REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Renault Megane Coupe 1.4 TCe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Renault Megane Coupe
Renault Megane Coupe

REKLAMA

REKLAMA

Koncern Renault od wielu lat kojarzy się z niebanalnym designem, nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi stosowanymi w swoich samochodach oraz...usterkowością. Kolejne generacje pojazdów zapowiadane są jako przełom jakościowy. Te same zapewnienia padały z ust Francuzów w przypadku modelu Megane III. Czy rzeczywiście zrobiono tak duży postęp? Sprawdzamy to na przykładzie Renault Megane Coupe z silnikiem 1.4 TCe.

Renault Megane Coupe z drugiej ręki

Bezusterkowość można z całą pewnością sprawdzić dopiero po dłuższym okresie eksploatacji. Zwłaszcza mocno wysilone silniki, skonstruowane w myśl zasady downsizingu, ocenić można dopiero po większych przebiegach. Egzemplarz, który stawił się na testy ma na liczniku już 153 tys. przejechanych kilometrów. Patrząc na auto z zewnątrz, kompletnie tego nie widać. Oprócz kilku zarysowań, lakier ma się świetnie. Nie stracił swojego połysku i wciąż wygląda atrakcyjnie. Po 6 trudnych latach jazdy po polskich, zimą osolonych drogach, nie widać nawet śladu rdzy. Powyższy fakt zdaje się potwierdzać bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne stosowane w autach francuskiego producenta.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf IV GTI - opinie

Używane Renault Megane Coupe - wnętrze

Po zajęciu miejsca za kierownicą i pobieżnych oględzinach w oczy rzucają się przeciętnej jakości szare materiały. W wersji Dynamique nie należało się spodziewać luksusów, jednak deska rozdzielcza wygląda już na nieco „podmęczoną”. Najgorzej jest z kierownicą, która wygląda na wytartą, choć ciągle nieźle leży i „klei” się do dłoni. Na reszcie panelu środkowego widać tylko pojedyncze zarysowania. Obszerne fotele zapewniają dużo wygody, nie przystają jednak do sportowej sylwetki samochodu. Jest to niestety mocno odczuwalne w czasie jazdy na łukach. Również  przeciętne materiały wykończeniowe dają o sobie szybko znać. Do uszu kierowcy docierają skrzypienia w trakcie pokonywania nierówności.

Silnik 1.4 TCe - eksploatacja

Detale we wnętrzu to właściwie jedyne oznaki zużycia auta, gdyż sama jazda nim ciągle sprawia wiele frajdy. Samochód serwisowano zgodnie z zaleceniami producenta, a więc co 30 tys. kilometrów bądź co 2 lata. Takie interwały wydają się spore, mimo tego jednostka napędowa pozostała w dobrej kondycji i z łatwością rozpędza auto. Motor jest mocny w całym zakresie obrotów. Wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu niezależnie od włączonego biegu. Zaskakuje kultura pracy jednostki. Obecnie wycofano ją z produkcji, jednak niczym nie odbiega ona od najnowszych konstrukcji montowanych w samochodach Renault. Przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym zadowala się ok 7 litrami na każde przejechane sto kilometrów.

Zobacz też: Alfa Romeo Brera/Spider (2005 - 2012) - klasyk w momencie debiutu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po mocniejszym  wciśnięciu pedału gazu rośnie nasz poziom zadowolenia z jazdy, aczkolwiek znacznie ubożeje portfel – auto spali spokojnie ponad 10 litrów na „setkę”. Od czasu odebrania auta z salonu, nie wystąpiła żadna poważniejsza awaria silnika. Po otwarciu maski nie widać śladów zużycia napędu. Żadnych wycieków, ani niepokojącego hałasu. Minimalne zapocenie turbiny nie oznacza agonii tego podzespołu. Jedyną dotychczasową usterką było uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu. Wyraźnie wyżej „bierze” także sprzęgło.

Używane Renault Megane Coupe - zawieszenie

Podczas jazd testowych zwieszenie nie wykazywało luzów. Auto prowadzi się pewnie, a wymianie dotychczas podlegały jedynie drążki stabilizatora poprzecznego. Samochód zestrojono dość komfortowo, nie jest to jednak „miękkość” znana z poprzednich generacji. Układ kierowniczy jest „gumowy” i nie do końca pozwala wyczuć co się dzieje pod kołami pojazdu. Nie trapią go przy tym żadne niedomagania. Po 120 tysiącach kilometrów konieczna była wymiana kompletu amortyzatorów.

Zobacz też: Używane Audi TT 8N (1998-2006) – usterki i problemy

Używane Renault Megane Coupe - wyposażenie

Wyposażenie nawet w podstawowych wersjach jest bogate. Nie inaczej jest w przypadku wersji Dynamique. Na pokładzie znajdziemy wszystko czego potrzebujemy podczas dalekich podróży. Automatyczna klimatyzacja, radio ze sterowaniem z kierownicy czy tempomat. Niestety urządzenia pokładowe potrafią czasem szwankować. Wbrew utartym stereotypom nie jest to tak nagminne zjawisko, jak powszechnie się uważa, natomiast zawieszające się radio, czy zapalenie przypadkowej kontrolki zdarzają się  zbyt często jak na tej klasy auto. Żadnych kłopotów nie sprawiała za to karta „Hands free” zastępująca tradycyjny kluczyk. W opinii właściciela pojazdu jest bardzo wygodna i bezobsługowa. 

Używane Renault Megane Coupe - podsumowanie

Z całą pewnością Megane z sinikiem 1.4 TCe to udana konstrukcja. Koszty obsługi nie są przesadnie wysokie, bo całe auto nie jest awaryjne. Jazda modelem wyposażonym w turbodoładowany motor 1.4 sprawia wiele frajdy, dlatego warto sięgnąć właśnie po tę jednostkę. Spala umiarkowane ilości paliwa i pomimo uzyskania znacznej mocy z małej pojemności jednostki jest bezawaryjna. Zawieszenie łączy komfort z pewnością prowadzenia. Do kupna zachęca również niższa cena modelu na rynku wtórnym względem niemieckiej konkurencji. Trzeba jednak zdać sobie sprawę z tego, ze auto kupione z podobnym przebiegiem jak to które opisaliśmy, wchodzi w okres podwyższonego ryzyka eksploatacyjnego. W najbliższym czasie mogą pojawić się problemy ze sprzęgłem, turbosprężarką czy nasilającymi się usterkami elektroniki.   

Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Megane Coupe Monaco GP Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA