REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Renault Megane Coupe 1.4 TCe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Renault Megane Coupe
Renault Megane Coupe

REKLAMA

REKLAMA

Koncern Renault od wielu lat kojarzy się z niebanalnym designem, nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi stosowanymi w swoich samochodach oraz...usterkowością. Kolejne generacje pojazdów zapowiadane są jako przełom jakościowy. Te same zapewnienia padały z ust Francuzów w przypadku modelu Megane III. Czy rzeczywiście zrobiono tak duży postęp? Sprawdzamy to na przykładzie Renault Megane Coupe z silnikiem 1.4 TCe.

Renault Megane Coupe z drugiej ręki

Bezusterkowość można z całą pewnością sprawdzić dopiero po dłuższym okresie eksploatacji. Zwłaszcza mocno wysilone silniki, skonstruowane w myśl zasady downsizingu, ocenić można dopiero po większych przebiegach. Egzemplarz, który stawił się na testy ma na liczniku już 153 tys. przejechanych kilometrów. Patrząc na auto z zewnątrz, kompletnie tego nie widać. Oprócz kilku zarysowań, lakier ma się świetnie. Nie stracił swojego połysku i wciąż wygląda atrakcyjnie. Po 6 trudnych latach jazdy po polskich, zimą osolonych drogach, nie widać nawet śladu rdzy. Powyższy fakt zdaje się potwierdzać bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne stosowane w autach francuskiego producenta.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf IV GTI - opinie

Używane Renault Megane Coupe - wnętrze

Po zajęciu miejsca za kierownicą i pobieżnych oględzinach w oczy rzucają się przeciętnej jakości szare materiały. W wersji Dynamique nie należało się spodziewać luksusów, jednak deska rozdzielcza wygląda już na nieco „podmęczoną”. Najgorzej jest z kierownicą, która wygląda na wytartą, choć ciągle nieźle leży i „klei” się do dłoni. Na reszcie panelu środkowego widać tylko pojedyncze zarysowania. Obszerne fotele zapewniają dużo wygody, nie przystają jednak do sportowej sylwetki samochodu. Jest to niestety mocno odczuwalne w czasie jazdy na łukach. Również  przeciętne materiały wykończeniowe dają o sobie szybko znać. Do uszu kierowcy docierają skrzypienia w trakcie pokonywania nierówności.

Silnik 1.4 TCe - eksploatacja

Detale we wnętrzu to właściwie jedyne oznaki zużycia auta, gdyż sama jazda nim ciągle sprawia wiele frajdy. Samochód serwisowano zgodnie z zaleceniami producenta, a więc co 30 tys. kilometrów bądź co 2 lata. Takie interwały wydają się spore, mimo tego jednostka napędowa pozostała w dobrej kondycji i z łatwością rozpędza auto. Motor jest mocny w całym zakresie obrotów. Wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu niezależnie od włączonego biegu. Zaskakuje kultura pracy jednostki. Obecnie wycofano ją z produkcji, jednak niczym nie odbiega ona od najnowszych konstrukcji montowanych w samochodach Renault. Przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym zadowala się ok 7 litrami na każde przejechane sto kilometrów.

Zobacz też: Alfa Romeo Brera/Spider (2005 - 2012) - klasyk w momencie debiutu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po mocniejszym  wciśnięciu pedału gazu rośnie nasz poziom zadowolenia z jazdy, aczkolwiek znacznie ubożeje portfel – auto spali spokojnie ponad 10 litrów na „setkę”. Od czasu odebrania auta z salonu, nie wystąpiła żadna poważniejsza awaria silnika. Po otwarciu maski nie widać śladów zużycia napędu. Żadnych wycieków, ani niepokojącego hałasu. Minimalne zapocenie turbiny nie oznacza agonii tego podzespołu. Jedyną dotychczasową usterką było uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu. Wyraźnie wyżej „bierze” także sprzęgło.

Używane Renault Megane Coupe - zawieszenie

Podczas jazd testowych zwieszenie nie wykazywało luzów. Auto prowadzi się pewnie, a wymianie dotychczas podlegały jedynie drążki stabilizatora poprzecznego. Samochód zestrojono dość komfortowo, nie jest to jednak „miękkość” znana z poprzednich generacji. Układ kierowniczy jest „gumowy” i nie do końca pozwala wyczuć co się dzieje pod kołami pojazdu. Nie trapią go przy tym żadne niedomagania. Po 120 tysiącach kilometrów konieczna była wymiana kompletu amortyzatorów.

Zobacz też: Używane Audi TT 8N (1998-2006) – usterki i problemy

Używane Renault Megane Coupe - wyposażenie

Wyposażenie nawet w podstawowych wersjach jest bogate. Nie inaczej jest w przypadku wersji Dynamique. Na pokładzie znajdziemy wszystko czego potrzebujemy podczas dalekich podróży. Automatyczna klimatyzacja, radio ze sterowaniem z kierownicy czy tempomat. Niestety urządzenia pokładowe potrafią czasem szwankować. Wbrew utartym stereotypom nie jest to tak nagminne zjawisko, jak powszechnie się uważa, natomiast zawieszające się radio, czy zapalenie przypadkowej kontrolki zdarzają się  zbyt często jak na tej klasy auto. Żadnych kłopotów nie sprawiała za to karta „Hands free” zastępująca tradycyjny kluczyk. W opinii właściciela pojazdu jest bardzo wygodna i bezobsługowa. 

Używane Renault Megane Coupe - podsumowanie

Z całą pewnością Megane z sinikiem 1.4 TCe to udana konstrukcja. Koszty obsługi nie są przesadnie wysokie, bo całe auto nie jest awaryjne. Jazda modelem wyposażonym w turbodoładowany motor 1.4 sprawia wiele frajdy, dlatego warto sięgnąć właśnie po tę jednostkę. Spala umiarkowane ilości paliwa i pomimo uzyskania znacznej mocy z małej pojemności jednostki jest bezawaryjna. Zawieszenie łączy komfort z pewnością prowadzenia. Do kupna zachęca również niższa cena modelu na rynku wtórnym względem niemieckiej konkurencji. Trzeba jednak zdać sobie sprawę z tego, ze auto kupione z podobnym przebiegiem jak to które opisaliśmy, wchodzi w okres podwyższonego ryzyka eksploatacyjnego. W najbliższym czasie mogą pojawić się problemy ze sprzęgłem, turbosprężarką czy nasilającymi się usterkami elektroniki.   

Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA