostotą. Jazz III bez wątpienia rzuca się w oczy, jest oryginalny i wygląda bardziej dojrzale od nieco szalonych konkurentów z Francji.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

W minivanowatym pudełku inżynierowie ukryli naprawdę przestronne jak na segment B wnętrze. W kabinie spokojnie zasiądzie czterech dorosłych pasażerów. Jednocześnie zabiorą oni na pokład nawet 428 litrów bagażu. A to wynik, który jest normalny, ale w segmencie C. W klasie pojazdów o oczko niższej stanowi prawdziwy rekord. Minimalna pojemność kufra to 399 litrów. Maksymalna wynosi 1398 litrów. Przestrzeń nie wyczerpuje wszystkich funkcjonalnych zalet Hondy Jazz III. W tylnej kanapie można np. unieść tylko siedzisko, a po złożeniu tylnych foteli i przedniego istnieje możliwość przewiezienia przedmiotów o długości nawet 2,4 metra.

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - nowoczesna, a nie rewolucyjna

Stylizacja wnętrza jest nowoczesna, ale na szczęście nie tak rewolucyjna jak w przypadku większego Civica ósmej generacji. Zegary umieszczone w tubach wyglądają całkiem sportowo oraz mimo iż projektanci umieścili na konsoli dużą ilość przycisków, całość jest stosunkowo ergonomiczna. Wady? Kabina Jazza trzeciej generacji jest słabo wygłuszona. To przeszkadza podczas jazdy w trasie, a podczas zamykania drzwi sprawia wrażenie uderzenia w pustą puszkę. Plastiki choć dobrze spasowane, są twarde i w mroźne dni potrafią trzeszczeć podczas jazdy po nierównościach.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

W europejskiej sprzedaży dominowały dwie wersje napędowe. Honda Jazz była kupowana z 1,2 lub 1,4-litrowym benzyniakiem. Hybryda pełni rolę rarytasu, a diesle w ogóle nie występowały w gamie. Na rynku wtórnym oferta dwóch benzyniaków równoważy się - obydwa silniki są równie popularne. Mniejszy motor 1,2 i-VTEC za sprawą zmiennych faz rozrządu uwielbia wysokie obroty i rozwija aż 90 koni mechanicznych. Hatchback osiąga pierwszą setkę w 12,6 sekundy oraz spala w cyklu miejskim 6,7 litra paliwa.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Dalszy ciąg opisu używanej Hondy Jazz na następnej stronie


Większy silnik o pojemności 1,4 litra dysponuje stadem 100 koni mechanicznych. Wyższa moc skraca czas sprintu do 100 km/h do 11,4 sekundy. Jednocześnie w zasadniczy sposób nie wpływa na zużycie paliwa. Zapotrzebowanie na benzynę w mieście nadal nie przekracza 7 litrów. Japońskie motory są wyjątkowo trwałe. Posiadają bezobsługowy łańcuch rozrządu i listę charakterystycznych usterek składającą się z zerowej ilości pozycji! Zastrzeżenia serwisowe można mieć właściwie dwa. Po pierwsze świętością jest regularna regulacja luzu zaworowego. Po drugie lepiej nie ryzykować z instalacją LPG. Oszczędności na gazie szybko mogą doprowadzić do kosztownego wypalenia gniazd zaworowych.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

Honda do gamy Jazza III wprowadziła wersję hybrydową. Standardowo dla japońskiej marki była to hybryda w wariancie wyjątkowo miękkim. 1,3-litrowy silnik benzynowy o mocy 88 koni mechanicznych został zestawiony z 14-konnym wspomagaczem elektrycznym - ten włącza się głównie podczas przyspieszania. Po zsumowaniu daje to kierowcy 102 konie mechaniczne. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni CVT. Ekologiczny hatchback przyspiesza do 100 km/h w 12,1 sekundy. W cyklu miejskim spalanie zdaniem producenta wynosi 4,6 litra benzyny. O trwałości hybrydowego Jazza ciężko powiedzieć coś konkretnego. Auto jest bowiem białym krukiem na europejskim rynku wtórnym.

Zobacz też: Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - to nie awarie, a drobiazgi!

Honda Jazz nie jest autem mocno skomplikowanych technologicznie. Nawet hybryda sprawia wrażenie inżynieryjnego laika. Tendencja ta przenosi się na konstrukcję zawieszenia. Przednia oś została zbudowana w oparciu o kolumny McPhersona, a tylna belkę skrętną. Zestrojenie resorowania jest dosyć sztywne. To jednak jeszcze nie oznacza, że auto prowadzi się sportowo. Przeszkadza mało precyzyjne, elektryczne wspomaganie. W toku eksploatacji w Jazzie wybijają się tuleje wahaczy, gumy stabilizatorów czy końcówki drążków kierowniczych. To jednak jeszcze nie ułomność zawieszenia, a raczej wynik naturalnego zużycia. Poza tym wymiana elementów z uwagi na niskie ceny części zamiennych nie jest droga.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

Właściciele Jazzów trzeciej generacji skarżą się na kilka wad auta. Nie są to jednak usterki zasadnicze, unieruchamiające czy drogie w usunięciu. Dla przykładu przednie reflektory Hondy potrafią stosunkowo szybko matowieć. W takim przypadku konieczne jest polerowanie. Dodatkowo zaciski tylnych hamulców mogą zapiekać się, a informacje przekazywane przez komputer pokładowy powinny być traktowane z lekką nutką niedowierzania. Przykład? Bak jest pełny w jednej czwartej, a na tablicy zegarów świeci się kontrolka rezerwy. Największy problem dotyczy miękkiego lakieru. W efekcie na klapach bagażnika potrafią pojawiać się pierwsze ogniska korozji.

Ceny używanej Hondy Jazz III zaczynają się od 22 tysięcy złotych. Zdecydowana większość egzemplarzy sprzedawanych na polskim rynku wtórnym była importowana. A to sprawia, że auta pochodzące z krajowych salonów - które często były serwisowane wyłącznie w ASO - stanowią naprawdę łakomy kąsek i schodzą praktycznie na pniu. Japoński hatchback oferuje wysoki poziom wyposażenia. Nie ma auta, które nie posiada radia czy klimatyzacji.

Zobacz też: Test Honda Civic Type-R - 310 KM mocy dzięki Turbo!

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - podsumowanie

Honda Jazz trzeciej generacji bez wątpienia ma długą listę zalet. Mimo wszystko nigdy nie trafiła do głównego nurtu segmentu B w Europie i plasowała się daleko za wynikami sprzedaży osiąganymi przez takich gigantów jak Renault, Peugeot, Volkswagen, Opel czy Ford. Mniejsza popularność gwarantuje oryginalność wszystkim tym kierowcom, którzy zdecydują się na zakup japońskiego auta. A zdecydować się naprawdę warto.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

Używane: Honda Jazz III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 18 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr kabinowy - od 34 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 94 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 74 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 54 zł
  • łącznik stabilizatora - od 79 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 71 zł
  • amortyzator - od 201 zł
  • sprzęgło komplet - od 796 zł

Używane: Honda Jazz III - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,2 i-VTEC

90 KM

12,6 s

177 km/h

6,7/5,4

1,4 i-VTEC

100 KM

11,4 s

182 km/h

6,7/5,4

1,3 i-DSI IMA

102 KM

12,1 s

175 km/h

4,6/4,5

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA