REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Suzuki Swift: japoński pantofelek

Piotr Czerniakowski
Suzuki Swift trzeciej generacji.
Suzuki Swift trzeciej generacji.

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift trzeciej generacji został zaprezentowany w 2004 roku. Jego poprzednik, produkowany przez 15 lat Swift II, zarówno jakościowo, jak i technologicznie był przedstawicielem motoryzacji lat 80. Dzięki nowemu wcieleniu klienci przypomnieli sobie o miejskim Suzuki i auto odniosło spory rynkowy sukces.

Nadwozie Suzuki Swifta

Uroda Swifta drugiej generacji jest dość dyskusyjna. Oczywiście stawiając go przy poprzedniku, raczej nie będziemy mieli powodów do narzekań, lecz karoseria w kształcie chodaka nie każdemu przypadnie do gustu. Oczywiście można w tym odnaleźć i dobre strony – auto w tłumie „pudełkowatych” aut segmentu B zdecydowanie się wyróżnia. To jest natomiast bardzo ważne w przypadku samochodu które pretenduje do bycia „lifestyle’owym”.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Wnętrze Suzuki Swifta

Deska rozdzielcza jest wykonana z niezłej jakości materiałów. Jej przejrzystość i ergonomia również nie budzi zastrzeżeń. Czytelne są zarówno zegary, jak i panel środkowy. Niestety, wnętrze auta jest po prostu ciasne i oferuje znacznie mniej miejsca niż konkurenci. Tak jak z przodu ciasnota jest jeszcze do zniesienia, tak z tyłu wiezienie dorosłych pasażerów na dłuższych dystansach zakrawa o lekki sadyzm. Podobnie jest z bagażnikiem – 200 l to jeden z najgorszych wyników w klasie.

Wyposażenie Suzuki Swifta

Auto jest dość bogato wyposażone, zaś producent nie wymaga dopłaty za wszystko oprócz „kół i kierownicy”. W wielu egzemplarzach możemy liczyć na klimatyzację, zaś za dopłatą oferowany był także system ESP, napęd na cztery koła, czy też automatyczna skrzynia biegów.

Zobacz też: Używane „francuzy” klasy średniej: Peugeot 407 i Citroen C5

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe Suzuki Swifta

Podstawową jednostką w palecie silników benzynowych był motor o pojemności 1.3 l. Nie dajmy się jednak zwieść słowu „podstawowy” – silnik ten osiąga moc 92 KM i pozwala Swiftowi osiągnąć prędkość 100 km/h w ciągu 11 sekund. Spala przy tym średnio 6 l paliwa na 100 km. Kolejny w ofercie jest silnik 1.5 o mocy 102 KM. Wprawdzie na papierze przyspiesza do setki o sekundę krócej od wersji 1.3, jednak w praktyce ciężko odczuć tę różnicę. Kiedy okaże się, że samochód z tym silnikiem spala średnio o prawie litr więcej od wariantu 1.3, dojdziemy do wniosku, że zakup takiego Swifta nie ma sensu.  Najmocniejszym  wśród benzyniaków jest motor 1.6 o mocy 125 KM. Ze względu na dobre właściwości jezdne, poruszanie się takim autem to czysta przyjemność. Przyspieszenie do 100 km/h w 8,9 s i 200 km/h prędkości maksymalnej to w aucie miejskim wartości godne podziwu.

Silniki wysokoprężne Suzuki Swifta

W Swifcie dostępny był jeden silnik diesla o oznaczeniu DDiS, w dwóch wariantach mocy. Jest to tak naprawdę fiatowska konstrukcja, która w autach grupy Fiata ma oznaczenie JTD. Słabszy turbodiesel ma moc 70 KM i moment obrotowy na poziomie 170 Nm. Nie polecamy tego silnika – słaba dynamika (15 s do setki) i spalanie większe od mocniejszej wersji).  Mocniejszy diesel ma moc 75 KM i 170 Nm momentu obrotowego. Swift z tym silnikiem do 100 km/h przyspiesza w 11,7 s, zaś średnie spalanie wynosi jedynie  4,7 l na 100 km.

Zobacz też: Używane Mitsubishi Outlander: lider pseudoterenówek

Skrzynia biegów: napęd przekazywany jest przednią oś lub na wszystkie cztery koła. Skrzynie biegów miały 5 przełożeń w przypadku wersji manualnych i 4 lub 5 w przypadku automatycznych.

Co polecamy w przypadku Suzuki Swifta?

W przypadku Suzuki Swifta trzeciej generacji godny polecenia jest najsłabszy silnik benzynowy – zapewnia niezłą dynamikę, niewiele pali, a co najważniejsze na rynku wtórnym jest wiele aut z tym motorem. Jeśli jesteśmy zwolennikami silników diesla, poszukajmy wersji o mocy 75 KM.

Zawieszenie Suzuki Swifta

Sztywne zawieszenie wprawdzie zapewnia dobre prowadzenie, lecz nie czyni ze Swifta auta komfortowego. Auto dobrze trzyma się drogi.

Zobacz też: Używana Honda Jazz: mądry wybór

Usterki Suzuki Swifta

Silnik: wysokie zużycie oleju w silnikach DDiS

Zawieszenie: nietrwałe przednie zawieszenie – wahacze, amortyzatory, łączniki stabilizatora

Skrzynia biegów: przedwczesne zużycie łożysk

Korozja: układ wydechowy oraz tylna klapa

Inne: usterki alternatora, centralnego zamka, oświetlenia

Zobacz też: Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

Ceny części Suzuki Swifta

Wahacz przedni: 256 zł

Amortyzator przedni: 317 zł

Klocki hamulcowe przednie: 180 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 280 zł

Sprzęgło kompletne: 490 zł

Reflektor przedni: 282 zł

Podsumowanie – Suzuki Swift

Zalety: wysoki poziom bezpieczeństwa, bogate wyposażenie seryjne, dobre prowadzenie, dynamiczne i oszczędne silniki, możliwość zakupu wersji 4x4.

Wady: ciasne wnętrze, niezbyt komfortowe zawieszenie, problemy z korozją, mały bagażnik.

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Suzuki Swift trzeciej generacji jest typowym autem dla młodego, niezależnego człowieka. Składa się na to wiele czynników: ciekawy i nieszablonowy wygląd; dynamiczne silniki; wnętrze w którym komfortowo czuć się będzie jedna, lub co najwyżej dwie osoby; sztywne zawieszenie, które z jednej strony daje dobre prowadzenie, a z drugiej odejmuje sporo komfortu, który dla większości młodych ludzi nie gra priorytetowej roli. Jeśli chcemy się wyróżnić z tłumu, a nie mamy ochoty wydawać masy pieniędzy na auta pokroju BMW MINI, Suzuki Swift jest dobrym wyborem. Dodatkową zaletą jest również fakt, że japoński maluch wyróżnia się w sposób nienachalny, a my prowadząc auto nie zostaniemy posądzeni o snobizm i „szpanerstwo”.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

REKLAMA

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA