REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Renault Clio III - stonowana stylistyka powoduje, że auto podoba się szerokiemu gronu odbiorców. Nawet po latach wygląda ładnie. Awaryjny bo francuski? To już nieaktualne.
Renault Clio III - stonowana stylistyka powoduje, że auto podoba się szerokiemu gronu odbiorców. Nawet po latach wygląda ładnie. Awaryjny bo francuski? To już nieaktualne.

REKLAMA

REKLAMA

Renault Clio III to pierwszy model francuskiego koncernu po zapowiedzi wprowadzenia nowej jakości do produktów tej firmy. Sprawdź czy to się udało i jakie usterki ciągle trapią francuskiego "mieszczucha".

Renault Clio III miało swój debiut w 2005 roku. To pierwszy model koncernu, w którym zapowiedziano poprawę jakości i niezawodności. Czy rzeczywiście się ona dokonała? W porównaniu do poprzednika różnica jest kolosalna. Potwierdzają to zarówno raporty TUV jak i opinie użytkowników.

REKLAMA

Renault Clio III: nadwozie

Zobacz też: Używana Mazda 2 DY: japoński Ford Fusion?

Karoserię zaprojektowano bez typowej dla Francuzów awangardy. Do wyboru mamy wersje 3 - i 5 - drzwiowe. Łagodne linie i przetłoczenia zwieńczone trapezowymi kloszami reflektorów z przodu i owalnymi z tyłu nadają sylwetce małej „renówki” stonowany styl, który może się podobać szerokiemu gronu odbiorców. 2009 rok przyniósł modernizację auta. Przód upodobnił się zgodnie z nową filozofią projektową Renault do innych modeli marki (Megane III i Laguna III). W porównaniu do Clio II, następna generacja mocno wyrosła i osiągnęła rozmiary kompaktów z przed kilku lat. Ciągle jest to autko miejskie, które spokojnie jednak sprawdzi się także jako samochód na niedługie wypady poza miasto. Do tego najlepiej nadaje się wprowadzono 3 lata po debiucie wersja Grandtour (kombi). Niestety większe gabaryty mają wpływ na masę pojazdu, która w porównaniu do poprzednika jest większa aż o ponad 130 kg w zależności od wersji silnikowej. Cieszy bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne i 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. Pomimo dobrego spasowania elementów nadwozia, zdarza się że tylna klapa stuka (pomaga nasmarowanie zamka), często przepalają się żarówki H7.

Renault Clio III: wnętrze

Zobacz też: Używany Mitsubishi Colt VI: ze wszech miar solidny

Wnętrze Clio III jest bardzo obszerne i dobrze wykończone, zwłaszcza w bogatszych wersjach wyposażenia np. Dynamique, gdzie środek pokryto miękkim tworzywem. Deska rozdzielcza jest ergonomiczna, a większość egzemplarzy posiada dużo dodatków ułatwiających i umilających jazdę. Standardem było 6 airbagów i układ ESP. Podczas jazdy jest bardzo cicho, nawet jazda na wysokich obrotach nie męczy kierowcy. Elektronika ciągle może zepsuć nam humor, na szczęście awarie są rzadkie. Jak zwykle w Renault szwankować może karta „Hands Free”, czasami może zawieść oprogramowanie jednego z wielu czujników elektroniki pokładowej np. kostki wiązki elektrycznej airbagu znajdującej się pod fotelami czy ABS-u. Dbać należy o klimatyzację, ponieważ zaniedbując jej serwis bardzo łatwo możemy uszkodzić drogi w wymianie kompresor. Ile rzeczy zapakujemy do Clio III? Całkiem dużo! Obszerne wnętrze sprawia, że nawet z tyłu pasażerowie mogą czuć się całkiem swobodnie (przynajmniej jak na auto klasy B), bagażnik w hatchbacku ma 288 litrów co jest przyzwoitym wynikiem, a w kombi 439 litrów.Tak duża pojemność tej ostatniej odmiany stawia ją w roli auta adresowanego zwłaszcza dla rodzin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Clio III: silniki

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Renault tradycyjnie oferuje szeroką gamę silników do swoich samochodów. Większość z jednostek to niewysilone motory wolnossące. Do oferty trafił już jednak downsizingowy motor 1.2 TCE o bardzo dobrym stosunku osiągów do spalania.

benzynowe

Zobacz też: Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Przegląd silników benzynowych stosowanych w Renault Clio III zaczynamy od jednostek 1.2. Występują one w 3 wariantach mocy: 65, 75 oraz 78 koni mechanicznych. Ostatnia z nich współpracuje ze skrzynią zautomatyzowaną Quizkshift. Są to proste konstrukcje, od lat montowane w samochodach francuskiego producenta, nie mające wielkich problemów z trwałością. Najczęściej zawodzi osprzęt silnika. Awaria cewek zapłonowych, alternatora, zabrudzenia przepustnicy czy regulatora napięcia nie jest niczym nowym. Wszystkie te usterki naprawimy małym kosztem nie nadwyrężając zbyt mocno domowego budżetu. Niestety wzrost wagi spowodował, że z tą jednostką Clio nie jest już tak zrywny jak poprzednik. Brakuje mocy zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. 13,4 sekundy w sprincie do „setki” wystarczy do miasta, w trasie jazda będzie trudniejsza. Miejskie Renault z silnikiem 1.2 to większość oferty aut używanych. Jeśli komuś nie zależy na osiągach, będzie zadowolony z niezawodności i niskiego spalania tego silnika. Oczekujący lepszej dynamiki powinni rozejrzeć się za doładowanym 1.2 Tce bądź wolnossącymi 1.4, 1.6 bądź 2.0. Wszystkie te silniki nie powodują wielkich problemów swoim użytkownikom, przede wszystkim jednak więcej palą. W 1.2 TCE po większych przebiegach konieczna może być wymiana turbosprężarki na nową. Poza tym to dobry wybór. Zapewnia osiągi na poziomie większych „braci”, a pali znacznie mniej paliwa. Najmocniejsze 2 – litrówki to jednostki wyczynowe. Około 200 koni wyciśniętych z tej pojemności bez doładowania obiecuje znakomitą zabawę w okolicach czerwonego pola obrotomierza.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr. spalanie [l/100km]
1.2 65 105 14,9 157 5,9
1.2 75 105 13,4 167 5,9
1.2 Quickshift 78 108 14,9 171 5,6
1.2 Tce 101 145 11,1 184 5,9
1.4 98 127 11,3 183 6,6
1.6 88 140 12 177 6,6
1.6 111 151 10,2 190 6,6
1.6 automat 111 151 12,2 186 7,5
1.6 GT 128 155 9,3 197 6,9
2.0 139 194 8,5 205 7,3
2.0 Sport 197 215 6,9 215 8,4
2.0 Sport 203 215 6,9 225 8,2

Diesle

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Możemy zdecydować się na jednego z diesli pod warunkiem…że to 1.5 dCi. Firma ograniczyła wybór do jednej jednostki, ale w 3 wariantach mocy. 68, 85 i 106 KM wystarczy, aby każdy dobrał coś do swoich potrzeb. Przy wyborze bądźmy uważni. O 1.5 dCi nie raz już pisaliśmy na łamach naszego portalu. Problemy z panewkami zdarzają się ciągle jednak obecnie są to jedynie przypadki. Jeśli decydujemy się jednak na silnik wysokoprężny z początku produkcji ryzyko ciągle jest spore. Dlatego uwagę szczególnie zwrócić powinny auta z przebiegiem ok. 120-150 tys. kilometrów. Prewencyjnie możemy wymienić panewki za ok. 1000 złotych. Ciągle zdarzają się problemy z nietrwałymi wtryskiwaczami. Problem dotyczy głównie zasilania firmy Delphi, te Siemensa działają całkiem dobrze. Oprócz tego może zepsuć (zabrudzić) nam się zawór EGR czy „dwumasa”. Jeśli nie chcemy ryzykować dodatkowych kosztów, zdecydujmy się na 68 konna odmianę. Pozbawiona jest koła dwumasowego, a realne spalanie przy oszczędnej jeździ może wynieść poniżej 5 l ropy na każde 100 kilometrów. Nie montowano fabrycznie filtru cząstek stałych, co pozytywnie wpływa na koszty eksploatacji.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr. spalanie [l/100km]
1.5 dCi 68 160 15,2 162 4,5
1.5 dCi 85 200 12,7 174 4,4
1.5 dCi 106 240 11,1 190 4,6

Renault Clio III: zawieszenie

Zobacz też: Używana Skoda Felicja: nieskomplikowana a przez to tania w eksploatacji

Zawieszenie to prosta i trwała konstrukcja. Z przodu zastosowano kolumnę MacPhersona (w wersji Sport wielowahaczowe), a z tyłu belkę skrętną. W polskich warunkach dość często będziemy zmuszeni do wymiany elementów przednich wahaczy i łączników stabilizatora. Z tyły podstawowy element jakim są silentblocki belki wytrzymują bardzo duże przebiegi.

Renault Clio III: skrzynia biegów

Zobacz też: Używany VW Polo IV: już nie tak solidny jak dawniej

W zależności od wersji mamy do czynieni z 5- i 6-biegowymi „manualami” oraz klasyczną 4-biegową skrzynią automatyczną (z silnikiem 1.6) i zautomatyzowaną 5-biegową (quickshift z silnikiem 1.2 78 KM). Zdarza się, że przy przełączaniu biegów czujemy opór, czasami dochodzi do wycieków ze skrzynki.   

Renault Clio III: części zamienne, przeglądy

części  ASO [PLN] Zamienniki [PLN]
filtr powietrza 68 od 40
klocki hamulcowe 200 od 90
tarcze hamulcowe 520 od 200
cewka zapłonowa 250 od 180
rozrząd 560 od 300

Renault Clio III: okresy między przeglądowe

przeglądy benzynowe diesle
olej silnikowy co 20 tys. km co 20 tys. km
filtr przeciwpyłkowy co 20 tys. km co 20 tys. km
filtr powietrza co 60 tys. km co 60 tys. km
napęd rozrządu 120 tys. km/ 6 lat 120 tys. km/ 6 lat

W silnikach diesla warto skrócić interwał wymiany oleju, co korzystnie odbije się na jego trwałości i pozwoli mieć nadzieje, że problem z panewkami nie wystąpi.

Podsumowując

Mało które auta wychodzą francuzom tak jak miejskie. Renault Clio III to bardzo dopracowane auto, nie sprawiające wielu problemów jego użytkownikom. Dodatkowym atutem jest jego niższa cena w porównaniu do konkurencji. Za 20 tys. złotych możemy kupić całkiem młode auto z bardzo bogatym wyposażeniem, które będzie świetnym towarzyszem w mieście, a okazjonalnie spełni się również w roli samochodu wyjazdowego.

Renault Clio III Sport
newspress.co.uk
Renault Clio - lifting
Wnętrze Clio Sport zdominowane jest przez sportowe fotele Recaro. Fot. Renault
Renault
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 fotoradarów z największą zarejestrowaną liczbą wykroczeń w 2024 r.

W 2024 r. 457 fotoradarów zarejestrowało 691,3 tys. wykroczeń. Gdzie najczęściej dochodziło do naruszenia przepisów? Który fotoradar zarejestrował najwięcej wykroczeń w 2024 r.? Poniżej prezentujemy 5 fotoradarów z największą zarejestrowaną liczbą wykroczeń w 2024 r.

5 miejsc, gdzie najczęściej dostaniesz mandat za naruszenie prędkości

W 2024 r. 62 urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości zarejestrowały 366,2 tys. wykroczeń. Gdzie najczęściej kierowcy przekraczali prędkość? Poniżej prezentujemy listę 5 miejsc, w których urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości zarejestrowały największą liczbę naruszeń w 2024 r.

5 skrzyżowań, na których kierowcy najczęściej dostają mandaty

5 skrzyżowań, na których kierowcy najczęściej dostają mandaty. W 2024 r. 45 urządzeń RedLight działających na skrzyżowaniach, zarejestrowało 62 tys. wykroczeń. Które lokalizacje zarejestrowały największą liczbę naruszeń? Co z systemem RedLight na przejazdach kolejowo-drogowych?

Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa!

Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa! Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, tym razem został uruchomiony we Wrocławiu.

REKLAMA

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o najświeższych statystykach dotyczących wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości.

Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

REKLAMA

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

REKLAMA