REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Suzuki Swift: japoński pantofelek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Suzuki Swift trzeciej generacji.
Suzuki Swift trzeciej generacji.

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift trzeciej generacji został zaprezentowany w 2004 roku. Jego poprzednik, produkowany przez 15 lat Swift II, zarówno jakościowo, jak i technologicznie był przedstawicielem motoryzacji lat 80. Dzięki nowemu wcieleniu klienci przypomnieli sobie o miejskim Suzuki i auto odniosło spory rynkowy sukces.

Nadwozie Suzuki Swifta

Uroda Swifta drugiej generacji jest dość dyskusyjna. Oczywiście stawiając go przy poprzedniku, raczej nie będziemy mieli powodów do narzekań, lecz karoseria w kształcie chodaka nie każdemu przypadnie do gustu. Oczywiście można w tym odnaleźć i dobre strony – auto w tłumie „pudełkowatych” aut segmentu B zdecydowanie się wyróżnia. To jest natomiast bardzo ważne w przypadku samochodu które pretenduje do bycia „lifestyle’owym”.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Wnętrze Suzuki Swifta

Deska rozdzielcza jest wykonana z niezłej jakości materiałów. Jej przejrzystość i ergonomia również nie budzi zastrzeżeń. Czytelne są zarówno zegary, jak i panel środkowy. Niestety, wnętrze auta jest po prostu ciasne i oferuje znacznie mniej miejsca niż konkurenci. Tak jak z przodu ciasnota jest jeszcze do zniesienia, tak z tyłu wiezienie dorosłych pasażerów na dłuższych dystansach zakrawa o lekki sadyzm. Podobnie jest z bagażnikiem – 200 l to jeden z najgorszych wyników w klasie.

Wyposażenie Suzuki Swifta

Auto jest dość bogato wyposażone, zaś producent nie wymaga dopłaty za wszystko oprócz „kół i kierownicy”. W wielu egzemplarzach możemy liczyć na klimatyzację, zaś za dopłatą oferowany był także system ESP, napęd na cztery koła, czy też automatyczna skrzynia biegów.

Zobacz też: Używane „francuzy” klasy średniej: Peugeot 407 i Citroen C5

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe Suzuki Swifta

Podstawową jednostką w palecie silników benzynowych był motor o pojemności 1.3 l. Nie dajmy się jednak zwieść słowu „podstawowy” – silnik ten osiąga moc 92 KM i pozwala Swiftowi osiągnąć prędkość 100 km/h w ciągu 11 sekund. Spala przy tym średnio 6 l paliwa na 100 km. Kolejny w ofercie jest silnik 1.5 o mocy 102 KM. Wprawdzie na papierze przyspiesza do setki o sekundę krócej od wersji 1.3, jednak w praktyce ciężko odczuć tę różnicę. Kiedy okaże się, że samochód z tym silnikiem spala średnio o prawie litr więcej od wariantu 1.3, dojdziemy do wniosku, że zakup takiego Swifta nie ma sensu.  Najmocniejszym  wśród benzyniaków jest motor 1.6 o mocy 125 KM. Ze względu na dobre właściwości jezdne, poruszanie się takim autem to czysta przyjemność. Przyspieszenie do 100 km/h w 8,9 s i 200 km/h prędkości maksymalnej to w aucie miejskim wartości godne podziwu.

Silniki wysokoprężne Suzuki Swifta

W Swifcie dostępny był jeden silnik diesla o oznaczeniu DDiS, w dwóch wariantach mocy. Jest to tak naprawdę fiatowska konstrukcja, która w autach grupy Fiata ma oznaczenie JTD. Słabszy turbodiesel ma moc 70 KM i moment obrotowy na poziomie 170 Nm. Nie polecamy tego silnika – słaba dynamika (15 s do setki) i spalanie większe od mocniejszej wersji).  Mocniejszy diesel ma moc 75 KM i 170 Nm momentu obrotowego. Swift z tym silnikiem do 100 km/h przyspiesza w 11,7 s, zaś średnie spalanie wynosi jedynie  4,7 l na 100 km.

Zobacz też: Używane Mitsubishi Outlander: lider pseudoterenówek

Skrzynia biegów: napęd przekazywany jest przednią oś lub na wszystkie cztery koła. Skrzynie biegów miały 5 przełożeń w przypadku wersji manualnych i 4 lub 5 w przypadku automatycznych.

Co polecamy w przypadku Suzuki Swifta?

W przypadku Suzuki Swifta trzeciej generacji godny polecenia jest najsłabszy silnik benzynowy – zapewnia niezłą dynamikę, niewiele pali, a co najważniejsze na rynku wtórnym jest wiele aut z tym motorem. Jeśli jesteśmy zwolennikami silników diesla, poszukajmy wersji o mocy 75 KM.

Zawieszenie Suzuki Swifta

Sztywne zawieszenie wprawdzie zapewnia dobre prowadzenie, lecz nie czyni ze Swifta auta komfortowego. Auto dobrze trzyma się drogi.

Zobacz też: Używana Honda Jazz: mądry wybór

Usterki Suzuki Swifta

Silnik: wysokie zużycie oleju w silnikach DDiS

Zawieszenie: nietrwałe przednie zawieszenie – wahacze, amortyzatory, łączniki stabilizatora

Skrzynia biegów: przedwczesne zużycie łożysk

Korozja: układ wydechowy oraz tylna klapa

Inne: usterki alternatora, centralnego zamka, oświetlenia

Zobacz też: Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

Ceny części Suzuki Swifta

Wahacz przedni: 256 zł

Amortyzator przedni: 317 zł

Klocki hamulcowe przednie: 180 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 280 zł

Sprzęgło kompletne: 490 zł

Reflektor przedni: 282 zł

Podsumowanie – Suzuki Swift

Zalety: wysoki poziom bezpieczeństwa, bogate wyposażenie seryjne, dobre prowadzenie, dynamiczne i oszczędne silniki, możliwość zakupu wersji 4x4.

Wady: ciasne wnętrze, niezbyt komfortowe zawieszenie, problemy z korozją, mały bagażnik.

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Suzuki Swift trzeciej generacji jest typowym autem dla młodego, niezależnego człowieka. Składa się na to wiele czynników: ciekawy i nieszablonowy wygląd; dynamiczne silniki; wnętrze w którym komfortowo czuć się będzie jedna, lub co najwyżej dwie osoby; sztywne zawieszenie, które z jednej strony daje dobre prowadzenie, a z drugiej odejmuje sporo komfortu, który dla większości młodych ludzi nie gra priorytetowej roli. Jeśli chcemy się wyróżnić z tłumu, a nie mamy ochoty wydawać masy pieniędzy na auta pokroju BMW MINI, Suzuki Swift jest dobrym wyborem. Dodatkową zaletą jest również fakt, że japoński maluch wyróżnia się w sposób nienachalny, a my prowadząc auto nie zostaniemy posądzeni o snobizm i „szpanerstwo”.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA