REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Renault Clio III - stonowana stylistyka powoduje, że auto podoba się szerokiemu gronu odbiorców. Nawet po latach wygląda ładnie. Awaryjny bo francuski? To już nieaktualne.
Renault Clio III - stonowana stylistyka powoduje, że auto podoba się szerokiemu gronu odbiorców. Nawet po latach wygląda ładnie. Awaryjny bo francuski? To już nieaktualne.

REKLAMA

REKLAMA

Renault Clio III to pierwszy model francuskiego koncernu po zapowiedzi wprowadzenia nowej jakości do produktów tej firmy. Sprawdź czy to się udało i jakie usterki ciągle trapią francuskiego "mieszczucha".

Renault Clio III miało swój debiut w 2005 roku. To pierwszy model koncernu, w którym zapowiedziano poprawę jakości i niezawodności. Czy rzeczywiście się ona dokonała? W porównaniu do poprzednika różnica jest kolosalna. Potwierdzają to zarówno raporty TUV jak i opinie użytkowników.

REKLAMA

REKLAMA

Renault Clio III: nadwozie

Zobacz też: Używana Mazda 2 DY: japoński Ford Fusion?

Karoserię zaprojektowano bez typowej dla Francuzów awangardy. Do wyboru mamy wersje 3 - i 5 - drzwiowe. Łagodne linie i przetłoczenia zwieńczone trapezowymi kloszami reflektorów z przodu i owalnymi z tyłu nadają sylwetce małej „renówki” stonowany styl, który może się podobać szerokiemu gronu odbiorców. 2009 rok przyniósł modernizację auta. Przód upodobnił się zgodnie z nową filozofią projektową Renault do innych modeli marki (Megane III i Laguna III). W porównaniu do Clio II, następna generacja mocno wyrosła i osiągnęła rozmiary kompaktów z przed kilku lat. Ciągle jest to autko miejskie, które spokojnie jednak sprawdzi się także jako samochód na niedługie wypady poza miasto. Do tego najlepiej nadaje się wprowadzono 3 lata po debiucie wersja Grandtour (kombi). Niestety większe gabaryty mają wpływ na masę pojazdu, która w porównaniu do poprzednika jest większa aż o ponad 130 kg w zależności od wersji silnikowej. Cieszy bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne i 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. Pomimo dobrego spasowania elementów nadwozia, zdarza się że tylna klapa stuka (pomaga nasmarowanie zamka), często przepalają się żarówki H7.

Renault Clio III: wnętrze

Zobacz też: Używany Mitsubishi Colt VI: ze wszech miar solidny

REKLAMA

Wnętrze Clio III jest bardzo obszerne i dobrze wykończone, zwłaszcza w bogatszych wersjach wyposażenia np. Dynamique, gdzie środek pokryto miękkim tworzywem. Deska rozdzielcza jest ergonomiczna, a większość egzemplarzy posiada dużo dodatków ułatwiających i umilających jazdę. Standardem było 6 airbagów i układ ESP. Podczas jazdy jest bardzo cicho, nawet jazda na wysokich obrotach nie męczy kierowcy. Elektronika ciągle może zepsuć nam humor, na szczęście awarie są rzadkie. Jak zwykle w Renault szwankować może karta „Hands Free”, czasami może zawieść oprogramowanie jednego z wielu czujników elektroniki pokładowej np. kostki wiązki elektrycznej airbagu znajdującej się pod fotelami czy ABS-u. Dbać należy o klimatyzację, ponieważ zaniedbując jej serwis bardzo łatwo możemy uszkodzić drogi w wymianie kompresor. Ile rzeczy zapakujemy do Clio III? Całkiem dużo! Obszerne wnętrze sprawia, że nawet z tyłu pasażerowie mogą czuć się całkiem swobodnie (przynajmniej jak na auto klasy B), bagażnik w hatchbacku ma 288 litrów co jest przyzwoitym wynikiem, a w kombi 439 litrów.Tak duża pojemność tej ostatniej odmiany stawia ją w roli auta adresowanego zwłaszcza dla rodzin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Clio III: silniki

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Renault tradycyjnie oferuje szeroką gamę silników do swoich samochodów. Większość z jednostek to niewysilone motory wolnossące. Do oferty trafił już jednak downsizingowy motor 1.2 TCE o bardzo dobrym stosunku osiągów do spalania.

benzynowe

Zobacz też: Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Przegląd silników benzynowych stosowanych w Renault Clio III zaczynamy od jednostek 1.2. Występują one w 3 wariantach mocy: 65, 75 oraz 78 koni mechanicznych. Ostatnia z nich współpracuje ze skrzynią zautomatyzowaną Quizkshift. Są to proste konstrukcje, od lat montowane w samochodach francuskiego producenta, nie mające wielkich problemów z trwałością. Najczęściej zawodzi osprzęt silnika. Awaria cewek zapłonowych, alternatora, zabrudzenia przepustnicy czy regulatora napięcia nie jest niczym nowym. Wszystkie te usterki naprawimy małym kosztem nie nadwyrężając zbyt mocno domowego budżetu. Niestety wzrost wagi spowodował, że z tą jednostką Clio nie jest już tak zrywny jak poprzednik. Brakuje mocy zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. 13,4 sekundy w sprincie do „setki” wystarczy do miasta, w trasie jazda będzie trudniejsza. Miejskie Renault z silnikiem 1.2 to większość oferty aut używanych. Jeśli komuś nie zależy na osiągach, będzie zadowolony z niezawodności i niskiego spalania tego silnika. Oczekujący lepszej dynamiki powinni rozejrzeć się za doładowanym 1.2 Tce bądź wolnossącymi 1.4, 1.6 bądź 2.0. Wszystkie te silniki nie powodują wielkich problemów swoim użytkownikom, przede wszystkim jednak więcej palą. W 1.2 TCE po większych przebiegach konieczna może być wymiana turbosprężarki na nową. Poza tym to dobry wybór. Zapewnia osiągi na poziomie większych „braci”, a pali znacznie mniej paliwa. Najmocniejsze 2 – litrówki to jednostki wyczynowe. Około 200 koni wyciśniętych z tej pojemności bez doładowania obiecuje znakomitą zabawę w okolicach czerwonego pola obrotomierza.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr. spalanie [l/100km]
1.2 65 105 14,9 157 5,9
1.2 75 105 13,4 167 5,9
1.2 Quickshift 78 108 14,9 171 5,6
1.2 Tce 101 145 11,1 184 5,9
1.4 98 127 11,3 183 6,6
1.6 88 140 12 177 6,6
1.6 111 151 10,2 190 6,6
1.6 automat 111 151 12,2 186 7,5
1.6 GT 128 155 9,3 197 6,9
2.0 139 194 8,5 205 7,3
2.0 Sport 197 215 6,9 215 8,4
2.0 Sport 203 215 6,9 225 8,2

Diesle

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Możemy zdecydować się na jednego z diesli pod warunkiem…że to 1.5 dCi. Firma ograniczyła wybór do jednej jednostki, ale w 3 wariantach mocy. 68, 85 i 106 KM wystarczy, aby każdy dobrał coś do swoich potrzeb. Przy wyborze bądźmy uważni. O 1.5 dCi nie raz już pisaliśmy na łamach naszego portalu. Problemy z panewkami zdarzają się ciągle jednak obecnie są to jedynie przypadki. Jeśli decydujemy się jednak na silnik wysokoprężny z początku produkcji ryzyko ciągle jest spore. Dlatego uwagę szczególnie zwrócić powinny auta z przebiegiem ok. 120-150 tys. kilometrów. Prewencyjnie możemy wymienić panewki za ok. 1000 złotych. Ciągle zdarzają się problemy z nietrwałymi wtryskiwaczami. Problem dotyczy głównie zasilania firmy Delphi, te Siemensa działają całkiem dobrze. Oprócz tego może zepsuć (zabrudzić) nam się zawór EGR czy „dwumasa”. Jeśli nie chcemy ryzykować dodatkowych kosztów, zdecydujmy się na 68 konna odmianę. Pozbawiona jest koła dwumasowego, a realne spalanie przy oszczędnej jeździ może wynieść poniżej 5 l ropy na każde 100 kilometrów. Nie montowano fabrycznie filtru cząstek stałych, co pozytywnie wpływa na koszty eksploatacji.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr. spalanie [l/100km]
1.5 dCi 68 160 15,2 162 4,5
1.5 dCi 85 200 12,7 174 4,4
1.5 dCi 106 240 11,1 190 4,6

Renault Clio III: zawieszenie

Zobacz też: Używana Skoda Felicja: nieskomplikowana a przez to tania w eksploatacji

Zawieszenie to prosta i trwała konstrukcja. Z przodu zastosowano kolumnę MacPhersona (w wersji Sport wielowahaczowe), a z tyłu belkę skrętną. W polskich warunkach dość często będziemy zmuszeni do wymiany elementów przednich wahaczy i łączników stabilizatora. Z tyły podstawowy element jakim są silentblocki belki wytrzymują bardzo duże przebiegi.

Renault Clio III: skrzynia biegów

Zobacz też: Używany VW Polo IV: już nie tak solidny jak dawniej

W zależności od wersji mamy do czynieni z 5- i 6-biegowymi „manualami” oraz klasyczną 4-biegową skrzynią automatyczną (z silnikiem 1.6) i zautomatyzowaną 5-biegową (quickshift z silnikiem 1.2 78 KM). Zdarza się, że przy przełączaniu biegów czujemy opór, czasami dochodzi do wycieków ze skrzynki.   

Renault Clio III: części zamienne, przeglądy

części  ASO [PLN] Zamienniki [PLN]
filtr powietrza 68 od 40
klocki hamulcowe 200 od 90
tarcze hamulcowe 520 od 200
cewka zapłonowa 250 od 180
rozrząd 560 od 300

Renault Clio III: okresy między przeglądowe

przeglądy benzynowe diesle
olej silnikowy co 20 tys. km co 20 tys. km
filtr przeciwpyłkowy co 20 tys. km co 20 tys. km
filtr powietrza co 60 tys. km co 60 tys. km
napęd rozrządu 120 tys. km/ 6 lat 120 tys. km/ 6 lat

W silnikach diesla warto skrócić interwał wymiany oleju, co korzystnie odbije się na jego trwałości i pozwoli mieć nadzieje, że problem z panewkami nie wystąpi.

Podsumowując

Mało które auta wychodzą francuzom tak jak miejskie. Renault Clio III to bardzo dopracowane auto, nie sprawiające wielu problemów jego użytkownikom. Dodatkowym atutem jest jego niższa cena w porównaniu do konkurencji. Za 20 tys. złotych możemy kupić całkiem młode auto z bardzo bogatym wyposażeniem, które będzie świetnym towarzyszem w mieście, a okazjonalnie spełni się również w roli samochodu wyjazdowego.

Renault Clio III Sport
newspress.co.uk
Renault Clio - lifting
Wnętrze Clio Sport zdominowane jest przez sportowe fotele Recaro. Fot. Renault
Renault
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA