REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Piotr Czerniakowski
BMW serii 5 jest autem niemal idealnym. Wysokie koszty utrzymania trochę ostudzają zapał ewentualnych nabywców.
BMW serii 5 jest autem niemal idealnym. Wysokie koszty utrzymania trochę ostudzają zapał ewentualnych nabywców.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

BMW serii 5 poprzedniej generacji zostało wprowadzone do produkcji w 2003 roku. Auto bardzo szybko zyskało popularność i przychylną opinię wśród klienteli. Nie ma się czemu dziwić, ponieważ oprócz wysokich kosztów utrzymania ciężko w tym aucie znaleźć znaczące wady.

Nadwozie

Jeśli nie największa, to jedna z głównych zalet tego modelu. Wygląd nadwozia to efekt pracy Chrisa Bangle’a, kontrowersyjnego, lecz bardzo uznanego stylisty. Nie ma chyba drugiego takiego auta, który by został zaprojektowany z takim polotem, a którego wygląd tak wolno by się starzał. Auto równie dobrze mogłoby mieć premierę w tym roku i nikogo by to nie zdziwiło. Sylwetka prezentuje się bardzo dynamicznie, zarówno w klasycznym sedanie, jak i w odmianie kombi. Jednocześnie jednak nadwozie auta prezentuje się muskularnie, co w połączeniu z dynamiczną linią sprawia, że auto wygląda bardzo solidnie. Co by nie mówić, w tej klasie jest bardzo pożądana cecha.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o BMW 5

Wnętrze

Kiedy wsiądziemy do auta, również ciężko będzie nam stwierdzić, czy siedzimy w aucie nowym, czy niemal 10-letnim. Na ten efekt składają się 2 czynniki. Po pierwsze wnętrze auta zostało zaprojektowane w równie „ponadczasowy” sposób, co nadwozie. Nie jest tutaj może zbyt przytulnie, lecz luksusu nam nie zabraknie. Po drugie materiały wykończeniowe są tak dobrej jakości, a ich odporność na zużycie jest tak wysoka, że po 300 tys. przejechanych kilometrów wnętrze auta może równie dobrze wyglądać jak nowe. Ergonomia również stoi na wysokim poziomie, lecz trzeba się przyzwyczaić do systemu iDrive. Fotele są wygodne, zapewniają dobre trzymanie boczne, zaś w topowych wersjach mają nadzwyczaj szeroki zakres regulacji. Na brak miejsca nie będzie narzekać żaden z pasażerów, choć klasycznie piąta osoba, siedząca po środku tylnej kanapy, nie może nastawiać się na nadzwyczajny komfort. Pojemność bagażnika także nie rozczaruje – 520 l w sedanie i 500 – 1560 l w kombi.

Wyposażenie

Auta z reguły są bardzo dobrze wyposażone. Już podstawowe wersje miały 6 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, radio CD z 6,5-calowym ekranem, układ stabilizacji toru jazdy oraz system iDrive. Opcje, jak to w niemieckich samochodach bywa, były bardzo kosztowne.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Volvo XC90: potężny wiking

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Silniki benzynowe

BMW znane jest z bardzo dobrych jednostek benzynowych. W zasadzie wszystkie silniki są godne polecenia. Podstawowa jednostka o pojemności 2.2 l (520i) legitymuje się mocą 170 KM i momentem obrotowym na poziomie 210 Nm. Wprawdzie osiągi nie są złe (9 s. do setki i 226 km/ prędkości maksymalnej) i spalanie też na akceptowalnym poziomie (średnio 6,8 l na 100 km) lecz silnik ten nie bardzo pasuje do charakteru auta. Następny w gamie „benzynówek” jest także sześciocylindrowy silnik, ale już o pojemności 2.5 l (523i) Kolejny popularny silnik to trzylitrowa sześciocylindrowa jednostka o mocy 218 KM. 7,1 s. do setki przy spalaniu jedynie 0,1 l większym od wersji 523i. Najlepszym wyborem pod względem zarówno osiągów, jak i rozsądku, jest wersja 530i. 272 KM i 320 Nm to wartości, które jak najbardziej pasują do tego auta. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 6,3 s, zaś auto osiąga prędkość 250 km/h ograniczonych elektronicznie. Średnie spalanie na poziomie 7,7l. Wyżej są już tylko jednostki V8 i mocarne V10 z wersji M5. Najpopularniejszym silnikiem V8 jest wersja o mocy 306 KM. Nie polecamy jednak tego silnik, ponieważ osiągi tej wersji stoją na niewiele wyższym poziomie od silnika trzylitrowego, zaś spalanie jest już wyższe o prawie3 l (średnio 10,5 l na 100 km). Jeśli ktoś nie boi się astronomicznych kosztów utrzymania, niech zastanowi się nad kupnem wersji M5. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy, jeździ „jak po sznurku”, zaś dźwięk ryczących 10 cylindrów to istna maestria.

Zobacz też: Używana Honda CR-V: miejska terenówka

Silniki wysokoprężne

Tutaj również BMW serii 5 ma się czym pochwalić. Podstawowa jednostka wysokoprężna o pojemności 2 litrów ma moc 177 KM i 350 Nm momentu obrotowego (520d). Do sprawnego przemieszczania się starcza (8,3 s do setki i 231 km/h prędkości maksymalnej) lecz tak jak w przypadku podstawowej jednostki benzynowej, tak i tutaj podstawowy diesel nie bardzo pasuje do tak eleganckiego auta. Trzeba jednak przyznać, że auto z tym silnikiem bardzo mało pali – średnio jedynie 5,3 l ropy. Bardzo dobrym i zarazem popularnym silnikiem jest 3-litrowa jednostka R6 o mocy 218 KM i momencie obrotowym wynoszącym 500 Nm (530d). Sprawia ona, że 5-ka przyspiesza do 100 km/h w 6,8 s, zaś wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na 250 km/h. Średnie spalanie na poziomie 6,4 l. Na szczycie gamy znajduje się trzylitrowy silnik biturbo o mocy 286 KM i gigantycznym momencie obrotowym wynoszącym 580 Nm (535d). Auto dysponuje naprawdę dużym zapasem mocy i błyskawicznie reaguje na dodanie gazu. Pierwsza setka pojawia się na zegarach po 6,4 s. Spalanie jest o niespełna pół litra wyższe niż wersji 530d.

Zobacz też: Używany Peugeot 407: typowy francuz

Co polecamy?

W przypadku silników benzynowych najlepszym wyborem będzie wersja 530i. 272 KM dają dużo frajdy z jazdy i pozwalają bezpiecznie się przemieszczać. Jeśli diesel to 530d lub 535d. Polecamy jednak wersję 530d, ponieważ jest on i tak bardzo dynamiczny, a mniej skomplikowany w konstrukcji niż 535d.

Skrzynia biegów: napęd tylny lub 4x4. Skrzynia biegów 6-biegowa manualna lub 6-biegowa automatyczna.

Zawieszenie

Auto prowadzi się bardzo pewnie, układ jezdny jest precyzyjny. W przypadku BMW nie powinno to nikogo dziwić. Zarówno z tyłu jak i z przodu zastosowano zawieszenie niezależne wielowahaczowe. Wahacze wykonano z aluminium, co podnosi koszt serwisowania.

Zobacz też: Używane Audi A3: golf plus znaczek

Usterki:

Silnik: nietrwałe turbosprężarki i dwumasowe koło zamachowe; zdarzają się pęknięcia kolektorów wydechowych i uszkodzenia napinaczy łańcuchów rozrządu,

Zawieszenie: szybko zużywające się zawieszenie (drogie w naprawach).

Elektronika: awarie czujnika skrętu, elektronicznej blokady kierownicy, wyświetlacza komputera, kontrolera iDrive.

Ceny części:

Wahacz przedni: 620 zł

Amortyzator przedni: 710 zł

Klocki hamulcowe przednie: 425 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 694 zł

Sprzęgło kompletne: 1105 zł

Reflektor przedni: 1220 zł

Zobacz też: Używana Mazda 6: skośny średniak

Podsumowanie

Zalety: dobre osiągi silników, dobre prowadzenie, wysoki komfort jazdy, bogate wyposażenie seryjne, dobre wykończenie wnętrza.

Wady: wysokie ceny serwisu, duże przebiegi (najstarsze auta mają 8 lat), szybka utrata wartości, realne ryzyko kradzieży.

BMW serii 5 E60 to na pewno zakup godny polecenia. Mimo upływu lat auto wygląda ładnie i nowocześnie (zarówno zewnątrz jak i wewnątrz). Silnik dostarczają dużo pozytywnych emocji. W parze idzie z tym także komfort jazdy i dobre prowadzenie. Pamiętajmy jednak, że zakup auta to nie wszystko. Jeśli mamy na to auto odłożone 45-50 tys. (bo za tyle można kupić najstarsze egzemplarze) i nic poza tym, zapomnijmy o kupnie tego samochodu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA